Ilveksen nykytilanne

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kuten palstaveljet edellä esitti, itsekin olen sillä kannalla, että nimenomaan Iltapulujen toimintaa on turha edes yrittää hallita. Sen sijaan mm. Ylelle, 957:lle, Jatkoajalle ja kenties sille AL:llekin voisi antaa aina saman tien selkeät kommentit. Tiedotuskanavana voisi myös .comia käyttää tehokkaammin.
 

merkkari

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Niin kukapa sen sanoo etta mita on oikeasti taas sanottu.

Santtu on soittanut haastattelua, mihin Vinnie on voinut aivan asiallisesti todeta etta, im very busy right now, so can you call me tomorrow again. Mika on aivan normaalia yrityselamassa etta muutoksia aikatauluihin tulee mutta minka Santtu on saanut kaannettya niin etta Ilves-pomo petti lupauksensa. Tama on ainoastaan sensaatiohakuisuutta, ja todella lapsellista kayttaytymista ylipaataan, mutta tamahan Santtu on toki jo osoittanut monta kertaa aiemminkin.

Taannoin eras kaverini voitti Idolsin ja kun hanelta saman lehden toimesta kyseltiin alkoholin kaytosta han vastasi ettei yleensa juo ja jos juo niin silloinkin yleensa pari-kolme lonkeroa.
Otsikko lehdessa oli kysymyksena onko hanella alkoholi ongelma ? Ja jatkona todettiin nauttivan paivittain muutaman lonkeron. Han soitti ja kysyi etta menikos taa nyt ihan nain mutta minkas teet, lehtihan ilmesty jo.

Tasta on iltapaivalehtien touhussa kyse. Ja siina medialukutaidossa. Uunohan totes jo seitkytluvulla etta pakkohan se on olla kun se lehdessa lukee...niinpa ;)
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 627
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jatkoajan keskustelupalstalla nimimerkki Tuusa on liittänyt viestiinsä kuvan Angry Ilves -logosta.
Ei niin että sitä koskaan nähtäisiin missään pelipaidassa, mutta ihan mielenkiintoinen väsäys:
Angry Ilveksen logo
(Linkki viestiin)
 

jokke

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

merkkari sanoi:
Niin kukapa sen sanoo etta mita on oikeasti taas sanottu.

Niin, kukaanhan meistä sitä ei tiedä, ja voi olla että olen tässä asiassa väärässä, Mutta kummasti noita Ilves-asioita tulee vain negatiivissävyisesti. Ei se voi olla niin että Ilveksessä kaikki tehdään(tai edes jotain) oikein , mutta lehdistö(santtu) vain vääristelee asioita. Jos lehdistö kerran on väärässä ja puhuu vain sitä itseään, niin siinä tapauksessa Ilveksestä pitäisi luoda joku tiedote/ tehdä jotain edes johonkin. Mutta ei, jatketaan vain tätä enkerro asennetta ja annetaan kaikkien haukkujen haukkua. Itse en ymmärrä kyllä yhtään ilveksen siirtoa viimeisen kahden vuoden aikana, Haetaan sitä V* sentteriä kaksi kautta, tulos paranee, kaikki on ok, ja silti totuus on AINA ollut toinen mitä kahden vuoden aikana on puhuttu ilveksen osalta, omien päättäjien suulla. Joten miksi nyt pitäisi uskoa että tässä asiassa olisi jotain eroa aikaisempiin ilveksen asioiden hoitamisiin.
 

merkkari

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

jokke sanoi:
merkkari sanoi:
Niin kukapa sen sanoo etta mita on oikeasti taas sanottu.

Niin, kukaanhan meistä sitä ei tiedä, ja voi olla että olen tässä asiassa väärässä, Mutta kummasti noita Ilves-asioita tulee vain negatiivissävyisesti. Ei se voi olla niin että Ilveksessä kaikki tehdään(tai edes jotain) oikein , mutta lehdistö(santtu) vain vääristelee asioita. Jos lehdistö kerran on väärässä ja puhuu vain sitä itseään, niin siinä tapauksessa Ilveksestä pitäisi luoda joku tiedote/ tehdä jotain edes johonkin. Mutta ei, jatketaan vain tätä enkerro asennetta ja annetaan kaikkien haukkujen haukkua. Itse en ymmärrä kyllä yhtään ilveksen siirtoa viimeisen kahden vuoden aikana, Haetaan sitä V* sentteriä kaksi kautta, tulos paranee, kaikki on ok, ja silti totuus on AINA ollut toinen mitä kahden vuoden aikana on puhuttu ilveksen osalta, omien päättäjien suulla. Joten miksi nyt pitäisi uskoa että tässä asiassa olisi jotain eroa aikaisempiin ilveksen asioiden hoitamisiin.

Et valttamatta oo vaarassa. Eika valttamatta Ilves ole tassakaan hoitanut asioita parhaalla mahdollisella tavalla. Itse tarkoitin vain sita etta mielestani suomalaisen median taso kautta linjan on aarimmaisen surkeaa, ja se kulminoituu karulla tavalla keltaiseen lehdistoon ja seiskaan. Se elaa negatiivisuudesta vailla pienintakaan moraalia, ja siksi niiden uutisointiin kannattaa suhtautua myos erittain kriittisesti. Ja pahinta mita voi tehda on yrittaa ohjailla mediaa, oikomalla lausuntoja koska se yleensa johtaa vain toiseen katastrofiin. Jos nyt herra x koittaisi esim tulla ilmi omalla mielipiteella se kaannettaisiin mita todennakoisemmin niin etta Ilves-pomo pyortaa puheitaan, ja taas luotaisiin kuvaa negatiivis savytteisesti. Siksi mielestani on paljon parempi naiden kyseisten medioiden ja kyseenalaisten toimittajien suuntaan on turha lahtea oikomaan yhtaan mitaan.
Valitettavasti tuntuu etta suomessa on jo muodostunut tavaksi etta joku lukee lehdesta jotain ja kertoo sen muistamallaan tavalla kolmannelle osapuolelle joka kertoo sen totuutena eteenpain.
Mutta siina olet taatusti oikeassa etta kaikki asiat voi tehda paremmin :)
 

jääkone

Rivipelaaja
Viestejä
43
Vs: Ilveksen nykytilanne

merkkari sanoi:
jääkone sanoi:
mirasane sanoi:
Näkisin, että uuden johdon ensimmäinen tehtävä on selvittää, miten noista katsojamääristä ja pelaajamyynneistä huolimatta on pystytty tekemään tällä tavalla tappiota - ja pitää huolta, että sama ei toistu. Yleisön tuki on suunnaton voimavara, mutta johdon ei kannata luottaa siihen, että fanit jaksavat loputtoman pitkään katsoa perseilyä.

Kyllähän homma menee niin että jos myyntiä on paljon ja tappiota tulee, niin kulut on karannut käsistä. Rahaa on laitettu menemään liikaa. Vanha kansa sanoo ettei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Suuri mielenkiinto ulostulossa kohdistuu rahoituksen järjestelyyn. Tuleeko osakeanti? Millä ehdoilla? Keitä ovat mahdolliset rahoittajat?

Sehan tassa on mielenkiintoista etta mitka karanneet kulut on ja mihin ne on karannu ? Siperiaan ?
Koska millaan jarjella ne ei luulisi ainakaan olevan joukkueessa. Tai jos on niin jotain on todella pahasti siinakin pielessa. Tuon rosterin voisi olettaa olevan ehka jopa liigan halvin. Mihin siis kaikki tulot katoaa ? Toimistollakaan ei liene mitenkaan erikoisen paljon palkattua vakea, ja tuskin se koirankoppi siina purkutalossakaan jarjettomia maksaa pitaa ylla.

Erikoiselta tama jalleen taas tuntuu mutta erikoisempaa olisikin jos siina ei olisi mitaan erikoista. Mistahan Ilves-fanit saa jannityksen aiheensa siina tilanteessa jos uusi johto onnistuu lopettamaan taman vuosia jatkuneen paamaarattoman sekoilun :)

Jos jaetaan kuluja hieman kategorioihin voidaan tehdä vaikka seuraavanlainen jaottelu.

Ensiksi joukkue

1. Pelaajabudjetti
2. Valmennus ja huoltoryhmä
3. Varusteet
4. Harjoittelukulut

Hallinnon ja markkinoinnin jätän yhdeksi kokonaisuudeksi mutta jaoteltiin tuota joukkuetta joka kiinnostanee enemmän. Kohdat 1,2 ja 4 ylitettiin epävirallisten tietojen mukaan. Pelaajiin tiedettiin menevän enemmän mitä budjetti kertoi jo sysyllä, joten se lienee faktaa. Itse asiassa jääkiekkojoukkueessa hurja määrä mahdollisuuksia tuhlata rahaa, mutta tuloslaskelma sen kertoo paljonko esim. pelaajabudjetti ylitettiin. Se on käsissämme syksyllä.

Markkinointi ei varsinaisesti ole rahan tuhlausta, mutta hyvin tarkkaan pitää miettiä ne panostuksen kohteet mihin rahaa käytetään. Korostan että on arvailua mihin rahat ovat kuluneet ennekuin tuloslaskelma on edessä, mutta sitten näemme totuuden. Oma valistunut arvaus kun on lueskellut viimeisiä tilinpäätöksiä (kun ne olen tilannut), että ostot joukkueelle (harjoittelukulut&varusteet) ja pelaajabudjetti ovat ylittyneet.
 

merkkari

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

On tietysti selvaa etta pelaajabudejtin ylitys tuo automaattisesti lisakustannuksia varusteisiin ja kenties asuntokuluihin jne. Mutta jos useampana vuotena on siis ollut nain, niin eiko se ole sitten aikamoisen tyhmaa ettei niita laskelmissa oteta huomioon ?
Luulisi etta sinne tehdaan tiettyja varauksia, silta varalta etta joukkuetta joudutaan muuttamaan, koska joka vuosi joukkue kuitenkin elaa kauden aikana.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 241
Vs: Ilveksen nykytilanne

Leena Rehumäki sanoi:
Ei ole tietenkään yhdentekevää, mitä seurasta kirjoitetaan, mutta Iltalehden jutuissa vastuu on lukijan...
Tänään Iltalehti kirjoitti, että kapiainen sai luodin vatsaan taisteluharjoituksessa. Ei minun aikana kyllä käytetty taisteluharjoituksessa kovia ja tuskin nykyisinkään. Kuvaa vaan lehden toimittajien ammattitaitoa.
 

Hermis

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Tänään Iltalehti kirjoitti, että kapiainen sai luodin vatsaan taisteluharjoituksessa. Ei minun aikana kyllä käytetty taisteluharjoituksessa kovia ja tuskin nykyisinkään. Kuvaa vaan lehden toimittajien ammattitaitoa.

Itse olen ollut "taisteluammunnassa", jossa edettiin parin kanssa radalla metsässä ja ammuttiin kovilla nousevia tauluja. Mielestäni tämä oli jonkinsortin taisteluammunnan nimellä. No onhan tuostakin jo toistakymmentä vuotta jo kulunut...

Mitä lehteen tulee, voi nuo jutut jättää omaan arvoonsa. Jos ei ole muuta kirjoitettavaa kuin se, ettei ole kommentoitu niin hyvä. Jos muistelee noita iltapulun juttuja vaikka mm. Jessen nenän punoituksesta ja muusta niin en ainakaan jaksaisi moiselle lehdelle kommentteja jaella.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kyllä itsekin olen kovilla taisteluharjoituksia tehnyt suuremmilla ja pienemmillä kokoonpanoilla - osa jopa aika hasarditouhua näin jälkikäteen ajateltuna. Ja aikaa ei ole kulunut kuin viitisen vuotta.
 

Anapoli

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Tänään Iltalehti kirjoitti, että kapiainen sai luodin vatsaan taisteluharjoituksessa. Ei minun aikana kyllä käytetty taisteluharjoituksessa kovia ja tuskin nykyisinkään. Kuvaa vaan lehden toimittajien ammattitaitoa.

Kyllä meillä ainakin oli noita kovapanosammuntoja pitkin metsiä niinisalossa ja hätilässä. Janttereita kaadettiin niin perkuleesti. :)

Mutta kyllähän noi iltalehden huomion haku otsikot on perseestä. Niinkun täällä jo moneen kertaan todettukin, että poimitaan jostain sivulauseesta joku kiva otsikko et lehti myy. Sillä niinkään väliä onko sillä toden kanssa mitään tekemistä. Eikä nyt pelkästään koskien ilvestä vaan ihan yleisesti.
 

JK

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Aamulehdessä oli muuten eilen hyvä juttu Jari-Jari parista. Toimittaja oli saanut aikaan lähes sivun jutun kavereista ja heidän taustoistaan vaikka hänenkään puhelimeen ei vastattu. ;) Ostin muuten Ilta-Sanomat tänään.

Hyvää Juhannusta kaikille.

PS. nimimerkki JK tarkoittaa jälkikirjoitusta
 

E. L. Bowing

Rivipelaaja
Viestejä
24
Vs: Ilveksen nykytilanne

Perinteisesti tähän asti työpaikalle on hommattu 2 kausikorttia henkilökunnan käyttöön , kunnes tälle kaudelle ne vaihdettiin Tapparan kausikortteihin . Syynä kuulemma mm. tavaksi tullut konttaaminen ja etenkin se että Honkalehdon poistumisen jälkeen ei Ilveksen puolelta ole käytännössä mitenkään huolehdittu asiakassuhteesta . Tapparan puolelta ollaan oltu vuosittain hyvinkin aktiivisia , ja nyt saivat sitten korttinsa + mainospaikan myytyä .

Toisaalta tämä myyntipuolen halvaantuminen ei edes yllätä , vituttaa kylläkin :mad: Ilveksen suuntaan pitää vissiin itse olla aktiivinen mikäli haluaa sponssata Tamperelaista taitojääkiekkoa .
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 824
Vs: Ilveksen nykytilanne

E . L Bowing sanoi:
...
Ilveksen suuntaan pitää vissiin itse olla aktiivinen mikäli haluaa sponssata Tamperelaista taitojääkiekkoa .

Tänä keväänä ja kesänä myyntitouhua on varmasti vaikeuttanut myös oraganisaatiossa tapahtuneet muutokset ja muu sekoilu, mutta pelkästään sen taakse Ilves ei voi piiloutua. Kuten kirjoitit, viime vuosien yritysmyynti Ilveksellä on ollut sitä, että entisiin sidosryhmiin ollaan oltu yhteydessä maksimissaan yhden joukkokirjeen kautta.

Kyselin viime kaudella yrityksellemme tarjousta videotaulumainoksesta Ilveksen otteluihin. Sain kyllä tarjouksen sähköpostiin, mutta kukaan ei koskaan soittanut (tai muuten kysellyt), että tehdäänkö diili. Ilves Business Clubilla (meidän firmalla oli viime kaudella pari korttia, tuskin tulee enää) mm. Ilveksen toimitusjohtaja patsasteli aina perimmäisessä nurkassa naama näkkärillä, tai vaihtoehtoisesti hän jutusteli muutamien samojen naamojen (ilmeisesti vanhoja tuttuja) kanssa. Minkäänlaista kontaktia hän (tai muu myyntitiimi) ei koskaan ottanut muihin, vaikka yleensä illan isännän hommana on hieman kierrellä vieraiden luona kyselemässä tunnelmia ja kuulumisia.

Henkilökohtaisesti minulle ei ole merkitystä, jutteleeko Ilveksen toimari mulle vai ei, koska mulle itse peli ja Ilves ovat tärkeimmät. Jotkut yritykset ovat kuitenkin mukana vähemmällä intressillä itse peliä kohtaan ja suurempi kiinnostus heillä kohdistuu siihen, että tuntevat saavansa olla osa "sisäpiiriä". En tarkoita, että toimarin tai muun myyntitiimin tehtävänä olisi lauleskella Ilveksen sisäisiä asioita, mutta jonkinlainen perustason jutustelu antaisi ko. asiakkaille kuvan, että heistä välitetään ja he pääsevät sitten kertoilemaan kavereilleen, kuinka "Ipan toimari on kato mulle tuttu jätkä, eilenkin hallilla juteltiin vähän perheen kuulumisista." Ei asiakkaalle tarvitse aina jutella bisneksestä tai firmojen asioista, vaan mennä sinne henkilötasolle.

Nämä ovat niin perustavanlaatuisia asioita myyntitouhussa (itsekin hääräilen näiden asioiden parissa päivittäin), että on suoranainen ihme, kuinka retuperällä tämä toiminta on Ilveksessä viime aikoina ollut. Toivottavasti uusi johto tuo jotain uutta tähän(kin) osastoon, koska eihän se ihan hirveästi vaadi, että IBC:llä kyselee ihmisiltä niitä-näitä ja rakentaa tätä kautta luottamus- ja henkilösuhteita sidosryhmiin.
 

merkkari

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Puuhastelun makua !!

Kai sinne tekis hyvaa etta sielta potkittais koko myynti organisaatio pois ja uudet henkilot tilalle.
Taman kauden kausari myynti lienee historian huonoin. Ja mita yrittaa Ilves ? Vinkkaa alennusta kausikortista. Pitaisi varmaan palkita vuoden markkinointi tekona.
Meskanenhan antoi ymmartaa joissain kirjoituksissaan etta tommosten Bowingin mainitsemien pikkufirmojen parilla kortilla mitaan merkitysta oo, kun se on itte laittanu niin ja niin paljon.
No, sita niittaa mita kylvaa, ja uus johto siivoo.
Pienta toivoa saattaa tuoda sentaan etta ON uusi johto, joka toivottavasti laittaa asiat sellaselle mallille kun ne pitaa olla. Alkaen siita yksittaisesta myyntimiehesta.
 

Ross Teri

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

merkkari sanoi:
Puuhastelun makua !!

Kai sinne tekis hyvaa etta sielta potkittais koko myynti organisaatio pois ja uudet henkilot tilalle.
Taman kauden kausari myynti lienee historian huonoin. Ja mita yrittaa Ilves ? Vinkkaa alennusta kausikortista. Pitaisi varmaan palkita vuoden markkinointi tekona.
Meskanenhan antoi ymmartaa joissain kirjoituksissaan etta tommosten Bowingin mainitsemien pikkufirmojen parilla kortilla mitaan merkitysta oo, kun se on itte laittanu niin ja niin paljon.
No, sita niittaa mita kylvaa, ja uus johto siivoo.
Pienta toivoa saattaa tuoda sentaan etta ON uusi johto, joka toivottavasti laittaa asiat sellaselle mallille kun ne pitaa olla. Alkaen siita yksittaisesta myyntimiehesta.
Mitäs sitä suatta pokkuroimaa ,ku om millä "mällätä" 8)
 

Neitikiekko

Luottopelaaja
Viestejä
1 128
Vs: Ilveksen nykytilanne

Minulla oli viimekaudella pientä mainostusta, pari clubikorttia, useampi kausari ja jotain muuta pientä. Kyllä meihin vaan otettiin yhteyttä aika nopeastikin surkuhupaisan kauden (taas) jälkeen, ensin puhelimella sitten henkilökohtaisella käynnillä. Tuotiin muutama MM lippu jne.

Eli ei nämä asiat aina niin mustavalkoisia ole. Nyt on vaihdettu henkilöitä vähän siellä täällä ja tämä on varmasti osaltaan vaikuttanut tahtiin, jolla yhteyttä otellaan.

Uusi hallitus on enimmäkseen asiansa osaavia, mutta mikä tärkeintä asioista oikeasti kiinnostuneita ja halukkaita äyskäröimään tämän vuotavan jollan ( ent. Laiva) takaisin sinne minne se kuuluisi, ainakin meidän Ilves henkisten mielestä.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Ilveksen nykytilanne

Summanen olisi tietysti taas houkutteleva värväys. Toisaalta saataisiinko 1-2 vuoden päästä lukea tällaisia kommentteja Ilveksen johtoryhmältä:

- Häneltä oli vaikeaa saada vastausta mihinkään. Hän ei osannut päättää valmennusryhmää. Kysyimme suunnitelmaa harjoitusleirille, mutta kävi ilmi, että ei ollut suunnitelmaa. Sitten Summanen lopetti kommunikoinnin. Hän lähti lomalle Kroatiaan eikä enää vastannut puhelimeen.

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2012070915816711_jk.shtml
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 922
Vs: Ilveksen nykytilanne

Täytyy muistaa yksi asia. Seppo Hiitelä ja Raimo Summanen ovat erittäin läheisiä ystäviä. Tästä syystä Summanen tullaan näkemään varmasti Hakametsän käytävillä syksyllä, vaikka hän ei Ilveksessä valmentaisikaan. En ihmettelisi, jos pitkin kesää ja syksyä huhut Ilveksen ja Summasen yhteistyöstä lisääntyvät.
 
Ylös