Ilveksen nykytilanne

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Ei uuden omistajan luottamusta mitata pelkästään sillä, paljonko se on valmis laittamaan Ilvekseen...

Tämä on hyvin sanottu ja siksi halusinkin tähän tarttua. Yleisehkö viesti keskusteluissa on, että kuka olisi sellainen, joka laittaisi rahaa tähän kausi toisensa jälkeen. Tähän on Ilveksessä totuttu, mutta terveesti toimivassa organisaatiossa (yleisesti, ei pelkästään jääkiekkojoukkueessa) ei omistajien tarvitse tai pidä laittaa säännöllisesti omaa rahaa pystyssä pysymiseen. On 13.2. jälkeen omistajan nimi mikä tahansa, niin hänen on nimenomaan laitettava organisaatiossa kaikki kuntoon. Aluksi se varmasti vaatii rahaa, mutta oikein toimimalla sitä on tulevaisuudessa mahdollisuus myös saada.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 363
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tulevaisuudessa pitää vaan tehdä "Tapparat", selvä urheilullinen stradegia, panostus joukkueeseen, jolla tehtävänä voittaa mestaruus, ei vaan selviytyä ja sen jälkeen pysyttävä sielä huipulla. Tietenkin tarvitsee tehdä pohjat kuntoon tuolle, että onnistuisi.

Odotankin itse juuri tuota stradegiaa tulevaisuutta ajatellen ja sen toteutumista. Mitää VVV projekteja ei saa enään tulla, jossa kusetetaan ihmisiä
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Asia ei ole ihan näin yksioikoinen.

Muistaakseni olit itse kesällä vaatimassa, että Manngardin pitää panostaa joukkueeseen.

Eikä siinä mitään, se näyttää olevan vallitseva ajattelutapa äänensä korottaneiden fanien keskuudessa. Ja siksi en oikein luota siihen, että uusikaan johto saisi pitkää työrauhaa.

Näinä vuosina on kasvanut kokonainen kannattajien sukupolvi, joka on tottunut ajattelemaan niin, että Ilvestä hoidentaan pääomistajan subventioilla, aivan kuten Espoossakin totuttiin ajattelemaan suunnilleen samalla aikajänteellä.

Eikä tämä sukupolvi edes muista, miten nykyiseen tilanteeseen on tultu. Tänäänkin on Jatkoajan puolella (sen lukeminen tarjoaakin vallan mainiota viihdettä, aikaisemmin kävin siellä vilkaisemassa korkeintaan muutaman viikon välein, mutta nythän on ihan pakko käydä päivittäin) kerrotaan kaikenlaista palturia; esimerkiksi eräs äänekkäimpiin kuuluva haudankaivaja väittää, että Manngard on toiminut 23 vuotta pääomistajana, toinen säestää, että Toikka oli ensimmäinen Vinnien toimitusjohtaja ja kolmas, että Jalo nosti talouden kuiville.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 462
Vs: Ilveksen nykytilanne

Joukkueen budjetti on nostettava kilpailukykyiseksi, jotta urheilullisen menestyksen myötä saadaan yleisömäärät nousuun, lisää sponsoreita ja se nousisi pysyväksi pudotuspelijoukkueeksi. Sen rinnalla pitää tehdä hyvää kasvatustyötä, jotta runko saataisiin mahdollisimman omavaraiseksi.

Tapparan suunnanmuutos maksoi aikanaan noin miljoonan lisäsatsauksen. Yltiöpäistä ja ammattitaidotonta rahan pumppaamista tuskin kukaan vaatii.
 

Merkkari

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Olen samalla linjalla kuin toskala. Uskottavuutta mitataan paljon muullakin kuin pelaajabudjetilla. Sekin on joskus ollut Ilveksessä varsin ok mutta joukkue valmentajista lähtien kasattu päin honkia ja tulokset on jääneet puuttumaan. Ihan ensimmäiseksi minulle riittää kun omistaja lakkaa ihan vaan valehtelemasta ja osoittaa suoraselkäisyyttä niin minäkin tulen taas halliin. Toivottavasti sinne tulee 6000 muutakin ja saadaan aikaan noste, ja se jäätävän hieno tunnelma mikä oli sen ms syksyn aikana. Sitä yhteisöllisyyttä ja sen varaan on hyvä alkaa rakentaan uutta Ilvestä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 778
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
toskala sanoi:
Asia ei ole ihan näin yksioikoinen.

Muistaakseni olit itse kesällä vaatimassa, että Manngardin pitää panostaa joukkueeseen.

Eikä siinä mitään, se näyttää olevan vallitseva ajattelutapa äänensä korottaneiden fanien keskuudessa. Ja siksi en oikein luota siihen, että uusikaan johto saisi pitkää työrauhaa.

En tiedä miksi halusit poimia koko tekstistä vain yhden lauseen kun pointtini on että vaikuttaa siihen uuden omistajan luottamukseen saavuttamiseen muutkin asiat kuin pelkästään se onko valmis upottamaan omaa rahaa seuraa, vaan kuinka käyttäytyy ja mitä on valmis tekemään sen uuden nousun eteen. Tyhjiä lupauksia ja projekteja ei enää kaivata Ilvekseen yhtään lisää.

Manngard saa minun puolestani panostaa Ilvekseen tai olla panostamatta, mutta olkoon sitten itkemättä kuinka pahalta menestymättömyys tuntuu jos ei ole valmis tekemään mitään sen menestyksen eteen. Se minua kesällä vitutti ja vituttaa vieläkin. Työttömänkin pitää ensiksi hakea niitä töitä ja sitten voi alkaa itkemään kuinka vaikeaa on työllistyä.

Brooks sanoi:
toskala sanoi:
Asia ei ole ihan näin yksioikoinen.


Näinä vuosina on kasvanut kokonainen kannattajien sukupolvi, joka on tottunut ajattelemaan niin, että Ilvestä hoidentaan pääomistajan subventioilla, aivan kuten Espoossakin totuttiin ajattelemaan suunnilleen samalla aikajänteellä.

Miten se muutenkaan voisi olla jos Ilvekselle ei ole missään vaiheessa edes mahdollisuutta tulla omillaan toimeen.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Brooks sanoi:
toskala sanoi:
Asia ei ole ihan näin yksioikoinen.

Näinä vuosina on kasvanut kokonainen kannattajien sukupolvi, joka on tottunut ajattelemaan niin, että Ilvestä hoidentaan pääomistajan subventioilla, aivan kuten Espoossakin totuttiin ajattelemaan suunnilleen samalla aikajänteellä.

Miten se muutenkaan voisi olla jos Ilvekselle ei ole missään vaiheessa edes mahdollisuutta tulla omillaan toimeen.

Mitä tuo tarkoittaa?

Jos olet sitä mieltä, että Ilves voi tulla toimeen vain pääomistajan subventioilla eli toisin sanoen, että Ilvekselle ei ole mahdollista toteuttaa tervettä liiketoimintaa, niin siitähän voidaan vain päätellä, että Tampereella on yksi liigajoukkue liikaa.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 778
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
toskala sanoi:
Brooks sanoi:
toskala sanoi:
Asia ei ole ihan näin yksioikoinen.

Näinä vuosina on kasvanut kokonainen kannattajien sukupolvi, joka on tottunut ajattelemaan niin, että Ilvestä hoidentaan pääomistajan subventioilla, aivan kuten Espoossakin totuttiin ajattelemaan suunnilleen samalla aikajänteellä.

Miten se muutenkaan voisi olla jos Ilvekselle ei ole missään vaiheessa edes mahdollisuutta tulla omillaan toimeen.

Mitä tuo tarkoittaa?

Jos olet sitä mieltä, että Ilves voi tulla toimeen vain pääomistajan subventioilla eli toisin sanoen, että Ilvekselle ei ole mahdollista toteuttaa tervettä liiketoimintaa, niin siitähän voidaan vain päätellä, että Tampereella on yksi liigajoukkue liikaa.

Manngard on hirttäytynyt lupaukseensa olla päästämättä Ilvestä konkurssiin, Samalla kun monet muut potentiaaliset sijoittajat on suututettu petetyillä lupauksilla liian monta kertaa niin ettei kukaan halua enää Ilvekseen sijoittaa, kuten useista epäonnistuneista osakeanneista näkee. Ja kuitenkin Setä kieltäytyy luopumasta seurastaan eli katsomasta voisiko Ilves menestyä jonkun muun omistamana niin eihän sillä ole mitään mahdollisuutta elää omillaan kun sitä pidetään tällä tavalla panttivankina. Eihän sillä silloin ole edes mahdollisuutta toteuttaa tervettä liiketoimintaa kun toiminta on tällä tavalla vinoutunutta.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

Hehheh, Brooks maalailee muutamasta keskustelupalstakirjoittajasta oikein kokonaista sukupolvea. Onko tämä sitä generation äksää, vai kenties jopa äksdeetä?
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilveksen nykytilanne

Robert ja Nollakulma sanoi:
Jos Vinnien testamentissa ei ole mitään erityisempää mainintaa koskien Ilveksen osakkeita, niin eiköhän ne mene perikunnan kautta myyntiin.

Paha veikkailla kenenkään testamentteja, Vinnien suku on vaan keskiarvollisesti pitkäikäistä. C-kohdan mahdollinen siirtyminen veljelle tahi perikunnalle ajankohtainen 2030/2040-luvulla. Olihan tuo KalPa-voitto upea, aurinko paistaa.
 

Pro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
489
Vs: Ilveksen nykytilanne

VP sanoi:
Hehheh, Brooks maalailee muutamasta keskustelupalstakirjoittajasta oikein kokonaista sukupolvea. Onko tämä sitä generation äksää, vai kenties jopa äksdeetä?

Hihii, jospa Brooks onkin tyttö?

Uskomatonta viihdettä, kiitosta vilpittömästi. Hornankattilassa toivotaan jokainen juhlivamme, kuka keskustelupalstojen meklarina, kuka lällälää, ja kuka kuka kuivana kakkoserään.

Aivan huikeeta.
 

Jäähöylä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
246
Vs: Ilveksen nykytilanne

Toskalalta erinomainen kirjoitus joka kannattaa lukea ajatuksella. Brooksille todellakin tiedoksi, että me kannattajat emme vaadi uusia omistajia sijoittamaan suuria rahoja joka kausi. Mitä me haluamme ensisijaisesti on että hommat tehdään kunnolla ja ammattimaisesti. Perusasia joka työpaikalla. Erityisesti haluan omistajien pyrkivän yhdistämään Ilvestä ja yhteisöä. Menestys ei ole ensikaudella vielä oleellista vaan suunta mihin laivaa viedään. Joukkueen rakentamisessa olemme niin paljon jäljessä, että se estää suuren menestyksen. Minulle uskottavuuden palautus toimintaan takaa tuen. Itse uskon ettei subventointia tarvita alun jälkeen kun homman saa raiteilleen. Vertailen mielelläni eri seurojen lukuja, kun ne kertoo lahjomattomasti missä on onnistuttu ja missä menty metsään. Kyllähän Ilveksen suuret tappiot selittää pitkälti surkeä liikevaihto vrt muut seurat. Toki toimitusjohtarallilla oli suuri osuus tähän liikevaihdon kehittämättömyyteen.

Brooksille posia että kirjoitti erittäin ansiokkaan kirjoituksen koskien faneja, sekä mahdollisia muutoksia ja sen seurauksia tässä aiemmin. Olen kuitenkin voimakkaasti eri mieltä, kun kirjoitit ettei yritysmyynti merkittävästi parantuisi. Tämä on se sektori jonka itse odotan parantuvan erityisesti. Tämä on myös se sektori jonka on parannuttava erityisesti. Itse olen tekemisissä työn puolesta liike-elämän kanssa ja paljon huolestuttavaa tulee kuullutua. Moni neutraali yritys joka tukisi molempia ei tue enää Ilvestä, joka ei ole yhteydessä. Tämänlisäksi muutama on kertonut ettei Ilveksen homma VIP puolella toimi. Tappara hoitaa asiakkaan tarpeet ja toiveet paremmin.Tähän on tultava muutos koska yrityksiltä se iso raha tulee. Tällainen satunnaiskävijä on pikkpouro. Toki minutkin hoidettava kunnolla, mutta yrityspuolelle on tehtävä jotain. Myynnin pitää aktivoitua ja siihen pitää panostaa.

Itse toivon nimenomaan Jalon ryhmää, koska uskon hänen tämän ymmärtän ja tähän panostavan. Lisäksi Jalon voisi sanoa tuovan automaattisesti hyvät suhteet emoseuraan. Pakko sanoa että Jalo on varmasti myös kannattajia yhdistävä tekijä jonka taakse me mieluusti ryhmitymme, sekä olemme valmiita antamaan hänelle aikaa asioiden kuntoon saamiseksi. Itse olen kuitenkin positiivisella mielellä koska uskon muutoksen tapahtuvan. Ennen yhtiökokousta olin epäileväinen.Nyt ostin jopa fanikamaa yllätyslahjaksi pojille ja tänään vien perheen katsomaan kun kotitappioiden putki katkeaa. Kärsivällisyyttä palstaveljet/sisaret. Kyllä tästä vielä toimiva seura saadaan, kun oikeat ihmiset vaihtavat uudet varaosat.
 

Jesse 11#

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
112
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilmeisesti yksi näistä kauppoja hierovista ryhmistä on nyt pudonnut pois joten jaljelle jäävistä kahdesta ryhmästä nyt sitten toinen toivon mukaan tulee Ilveksen pääomistajuuden ostamaan. Mitään tietoa ei ole siitä ketä tuohon ryhmään kuului.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 077
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kaikkien etujen mukaista olisi kun yhdistäisivät voimansa, vain siten saadaan yhtenäinen Ilves!
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 739
Vs: Ilveksen nykytilanne

Onkohan yhtään Liigajoukkuetta, joka olisi ottanut 3-4 A-junioripakkia suoraan pelaavaan kokoonpanoonsa. Itse olen ihmetellyt tätä Ilveksen junnujen nousua Liigatasolle. Ehkä tämän hetken(ja viime kauden A-junnujen) paras pakki pelaa Bostonissa, mutta lisäksi Vainio ja -97:t (Järvinen, Ilomäki, Parikka) ovat ottaneet paikkansa Liigamiehistössä ja Mäntyläkin on ollut mukana.

Tuostahan saisi jo 6 pelaavaa pakkia Liigamiehistöön, kun lasketaan Mattila mukaan.

Lisäksi tänäänkin hyökkäyksessä pelasi Koivula, Liuksiala, Haapanen ja Ahoniemi.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

Eipä taida olla ollut paljon muita vaihtoehtoja. Vaikka sinänsä onkin kiva nähdä junnuja kokoonpanossa, niin toivoisi kyllä että junnujen sisäänajo olisi hieman harkitumpaa ja suunnitelmallisempaa.
 

TyrväänILVES61

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

VP sanoi:
Eipä taida olla ollut paljon muita vaihtoehtoja. Vaikka sinänsä onkin kiva nähdä junnuja kokoonpanossa, niin toivoisi kyllä että junnujen sisäänajo olisi hieman harkitumpaa ja suunnitelmallisempaa.
Niinpä, mutta tämä syy ja seuraus on kyllä Ilvekselle "rahaa pankkiin", kun aiemmin hukattujen lupauksien
kohdalla on jääty näppejä nuolemaan.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 424
Vs: Ilveksen nykytilanne

TyrväänILVES61 sanoi:
Niinpä, mutta tämä syy ja seuraus on kyllä Ilvekselle "rahaa pankkiin", kun aiemmin hukattujen lupauksien
kohdalla on jääty näppejä nuolemaan.

Kyllä!
Nyt näistä sisäänajetuista täytyy pitää kiinni. Mua ainaki vituttas jos nämä siirtyisivät juuri
läpimurron kynnyksellä muualle.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

On junnujen peluuttamisessa - vaikka se tapahtuukin olosuhteiden pakosta - se hyvä puoli, että heitä saadaan ajettua sisään liigavauhtiin, mutta toisaalta Ilveksessä on tällä hetkellä joitakin sellaisia junnuja, joista ei todennäköisesti koskaan tule menestyvän liigajoukkueen runkopelaajia.
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 599
Vs: Ilveksen nykytilanne

Urho Kaleva Kekkonen sanoi:
Ehkä tämän hetken(ja viime kauden A-junnujen) paras pakki pelaa Bostonissa, mutta lisäksi Vainio ja -97:t (Järvinen, Ilomäki, Parikka) ovat ottaneet paikkansa Liigamiehistössä ja Mäntyläkin on ollut mukana.

Ei ollut mukana viime kauden A-junnuissa, mutta uskaltaisin silti väittää että Juuso Välimäki on näistä viime vuosien Ilveksen junnupakeista kaikista paras. Mitään Jesperiltä tietenkään pois ottamatta.
 
Ylös