Ilveksen kokoonpano 2023-2024

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 345
Muutama suonenveto? Pelasi lähes koko kauden 2021-22 keskellä ja erittäin hyvällä tasolla aloitusympyrässä tekemistä lukuunottamatta.
En ole edelleenkään vakuuttunut kokonaisvaltaisesta tekemisestä.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 756
En ole edelleenkään vakuuttunut kokonaisvaltaisesta tekemisestä.
Mielestäni kokonaisvaltainen tekeminenkin oli tuon 2021-22 kauden ja etenkin sen kevätpuoliskon hyvää. Toki tuolloin pelattiin Myrrän Havaiji-kiekkoa ja kun playoffeissa muutettiin pelitapaa (täysin yhtäkkiä) enemmän nykyisen kaltaiseksi niin tekeminen heikkeni.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 345
Mielestäni kokonaisvaltainen tekeminenkin oli tuon 2021-22 kauden ja etenkin sen kevätpuoliskon hyvää. Toki tuolloin pelattiin Myrrän Havaiji-kiekkoa ja kun playoffeissa muutettiin pelitapaa (täysin yhtäkkiä) enemmän nykyisen kaltaiseksi niin tekeminen heikkeni.
Ehkä tuo minun muutama suonenveto heitto oli hieman yliampuva. Sellainen tunne on että Mäntykivi on muutenkin omimmillaan tuollaisessa luomulätkässä vs organisoitu.

Itse vaan näen, että Mäntykivestä saataisiin paras irti laidalla, varsinkin nyt kun pendo on puikoissa.

Toki, nää on vaan näitä fanipojan näkemyksiä, siä on sepät penkintakana jolle jopa maksetaan siitä.
 

Lerppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Gregoirella ei riitä ja tänään alkoi lähtölaskenta. Mäntykivi on loistava laiturina, mutta keskellä hommasta ei tule yhtään mitään.

3 ja 4 kenttä huutavat varmaa suorittajaa keskelle. Odotellaanko kehittymistä omilta vai lähdetäänkö kaupoille? Pendo vihjasi jo Lukko pelin jälkeen, että ei ole pelaajia mitä kierrättää.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 234
Kyllä ilman Gregoirea nelonen oli ihan heittopussi ja pelkkää selviytimistä. Virtanen tänään hyvien otteiden jälkeen myös todella näkymätön ja heikko. On myös totta että Gregoire oli viime pelin surkeimpia esiintyjiä.

Siinä vaiheessa kun pitäisi vastustajan peliä tai yvtä tappaa on meillä heittää 4-5 keilaa jäälle pujoteltavaksi ja syötäväksi.

Ilveksellä on kolmeen kenttään heittää tarvittavat palat, mutta nelosta pidetään edelleen jämä kenttänä jonne sijoitellaan ne keillä ei ihan riitä. Tämä puute tulisi korjata! Pitäisi olla vahva roolitettu nelonen.

Gregoiren pitäisin.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 706
Meskasen paikka ehdottomasti tämän päiväisessä ketjussa.
Itse kokeilisin vaihtaa stranskyn ja männyn paikkoja ketjussaan, eli
mänty -stransky- iksa muotoon.
Toivottavasti tillulla on jo laatusena kiikarissa tuohon gregoiren paikalle.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 302
Ei ketään laituria voida laittaa nelosen keskelle ja Baun yhdestä munauksesta on turha vetää liian isoja johtopäätöksiä.

Virtanen on sentään pelannut sentterin roolissa ja Gregoire on hoitanut sitä. Stransky tuskin pystyisi täyttämään edes välttävästi puolustuksellisia velvoitteita.

Jos hankintoja tehdään, niin pitää ostoslistalla olla varma alempien kenttien erikoismies. Koskiranta oli jälkeenpäin ajateltuna erinomainen rekrytointi, mutta ei tällaisia ole syksyllä tarjolla.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 962
Gregoirella ei riitä ja tänään alkoi lähtölaskenta. Mäntykivi on loistava laiturina, mutta keskellä hommasta ei tule yhtään mitään.

3 ja 4 kenttä huutavat varmaa suorittajaa keskelle. Odotellaanko kehittymistä omilta vai lähdetäänkö kaupoille? Pendo vihjasi jo Lukko pelin jälkeen, että ei ole pelaajia mitä kierrättää.
Materiaali on laaja, mutta.. ei se sitten niin laaja olekkaan. Siellä on raakileita, kuten Kos ja pieniä kysymysmerkkejä kuten Gregoire.
Pari vakiohyökkääjää kun tippuu, niin heti se näkyy.
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
Nelonen on kyllä ketjuna melkoinen musta aukko. Päkkilältä ihan pirteää tekemistä, mutta loput kolme Virtanen, Gregoire ja Bau ovat kaikki melkoisen heikkoja.

Kaikillä näillä on sama ongelma, eli kiekollisesti ovat lähinnä vain roiskimassa ja tsemppaamassa, eikä kukaan ole edes puolustuspäässä erinomainen.

Virtasella on kyllä niin heikko tasapaino/mailatekniikka yhdistelmä, että onhan tuo korkea varaus ja eht keikka vaikeita näin jälkikäteen ymmärtää.

Puolustajat ovat paperilla hyviä, mutta suorittavat tällä hetkellä hieman puolihuolimattomasti. Jurmo on kovissa peleissä kävelevä hazardi. On tuo kummallista, että yhtään peliä edistävää helppoa syöttöä ei saa annettua.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 345
Nelonen on kyllä ketjuna melkoinen musta aukko. Päkkilältä ihan pirteää tekemistä, mutta loput kolme Virtanen, Gregoire ja Bau ovat kaikki melkoisen heikkoja.
Allekirjoitan.
Kaikillä näillä on sama ongelma, eli kiekollisesti ovat lähinnä vain roiskimassa ja tsemppaamassa, eikä kukaan ole edes puolustuspäässä erinomainen.
Allekirjoitan.
Virtasella on kyllä niin heikko tasapaino/mailatekniikka yhdistelmä, että onhan tuo korkea varaus ja eht keikka vaikeita näin jälkikäteen ymmärtää.
Allekirjoitan, toki sairastelut täytyy huomioida.
Puolustajat ovat paperilla hyviä, mutta suorittavat tällä hetkellä hieman puolihuolimattomasti. Jurmo on kovissa peleissä kävelevä hazardi. On tuo kummallista, että yhtään peliä edistävää helppoa syöttöä ei saa annettua.
Friman remmiin ja Jurmo kiertäväksi pakiksi. Luistelu ukolla on kyllä sulavan näköistä, mutta tilanteiden tunnistamisessa ja pelin avaamisessa suuria ongelmia.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 792
Vähän pettynyt olen ettei Aholle ole roolia. Ei muuta kuin sopimus purkuun. Samanlaisia vaikeuksia oli Soinilla (-1) tänään. Pelitapa tai sen selkeys auttaa puolustajia. Mutulla voi sanoa, että välillä mennään liian luomuna. Tämän päivän Kerho oli todella heikko vastustaja.

Paljon pitää pelin kehittyä kauden aikana. Täysi luotto toki siihen on.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 756
Vähän pettynyt olen ettei Aholle ole roolia. Ei muuta kuin sopimus purkuun. Samanlaisia vaikeuksia oli Soinilla (-1) tänään. Pelitapa tai sen selkeys auttaa puolustajia. Mutulla voi sanoa, että välillä mennään liian luomuna. Tämän päivän Kerho oli todella heikko vastustaja.

Paljon pitää pelin kehittyä kauden aikana. Täysi luotto toki siihen on.
Jälleen hyvä esimerkki tuosta plus-miinus tilaston merkityksettömyydestä. Soinin ensimmäinen miinus tulee kun Bau kuljettelee kiekon oman maalin eteen ja menettää sen, toinen miinus tuli kun Meskanen hukkasi kiekon siniviivalla. Ensimmäisessä tilanteessa myös Soini olisi voinut pelata paremmin ja koko meidän pakka oli sekaisin, toisessa Soinilla ei ollut yhtään mitään tehtävissä. Parempi peli tämä oli kuin Ahon pelit. Silti katselisin Aholle mieluummin lainaa muualle kuin sopimuksen purkua.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 821
Siellä oli alumni-matsissa Niinimäen Jesse liekeissä, koska tahansa mahtuisi minun Ilvekseen. Vaikka pelkät ylivoimat.

Pitäisköhän Tillun kysellä?
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 345
Vähän pettynyt olen ettei Aholle ole roolia. Ei muuta kuin sopimus purkuun. Samanlaisia vaikeuksia oli Soinilla (-1) tänään.
Itse olen tällä hetkellä vakuuttuneempi Soinin tekemisestä, kuin Ahon. Aholle ei vaan roolia tunnu löytyvän roolia Ilveksestä ja on jopa hasardimpi kuin Soini.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 345
Siellä oli alumni-matsissa Niinimäen Jesse liekeissä, koska tahansa mahtuisi minun Ilvekseen. Vaikka pelkät ylivoimat.
Pyörittikö yvtä perse kiinni laidassa?
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
En usko että Ahoa "voi" toista vuotta putkeen pitää lainalla muualla, varmaan mies haluaa vakipaikan jostain, jos tosiaan junnut menee jo hierarkiassa ohi.
 
Ylös