Ilveksen nykytilanne

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Ipan pakki sanoi:
Risto Jalo Aamulehdessä:

Torski sanoi:
Joukkuetta rakennamme vielä pitkin syksyä.

Tässä. Hätäilijöille.

On ollut itsestään selvää, että Ilveksen on hankittava lisää pelaajia. Oleellista on se, että milloin ja keitä.

Jos ykkössentteri, -laituri ja -puolustaja hankitaan siinä vaiheessa, kun kolmannes runkosarjasta on pelattu, saattaa olla, että ainakin suora pudotuspelipaikka on tupsukorvilta jo karannut.

Lisäksi hankinnat tullevat olemaan ulkomaalaisia, ja näiden rekrytoinnissa Ilves on järjestään epäonnistunut.

Kaiken lisäksi Ilves on vasta korvaamassa viime kauden menetyksiä, kun joukkuetta olisi pitänyt vahvistaa.

Ilveksen joukkue on kuitenkin suurimmalta osaltaan kasassa, ja vaikka ykkössentteri ja -laituri löytyisivätkin, ensi kauden ryhmä ei tule materiaaliltaan olemaan sellainen, että sillä pelattaisiin modernia jääkiekkoa.

Näin ollen mikään ei muuta sitä jo pitkään selvillä ollutta lähtökohtaa, että sikäli kuin Ilves tavoittelee ensi kaudella paikkaa kuuden joukossa, ratkaisevaan rooliin nousee valmennusjohdon kyky korjata kahden edelliskauden heikkoudet: viisikkopelin rakenne, raamit ja toisteisuus sekä yksityiskohtien hallinta. Eikä maalivahtipeli saa olla sarjan heikointa.
Olen antanut itseni ymmärtää, että ainakin pari pelaajaa tulee vielä ennen kauden alkua. Syksyllä hankitaan pelaajia, jos tarvetta ilmenee.
On totta, että Ilveksen historia ulkomaalaishankintojen suhteen ei ole mairitteleva. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettäkö kaiken pitäisi aina mennä pieleen jatkossakin. Usein epäonnistuneet ulkkarit ovat olleet jo lähtökohtaisesti niin epätoivoisia ja halpoja vetoja, että onnistuminen olisi ollut valtaisa temppu. Esimerkkinä joku Dries..ei käytännössä pelannut urallaan aikuisten pelejä muualla ( yliopistopelit pois laskuista ), kuin Ilveksessä. 9 AHL - ja 17 ECHL peliä ja siihen sitten päälle ne 13 peliä Ilveksessä. Ei tälläiset haut nyt vaan voi onnistua.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Ipan pakki sanoi:
Risto Jalo Aamulehdessä:

Torski sanoi:
Joukkuetta rakennamme vielä pitkin syksyä.

Tässä. Hätäilijöille.

Lisäksi hankinnat tullevat olemaan ulkomaalaisia, ja näiden rekrytoinnissa Ilves on järjestään epäonnistunut.

Kaiken lisäksi Ilves on vasta korvaamassa viime kauden menetyksiä, kun joukkuetta olisi pitänyt vahvistaa.

Ilveksen joukkue on kuitenkin suurimmalta osaltaan kasassa, ja vaikka ykkössentteri ja -laituri löytyisivätkin, ensi kauden ryhmä ei tule materiaaliltaan olemaan sellainen, että sillä pelattaisiin modernia jääkiekkoa.

On totta hankinnoissa on paljon huteja, mutta on siellä nyt sellaisiakin nimiä kuin Kariya, Bishai, Platt, Lindbäck, Paille, Talbot, Gysbers, Polak, D'Amigo ja Piskula. On se nyt aika liioiteltua sanoa että Ilves on ulkomaalaisten rekrytoinneissa järjestään epäonnistunut.

Leveyttä toki tarvitaan. Sen verran monta kertaa ensi kaudella pelataan kolme ottelua neljään päivään että liian kapealla rosterilla hävitään pelejä jo väsymykseen.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Yli kymmenen vuoden takaisia hankintoja on turha muistella eikä työsulkukauden pelaajia semminkään.

Mutta selvää lienee, että ykkössentterin pitää olla ihan eri luokkaa kuin joku D'Amigo, joka oli tyyppinä lähinnä kärkiketjujen tukipelaaja, ja ykköspakin on oltava vielä selvemmin eri luokkaa kuin Piskula.
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksen nykytilanteen parantumiseen haluaisin uskoa kovastikin vaikkakin Jatkoajassa ja täällä foorumilla jotkut nimimerkit spekuloivat kirjanpitokikkailuilla. Toivon ja uskon ettei näin ole tapahtunut vaan 17/18 tulos pitää sen mitä tuolla ajanjaksolla tapahtui. Ehkäpä ikävää mustamaalausta usealta nimimerkiltä omilla agendoillaan.

Ilveksen tuloshan oli mykistävä, varmastikin paras kautta SM-Liigan historian joukkueelta joka ei Play-Off tuloja generoinut? Tämän joku tilastonikkari korjannee nopeasti mikäli tarvetta. Nyt on hienoa olla Ilves ja usko tulevaan vahvempi kuin koskaan. Tosin Ilves on iso perhe ja laivan pohjasta nostaneet 1718-toimijat saavat varmastikin monenlaisia siipeilijöitä rinnalleen lobbaamaan omaa tarvettaan positiiviseen julkisuuteen nykyisen Ilves-johdon mukaan.

Tuossa yllä vilahti korjoituksia missä sisäpiiritietojen vuotamiseen viitattiin tulleiden NHL-korvausten suunnitelmallisesta käytöstä. Useampi kirjoittaja tätä jo ansiokkaasti kommentoi naurahtaen vääräksi osoittaen tai pahoitellen itse syyttäjän paniikkia Ilveksen edistymisestä. Tulkitsen itse näiden höpötysten olevan vanhan johdon tai heidän käskyttämiään vasallien kirjoituksia.

Minulla on ainakin hyvä fiilikset Ilveksen menosta eteenpäin. Operatiivinen johto ja hallitus eivät päästä ankkoja ulos kuten vanhaan aikaan. Silloinhan puhumattakaan Esan & Vesan innosta suoltaa tavaraa tuutista ulos, myös aiemmat johdot & hallitukset työnsivät tuutista ulos mitä sattuu. Parhaita esimerkkejä taisi olla Meskasen Hannun hallitus jossa Ilves-tietoa laulettiin kilpaa hyvällä omallatunnolla nettiin/Seiskaan/Hymyyn jne ohi virallisen Ilves.tiedotusjärjestelmän. Tässäkin suhteessa Ilveksen johto ja hallitus ovat ammattilaistuneet näkemättä tarvetta vinkkipalkkioille.

Urheilupuolella koen että Ilveksen tulisi vahvistaa rosteria eikä pelkästään odottaa Samin ratkaisevan tilannetta. Jotenkin ymmmärrän taloudelliset reaaliteetit, mutta 17/18-tuloksen perusteella joukkue voisi olla kalliimpi kuin viime vuonna. Silloinhan pufotuspelit hävittiin syksyn tappioihin ja tätä virhettä ei tulisi toistaa. Hankintoja kehiin & Go Ilves Go - Go Go !
 

Sorsa

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
Saan varmaan lisäkritiikkiä, kun tuon esille, että strategian julkistamisen jälkeen on noussut vielä vanhan johdon pommeja esille, joista ei strategiaa luodessa oltu tietoisia.

Mistä tiedät tämän?

Kunto sanoi:
Itse olen tuolla Heponiemi-ketjussa hehkuttanut Aleksia jo paljon ja senkin jälkeen, kun itsellä oli tieto, että Larvan pyyntö oli Ilvekselle liikaa.

Mistä tiedät tämän?
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 369
Vs: Ilveksen nykytilanne

Sorsa sanoi:
Kunto sanoi:
Itse olen tuolla Heponiemi-ketjussa hehkuttanut Aleksia jo paljon ja senkin jälkeen, kun itsellä oli tieto, että Larvan pyyntö oli Ilvekselle liikaa.

Mistä tiedät tämän?

Jos oisin Kunto, vastaisin "mitä se sulle kuuluu", mutta koska olen mää, totean vaan, että

Kävisit peleissä

Mää kuulin ton ihan Hakamettän käytävällä kajajonossa, jossa joku heponiemen kummin kaiman serkun äidin tyttöystävä asiaa hölötti jonkun toisen tuopillisen kanssa.

Hallilla kuulee kaikkee, jos viitti sinne rahvaansekaan käytäville tulla katkarapuleipäkatsomosta.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Sorsa sanoi:
Kunto sanoi:
Saan varmaan lisäkritiikkiä, kun tuon esille, että strategian julkistamisen jälkeen on noussut vielä vanhan johdon pommeja esille, joista ei strategiaa luodessa oltu tietoisia.

Mistä tiedät tämän?

Kunto sanoi:
Itse olen tuolla Heponiemi-ketjussa hehkuttanut Aleksia jo paljon ja senkin jälkeen, kun itsellä oli tieto, että Larvan pyyntö oli Ilvekselle liikaa.

Mistä tiedät tämän?

No, onpas täällä nyt kuulustelut käynnissä. Itse olen kirjoitellut reilut kaksikymmentä vuotta kiekkopalstoille ja toiminut monipuolisesti tällä alalla. Katsoin profiiliasi ja totesin, että olet kolme päivää sitten liittynyt palstalle. Juuri sopivasti tulosjulkistuksen alla. Tervetuloa! Kun yhdistelee muutaman nimimerkin viime päivien kirjoituksia, niin nopeasti vilkas mielikuvitus alkaa juosta. Ilves on juuri tehnyt historiansa parhaan taloudellisen tuloksensa, mediassa on esiinnytty kerrankin mallikelpoisesti, pelaajat ovat olleet tyytyväisiä siihen, miten asioita on hoidettu, seuran pitkäaikaisempia työntekijöitä (mm. LL ja JJ) ovat tyytyväisiä asioiden hoitamiseen, Ilves-Hockey ja emoseura ovat lähestyneet, fanikauppa on noussut uudelle tasolle ja positiivisten asioiden lista pitkä. Toki on varmasti epäkohtiakin, joita pitäisi parantaa, mutta tämä on luonnollista yritykselle, joka täyttää pian 17 kuukautta.

Mitä ajatuksia sitten löytyy näiden muutamien nimimerkkien kirjoituksista. Sieltä tulee ainakin sanoja/ajatuksia: tuloksesta ei iloita ja tulos on liian hyvä, Nurmikolu on hyvä jätkä, Jalo ei ole pätevä, hallituksen jäsenten (muiden kuin Nurmikolun) ympärille heitetään hieman lokaa, miljoonayritys (itse työskentelen monen miljardin yrityksessä) on katkeroitunut, Lippupiste jne.

No, mitä on tulossa? Kahden viikon päästä on yhtiökokous. Eli itselleni nousee ajatus, että jotkut merkittävät tahot haluavat muutoksen Ilveksen toimintaan. Ja tämähän merkinnee ensisijaisesti hallituksen kokoonpanon muutosta. Jalon linjaan ilmeisesti ei olla tyytyväisiä ja kärsivällisyys kesti sen 17 kk.

Se, että seuran ympärillä olevat tärkeät henkilöt kirjoittelevat palstalle on toisaalta herkullista, mutta aiheuttaa myös paljon isoja kysymysmerkkejä. Jalo lähti edellisen kerran pois selkä täynnä tikareita. Onko nyt siis puukot teroitettu yhtiökokouksen alla?

Ja sitten vastaukset kysymyksiisi. Velkojalta ja Heponiemen puolelta.
 

rysty

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
280
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jaahas,jopas palattiin arkeen nopeasti. Olihan tässä jo mieli hetken jopa toiveikas. Olikos Heikkilän potkutkin jonkun valtataistelun esinäytös?
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Vs: Ilveksen nykytilanne

Alkaa mielenkiinto hiipua koko leikkiä kohtaan. Ei tälläinen taviskannattaja viitsi älytöntä vääntämistä ja nokkimista. Kaiken lisäksi jälleen kerran Ilves on sivuseikka, saati seuran menestyminen. Ehkä pitäisi räjäyttää totaalisesti koko paska ja rakentaa uutta ..ihan nimeä myöden.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 106
Vs: Ilveksen nykytilanne

rysty sanoi:
Jaahas,jopas palattiin arkeen nopeasti. Olihan tässä jo mieli hetken jopa toiveikas. Olikos Heikkilän potkutkin jonkun valtataistelun esinäytös?

Mieli on edelleen toiveikas. Ei muutaman turhan nettikirjoittajan katkerat tilitykset saa päätä kääntymään.

Jokaisella seuralla näitä Sorsia ja Istoja sekä Mackeyta.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
Nurmikolu on hyvä jätkä

Tuo on makuasia, mutta ainakin ilmeisen pätevä, jos myynnin seurantatyökalut ja organisaation strategia, joihin hän on ollut vahvasti vaikuttamassa, on otettu Ilves-Hockey Oy:ssä käyttöön.
 

Sorsa

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:

Eli nämä yllätykset, joita olet jaksanut nostaa jatkuvasti esille, ovatkin toisen käden tietoa. Emme voi siis olla varmoja näiden todenperäisyydestä.

Lisäksi näyttää siltä, että sama velkoja on saanut raporttia edellisen johdon jälkeenjättämistä pommeista useaan otteeseen, koska kirjoitustesi perusteella niitä on löytynyt jatkuvasti lisää.

Joko siellä on kassa tyhjä, kun täytyy alkaa velkojalle selittelemään asioita? Mitään muuta syytä tuollaiselle selittelylle ei ole.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilveksen nykytilanne

Sorsa sanoi:
Eli nämä yllätykset, joita olet jaksanut nostaa jatkuvasti esille, ovatkin toisen käden tietoa. Emme voi siis olla varmoja näiden todenperäisyydestä.

Sen mitä minä asioista tiedän, niin eivätköhän nuo pommit ole ihan totisinta totta. Helppo uskoa ihan jo siksi, että työkalut ovat olleet vajavaiset.
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 671
Vs: Ilveksen nykytilanne

Siis enemmistöomistajatko ovat antamassa Jalolle ja hallitukselle kenkää? Kuulostaa oudolta, kun tuossa juurihan se omistusrakenne piti saada sellaiseksi, että yksinvaltaa ei kukaan pääse käyttämään, ja aikaisemmin nähtyjä älyttömyyksiä ei tehdä. Keitäs ne isoimmat omistajat sitten olivatkaan?
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 536
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tulos oli hyvä mutta nyt on otettava seuraava loikka ja saatava tulosta lippumyynnistä,sponsoreilta,fanituotteista,kioski myynneistä sekä erityisesti urheilullisen menestyksen on parannuttava.Niinku olen sanonut niin töitä pitää tehdä täysillä sydän mukana oli kyse sitten makkaran myyjästä,lipunmyyjästä tai toimitusjohtajasta.Ilves on perhe ja kukaan ei ole seuraa isompi.Lopettakaa se joutava kinastelu ja puhalletaan laivaa myötätuulessa eteenpäin.
 

rysty

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
280
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jos tulevassa yhtiökokouksessa tapahtuu jotain dramaattista olisi se järjetön nöyryytys ja häpeä koko seuralle ja jos niistä olisi jo etukäteen höpisty ja väännetty jollain keskustelupalstoilla niin se todistaisi sellaisesta amatöörimäiseltä puuhastelulta ettei mitään rajaa. En voi kuin nähdä painajaisia tällaisesta,se ei onneksi kuulu tosielämään. Ne jotka oikeasti tietävät yhtiön asioista keskustelevat niistä keskenään muualla kuin täällä,joten jätän kuitenkin täällä esiintyneet höpinät joidenkin "joo,mää nääs tierän"miesten krapulapuheiksi. Palataan foorumille kun harkkapelit alkaa ja hyvää kesää kaikille.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Sorsa sanoi:
Eli nämä yllätykset, joita olet jaksanut nostaa jatkuvasti esille, ovatkin toisen käden tietoa. Emme voi siis olla varmoja näiden todenperäisyydestä.

Sen mitä minä asioista tiedän, niin eivätköhän nuo pommit ole ihan totisinta totta. Helppo uskoa ihan jo siksi, että työkalut ovat olleet vajavaiset.
Pommi ? Maksamattomia laskuja/velkoja ? Talousrikoksia ? Mitä halvatun pommeja ??
Ja ne tuskin ovat Jalon aikakaudelta ?

Kaikki vihjailee.. kertokaa nyt ihmeessä ja ihan suomeksi. Ei ne voi salaisuuksia olla, kun kerran tekin tiedätte ?
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 132
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksenmiäs sanoi:
HeGe41 sanoi:
Sorsa sanoi:
Eli nämä yllätykset, joita olet jaksanut nostaa jatkuvasti esille, ovatkin toisen käden tietoa. Emme voi siis olla varmoja näiden todenperäisyydestä.

Sen mitä minä asioista tiedän, niin eivätköhän nuo pommit ole ihan totisinta totta. Helppo uskoa ihan jo siksi, että työkalut ovat olleet vajavaiset.
Pommi ? Maksamattomia laskuja/velkoja ? Talousrikoksia ? Mitä halvatun pommeja ??
Ja ne tuskin ovat Jalon aikakaudelta ?

Kaikki vihjailee.. kertokaa nyt ihmeessä ja ihan suomeksi. Ei ne voi salaisuuksia olla, kun kerran tekin tiedätte ?

Eiköhän Heikki viittaa vanhan johdon piironginlaatikoista ja maakellareista löytyneisiin, "yllättäviin" mailalaskuihin ym. lupauksiin ja sitoumuksiin...

On tää v...u vaan siistiä. Ekaa kertaa näyttäis, että kurssi on taloudellisesti kääntynyt ja Ilves-perhe on sekaisin, kun käkikello.

Ristus.

EDIT: Ja tähdennän, itse en tiedä aiheesta muuta, kuin että vaikuttais että kaikilla ei ole lääkitys ihan 100% jiirissä
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Vs: Ilveksen nykytilanne

Miika Lundin sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
HeGe41 sanoi:
Sorsa sanoi:
Eli nämä yllätykset, joita olet jaksanut nostaa jatkuvasti esille, ovatkin toisen käden tietoa. Emme voi siis olla varmoja näiden todenperäisyydestä.

Sen mitä minä asioista tiedän, niin eivätköhän nuo pommit ole ihan totisinta totta. Helppo uskoa ihan jo siksi, että työkalut ovat olleet vajavaiset.
Pommi ? Maksamattomia laskuja/velkoja ? Talousrikoksia ? Mitä halvatun pommeja ??
Ja ne tuskin ovat Jalon aikakaudelta ?

Kaikki vihjailee.. kertokaa nyt ihmeessä ja ihan suomeksi. Ei ne voi salaisuuksia olla, kun kerran tekin tiedätte ?

Eiköhän Heikki viittaa vanhan johdon piironginlaatikoista ja maakellareista löytyneisiin, "yllättäviin" mailalaskuihin ym. lupauksiin ja sitoumuksiin...

On tää v...u vaan siistiä. Ekaa kertaa näyttäis, että kurssi on taloudellisesti kääntynyt ja Ilves-perhe on sekaisin, kun käkikello.

Ristus.
Noiden juttujen " tietämiseen " ei taida tarvita fakiirin taitoja, eikä sisäpiiritietoja. JOS jotain oikeasti paljastuu, niin toivon että joitakin tahoja saatetaan myös vastuuseen. Siis JOS...mitään en tiedä, enkä väitä.
Surkeasti hoidettu liiketoiminta ei vielä rikos ole, mutta siis...
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 536
Vs: Ilveksen nykytilanne

Itse en tajua miten edes jaksatte jauhaa tollasta sontaa?Asiat on kerrankin menossa oikeaan suuntaan.Joillain tuntuu aina olevan motiivi aiheuttaa negaa ja osa väestä ottaa heti todesta kaiken.
 
Ylös