Ilveksen nykytilanne

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Se vaan, kun se Ilveksen vanha johto oli mitä oli, niin tuntuu niin absurdilta tämä Jalon ja uuden Ilves-johdon ajojahti.

Edellisen omistuksen/johdon epäonnistuminen ei suojaa uutta johtoa kritiikiltä pl. tapauksissa, jotka liittyvät edellisen omistuksen/johdon toimiin.

Keskustelu epäkohdista on hankalaa, jos tietää taustoja ja tapahtumia enemmän kuin julkisesti on tarjolla. Tieto on sekä itse havaittua että lähteiltä saatua. Lähteiden osalta suhde perustuu molemminpuoliseen luottamukseen. Pidän luottamusta hyviin lähteisiin nettivänkäämistä arvokkaampana. Riski siltojen polttamiseen on liian suuri. Tämän vuoksi jätän nämä nettivänkäämiset jatkossa väliin.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
482
Keskustelu epäkohdista on hankalaa, jos tietää taustoja ja tapahtumia enemmän kuin julkisesti on tarjolla. Tieto on sekä itse havaittua että lähteiltä saatua.

Aiotteko te asioista paremmin tietävät tuoda nämä epäkohdat esiin kauden päätyttyä tai tilinpäätöksen jälkeen, vai jääkö tämä ikuiseksi vihjausten heittelyksi?
 

Hank Da Silva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
342
Edellisen omistuksen/johdon epäonnistuminen ei suojaa uutta johtoa kritiikiltä pl. tapauksissa, jotka liittyvät edellisen omistuksen/johdon toimiin.
Olisi vain mielenkiintoista tietää mistä tämä tyytymättömyys uutta johtoa kohtaan kumpuaa? Ja myös ollaanko asiaan kenenkään taholta pyritty tehdä jotain asian korjaamiseksi vai yritetäänkö tässä savustaa heitä pihalle?
 

Jallu

Guest
Karavaani kulkee ja koirat haukkuvat.

Varmasti aina on parannettavaakin tekemisessä, mutta pelillisesti ja taustalla asiat ovat paremmin kuin vuosiin. Toivottavasti saadaan useamman vuoden jatkumo, jossa velkataakka saataisiin hoidettua ja pelaajabudjettia paisutettua. Se on kuitenkin urheilullisen menestyksen kivijalka.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 098
Lehtonen ehdottomasti maaliin jyppiä vastaan. Toki ei Helgeä voi ainakaan kahdesta päästämästään syyttää, mutta tuntuu miehen itsetunto saavan kolauksia varsin helposti. Lehtonen tuntui olevan varmempi vaikka joutui kesken pelin maaliin.
Lehtonen tuntuu olevan koheltaja, jota virheet eivät pahemmin häiritse.
Ensimmäinen Hifkin maali tuli yv:llä hirveän maskin takaa. Toisessa sähelsi kenttäpelaajat Heleniuksen edessä. Kolmas oli flipperikiekko maalilla, jota edelsi kenttäpelaajien merkkausvirhe. Neljäs sitten jälleen flipperiä, kun painostus on lähes tauotonta ja epäonnekkaasti maalin takaa varusteiden kautta sisään.
Siinä välissä tuli ehkäpä kauden komein torjunta koko Liigassa.
Kun on jatkuva prässi ja rumputuli, niin silloin sattuu ja tapahtuu.

Eilisessä pelissä oli tasan yksi heikko maalivahti ja hän ei enää pelaa Ilveksessä.
Hifki teki kaksi yv-maalia. Ilves yhden ja yhden ilman maalivahtia.. käytännössä siis ylivoimalla, vaikka sitä ei sellaiseksi lasketa.
 
Viimeksi muokattu:

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Näkisin "ajojahdin" kyllä vähän liian kovana kuvaajana näihin muutaman henkilön teksteihin. Muutenkin jos Jalo reagoisi joihinkin muutamiin foorumiteksteihin olisi hän kyllä ihan väärissä hommissa.

No joo, korostetaan että muutaman nimimerkin (lähinnä Heke, Isto ja Mary Mackey) ajojahti Jaloa ja Ilves-johtoa kohtaan. On se sikäli ajojahtia, että niin kauan tuota on jatkunut, vaikka räksyttäjinä onkin ollut vain muutama nimimerkki. Hetken on välillä hiljaista, ja jostain sieltä tulee aina Isto tai Mary Mackey taas esiin kertomaan tai toistamaan vihjauksiaan. Heke nyt on sentään vähän rauhoittunut asian suhteen.

Tarkotin lähinnä sitä Jalon reagoimisella foorumiteksteihin, että jos Jalo on tietoinen tuosta muutaman nimimerkin jatkuvasta vihjailusta tällä foorumilla, niin voisi olla, että Jalokin miettisi, että kun tuota tarpeeksi kauan jatkuu, ja aina uudestaan ja uudestaan toistetaan noita vihjauksia, niin on vaara, että pian jotkut alkavat uskomaankin noita höpinöitä, tyyliin "ei savua ilman tulta". Varsinkin, jos Jalolla sattuisi jotenkin olemaan tietoa tai aavistus, ketä nämä nimimerkit oikeasti ovat (no Heke nyt on muutenkin omalla nimellään).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mni

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Edellisen omistuksen/johdon epäonnistuminen ei suojaa uutta johtoa kritiikiltä pl. tapauksissa, jotka liittyvät edellisen omistuksen/johdon toimiin.

Ei tietenkään, mutta se vanha johto oli osittain sellaista sakkia, että vaikka uudessa johdossa olisikin jotain vikaa, niin on luonnollista, että monen mielestä uusi johto saa aika helvetin pahasti/paljon mokata, että ollaan lähelläkään sitä epäluottamusta, jota ihmiset koki vanhaa johtoa kohtaan.
 

Luchs

Guest
... Riski siltojen polttamiseen on liian suuri. Tämän vuoksi jätän nämä nettivänkäämiset jatkossa väliin.

"Olin tehnyt pyhän lupauksen olla pöyhimättä tätä tunkiota, mutta kerrankos sitä voi sovitusta poiketa."

Kaikella rakkaudella, olisi varmasti linjassa ja nimimerkin arvoa kohottavaa jos päätöksissä jatkossa pysyttäisiin.
 

Mary Mackey

Guest
jos Jalo on tietoinen tuosta muutaman nimimerkin jatkuvasta vihjailusta tällä foorumilla, niin voisi olla, että Jalokin miettisi, että kun tuota tarpeeksi kauan jatkuu, ja aina uudestaan ja uudestaan toistetaan noita vihjauksia, niin on vaara, että pian jotkut alkavat uskomaankin noita höpinöitä, tyyliin "ei savua ilman tulta".

Otetaan esimerkki: Tällä foorumilla yksi nimimerkki julisti, kuinka pelaajabudjettia ei ole voitu käyttää, koska vuoden vaihteessa on maksettu suuria summia velkojille. Tulin tässä vaiheessa keskusteluun mukaan ja oikaisin tämän väärän tiedon. Käsi pystyyn, tein virheen luottaessani toiseen kirjoittajaan yv lähettämisessä, mutta virheellistä tietoa en jakanut, toisin kuin tämä aiempi kirjoittaja.

Jos Sinä tai joku muu pystyy osoittamaan jonkun jakamani väitteen virheelliseksi, pyydän nöyrimmästi anteeksi. Toistaiseksi näin ei ole käynyt.

Mielestäni ei myöskään ole kovin kunnioittavaa kutsua minua höpisijäksi. Ja, älä pelkää, Jalo kyllä tietää kuka minä olen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Aiotteko te asioista paremmin tietävät tuoda nämä epäkohdat esiin kauden päätyttyä tai tilinpäätöksen jälkeen, vai jääkö tämä ikuiseksi vihjausten heittelyksi?

En minä ainakaan.

Olen viimeisten kuukausien aikana tavannut ihmisiä, joilla on vuosien mittainen kosketus Ilves-Hockey Oy:öön (yhteistyökumppaneita, omistusmuutosta aikaisemmin yrittäneitä, omistusmuutoksessa nyt mukana olleita). Näiden keskustelujen pohjalta olen saanut käsityksen siitä, minkälaisin voimin Ilvestä tänään johdetaan.

Asiat ovat paremmin kuin vuosiin, eikä sitä kukaan kiellä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että verrokki on konkurssin partaalla riutunut jääkiekko-organisaation irvikuva. Jos kritiikki toimintaa kohtaan on hyväksyttävää vasta tuolle tasolle valahdettua, on liian myöhäistä.

jotkut alkavat uskomaankin noita höpinöitä, tyyliin "ei savua ilman tulta". Varsinkin, jos Jalolla sattuisi jotenkin olemaan tietoa tai aavistus, ketä nämä nimimerkit oikeasti ovat (no Heke nyt on muutenkin omalla nimellään).

Koska henkilöllisyyteni on tiedossa, en voi kirjoittaa asioita, joita en tarvittaessa pystyisi todistamaan. Siitä voi kukin päätellä loput.

"Olin tehnyt pyhän lupauksen olla pöyhimättä tätä tunkiota, mutta kerrankos sitä voi sovitusta poiketa."

Kaikella rakkaudella, olisi varmasti linjassa ja nimimerkin arvoa kohottavaa jos päätöksissä jatkossa pysyttäisiin.

Siinä vaiheessa kun tuntemani henkilön kirjoituksia väitetään virheellisesti paska puheeksi, on mielestäni reilua puuttua asiaan. Pyhät lupaukset saavat antaa sen verran periksi.
 
Viimeksi muokattu:

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 689
Onneksi olen vain entinen koris hemmo ja ikuinen Ilveksen mies, joka sai eilen(kin) kokea livenä hokielämyksen kaikilla mausteilla.
Hyvien ifk ystävien seurassa jaoimme ajatuksia hokista, elämästä ja toki naisista.

Uskon seuraavani ipaa jatkossakin uudella areenallakin.

Lähellä oltiin kadota takavasemmalle edellisten koomikkojen takia. Nyt jälleen nenä veden pinnan yläpuolella ja uskonpa, että kohta olemme vesikiidossa kohti jotain isompaa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 098
Kuten olen jo todennut, niin kunnioitus Hekeä kohtaan on suuri, vaikka en häntä henk.koht. tunnekkaan.
Saattaa olla myös, että Ist0 on oikeassa kaikessa. Mistäs sitä tietää, kun ihminen " puhuu " paljon sanomatta mitään. Ongelma on juuri siinä.. pitäisi ottaa tosissaan argumentteja ilman mitään pohjaa tai selitystä.
Samat sanat Marylle.. te ette vaan voi heittää kryptisiä letkautuksia, jotka avautuvat vain muutamalle ihmiselle, jos täysin heillekkään.
Siksi isossa kuvassa hyvät Ist0 ja Mary.. te jauhatte paskaa. Ja se jatkuu siihen asti, kunnes edes vähän avaatte agendaanne. Kyllä te vähän enemmän kertoa voitte, jos kerran tämänkin verran uskallatte avautua. Tai sitten teillä ei ole mitään kirjoittelunne tueksi.
Olen ainakin itse erittäin vastaanottavainen.. antaa tulla vaan.
Tämä ei siis koske Hekeä.. hänen asemansa on hieman toisenlainen tässä kaikessa.
 

Hank Da Silva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
342
Olen viimeisten kuukausien aikana tavannut ihmisiä, joilla on vuosien mittainen kosketus Ilves-Hockey Oy:öön (yhteistyökumppaneita, omistusmuutosta aikaisemmin yrittäneitä, omistusmuutoksessa nyt mukana olleita). Näiden keskustelujen pohjalta olen saanut käsityksen siitä, minkälaisin voimin Ilvestä tänään johdetaan.
No voisiko esimerkiksi Share Ilves omistajan roolissa nostaa näitä epäkohtia esiin? Täällä palstalla on kuitenkin allekirjoittaneen lisäksi useita Sharen jäseniä eli sitä kautta Ilveksen minimalistisia omistajia.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Otetaan esimerkki: Tällä foorumilla yksi nimimerkki julisti, kuinka pelaajabudjettia ei ole voitu käyttää, koska vuoden vaihteessa on maksettu suuria summia velkojille. Tulin tässä vaiheessa keskusteluun mukaan ja oikaisin tämän väärän tiedon. Käsi pystyyn, tein virheen luottaessani toiseen kirjoittajaan yv lähettämisessä, mutta virheellistä tietoa en jakanut, toisin kuin tämä aiempi kirjoittaja.

Jos Sinä tai joku muu pystyy osoittamaan jonkun jakamani väitteen virheelliseksi, pyydän nöyrimmästi anteeksi. Toistaiseksi näin ei ole käynyt.

Mielestäni ei myöskään ole kovin kunnioittavaa kutsua minua höpisijäksi. Ja, älä pelkää, Jalo kyllä tietää kuka minä olen.

En ole sanonut sinua höpisijäksi, vaan kirjotin "höpinöitä", joilla tarkoitin foorumin muutaman nimimerkin vihjailuja ja negatiivista kirjoittelua Jalosta/nykyisestä Ilves-johdosta, jota eniten on tainnut tässä tällä kaudella tehdä sinä, Isto ja Heke. Ja nyt en tarkoita negatiivisella kirjoittelulla sitä, jota moni muukin on tehnyt, kuten minäkin, kun olen kritisoinut, ettei ole hankittu uusia vahvistuksia, vaikka on ollut todellista tarvetta. Vaan tarkoitan sitä negatiivista kirjoittelua, jossa yritetään loata Jalon/nykyisen Ilves-johdon mainetta - riippumatta siitä, mikä on totta ja mikä ei. On ne niin kauan höpinöitä, kunnes voi jotenkin todistaa kaikille, ettei ne ole vain höpinöitä. Keskustelufoorumillehan voi kuka tahansa kirjoittaa nimimerkillä vaikka mitä. Kuten on nähty huhuketjuissa, kun ollaan huhuttu milloin ketäkin Ilvekseen.

Jos kuulut johonkin sisäpiiriin ja tiedät asioita, niin kun Istohan tässä on eniten esittänyt kaikenlaisia vihjailuja, niin ovatko ne Iston kaikki väitteet (tai edes osa) Jalosta/nykyisestä Ilves-johdosta mielestäsi pitäneet paikkaansa? Tunnetko Iston ns. oikeassa elämässä?
 
Viimeksi muokattu:

Mary Mackey

Guest
Jos kuulut johonkin sisäpiiriin ja tiedät asioita, niin kun Istohan tässä on eniten esittänyt kaikenlaisia vihjailuja, niin ovatko ne Iston kaikki väitteet (tai edes osa) mielestäsi pitäneet paikkaansa? Tunnetko Iston ns. oikeassa elämässä?

En kuulu mihinkään sisäpiiriin enkä edes halua kuulua. Työssäni ja sosiaalisessa elämässäni törmään kuitenkin jatkuvasti Ilvestä sivuaviin asioihin ja henkilöihin. Ja kausi+klubikortti minulla tietenkin on.

Ist0 on minulle täysin tuntematon henkilö, mutta selvästikin meillä on yhteisiä kontakteja. Ist0:n ulosanti on niin värikästä, että väitteen ja kysymyksen eroa on välillä vaikea erottaa. Jätän, kuten @Brooks totesi, väitteiden todenperäisyyden arvioinnin kunkin lukijan lähdekritiikin ja medialukutaidon varaan.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
En kuulu mihinkään sisäpiiriin enkä edes halua kuulua. Työssäni ja sosiaalisessa elämässäni törmään kuitenkin jatkuvasti Ilvestä sivuaviin asioihin ja henkilöihin. Ja kausi+klubikortti minulla tietenkin on.

Ist0 on minulle täysin tuntematon henkilö, mutta selvästikin meillä on yhteisiä kontakteja. Ist0:n ulosanti on niin värikästä, että väitteen ja kysymyksen eroa on välillä vaikea erottaa. Jätän, kuten @Brooks totesi, väitteiden todenperäisyyden arvioinnin kunkin lukijan lähdekritiikin ja medialukutaidon varaan.

Kiitos asiallisesta ja hyvästä vastauksesta!
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 670
Taitaa Ilveksen tilanne olla sellainen, että oli puikoissa kuka hyvänsä, tai tilanne mikä tahansa, niin aina on tyytymätön oppositio narisemassa. Saiko edellinen johto töppäilyllään, ja hajoita ja hallitse- taktiikalla kuppikunnat siihen tilaan, että pölyn laskeutuessa menee useampi vuosi(kymmen)? Aika näyttää.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 835
Tässä kateellisten ja omaa etuaan ajavien ihmisten luvatussa maassa joku pahoittaa aina mielensä, joten on aivan yksi ja sama ketkä siellä toimistolla ovat töissä, koska aina jokin asia on huonosti.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Otetaan esimerkki: Tällä foorumilla yksi nimimerkki julisti, kuinka pelaajabudjettia ei ole voitu käyttää, koska vuoden vaihteessa on maksettu suuria summia velkojille. Tulin tässä vaiheessa keskusteluun mukaan ja oikaisin tämän väärän tiedon. Käsi pystyyn, tein virheen luottaessani toiseen kirjoittajaan yv lähettämisessä, mutta virheellistä tietoa en jakanut, toisin kuin tämä aiempi kirjoittaja.

Tarkoitatko tällä minua? Kysyn tätä, jotta osaan tarvittaessa vastata. Ja puhutaanko tuossa lainaamassani osiossa yhdestä vai kahdesta kirjoittajasta?
 

Peltinen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
852
Tässä kateellisten ja omaa etuaan ajavien ihmisten luvatussa maassa joku pahoittaa aina mielensä, joten on aivan yksi ja sama ketkä siellä toimistolla ovat töissä, koska aina jokin asia on huonosti.

Ne on vissiin ne tarinan leveät hartiat, jotka koko ajan törmäilee oven karmeihin ja ties mihin.
 
Ylös