Ilveksen kokoonpano 2021-2022

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 062
Mingoia toipilaana ois kyllä saattanut olla luoti, joka väistettiin.

Tästä samaa mieltä. Jos pelaaja ei läpäise terveystarkastusta, niin ei kannata ottaa. Jotain pitää historiasta oppiakin. Rousekin vei Änäri, sillekään ei voi mitään. Mut ei noi nyt ainoat maailman kiekkoilijat ole. Hidasteita toki.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 438
Eniten noista ohi tai "ohi" menneistä harmittaa Lakatos. Vaikuttaisi olevan tekijä ja olisi ollut juuri sitä, mitä lääkäri määrää kakkosketjun laidalle.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 568
Eniten noista ohi tai "ohi" menneistä harmittaa Lakatos. Vaikuttaisi olevan tekijä ja olisi ollut juuri sitä, mitä lääkäri määrää kakkosketjun laidalle.
Ollut aivan sanalla sanoen saatanan hyvä harkkapeleissä mitä itsekin ounastelin jo silloin, kun ipaaan huhuttiin. Puhdas sniper. Myös näistä huhutuista nimistä Okuliar on onnistunut mukavasti. Harkkapelejen perusteella Saipa voi jopa yllättää. Käytännössä meille olisi voinut tulla Rousek, Mingoia, Lakatos, Okuliar jotka ovat kaikki näyttäneet pistepotentiaalia euroopan pääsarjoissa. Sen sijaan saimme Grewen joka sitä ei ole ja Baptiste joka tuli p-amerikasta aikamoisena villinä korttina.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 568
Mingoia toipilaana ois kyllä saattanut olla luoti, joka väistettiin.
Olisin melkee voinut ottaa tässä tilanteessa riskin, kun lähes kaikki potentiaalisesti tehokkaat laiturit ulostettiin meiltä. 73 peliin 64 pistettä liigassa ja kaveri ollut vajaan yhden kauden sivussa. Mingoian kohdalla olisin ollut valmis menemään syveen tai saveen, oli se näistä Ilvekseen huhutuista pelaajista se seksikkäin.
 

Blackhawk

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
996
Ilves itse päätti pistää Meskasen liuskaan. Ilves myös päätti, että Rautiainen ei ole riittävän kova vahvistus meille. Kumpi tahansa noista kun olisi rosterissa, niin tilanne olisi nykyistä parempi.

Rautsin olisin mieluusti ottanut takaisin tyyliin 2+1 sopimuksella tuomaan jatkuvuutta, taso liigaan riittää hienosti ja hänellä vaikutti (viime kauden lippulahjoituksenkin) perustella olevan Ilves-sydäntä. Toivottavasti olen väärässä, mutta kyllä mielestäni joku jatkuvuuskin joukkueella pitäisi olla, ettei joka vuosi alettaisi nollasta. Pahaa pelkään että nyt ollaan sillä tiellä..
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 062
Rautsin olisin mieluusti ottanut takaisin tyyliin 2+1 sopimuksella tuomaan jatkuvuutta, taso liigaan riittää hienosti ja hänellä vaikutti (viime kauden lippulahjoituksenkin) perustella olevan Ilves-sydäntä. Toivottavasti olen väärässä, mutta kyllä mielestäni joku jatkuvuuskin joukkueella pitäisi olla, ettei joka vuosi alettaisi nollasta. Pahaa pelkään että nyt ollaan sillä tiellä..

Samaa mieltä. Rautiainen olisi työteliäänä pelaajana sopinut nykyjengiin loistavasti. On kokenut ja tasonsa vakiinnuttanut. Jälkikäteen ajatellen jopa ihme, että palvelukset ei kelvanneet. Rautsi on profiloitunut vahvasti seuran mieheksi.
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 687
Samaa mieltä. Rautiainen olisi työteliäänä pelaajana sopinut nykyjengiin loistavasti. On kokenut ja tasonsa vakiinnuttanut. Jälkikäteen ajatellen jopa ihme, että palvelukset ei kelvanneet. Rautsi on profiloitunut vahvasti seuran mieheksi.
Samaa mieltä, Rautsi on vielä aiemmin osoittanut hyvää kemiaa Joona Ikosen kanssa. Toisaalta ymmärrän halun hakea ns kovempaa ja säihkyvämpää nimeä. En tiedä onko Rautiainen oikeasti top 6 joukkueen kärkihyökkääjä. Meskasta ei kyllä tule ikävä, mutta tällä hetkellä Baptisten ollessa todella väritön nähdyissä peleissä, ja toisen hankinnan puuttuessa nuo näyttävät kyllä hölmöiltä ratkaisuilta.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
473
Itse uskon, että Ilveksen joukkueessa oltaisiin nähty enemmän kotimaisia huippupelaajia (ja) pidemmillä kuin vuoden sopimuksilla, jos ei olisi ollut tätä koronaa riesana. Luulisi, että Liigassa meritoituneen Rautiaisen palkalla saa kaksi potentiaalista ulkomaalaispelaajaa, joten tämä selittäisi ainakin itselle sen, miksi Rautiainen ei "palannut kotiin". Ymmärtääkseni Rautiainen oli erittäin pidetty persoona täällä, hän on sen tuonut itse toistuvasti esiin ja myöskin Ilves on nostanut Rautiaista some-kanavissaan tämän lähdön jälkeen. Lisäksi koti lienee edelleen Pirkkalassa?

Toivottavasti nähdään tulevaisuudessa vielä Ilves-paidassa.

Ketjun otsikkoon sen verran, että mielestäni Ilveksen kokoonpano on näyttänyt kentällä jopa paremmalta kuin paperilla. Tähän vaikuttanee se, että Mäntykivi, Virtanen ja Mieho ovat esiintyneet vahvemmin kuin itse osasin odottaa. Mielestäni tällä(kin) porukalla pitäisi pystyä menestymään, jos Langhamerin torjunnat peittävät joukkueen pelilliset heikkoudet, sillä tällä hetkellä suurin kysymysmerkki kohdistuu siihen, miten Ilves pystyy monipuolisesti tulevalla kaudella hyökkäämään.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 062
Itse uskon, että Ilveksen joukkueessa oltaisiin nähty enemmän kotimaisia huippupelaajia (ja) pidemmillä kuin vuoden sopimuksilla, jos ei olisi ollut tätä koronaa riesana. Luulisi, että Liigassa meritoituneen Rautiaisen palkalla saa kaksi potentiaalista ulkomaalaispelaajaa, joten tämä selittäisi ainakin itselle sen, miksi Rautiainen ei "palannut kotiin". Ymmärtääkseni Rautiainen oli erittäin pidetty persoona täällä, hän on sen tuonut itse toistuvasti esiin ja myöskin Ilves on nostanut Rautiaista some-kanavissaan tämän lähdön jälkeen. Lisäksi koti lienee edelleen Pirkkalassa?

Toivottavasti nähdään tulevaisuudessa vielä Ilves-paidassa.

Ketjun otsikkoon sen verran, että mielestäni Ilveksen kokoonpano on näyttänyt kentällä jopa paremmalta kuin paperilla. Tähän vaikuttanee se, että Mäntykivi, Virtanen ja Mieho ovat esiintyneet vahvemmin kuin itse osasin odottaa. Mielestäni tällä(kin) porukalla pitäisi pystyä menestymään, jos Langhamerin torjunnat peittävät joukkueen pelilliset heikkoudet, sillä tällä hetkellä suurin kysymysmerkki kohdistuu siihen, miten Ilves pystyy monipuolisesti tulevalla kaudella hyökkäämään.

Niin että Kookoolla oli varaa, mutta Ilveksellä ei? Jos olisi mennyt Lukkoon, Tapparaan tai Hifkiin, niin raha olisi ollut helppo selitys. Ei Kookoo ole profiloitunut kovaksi palkanmaksajaksi. Ilveksen pelaajabudjetti on suurempi.

Voi toki myös olla, että Radu pelaa mieluummin Salon kuin Myrrän jengissä. Herrat taustalla tietää mikä kuvio tässä oli.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
473
Niin että Kookoolla oli varaa, mutta Ilveksellä ei?

Olisivatko kannattajat kelpuuttaneet Teemu Rautiaisen Ilveksen ykkösketjuun ykkösketjun miehen palkalla?

Toki varmasti myös mahdollista, että Rautiainen nimenomaan haluaa pelata Salon joukkueessa. Tuskin juuri Kouvolaan muuten olisi matkannut. Kyllä hänen tasoiselleen pelaajalle tulisi löytyä ottajia.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Missä vika kun kaikki tuppaavat luiskahtaan käsistä. Keväällä oli tulossa ameriikasta kova ykkössena jonka koronakaranteeni vei, soppari rousekin kanssa joka lipesi käsistä, ”varma soppari” mingoian kanssa joka katosi saksanmaalle, ipaa seurannut lakatos saipaan.
Mielestäni tässä on melko paljon näitä kovan luokan nimiä mennyt ohi ja osumat olleet huomattavasti vaatimattomammalla tasolla.
Jumala on Tapparafani.
 

papparainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
195
Olen missanut tämän kokoonpanokeskustelun taustat. Voisiko joku ystävällisesti kertoa.
Onko seuran taholta ilmoitettu, että muutama lähes valmis sopimus (esim. Mingoia ja Rousek) kariutui viime hetkellä? Onko tämä ”luvattu” huippulaiturin hankinta Ilvesfoorumilla muodostunut totuus ja seura puolestaan on korkeintaan todennut olevansa ”valmis tarvittaessa reagoimaan”?
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 078
Olen missanut tämän kokoonpanokeskustelun taustat. Voisiko joku ystävällisesti kertoa.
Onko seuran taholta ilmoitettu, että muutama lähes valmis sopimus (esim. Mingoia ja Rousek) kariutui viime hetkellä? Onko tämä ”luvattu” huippulaiturin hankinta Ilvesfoorumilla muodostunut totuus ja seura puolestaan on korkeintaan todennut olevansa ”valmis tarvittaessa reagoimaan”?
Mingoiasta ei ole seuran taholta puhuttu mitään, mutta Rousekista Koskela Ilveslaunchissa sanoi, että oli soppari tänne, mutta änäri vei.
 
Ylös