• Foorumilla on nyt mahdollista käyttää myös ns. tumman tilan teemaa, jossa taustaväri on tummempi ja tekstit vaaleammat. Valinta tapahtuu oletuksena automaattisesti käyttöjärjestelmän asetuksen mukaan, mutta sen voi vaihtaaa myös alapalkin vasemmasta laidasta tai omista käyttäjätiedoista.

Ilveksen nykytilanne

Ilveksen osalta pitkä odotus on tuonut "pakkomestaruuden" pöytään.
40 vuotta on odotettu, välillä melkein vaihdettu sarjatasoa, pelimanniveljet olleet puikoissa ja lopulta on mmsttimaisesti saavutettu "pysyvä" asema liigan eliittien joukossa.

Joukkue on ollut monena vuonna kilpailukykyinen ja aivan realistinen mestariehdokas.

Kun kannu on sitren kiertänyt viime vuosina toisiin osoitteisiin, niin harmitus on toki odotusten jälkeen maaginen.

Fakta on kuitenkin, ettei mestaruutta hakkaa mikään joukkue etukäteen kiviseinään, ei mikään.

Onko ensi vuosi meidän; täysin realistista, mutta urheilussa ei ennakkospekulaatiot ratkaise mitään.

Seuraan, kannustan ja käyn Areenalla, koska Ilves !!!

Porukka vinkuu nyt jo ensi kauden rosterista vaikka kellään ei oo mitään hajua siitä rosterista.

Minä en ole rosterista huolissani. Se tulee varmasti riittämään. Näin uskon.

Mutta nyt täytyy Tillun ja valmennuksen miettiä mitä Kuopiossa ja Lappeenrannassa tehtiin paremmin ja ennenkaikkea mitä itse pitää muuttaa/tehdä paremmin.

Onko se se huippuammattilainen luisteluvalmentaja?

Mehän ollaan isoja. Ollaan iso organisaatio. Hommataan se Kalpan luisteluvalmentaja tänne... Kävin tarkistamassa, sillä on soppari Kalpaan vielä 4 vuotta. Eli sen voi unohtaa muutamaksi vuodeksi ainakin.

No tänne pitää hankkia mun mielestä alan ammattilainen siihenkin hommaan. Alansa huippu. Kaikki kivet on käännettävä. Ei me voida antaa kilpailuetua missään asiassa muille. Jokaisella osa-alueella pitäisi pyrkiä olemaan paras. Tässä luisteluasiassa annetaan kyllä Kalpalle reilusti eteen. Niin ei pitäisi mennä.

Porukka vinkuu nyt jo ensi kauden rosterista vaikka kellään ei oo mitään hajua siitä rosterista.

Minä en ole rosterista huolissani. Se tulee varmasti riittämään. Näin uskon.

Mutta nyt täytyy Tillun ja valmennuksen miettiä mitä Kuopiossa ja Lappeenrannassa tehtiin paremmin ja ennenkaikkea mitä itse pitää muuttaa/tehdä paremmin.

Onko se se huippuammattilainen luisteluvalmentaja?

Mehän ollaan isoja. Ollaan iso organisaatio. Hommataan se Kalpan luisteluvalmentaja tänne... Kävin tarkistamassa, sillä on soppari Kalpaan vielä 4 vuotta. Eli sen voi unohtaa muutamaksi vuodeksi ainakin.

No tänne pitää hankkia mun mielestä alan ammattilainen siihenkin hommaan. Alansa huippu. Kaikki kivet on käännettävä. Ei me voida antaa kilpailuetua missään asiassa muille. Jokaisella osa-alueella pitäisi pyrkiä olemaan paras. Tässä luisteluasiassa annetaan kyllä Kalpalle reilusti eteen. Niin ei pitäisi mennä.
Luistelukouluun koko porukka, niin johan alkaa ropiseen. Mitä ne jätkät puhu, helppoohan tää kiakko on.

Omasta mielestä tämän kauden joukkueessa oli taitovaje, siksi ei pystytty täysin toteuttaan Hölön pelitapaa, eli pitkiin hyökkäyksiin.

Taitovaje johtui E. Suomen ja Svejkovskyn loukkaantumisista, ja ennen kaikkea Najmanin huonoudesta.

JOS Supi ja Svejkovsky olisivat olleet täydessä iskussa, ja Adamin tilalla ollut esim. Kodytek, niin joukkueen iskukyky olisi huomattavasti parempi.

Nyt meillä oli Mänty ainoa tuloksenteko-osaston sentteri, ja sitten kolme kolmos-nelosketjun sentteriä, ja sitten Najman jonka ei olisi pitänyt olla kentällä ollenkaan

Omasta mielestä tämän kauden joukkueessa oli taitovaje, siksi ei pystytty täysin toteuttaan Hölön pelitapaa, eli pitkiin hyökkäyksiin.

Taitovaje johtui E. Suomen ja Svejkovskyn loukkaantumisista, ja ennen kaikkea Najmanin huonoudesta.

JOS Supi ja Svejkovsky olisivat olleet täydessä iskussa, ja Adamin tilalla ollut esim. Kodytek, niin joukkueen iskukyky olisi huomattavasti parempi.

Nyt meillä oli Mänty ainoa tuloksenteko-osaston sentteri, ja sitten kolme kolmos-nelosketjun sentteriä, ja sitten Najman jonka ei olisi pitänyt olla kentällä ollenkaan
Voi olla niinkin. Ite en tätä sun versioo osta silti. Kalpan sentterit ei kummosia ollut ilman Rissasta joka tais yhen pelin meitä vastaan pelata.

Vs: Ilveksen nykytilanne

Hieno juttu, että uusi keskustelupalsta on käytössämme.

Ilveksen tilanne näyttää melkoisen sekavalta ja pelottavalta... mikähän lie todellisuus ?

Uskon ja toivon, että Ilves vielä nousee ja ottaa oman paikkansa Suomen huipulla. Työtä ja hikeä se tulee vaatimaan ja tietysti rahaa sekä asiansa osaavia henkilöitä taustalle.

Annetaan nyt työrauha Ilvekselle ja yritetään ajatella ja kirjoittaa positiivisesti mutta rakentavasti.
Itse olen samaa mieltä. Välillä ollaan liigan pohjalla ja välillä huipulla.

Ensi kausi on siitä poikkeuksellinen, että meillä kaikilla on aika hyvin hajua miltä ensi kauden rosteri näyttää. Tämän voi nähdä uhkana tai mahdollisuutena, mutta montaa pelaajaahan meille ei nyt edes odoteta. Jalkoja me tarvitaan lisää ja toivotaan, että puuttuvissa palasissa sitä tulee. Kakkos-sentteri, Supi2 ja kärkipakki Frimanin tilalle, ja liigaan voidaan lähteä. Voitaisiin lähteä jo näinkin, mutta pakko uskoa, että sen verran kunnianhimoa johdosta löytyy, että nämä vähät, kauan aikaa tiedossa olleet palaset ovat huolella mietitty ja rahaa lyöty pöytään sen verran ettei tarvitse parinkympin takia hankkia kävelykeppitoipujaa.

Meillä on mielestäni jo nyt hyvin kilpailukykyinen joukkue ensi kautta ajatellen, mutta koska itse ajattelen vain mestaruutta niin siihenhän on sitten vielä matkaa. Meille jäi heikkouksia rosteriin viime kaudelta, jotka pudotuspelit toi raadollisesti esiin, mutta ei mitään sellaista, joita ei hyvillä jatkorekryillä ja ennakkoluulottomalla rahankäytöllä korjaisi.

Johto Tilluineen sai sukilleen valmentajanvaihdos-Clendening-Niku episodeissa mikä näkyi valitettavana varovaisuutena viime kaudella. Toivottavasti rohkeus on löytynyt takaisin ja uskallusta lyödä mestaruuden puolesta löytyisi.

Takaisin