Ilveksen nykytilanne

Nulikka

Guest
Jos olen ymmärtänyt tasetta oikein, niin tämän alkaneen kauden aikana velkaa lyhennetään vajaa 100 kiloa ja sitä jää jäljelle noin 330 kiloa. Tämän päälle saattaa tulla niitä maksuja Vinnielle.

Himmataanko velkojen lyhennysmäärää loppua kohden vai onko lyhennystahti ollut kokoajan tämä ~100K/tilikausi?
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Onko velattomuus yritystoiminnassa jokin ehdottoman tärkeä ja ainoa autuaaksi tekevä tila? Usein täysin velattomia yrityksiä moititaan tehottomiksi ja ideaköyhiksi.

Vaikka Ilveksellä oli paljon kertaluonteisia tuloja (NHL-korvaukset), kassavirta taisi kuitenkin olla ihan OK.

Jos tavoitteena oli kerätä osakeannilla kolme miljoonaa eikä yksi osakas voi omistaa kymmenesosaa enempää, niin onko 300 000 se summa, jonka suurimmat osakkeenomistajat ovat sijoittaneet?
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Itse ajattelen niin, että vanhan omistuksen aikana syntyneet velat, joissa velkojat ovat joutuneet odottamaan vuosikausia saataviaan, tulee hoitaa mahdollisimman nopeasti pois. Suuri osa näistä on ollut ostoveloissa ja toivottavasti hoidettu jo pois.

On myös suuri velka, joka piti tällä palstalla kirjoittavien mukaan maksaa pois 31.12.2018. Tämän poismaksamiselle (lyhennyksille) on neuvoteltu mitä ilmeisemmin uusi aikataulu ja mielestäni tuota aikataulua tulee noudattaa.

Ilves oli tilanteessa, jossa sillä ei ollut mahdollisuutta kolkutella pankkien ovia.
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 649
Toki ostovelat on hyvä hoitaa/pitää hallinnassa, että suhteet toimittajiin pysyvät kunnossa. Lyhennysohjelmista on myös hyvä pitää kiinni.

On kyllä tämä talouspuoli sellainen että laittaa ihmettelemään asioiden hoitoa. Ainakin miljoona tuli akordia, mutta silti kummittelee joku iso erääntynyt velka taseessa. Tätä ennen pöhistiin taseen ulkopuolisesta velasta, joka oli joku amerikanmallinen tulonjakosopimus, joka verotti kassaa yli 100k vuodessa.

Jos velattomuudella tarkoitetaan näitä vanhoja omituisuuksia, niin se on toki hyvä saada pois. Vaikka eihän sekään todennäköistä ole tämän Vinnie is back uuden vaatimuksen varjossa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 950
Lisätään vielä oma näkemys siitä, että lähtökohtaisesti seurojen rahatilanne korreloi vahvasti menestyksen kanssa. Lähtökohtaisesti Kärpät, HIFK ja Tappara ovat erittäin vahvat mitalikandidaatit myös ensi kaudelle.

Ilvestä on viety kovaa vauhtia oikeaan suuntaan. Rahakin ratkaisee. Suurten seurojen tileillä on muutama miljoona, kun Ilveksellä puhutaan tilinpäätöshetkellä reilusta sadasta tonnista.

Käytännössä voi verrata asiaa sitenkin, että Tappara pystyy hankkimaan Patrik Virran tapaisen valmiin pelaajan, kun Ilveksen pitää osaamisella viedä Antti Saarelan tapaista pelaajaa kovaa vauhtia eteenpäin. Mikäli Virran kausi takeltelisi, niin naapurilla on taloudellinen valmius hommata korvaavia pelaajia.

Ilveksen talous ei kestä taloudellisesti tappiollisia kausia. Menestys luonnollisesti auttaa kummasti voiton tekemiseen. Koska taloudellisesti ollaan kaukana Liigan suurseuroista, niin kestävään menestykseen tarvitaan juurikin sitä muita seuroja parempaa osaamista joka tasolla. Kerho näytti, että pienikin voi menestyä ainakin yksittäisellä kaudella. Nähtäväksi jää pystyykö Kerho nousemaan pysyväksi mitalikandidaatiksi.

Joka tapauksessa tällä hetkellä näyttää pitkästä aikaa hyvältä. Tämän kauden menestys vaatii venymistä ja nuorten pelaajien onnistumista. Heillä on potentiaalia, mutta luonnollisesti myös epävarmuustekijöitä enemmän kuin varmoilla suorittajilla.
Itse vertaan Ilvestä edelleen mm. HPK:hon. Tappara on oma lukunsa ja jo 1970-luvulta meiltä karkuun lähtenyt.. välimatka on valtava.
HPK on kuitenkin ihan kelvollinen mittari ?
Mikä sitten itselle riittäisi lähivuosina..
Olen miettinyt tätä ja tullut loppupäätelmään.. jalkapallo Ilveksen kaltainen taso.
Yhtään mestaruutta ei ole vielä tullut sielläkään.. jos cupia ei huomioida. Se kuitenkin tuli, yksi pronssi on ja jatkuva keikkuminen sijoilla top5.. kärjessä tällä hetkellä. Uskottava taso ja kunnioitusta herättävä tekeminen.. jatkumona kaudesta toiseen.
Tämä kelpaisi henk.koht. kiekkopuolellakin. Tässä mitään mestaruusputkia haaveilla, eikä turhia kuvitella. Mestaruudet ja mitalit vaativat aina vähän tuuriakin ja asioiden osumista kohdalleen. Siellä on esim. ne vastustajat ja hyvänkin joukkueen tie voi katketa play offseissa " epäreilun " aikaisin.
Jatkumo kuitenkin avaa aina seuraavan mahdollisuuden ja tarpeeksi pitkään kun mennään, niin tähdet ovat oikeissa kohdissa myös Ilveksen taivaalla.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Itse vertaan Ilvestä edelleen mm. HPK:hon. Tappara on oma lukunsa ja jo 1970-luvulta meiltä karkuun lähtenyt.. välimatka on valtava.
HPK on kuitenkin ihan kelvollinen mittari ?
Mikä sitten itselle riittäisi lähivuosina..
Olen miettinyt tätä ja tullut loppupäätelmään.. jalkapallo Ilveksen kaltainen taso.

Aikoinaan kirjoitin, että kiekkopuolen tulisi ottaa esimerkkiä futispuolen nykytekemisestä. Ja olen sitä mieltä, että näin on tapahtunutkin. Jääkiekossa kilpailun taso on suhteessa Suomessa kovempaa kuin jalkapallossa.

HPK:n tekeminen on yksi hyvä mittari. Viime kauden menestyminen oli hieno yllätys, mutta menestymisen takana oli hyviä palikoita. Pitkäjänteisyys, omavaraisuus (omat junnut ovat voittaneet lähiaikoina mm A-nuorissa mestaruuden kahdesti), hyvä valmennus (Jukka Jalosen perintöä) ja seuralla parempi maine kuin Ilveksellä (vetovoima). Lisäksi tietenkin muitakin tekijöitä.

Mikäli Ilves ei muni nykyistä kehityssuuntaansa, niin Ilveksellä on hyvät edellytykset nousta kohti kestävää menestystä. Itse lähtökohtaisesti ajattelen, että Ilveksen tulisi alkuun nousta sille tasolle, että kaudesta toiseen olisimme runkosarjassa kuuden joukossa. Ja ponnistaa siitä tietenkin vielä ylöspäin.
 

Pro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
489
Aikoinaan kirjoitin, että kiekkopuolen tulisi ottaa esimerkkiä futispuolen nykytekemisestä. Ja olen sitä mieltä, että näin on tapahtunutkin. Jääkiekossa kilpailun taso on suhteessa Suomessa kovempaa kuin jalkapallossa.

HPK:n tekeminen on yksi hyvä mittari. Viime kauden menestyminen oli hieno yllätys, mutta menestymisen takana oli hyviä palikoita. Pitkäjänteisyys, omavaraisuus (omat junnut ovat voittaneet lähiaikoina mm A-nuorissa mestaruuden kahdesti), hyvä valmennus (Jukka Jalosen perintöä) ja seuralla parempi maine kuin Ilveksellä (vetovoima). Lisäksi tietenkin muitakin tekijöitä.

Mikäli Ilves ei muni nykyistä kehityssuuntaansa, niin Ilveksellä on hyvät edellytykset nousta kohti kestävää menestystä. Itse lähtökohtaisesti ajattelen, että Ilveksen tulisi alkuun nousta sille tasolle, että kaudesta toiseen olisimme runkosarjassa kuuden joukossa. Ja ponnistaa siitä tietenkin vielä ylöspäin.

Ensimmäinen virkkeesi ei ole olettamus, vaan näin on myös toimittu. Tarkka markka ja jne vaikka en olekaan sen puolen asiantuntija.Mutta mulla on suuret korvat.

On ihan konkreetisesti saanut aistia että Tammelan ja Hakametsän väli on lyhentynyt noin 500 metriä ja linnuntietä.

Mestaruus tai kenties tupla ei ole haihattelua tai jarrupoljintinta vaativaa lähivuosina, nyt on olkapäät toisiaan vastaan ja leveät hartiat historiaa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 973
Että sellaista... kehtaakin vielä puhua itsestään Ilves fanina. No, ahneilla on kakkimainen loppu.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 618
Että sellaista... kehtaakin vielä puhua itsestään Ilves fanina. No, ahneilla on kakkimainen loppu.
Tai sitten Vinnien kiinteistösijoitukset on menneet ketuiksi ja rahat on loppu.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
798
Kääkkä aiheutti ITSE ne kaikki tappiot omalla kyvyttömyydellä liiketoiminnan johtamisessa ja vuodesta toiseen väärillä henkilövalinnoilla - jukolauta että kehtasikin tulla vielä iltalypsylle.

Toivottavasti ei enään koskaan astu Hakametsään ja Ipan peleihin - adjö.
 
Viimeksi muokattu:

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Yhden hyvän pelaajan palkka meni sitten sen siliän tien. Onkohan Käyrällä nyt hyvä mieli?

Enpä usko että enää uskaltaa naamaansa näyttää pelissä. Voisi tulla sanomista joltain fanilta...

Jos Mikko Mäkelä luet tätä palstaa niin sun kaverisi on aika huono tyyppi.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS
Ylös