Ilveksen nykytilanne

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
HeGe41 sanoi:
Sulta nyt unohtuu yks juttu. Mä voin kiskasta vaikka tän koko ketjun bittiavaruuteen jos siltä tuntuu.

Mitä lupauksia olen rikkonut? Anna nyt tulla kun on meno päällä.
Ei unohtunut, mutta en usko sinun niin lapselliseen ratkaisuun päätyvän ja tuo oli ennustus, koska et malta pitää suutasi kiinni, koska sinulle valittaminen on niin syvällä.

Ensimmäisestä voit olla aivan varma. Toiseen sanottakoon näin, että joillekin vaatiminen on valittamista. Mihin kukin elämässään tyytyy. Ruma vaimo ja ahdas kaksio Multisillassa? Bram queen ja kattohuoneisto Hämeenkadulla? Nää on valintoja.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 773
Vs: Ilveksen nykytilanne

Topi sanoi:
Lainaan nyt "toskalan" purkauksesta vain osan :
Kun mitään ei kuulu! Ei se positiivisuus siitä kasva että vain päivästä toiseen inttää että kaikki tulee paremmaksi, kaikki tulee paremmaksi, kaikki tulee paremmaksi kun mikään ei siihen viittaa. Se kasvaa siitä että on mahdollisuuksia ja haasteita joihin uskoa että ne ylitetään.

Siinä se ero on. Minä luotan siihen että hilaisuus merkitsee toivoa paremmasta ja että kaikki kääntyy vielä paremmaksi ja sinä siihen että kaikki menee huonommaksi. Minun lasini on puoliksi täynnä ja sinun puoliksi tyhjä. Näinhän se elämässä on.
Jos vertaat Ilveksen tilannetta viimekeväiseen niin onhan siinä erittäin selkeä ero. Joukkue jota ns. asiantuntijat veikkasivat yksimielisesti varmaksi jumboksi on menossa play off- peleihin. Niin, uskon että Ilves sen yhden voiton ottaa ja tosiaan menee kympin sakkiin. Usko sinä mihin haluat!

No, itsepähän kysyit että mitkä merkit täällä nyt viittaavat siihen että "WingManin" skenaariot toteutuvat. Turha alkaa kiukutella kun saat vastauksen itse esittämääsi kysymykseen.

Ja ansiokkaasti lainasit vain osan tekstistäni. Kyllä minäkin sen tiedän että Ilves sijoitettiin ennakkokaavailuissa jumboksi. Mutta sen verran kauan minäkin olen jääkiekkoa seurannut että tiedän että pelejä ei paperilla ratkota. Jos niin olisi, kannun olisi myös voinut jakaa jo Tapparalle ennen kauden alkua yhtä hyvin kuin Ilveksen sijoittaa jumboksi. Siksi en kauden ennakkokaavailuista paljon perusta. Saahan niitä laatia, mutta eivät ne mitään merkitse kun kiekko jäähän putoaa. Ja siksi minun mielestäni on täysin pätemätön argumentti se, että pitää olla tyytyväinen kun ennakkokaavailussa sanottiin sitä ja tätä.

Tämän kauden Ilves on osoittanut että siinä olisi ollut potentiaalia. Se olisi voinut ottaa jopa 6. sijan, johon olisin ollut varmasti tyytyväinen. Valitettavasti vaan peliesitykset heittelevät liikaa, materiaali ei ole tarpeeksi laadukasta, eikä sitä ole vahvistettu kriittisillä hetkillä eikä tärkeimmällä hetkellä pystytä venymään. Orastava buumikin tuhottiin ennen kuin ehtii alkaakaan. Mutta jos näitä asioita olisi pystytty hyödyntämään silloin kun niiden aika oli, täälläkin voisi kirjoittaa ihan eri tunnelmissa. Ja siihen minulla on mielestäni oikeus olla pettynyt. Eikö se sitten ole optimismia, että minäkin (usko tai älä) uskoin että Ilves voi 6. tilan saavuttaa ja silloin on pettymys kova. Ja olisihan se Play-off-paikkakin ollut hieno suoritus, edes mahdollisuus tapella mestaruudesta. Mutta jos niitä ei saavuta, niin sekö määrittää optimistin, että se ei saa olla pettynyt kun niitä ei saavuta? Itse taas en pidä tuota sinun lapsellista, tosiasioiden kieltämiseen perustuvaa inttämistä minään optimismina, vaan jonain vainoharhaisena lapsenuskona.

Ja koko Ilveksessä minua ärsyttää tämä saakelin "PITÄÄ olla tyytyväinen"-argumentointi. PITÄÄ olla tyytyväinen kohtalaiseen vaikka hyvään tai erinomaiseen olisi ollut mahdollisuuksia. PITÄÄ olla tyytäväinen kun huonomminkin voisi olla. Tällähän koko "Leveät hartiat" perustelevat "onnistumisensa". Onnistumista on Ilveksessä se, ettei sentään ihan kaikkea ole vedetty viemäristä alas, ettei ihan kaikkea sentään olla täydellisesti kustu, ainoastaan suuri osa. Minä pidän ohjeena että tavoittele suuria, ja joskus voit jotain saavuttaa. Tyydy mitättömyyteen ja sellaiseksi jäät. Mieluummin eläisin kauden mestarina kuin kymmenen tätä "10. sija on meidän mestaruus"-rämpimistä.
 

Torsti

Rivipelaaja
Viestejä
54
Vs: Ilveksen nykytilanne

Olen luonnollisesti samaa mieltä monesta asiasta muun muassa johtamiskulttuurin suhteen, mutta onhan tämä keskustelu nyt (joidenkin osalta) ihan naurettavassa zonessa. Vai haluuko joku lyödä mun kanssa 50€ vetoa aiheesta pelaako Ilves sääleissä? Oma veikkaukseni on sitten että todellakin pelaa, ja sit katotaan uudestaan. Korpi häkkiin, Kolpi kokeilemaan puolivälierien yks matsi, Keränen liekkeihin ja ollaan uudessa tilanteessa.

Älkää hylätkö! Murehditaan tosiaan myöhemmin.
 

-sk-

Luottopelaaja
Viestejä
1 451
Vs: Ilveksen nykytilanne

toskala sanoi:
Ja koko Ilveksessä minua ärsyttää tämä saakelin "PITÄÄ olla tyytyväinen"-argumentointi. PITÄÄ olla tyytyväinen kohtalaiseen vaikka hyvään tai erinomaiseen olisi ollut mahdollisuuksia. PITÄÄ olla tyytäväinen kun huonomminkin voisi olla. Tällähän koko "Leveät hartiat" perustelevat "onnistumisensa". Onnistumista on Ilveksessä se, ettei sentään ihan kaikkea ole vedetty viemäristä alas, ettei ihan kaikkea sentään olla täydellisesti kustu, ainoastaan suuri osa. Minä pidän ohjeena että tavoittele suuria, ja joskus voit jotain saavuttaa. Tyydy mitättömyyteen ja sellaiseksi jäät. Mieluummin eläisin kauden mestarina kuin kymmenen tätä "10. sija on meidän mestaruus"-rämpimistä.

Tässä kiteytyy täydellisesti minunkin ajatukseni.

Koska Tampereen Ilveksestä on tullut seura jonka fanien TÄYTYY olla tyytyväisiä siihen, että meillä on mahdollisuus olla kymppisakissa? Parannusta viime vuoteen toki, mutta mikään ei puolla sitä että nousujohteinen kurssi jatkuisi tulevaisuudessa.

Mitä ihmettä tämä nykyjohto on tehnyt, että jotkut näkevät kaiken toiminnan puolustelemisen arvoisena? Itse en näe siinä mitään puolustelemista. Pelkästään valehtelua, tyhjiä puheita, katteettomia lupauksia, jättimäisiä tappioita budjettiin suhteutettuna, naurettavia projekteja, sekä fanien aliarvioimista. Silti jotkut jaksavat puolustella tätä menoa.

En ymmärrä.
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 024
Vs: Ilveksen nykytilanne

En jaksa edes lukea kaikkea oksennusta kun tuli tappio pelissä. Kuka veikkasi ja mitä, sen voitte ketjusta lukea. Tappara antoi pisteet HPK:lle, koska sille oli aivan yhdentekevää ottelun tulos. Blues taistelee paikasta kuuden joukossa.

Ilves saa pisteitä joko Kärpiltä tai viimeistään Lukollta, koska ne keskittyvät jo pudotuspeleihin.

HeGe-41, katkeruus ja kaunaisuus leimaa mielipiteitäsi. Pelaajien halveksunta tappioiden koittaessa on saanut kohtuuttomat mittasuhteet. Olet huono häviäjä, ja voit todellakin poistua muille foorumeille, ei tule enää ikävä.

Urheilussa tulee voittoja ja tappioita, ja tappiot ovat aina mielestäsi organisaation syytä. Ei todellakaan sinua arvoisa HeGe-41, sinua ei syytä tappioista kukaan. Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilveksen nykytilanne

Okafani sanoi:
Olet huono häviäjä, ja voit todellakin poistua muille foorumeille, ei tule enää ikävä.

Emmä täältä mihkään lähde. Mun pussista menee tän kikkarin kustannukset. Ilves-Hockey Oy:n peleihin liittyvän kommentoinnin lopetan kyllä. Ottakaa talteen. Eivät ole poistumassa edelleenkään.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 337
Vs: Ilveksen nykytilanne

rmxMk.gif
 

auvo

Tulokas
Viestejä
2
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksessä pelaa pistepörssin kärki ja toiseksi paras maalivahti. Silti edes playoff-paikka ei ole varma. Historiallista? Ratkaisupeleissä Kolppanen on vain perusmaalivahti ja Keränen tuntuu varmistelevan kärkipaikkaansa. Tuokkola valitteli Blues-pelissä, että syöttöpeli ei kulkenut. Keränen yritti itse paikoista, jossa syöttö avopaikkaan olisi ollut parempi.

2000-luvun Ilves on monta kertaa hyytynyt, kun mahdollisuuksia olisi ollut. Tänä aikana valmentajat ja pelaajat ovat vaihtuneet. Ainoa, mikä ei, on Manngard ja leveät hartiat. Faneissa ei ole vikaa. Yleisökeskiarvot ovat liigan kärkeä. Uskomatonta näin huonolla menestyksellä.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Ilveksen nykytilanne

Toki faneilta tuleva paine kasvaa vuosi vuodelta, millä saattaa joihinkin pelaajiin ja miksei valmennukseenkin olla vaikutusta. Tyhjille katsomoille olisi ehkä paineettomampaa pelata. Näkynee ehkä kotipelejä paremmin sujuneissa vieraspeleissä. Sikäli faneissakin voi olla "vikaa".
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen nykytilanne

Säälipaikkaa lähettiin kauden alussa hakeen, vielä on luottoa että se otetaan. Omat otteet ei vakuuta, mutta eiköhän Lukko nappaa suoran voiton HPK:sta. Moni Ilvespelaaja varmaan uskoi että mehän mennään 6-joukkoon heittämällä, hoidetaan helpot pelit tauon jälkeen pois. Jotain mystistä ton tauon aikana tapahtu. 6 joukkoon kun mennään, ollaan yleensä sitä liigan parempaa puoliskoa vuodesta toiseen. Ilveksellä on hyvä tekeminen menossa, mutta kärsivällisyyttä ja kokemusta on vaan kerättävä. Hyvä esimerkki on pienellä budjetilla operoiva Saipa.
 

Pro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
489
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Okafani sanoi:
Olet huono häviäjä, ja voit todellakin poistua muille foorumeille, ei tule enää ikävä.

Emmä täältä mihkään lähde. Mun pussista menee tän kikkarin kustannukset. Ilves-Hockey Oy:n peleihin liittyvän kommentoinnin lopetan kyllä. Ottakaa talteen. Eivät ole poistumassa edelleenkään.

Aika halpamainen sälli. Ihan oikeasti, nöyryytät itseäsi oikein olan takaa.
 

Torsti

Rivipelaaja
Viestejä
54
Vs: Ilveksen nykytilanne

auvo sanoi:
Ilveksessä pelaa pistepörssin kärki ja toiseksi paras maalivahti. Silti edes playoff-paikka ei ole varma. Historiallista? Ratkaisupeleissä Kolppanen on vain perusmaalivahti ja Keränen tuntuu varmistelevan kärkipaikkaansa. Tuokkola valitteli Blues-pelissä, että syöttöpeli ei kulkenut. Keränen yritti itse paikoista, jossa syöttö avopaikkaan olisi ollut parempi.

Älä jinxaa. Keränen ei ole enää pistepörssin kärki eikä Kolppanen toiseksi paras veska.

Keränen saisi tehopisteen syötyöstäkin, jos muka pelkkä piikkipaikka olisikin haussa. :)
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kirjoittelu viestien poistamisesta on erittäin vahingollista tämän keskustelupalstan uskottavuudelle.

Mua saa rapata ihan vapaasti. Ei tunnu missään.
 

Takatolppa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
218
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jos tää foorumi ei lähde paranemaan hege41_sen poistuttua, niin uutta foorumia perustamaan. Itse lupaan rekisteröityä sinne.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kun näitä keskusteluja lukee niin päähän hiipii ajatus, että jos/kun pelataan playoffseja niin kuinka moni kehuu pelaajia, valmennusta mitä tahansa siitä saavutuksesta, käy niissä kuinka tahansa. Nyt on kauhee lynkkausmeininki päällä parin tappion takia. Toki ne tappiot on tulleet pahimpaan mahdolliseen aikaan ja itseänikin vi**ttaa viimeaikaiset otteet kaukalossa mutta käy miten käy, itse kannatan ilvestä myös tulevaisuudessa ja aion käydä hallilla vastakin. Kausaria en omista enkä tule omistamaankaan mutta peleissä käydään aina paikanpäällä kun se on mahdollista.

Keskinkertaisuuteen ei pidä tyytyä niinkuin täällä on ollut puhettakin, mutta tämä kausi on ollut ennakkoasetelmiin nähden loistava. Ja huomiona se, että jos oltaisiin sijoilla 13-14 niin täälläkin olisi eri äänet kelloissa.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 918
Vs: Ilveksen nykytilanne

En sinällää ole huolissani tämän foorumin vaikutuksesta Ilveksen nykytilanteeseen. Täällä kuitenkin kaikkien kukkien annetaan kukkia vapaasti ja tällä palstalla ei ole mitään yhteyttä Takojankadulle.
 

WingMan

Rivipelaaja
Viestejä
73
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksellä on tällä hetkellä 24 kolmen pisteen voittoa, HPK:lla puolestaan 20. Liigan sivuilla lukee seuraavaa: "Sijoitus sarjataulukossa määräytyy seuraavien kriteerien mukaisessa järjestyksessä: 1. kokonaispisteet, 2. kolmen pisteen otteluvoitot, 3. maaliero, 4. tehdyt maalit, 5. keskinäiset ottelut." LÄHDE:http://www.liiga.fi/tilastot/sarjataulukko.html
 
Ylös