Ilveksen nykytilanne

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 677
Vs: Ilveksen nykytilanne

Oliskohan nykytilanne vähän parempi, mitä se on viime vuosina ollut, mutta ei se vieläkään kovin hyvä ole? Häntäpäästä rimpuiltu alempaan keskikastiin?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Ilveksen nykytilanne

JörgenJönssön sanoi:
Oliskohan nykytilanne vähän parempi, mitä se on viime vuosina ollut, mutta ei se vieläkään kovin hyvä ole? Häntäpäästä rimpuiltu alempaan keskikastiin?

Niin, kuitenkin konkurssipuheet ovat I-H Oy:n ympärillä loppuneet, mediassa ei organisaatiolle enää naureskella ja että moniin vuosiin Ilveksellä on selkeät urheilulliset ja taloudelliset tavoitteet. Että I-H:n mittapuulla eteenpäin on selkeästi menty.

Kyllä tämä tästä. Baby steps.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 058
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
JörgenJönssön sanoi:
Oliskohan nykytilanne vähän parempi, mitä se on viime vuosina ollut, mutta ei se vieläkään kovin hyvä ole? Häntäpäästä rimpuiltu alempaan keskikastiin?

Niin, kuitenkin konkurssipuheet ovat I-H Oy:n ympärillä loppuneet, mediassa ei organisaatiolle enää naureskella ja että moniin vuosiin Ilveksellä on selkeät urheilulliset ja taloudelliset tavoitteet. Että I-H:n mittapuulla eteenpäin on selkeästi menty.

Kyllä tämä tästä. Baby steps.
Juu julkisuus kuva on positiivisesti parantunut. Siitä iso kiitos uudelle johdolle. Mutta edelleen jännittä paljonko miinusta löytyy viivan alta. Kuitenkin kausi oli pelillisesti mahalasku. 4 täydenhallin lipputlot sössittiin liian myöhäisellä heräämisellä. Toivotaan että näistä virheistä opittiin ja nuo porkkanat palautetaan maanpinnalle vaikka jo ensi keväänä...
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 669
Vs: Ilveksen nykytilanne

Carabasin Markiisi sanoi:
Kyllä jokainen aikuinen ihminen ja moni lapsikin tajuaa, ettei olematonta rahaa voi kuluttaa. Mutta moni ei hahmota sitä, miten mainittu myynnin kasvattaminen käytännössä tapahtuu, jos joukkue on huono, ei pääse edes pudotuspeleihin ja kaiken lisäksi viesti junnukentiltä on, että menestys on heikkoa ja pelaajia pakenee muualle. Siis vähän karrikoiden on hankala myydä pääsylippuja ja fanituotteita, jos ei ole niitä massoja taustalla kuten ennen. Työskentelen itsekin sellaisessa tehtävässä, että olen väkisinkin nähnyt miten pienempiä junnuja on siirtynyt ympäryskuntien seuroihin (toki myös osin Tapparasta halvempien maksujen ajamana) ja vaikka tässä totta kai pitkäjänteisesti Ilvestä rakennetaankin, se pitkä aikaväli vasta huolestuttaakin, jos lyhyellä aikavälilläkin laaditaan täysin epärealistisia tavoitteita, jotka kaatuvat jo ensimmäisellä stepillä.

Kokoonpanoketjussa Markiisilta varsin hyvä kysymys, Miten myynnin kasvattaminen tapahtuu?
Työt toimistolla aloitettiin pikkasen reilu vuosi sitten. Ennen Jalon ja Hirsimäen remmiin nousua myynti oli puhelimeen vastailua ja satunnaista suunsoittoa turuilla ja toreilla. No karrikoidustihan tuo on kerrottuna, mutta ammattitaitoinen ja hyvin johdettu se myynti ei ollut. Meillä jokaisella on siitä kokemuksia.
Myynnin osalta äärettömän tärkeää on oikein asetellut riittävän kovat tavoitteet ja säännöllinen seuranta, sekä tarvittavat korjaavat tukitoimet. Nämä myynnin prosessit on nyt saatu rakennettua, varmasti korjattavaa on, mutta lopultakin ollaan liikkeellä.
Tärkeä asia on myöskin tuote mitä myydään. Hyvä myytävä urheiluelämys ei pelkästään ole se paperilla kaikista vahvin joukkue. Eteenpäinmenevä kehittyvä nuori sitoutunut ja hyvin valmennettu sekä johdettu jengi voi olla ihan yhtä hyvä myynnin kannalta. Tosin tuotteessa on varmasti vielä korjattavaa, niin joukkueessa, kuin myös kaikessa muussa tuotteistamisessa. Verratkaapa vaikkapa verivihollisemme ja Ilveksen aitiomyynnin julkista kuvaa, Ipalla ei ole edes säädyllisiä kuvia aitioista joita myyvät. Tämäkin tuotteistuksen asia varmasti tulee kuntoon, olen aiheesta jo tammikuussa Lehtisen Timon kanssa puhunut, viesti oli selvä tiedossa on ja varmasti tilanne muuttuu. Samaisessa keskustelussa tuli ilmi totuus mikä kaikkialla on tiedetty, korjattavaa on ollut vuorellinen ja sitä aktiivisesti tehdään, pala kerrallaan.
Myynnillisiin epäkohtiin on myöskin muuten puututtu,Perhelippu uudistus ei palvellut kaikkia tahoja kovin hyvin. Tästä lärvikirjassa Kankaanpään Jussi oli pahoillaan mutta pääsi samaan hengenvetoon kertomaan että asia on jo muutettu ja tullaan julkistamaan, ilmeisesti lippuihin ja paketointiin on tulossa muutoksia muutoinkin.
Olemme tilikausien katkolla, ensiviikolla alkaa toinen Jalon johtama tilikausi. Ensimmäinen budjetti joka päästään tekemään oman myyntiorganisaation pohjalle näkee yhtiökokouksessa päivänvalon. Vasta nyt on jotain todellista mitattua, johon ennusteita ja tavoitteita pohjata.
Strategiaa viimesyksynä laadittaessa, ei vielä kaikki ennusteet olleet kovin vakaalla pohjalla. Jäin ymmärrykseen että pelaajabudjetin kasvattaminen on kuitenkin myyntitulokseen pohjautuvaa, tästä erillinen tavoite 6 joukkoon taistelevasta joukkueesta oli se lapsus. Tavoitetila ja sinne tarvittavat stepit olisi pitänyt kuvata siten, ettei tällaista epärealistista haavetta mikä minullakin oli, että nyt isketään joukkueeseen rahaa lapiolla, olisi päässyt syntymään. Kottikärryllisellä rahaa, ei siis se tuote nyt selkeästikään parane.
Tuote kuitenkin paranee, vaikkei niin isoin askelin mitä me toivomme.

Koiten vielä kiteyttää mitä yritän sanoa, myynti paranee:
* ammattitaitoisen,osaavan, ahhkeran ja hyvin johdetun myyntityön kautta.
* paremman tuotteistuksen kautta
* ja kun viime toukokuiseen joukkueeseen verrataan myös paremman joukkueen kautta.

Edelleen uskon että meillä on toimistolla parasta mahdollista A ryhmää nyt hommissa ja tämä laiva on pysyvästi käännetty oikealle tielle.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Siirsin tämän osan keskustelusta tähän ketjuun, koska se mieluummin osuu tänne paremmin.

toskala sanoi:
Mutta nyt nähty toiminta pistää miettimään että onko mikään oikeasti muuttunut. Edelleenkö tätä toimintaa jatketaan että puheet ja paperille asetetut tavoitteet ovat kovia, mutta toiminta sitten taas ei niitä vastaa.

Ilves-fanien syvää menestyksen nälkää ei kovin kauaa enää ruokita korkealentoisilla strategioilla, kauniilla puheilla sekä tunteisiin vetoamalla. Se olisi nyt hyvä siellä toimistolla sisäistää. Nyt tarvitaan tekoja!

Toiminta on täysin erilaista. Nyt sinun ja minun kantamat eurot jäävät kokonaisuudessaan Ilvekselle. Se on iso muutos ja mahdollistaa paljon muuta. Itse näen seuraavia muutoksia jo ensimmäisen vuoden aikana.
  • Onnistuttiin keräämään 1,8 m€ pääomaa. Tämä on vaatinut lukuisia neuvotteluita nykyiseltä johdolta.
  • Iso osa veloista maksettu, sovittu velkojien kanssa suoritteiden hoitamisesta, korjattu välit heidän kanssaan
  • Korjattu välit Liigaan. Tämä oli luonnollisesti tarvittava muutos.
  • Sovittu asiat muidenkin sidosryhmien kanssa (mm. yhteistyökumppanit, pelaaja-agentit)
  • Organisaatiorakenteita on muutettu. On tehty kipeitäkin ratkaisuja ja palkattu useita henkilöitä tekemään muutosta.
  • Yksi ehdottomasti suurimpia muutoksia on seurantajärjestelmien käyttäänotto, hyödyntäminen ja iterointi
  • Strategian luominen, tavoitteiden asetanta, seuranta, iterointi, tarvittavat muutokset (niin urheilu- kuin myyntipuolella
  • Välit korjattu Ilves ry:n kanssa, muutostyö aloitettu junioripuolella (Jouko Myrrä, strategiapäivä tulossa)
  • Kokouksista pidetään nykyään pöytäkirjat, joista voidaan tarkistaa, mitä kukin on luvannut tehdä. Seuranta.
  • Ilveksen fanituotemyynti rakennettu ja rakennetaan uudelle tasolle, tavoitteet asetettu, tarkka seuranta. Tältä sektorilta odotan selkeää kasvua.
  • Muutokset mediatoiminnassa. Vertaa kuinka paljon Ilves esiintyi julkisuudessa ennen negatiivisesti ja mikä tilanne oli jo nyt.

Lista on nopeasti kyhätty ja paljon jäi puuttumaan. Ettei jää epäselväksi, niin minä en ole mitenkään mukana Ilves-Hockey Oy:n toiminnassa. Kuten tiedätte, niin olen mm. ylläolevista epäkohdista kirjoittanut noin 15 vuotta.

Jo muutoksen hetkellä viestitin, että tämä muutos ottaa paljon aikaa. Ylläolevista muutoksista suurin osa on asioita, jotka pitäisi olla luonnostaan yritystoiminnassa kunnossa. Ei näihin pitäisi kulua niin valtavasti aikaa ja energiaa. Helpompaa olisi ollut lähteä nollasta ja luoda tuo kaikki kuin lähteä takamatkalta. Historia on rasitteena. Monesti yrityselämässä marssitaan muutoksen yhteydessä eri instansseihin anomaan rahoitusta (Pankit, Finvera + lukuisat muut). Nyt tilanne on se, että olet käynyt jokaisen tuttusi taskulla, vipannut rahaa ja jättänyt maksamatta velkasi. Osakkeenomistajilta on pyydetty rahoitusta ennätysmääräisen monissa osakeanneissa. Ilveksen tulee rakentaa maine uudestaan.

HPK:n puolelta tiivistettiin tutulla tavalla heidän tilanne. Kärkiseurat ottavat valmiit pelaajat ja heidän (HPK) on pyrittävä löytämään ne pelaajat, jotka onnistuvat ensi kaudella. Liigassa ei ole palkkakattoa eikä Draftausta, missä heikoimmat seurat pääsisivät valitsemaan päältä parhaat juniorit ja näin rakentamaan menestystä.

Oma fokukseni on ensisijaisesti organisaation toiminnassa ja talouden hoidossa. Odotan erittäin suurella mielenkiinnolla ensimmäisen uuden ajan tilikauden tulosta ja tasetta. Onko onnistuttu katkaisemaan valtava tappiokierre? Itse toki olen sitä mieltä, että vasta seuraava tilikausi (alkaa ensi viikolla) on se ensimmäinen, johon nykyinen johto on ehtinyt valmistautumaan. Tämä päättyvä tilikausi on "omissa kirjoissani" ollut ns. ylimenokausi.

Tottakai minua ottavat tappiot kaukalossa päähän ja menestymättömyys. Haluaisin kaikkien muiden tapaan "heti kaikki minulle nyt voitot". Mutta ymmärrän, että jos on reilut 10 vuotta asioita sotkettu, niin niitä ei heti pysty oikomaan.

Omavaraisuuden puolesta puhujana näen paljon hyvää tulevaisuudessa. Suomen ja Meskasen läpilyönti + pitkät sopimukset, omavaraista perusrunkoa luotu (mm. Lepaus, Savilahti, Vainio, Liuksiala (ja Laaksolla mahdollisuus)), valmiina ponnahdukseen Ikonen, Haapanen, Laaksonen ja Thomson sekä ennätysmäärä omien NHL-sopimuksia (Hintz, Välimäki, Koppanen, Koivula) ja Heponiemi kärkkymässä. Odotan myös, että Mattilan veljekset tekisivät paluun kahden vuoden päästä valmistuttuaan yliopistosta. Ja tietenkin uuteen halliin siirtyminen kera mahdollisten paluumuuttajien.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 557
Vs: Ilveksen nykytilanne

Millon odotat Kunto Ilveksen saavan joukkueeseen oikeasti kovan oman nimen?Näillä tarkoitan esim Perttua,Huhtalaa,Rajalaa,Raskia,Anttilaa.Näitä mitkä on lyöny läpi jo liigassa ja olleet eht joukkueis vähintään.
 

Ipoori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
285
Vs: Ilveksen nykytilanne

Mikähän Ilveksen tilanne on kun puhutaan Ilves pelaajien paluusta takaisin mailmalta. Eli onko oikeesti resursseja saada Huhtaloita, Hinzsejä ym.joskus takasin vai pelaavatko uransa loppuun muualla? Yritetäänkö nyt oikeasti nuoria Ilves kasvatteja esim .Heponiemeä saada Ilveksen riveihin vai annetaanko mennä muuhun liigaseuraan.? Eikö Ilveksen pitäisi oma huippu lahjakkuus saada imagonkin kannalta vuodeksi kotiin jos sm-liigan valitsee. Mikäpä on Koivulan tilanne? Onko tehty sopimus tarjous valmiiksi jos nhl ura ei tänä syksynä aukea? Ymmärrän et ilmaiseksi ei pelaa mut jos annetaan mennä muihin liiga seuroihin niin tuntuu et meidän Ilves tulee jäämään seuroihin ynnä muut. .
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 180
Vs: Ilveksen nykytilanne

Vastaus kysymykseen - uusi halli.
Siellä ei yksinkertaisesti operoida puuhastelujoukkueilla. Silloin on oltava varaa kotiuttaa " Rajaloita " ja jotain vähän ulkopuoleltakin.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 814
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto sanoi:
Siirsin tämän osan keskustelusta tähän ketjuun, koska se mieluummin osuu tänne paremmin.

toskala sanoi:
Mutta nyt nähty toiminta pistää miettimään että onko mikään oikeasti muuttunut. Edelleenkö tätä toimintaa jatketaan että puheet ja paperille asetetut tavoitteet ovat kovia, mutta toiminta sitten taas ei niitä vastaa.

Ilves-fanien syvää menestyksen nälkää ei kovin kauaa enää ruokita korkealentoisilla strategioilla, kauniilla puheilla sekä tunteisiin vetoamalla. Se olisi nyt hyvä siellä toimistolla sisäistää. Nyt tarvitaan tekoja!

Toiminta on täysin erilaista. Nyt sinun ja minun kantamat eurot jäävät kokonaisuudessaan Ilvekselle. Se on iso muutos ja mahdollistaa paljon muuta. Itse näen seuraavia muutoksia jo ensimmäisen vuoden aikana.
  • Onnistuttiin keräämään 1,8 m€ pääomaa. Tämä on vaatinut lukuisia neuvotteluita nykyiseltä johdolta.
  • Iso osa veloista maksettu, sovittu velkojien kanssa suoritteiden hoitamisesta, korjattu välit heidän kanssaan
  • Korjattu välit Liigaan. Tämä oli luonnollisesti tarvittava muutos.
  • Sovittu asiat muidenkin sidosryhmien kanssa (mm. yhteistyökumppanit, pelaaja-agentit)
  • Organisaatiorakenteita on muutettu. On tehty kipeitäkin ratkaisuja ja palkattu useita henkilöitä tekemään muutosta.
  • Yksi ehdottomasti suurimpia muutoksia on seurantajärjestelmien käyttäänotto, hyödyntäminen ja iterointi
  • Strategian luominen, tavoitteiden asetanta, seuranta, iterointi, tarvittavat muutokset (niin urheilu- kuin myyntipuolella
  • Välit korjattu Ilves ry:n kanssa, muutostyö aloitettu junioripuolella (Jouko Myrrä, strategiapäivä tulossa)
  • Kokouksista pidetään nykyään pöytäkirjat, joista voidaan tarkistaa, mitä kukin on luvannut tehdä. Seuranta.
  • Ilveksen fanituotemyynti rakennettu ja rakennetaan uudelle tasolle, tavoitteet asetettu, tarkka seuranta. Tältä sektorilta odotan selkeää kasvua.
  • Muutokset mediatoiminnassa. Vertaa kuinka paljon Ilves esiintyi julkisuudessa ennen negatiivisesti ja mikä tilanne oli jo nyt.

Lista on nopeasti kyhätty ja paljon jäi puuttumaan. Ettei jää epäselväksi, niin minä en ole mitenkään mukana Ilves-Hockey Oy:n toiminnassa. Kuten tiedätte, niin olen mm. ylläolevista epäkohdista kirjoittanut noin 15 vuotta.

Jo muutoksen hetkellä viestitin, että tämä muutos ottaa paljon aikaa. Ylläolevista muutoksista suurin osa on asioita, jotka pitäisi olla luonnostaan yritystoiminnassa kunnossa. Ei näihin pitäisi kulua niin valtavasti aikaa ja energiaa. Helpompaa olisi ollut lähteä nollasta ja luoda tuo kaikki kuin lähteä takamatkalta. Historia on rasitteena. Monesti yrityselämässä marssitaan muutoksen yhteydessä eri instansseihin anomaan rahoitusta (Pankit, Finvera + lukuisat muut). Nyt tilanne on se, että olet käynyt jokaisen tuttusi taskulla, vipannut rahaa ja jättänyt maksamatta velkasi. Osakkeenomistajilta on pyydetty rahoitusta ennätysmääräisen monissa osakeanneissa. Ilveksen tulee rakentaa maine uudestaan.

HPK:n puolelta tiivistettiin tutulla tavalla heidän tilanne. Kärkiseurat ottavat valmiit pelaajat ja heidän (HPK) on pyrittävä löytämään ne pelaajat, jotka onnistuvat ensi kaudella. Liigassa ei ole palkkakattoa eikä Draftausta, missä heikoimmat seurat pääsisivät valitsemaan päältä parhaat juniorit ja näin rakentamaan menestystä.

Oma fokukseni on ensisijaisesti organisaation toiminnassa ja talouden hoidossa. Odotan erittäin suurella mielenkiinnolla ensimmäisen uuden ajan tilikauden tulosta ja tasetta. Onko onnistuttu katkaisemaan valtava tappiokierre? Itse toki olen sitä mieltä, että vasta seuraava tilikausi (alkaa ensi viikolla) on se ensimmäinen, johon nykyinen johto on ehtinyt valmistautumaan. Tämä päättyvä tilikausi on "omissa kirjoissani" ollut ns. ylimenokausi.

Tottakai minua ottavat tappiot kaukalossa päähän ja menestymättömyys. Haluaisin kaikkien muiden tapaan "heti kaikki minulle nyt voitot". Mutta ymmärrän, että jos on reilut 10 vuotta asioita sotkettu, niin niitä ei heti pysty oikomaan.

Omavaraisuuden puolesta puhujana näen paljon hyvää tulevaisuudessa. Suomen ja Meskasen läpilyönti + pitkät sopimukset, omavaraista perusrunkoa luotu (mm. Lepaus, Savilahti, Vainio, Liuksiala (ja Laaksolla mahdollisuus)), valmiina ponnahdukseen Ikonen, Haapanen, Laaksonen ja Thomson sekä ennätysmäärä omien NHL-sopimuksia (Hintz, Välimäki, Koppanen, Koivula) ja Heponiemi kärkkymässä. Odotan myös, että Mattilan veljekset tekisivät paluun kahden vuoden päästä valmistuttuaan yliopistosta. Ja tietenkin uuteen halliin siirtyminen kera mahdollisten paluumuuttajien.

Ja tämä oli siis omia mietintöjäni siitä miten Jussi Kankaanpää kommentoi julkistuksiin pettyneelle fanille. Minä tiedän että Jalo otti hommat hoitaakseen todella surkeista lähtökohdista ja olen luvannut antaa aikaa muutoksen toteuttamiselle. Sekin on vaan hyvä tiedostaa että joka päivä tämä vanhan johdon sekoilu on yhä huonompi selitys tämän päivän suorittamiselle. On mielestäni reilua antaa aikaa rakenteiden muodostumiseen ja olosuhteiden luomiseen jossa onnistuminen on mahdollista, mutta sitä vasten fanit sitten vaativat myös tuloksia.

No mitä tuloksia: en odottanut että sieltä olisi tullut Stamkosia tai edes KHL-tason Myttystä tai Plattia. Mutta pettynyt olen, jos vuodessa ei ole houkuttelevuus noussut sen vertaa ettei yksikään liigatasolla rutinoinut potentiaalinen +25-pisteen pelaaja tai sen agentti näe Ilvestä houkuttelevaksi vaihtoehdoksi, puhutaan nyt vaikka koodinimillä Korhonen, Kuparinen tai Asplund. Ja kyllä, tiedän että perässä on muitakin ja pelaajia ei oteta niin kuin valintamyymälästä. Ylipäätään nousu sieltä sijoilta 11-15 top kuusi joukkueeksi olisi ollut niistä lähtökohdista, missä ilves oli helmikuussa 2017, vähän yli vuodessa minusta liian kova harppaus. Itse ajattelin että sellainen kahdeksan joukkoon runkosarjassa olisi realistisempi. Tällä hetkellä sekin näyttää liian kovalta savotalta.

Kuten Kankaanpää viestissään toteaa, Ilves ei vielä ole Tapparan, IFK, TPS:n tai Kärppien tasolla. Tämän nyt voi jokainen nyt varmaan todeta. Mutta sitten minua kiinnostaa, millä keinoin, miten ja millä aikavälillä Ilves aikoo sen eron kuroa kiinni. Ei pelkästään lupaus siitä että se aiotaan tehdä riitä. Kuten itsekin olet todennut, ehti vanha johto menettää monen sidosryhmän luottamuksen. Myös fanien. Ja siksi luottamus on edelleen hiuksenhienon langan varassa. Sitä ei paljon paranisi keikauttaa liian suurilla lupauksilla tai tunnepitoisilla "mitä sinä teet? Oletko tosifani tai luovuttaja?"-puheilla.

Huomattavaa on myös, että koska seuraavan kerran Ilves pääsee rakentamaan näin hyvistä asetelmista joukkuetta että sillä kolme edellisellä kaudella 40 pistettä tehnyttä hyökkääjää riveissään? Siihen voi mennä vähän aikaa. Olen huolissani valuuko tämä omistajanvaihdoksen suoma mahdollisuus sittenkin hiekkaan. Eikä se nyt minua kiinnosta, onko se sitten vanhan johdon syytä vai olisiko pitänyt tehdä tässä vähän yli vuodessa jotain toisin.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tiedän, että omien poikien suhtautuminen Ilvekseen muuttui omistajavaihdoksen jälkeen positiiviseksi. Itse odotan ja toivon, että paluumuuttajia saataisiin Hakametsän viimeiselle kaudelle tai uuteen halliin. Mutta tämä ei ole lupaus. Kuten muidenkin ihmisten tapauksissa, niin pelaajienkien siviilielämä muuttuu koko ajan. Puolisolla, lapsilla ja ympäristöllä on iso vaikutus. Elämän keskipiste saattaa siirtyä Tampereen seudulta pääkaupunkiseudulle tai vaikkapa Sveitsiin. Ja tällä hetkellä mm. Mannheim on hankkinut Huhtalan ja Lehtivuoren isoilla rahoilla sekä yritti pitkään Sandellia joukkueeseen. Mannheimissa toimii pojille hyvin tuttu Ilkka Pakarinen, joka toimi pitkään Ilveksen valmennuspäällikkönä.

"Omilla pojilla" on siinä mielessä asiat hyvin, että suurin osa heistä tienaavat vuorineuvoksien palkkoja.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 557
Vs: Ilveksen nykytilanne

No maailmalla kyllä on hyviä pelaajia vaikka kuinka mutta toki ison yleisön silmissä nämä omat pojat ovat kovempia hankintoja olevinaan.
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 024
Vs: Ilveksen nykytilanne

Reilun vuoden takainen pakisto pelasi joukkueen lähelle välieriä. Pudotuspeleissä pelasi kaikki kymmenen peliä sellaiset nimet kuin Aalto, Fagerudd, Järvinen, Laatikainen, Parikka, Vainio ja Vittasmäki.

Näistä Parikka ja Vainio jatkavat edelleen ja ainoastaan Vittasmäki kelpaisi poislähteneistä jatkamaan palstalaisten kommenttien perusteella.
Muiden poislähtöä on saatellut aika kärkevätkin kommentit

Täytyy vain uskoa, että toteutuneet hankinnat ja mahdollisesti vielä tulevat vievät pakistoa taas askeleen verran parempaan suuntaan.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Sekin on vaan hyvä tiedostaa että joka päivä tämä vanhan johdon sekoilu on yhä huonompi selitys tämän päivän suorittamiselle.

Mitä minä olen virallisia julkaisuja lukenut, niin Ilveksen johto ei ole tainnut juurikaan selitellä vanhan johdon sekoilulla? Jalon toimintatapana on ainakin ennen ollut, että hän ei ole vierittänyt syitä vanhan johdon suuntaan, vaikka hänellä olisi tähän erittäin pätevä mahdollisuus. Honkalehto sen sijaan toimi näin. Tullessaan takaisin hän retosteli, että tuli siivoamaan muiden aiheuttamat sotkut ja lopputuloksena oli käytännössä konkurssi.

Toivottavasti ymmärretään erotella, mitä Ilveksen johto todellisuudessa viestittää ja se mitä esim. minä tai muut kirjoitamme mielipiteinämme.

toskala sanoi:
No mitä tuloksia: en odottanut että sieltä olisi tullut Stamkosia tai edes KHL-tason Myttystä tai Plattia. Mutta pettynyt olen, jos vuodessa ei ole houkuttelevuus noussut sen vertaa ettei yksikään liigatasolla rutinoinut potentiaalinen +25-pisteen pelaaja tai sen agentti näe Ilvestä houkuttelevaksi vaihtoehdoksi, puhutaan nyt vaikka koodinimillä Korhonen, Kuparinen tai Asplund.

Tuohon jo edellisessä viestissä vastasinkin. Kärkiseurat ottavat valmiit rutinoidut pelaajat ja huippulupaukset. Muiden täytyy löytää pelaajia, jotka pystyvät yllättämään ja pelaamaan palkka-arvoansa paremmin.

Mutta asetutaan hetkeksi näiden ulkopuolisten pelaajien asemaan. Täällä enemmistö kannattajista pitää "uutta Ilvestä" lupausten pettäjänä ja pannukakkuna. Jos omat kannattajat, joiden pitäisi olla jotenkin hajulla kuinka vaikea lähtötilanne oli, ovat pettyneitä Ilvekseen (jo viime kauden aikana), niin miten tämä näyttäytyy ulkopuoliselle? He eivät tiedosta, että velkoja on maksettu tai myynti on siirtynyt aivan eri tasolle. He tietävät, että seura oli vuosi sitten menossa nurin, julkaisivat vuosi sitten miljoonan euron tappion ja päätyivät runkosarjassa sijalle 11. Miksi näillä faktoilla Ilveksen vetovoima olisi noussut esim ohi SaiPan, Ässien tai KalPan? Ei mitenkään.

Mehän emme tiedä keitä pelaajia Ilves yritti saada. Kiitos tästä tiukentuneesta linjasta toimistolle. Itse olin kuullut huhua Antti Suomelasta, Kalle Valtolasta ja Jesse Ylösestä. Kaikki erittäin mielenkiintoisia hakuja. Suomela luonnollisesti Liigan parhaana valitsi toisin. Ylösen valintaan vaikutti hänen isänsä Juhan tahto, että poika pelaisi lähellä. Valtolasta en tiedä muuta kuin sen, että Tapparakin oli mukana kilpailussa. Mainitaan vielä, että Ilves ei ollut ainoa Liigaseura, joka tarjosi puolestaan sopimusta Jerry Ahtolalle.

toskala sanoi:
Mutta sitten minua kiinnostaa, millä keinoin, miten ja millä aikavälillä Ilves aikoo sen eron kuroa kiinni. Ei pelkästään lupaus siitä että se aiotaan tehdä riitä.

Tähän ei ole muuta keinoa kuin ammattilaisuuden ja hyvän talouden pidon kautta. Kymmenessä vuodessa tehtiin kumulatiivisesti neljän millin tappiot. Toivottavasti seuraavan 10 vuoden aikana tehdään kumulatiivisesti 1-2 millin voitot. Itse edelleen näen sen, että uuteen halliin mennessä nousemme taloudellisesti keskikastiin (sijat 6-8). Ja uutta hallia hyödyntäen sitten vielä korkeammalle. Tämä siis taloudellisesti.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 557
Vs: Ilveksen nykytilanne

Onko mitään tietoa Koppanen,Koivula tilanteesta vai onko selvä ettei meillä pelaa ens kaudella?
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 789
Vs: Ilveksen nykytilanne

pelikirja sanoi:
Onko mitään tietoa Koppanen,Koivula tilanteesta vai onko selvä ettei meillä pelaa ens kaudella?

Kyllähän tuo aika selvää ettei kumpaakaan tulevalla kaudella Ilveksessä nähdä. Iän puolesta kun ei enää entry level sopimuksen alkua pysty siirtämään, joten käytännössä Bostonin ja Islesin pitäisi nähdä kaverit riittämättömiksi AHL:ään.

Eikä tuo joukkueen rakenne myöskään yhtään tue ajatusta kummankaan paluusta. Tarvittavan sentterin tyylin tietää kaikki, ja laitureita alkaa olemaan jo viiteen ketjuun.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 924
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jalo tuli johtamaan Ilvestä seuraavalle tasolle. Moni ei taida edes tajuta kuinka vaativa ja tarkka Ripa on. Luotto Ripaan on vahva. Hän on hallitustasolta nähnyt kuinka Ilveksen jalkapallo nostettiin kakkosesta Veikkausliigan kärkeen. Ei sekään laiva helpolla noussut, mutta tekemällä pieniä asioita jatkuvasti oikein myös isokuva kääntyy. Myynnissä tärkeintä on seuranta, seuranta ja seuranta. Jatkuvasti pitää löytää uusia kanavia kasvattaa myyntiä ja toisaalta pitää huoli vanhoista tuottavista tavoista.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 814
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto hyvä: Arvostan näkemyksiäsi ja sinulla on selvästi paljon tietoa Ilveksen tilanteesta joka vaikuttaa näkemyksiin rivikannattajaa enemmän. Voisitko kuitenkin olla lainaamatta tekstejäni valikoivasti. Tiedän ettei Ripa ole mennyt vanhan johdon sekoilujen taakse vaikka tämä kortti olisikin käytettävissä. Siitä toki propsit. En kuitenkaan suhtaudu uuteen johtoon täysin kritiikittömästi vain siksi että nyt on päästy Vinniestä eroon. Minun mielestäni fanin pitää tukea vaikeina aikoina, mutta myös vaatia vastinetta sille seuralle antamalleen rahalle. Pelkkä tukeminen ei johda mihinkään, jos ei välillä osata myös vaatia. Uskon myös että Ripalla on enemmän moraalista selkärankaa kuin Honkalehdolla, mutta en silti ala häntä tai ketään muutakaan täysin kritiikittä palvomaan.

Jo silloin kun ensimmäiset viestit siitä että omistajavaihdos voisi olla mahdollinen, lupasin että annan mahdollisuuden näyttää osaamistaan. Mutta en että siedän mitä tahansa vain siksi että parempi sekin on kuin Vinnie. Kyllä se luottamus on ansaittava joka kausi uudelleen. Ja on niitä hyviä juttuja tapahtunutkin, en sitä kiellä.

Vaikka Ilves olisi muuten ollut viestintänsä kanssa maltillinen, niin strategiaan kirjattu lause tässä on, mikä tässä on aiheuttanut sitä närää: "Vaihe II (18/19), ”Ylöspäin”: Pelaajabudjetti +25%. Urheilullisena tavoitteena suora pudotuspelipaikka". Strategia kun on vielä lyhyen aikavälin suunnitelmaa tärkeämpi asiakirja niin mietityttää että miksi tämä nyt tähän jäi. Asian voi tarkistaa ihan itse: https://www.ilves.com/ilves-hockey-oyn-strategiatyo-etenee/

En tiedä kehen viittaat "enemmistöllä kannattajista", mutta en ole syyttänyt lupausten pettämisestä. Mutta se, että tämä strategiaan kirjattu lause näyttää jäävän vaille katetta kyllä pienen loven lyö tähän hommaan. Miksi näin? Oliko tavoite sittenkin liian kunnianhimoinen vai tuliko niitä ansoja liikaa, eikö myyntiä ehditty kasvattaa vai miten tämä nyt näin menee?

Ja jottei kukaan syyttäisi luovuttajaksi, niin kausikortin lupasin hankkia jo Meskasen jatkosopimuksen yhteydessä ja näin tein ja Ilveksen peleissä aion kulkea ensi kaudellakin.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 789
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Vaikka Ilves olisi muuten ollut viestintänsä kanssa maltillinen, niin strategiaan kirjattu lause tässä on, mikä tässä on aiheuttanut sitä närää: "Vaihe II (18/19), ”Ylöspäin”: Pelaajabudjetti +25%. Urheilullisena tavoitteena suora pudotuspelipaikka". Strategia kun on vielä lyhyen aikavälin suunnitelmaa tärkeämpi asiakirja niin mietityttää että miksi tämä nyt tähän jäi. Asian voi tarkistaa ihan itse: https://www.ilves.com/ilves-hockey-oyn-strategiatyo-etenee/

Onko Ilveksestä sanottu, että tämä strategia on hylätty? Tai onko jossain mainittu tulevan kauden pelaajabudjetti?

Viimeisin "virallinen" viesti Ilveksen suunnalta koskien ensi kauden pelaajabudjettia taitaa olla Heikkilän "Pelaajabudjetti nousee ensi kaudella, mutta mitenkään hulluttelemaan emme lähde" .
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 058
Vs: Ilveksen nykytilanne

Robert ja Nollakulma sanoi:
toskala sanoi:
Vaikka Ilves olisi muuten ollut viestintänsä kanssa maltillinen, niin strategiaan kirjattu lause tässä on, mikä tässä on aiheuttanut sitä närää: "Vaihe II (18/19), ”Ylöspäin”: Pelaajabudjetti +25%. Urheilullisena tavoitteena suora pudotuspelipaikka". Strategia kun on vielä lyhyen aikavälin suunnitelmaa tärkeämpi asiakirja niin mietityttää että miksi tämä nyt tähän jäi. Asian voi tarkistaa ihan itse: https://www.ilves.com/ilves-hockey-oyn-strategiatyo-etenee/

Onko Ilveksestä sanottu, että tämä strategia on hylätty? Tai onko jossain mainittu tulevan kauden pelaajabudjetti?

Viimeisin "virallinen" viesti Ilveksen suunnalta koskien ensi kauden pelaajabudjettia taitaa olla Heikkilän "Pelaajabudjetti nousee ensi kaudella, mutta mitenkään hulluttelemaan emme lähde" .
Kyllä taitaa käydä niin että vaihe 2 jää näkemättä.....
 
Ylös