Ilveksen kokoonpano 2020-2021

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 766
Sitä koetan tässä tolkuttaa, kun ipa1970 kitisee, että ollaan sääleissä, ja se ei tosiaan ole keskikastia vaan jämäsijoja. Mielestäni ollaan kaukana jämäjoukkueista.
 

Paatelainen

Guest
Sitä koetan tässä tolkuttaa, kun ipa1970 kitisee, että ollaan sääleissä, ja se ei tosiaan ole keskikastia vaan jämäsijoja. Mielestäni ollaan kaukana jämäjoukkueista.

Pelillisesti ollaan nyt niillä jämäsijoilla. Lainamiesten ansiosta sarjasijoitus on edelleen erinomainen. Niillä lainamiesmeriiteillä ei kuitenkaan valitettavasti pleijareissa tee mitään, joten Jokella on nyt kova työ saada kurssi kääntymään. Lainamiesten lähdön myötä näkyy myös raadollisesti noiden varsinaisesti tälle kaudelle hankittujen pelaajien taso.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 945
Nykyinen tahti riittää hädin tuskin sääleihin. Eli melkoista pelillistä muutosta tarvitaan, jotta tavoitesija eli top 6 vai oliko peräti top 4 täyttyvät. Koko joukkueen on nyt puhallettava yhteen hiileen ja valmentajien tulee pitää fokus olennaisissa asioissa. Mahkut on edelleen olemassa vaikka mihin.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 651
Nykyinen tahti riittää hädin tuskin sääleihin. Eli melkoista pelillistä muutosta tarvitaan, jotta tavoitesija eli top 6 vai oliko peräti top 4 täyttyvät.

Jos nyt mittariksi otetaan tuo 1,4 pistettä, mikä on keskiarvo koronatauon jälkeen, niin se riittänee vallan mainiosti sijoille 7-8.

Itse asiassa hyvinkin todennäköistä on, että tuolla noin 100 pisteellä ollaan kiinni sijoissa 5-6. Oma veikkaus on, että keskiarvo tulee olemaan himpun parempi ja Ilves löytyy sijoilta 2-5.
 
Viimeksi muokattu:

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
798
Aikas paniikkia tyrkkää täällä. Ei kalpa ja kerho ottelut pitäisi nyt näin kauheeta paniikkia saada aikaiseksi ja lisäksi kalpa pelas koko matsin hyvää lätkää ja kerho pelas erittäin hyvää lätkää ainakin ensimmäisen erän. Kuten täällä on jo kirjoitettukin, niin kova vaihtuvuus sekä hyökkäyksen että puolustuksenkin osalta on sekoittanut pakkaa ja vie nyt hetken aikaa että saadaan rivit suoraan. Lisäksi tuo alkukauden pistesaldo mairittelee meitä jossain määrin, sillä kyllähän monessa pelissä nyt alkukaudesta kuin myös viime kaudella loppukaudesta oli monesti Dostalin ansiota. Enkä nyt sano että Mäkiniemi olisi huonosti pelannut, mutta olihan Dosty ylikylä tähän sarjaan. Nyt vaan pitää toivoa että ei tule loukkeja enempää ja saadaan Peltola takaisin boksiin niin uskon että se homma tästä lähtee rokkaamaan taas. Joka jengille tulee sarjan aikana nousuja ja laskuja ja uskotaan että huomenna tulee Pelicans peliin ärsyyntynyt Ilves raikkaalla jalalla heti ensi vaihdosta lähtien - pidetään lisäksi Lasch kurissa niin pisteet jää meille.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 736
Jos nyt mittariksi otetaan tuo 1,4 pistettä, mikä on keskiarvo koronatauon jälkeen, niin se riittänee vallan mainiosti sijoille 7-8.

Itse asiassa hyvinkin todennäköistä on, että tuolla noin 100 pisteellä ollaan kiinni sijoissa 5-6.

Juuri näin. Kaudella 2004-05 tuli kolme pistettä käyttöön Liigassa. 2004-10 pelattiin 56-58 peliä, jos niidenkin pisteet suhteuttaa 60 peliin olisi tuo 99 pistettä johon Ilves päätyisi pelaamalla loppukauden tuolla 1.4 pistekeskiarvolla riittänyt kuuden joukkoon 12 kertaa, ja kertaalleen sillä olisi saanut kotiedunkin. Sääleissä sillä siis olisi ollut neljästi ja sielläkin sijoilla 7-8 eikä ”hädin tuskin”. Vaikea on kuvitella lisäksi etteikö pistekeskiarvo nousisi kun Maalahti ja Peltola palaavat pakistoon, ja ykkösjätkät Supi, Mese, Maccelli yms. nostavat tasoaan siihen millä kaikki tietävät että pystyvät pelaamaan.
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 880
Vertaan arttuun. Tiedän että lähtijöiden veroisia ei pystytä hankkimaan ja itse huutelin myttysen perään ja osa oli täysin vastaan.
Pointtini on että meillä on oli ylivertainen joukkue ja nyt ollaan omasta mielestäni tasavertaisia keskikastin kanssa. Foorumi täynnä mielensäpahoittajia jotka ei sulata toisen mielipidettä. Itse olen aiemmin kirjoittanut että 1,5-1,7 pinnan tahti tällä nykyrosterilla on realismia eikä ole edes huono saldo. Miten sinun mielestä?
Arttuun on turha verrata kun ovat jo lähtökohtaisesti niin erilaisia pelaajia.
Mitä taas tulee Ilveksen peliin niin huonoa se on ollut pitkän aikaa ja tässä on paljon yhtäläisyyttä viime vuoden samoihin aikoihin tulleeseen notkahdukseen..liike puuttuu ja ollaan joka tilanteessa myöhässä..suuri epäilys on että Jokke on taas pikkusen kovempaan mennyt joukkueen kanssa koska 2 kuukauteen tästä eteenpäin ei tarvi muuta tehdä kun pelata ja lepoa..mitään faktaa asiasta ei ole mutta Joken tuntien näin on luultavasti käynyt..taitaapa lopulta olla vaan puolustus puhe kun liike puuttuu kokonaan joukkueesta..
 

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
510
ja nyt ollaan omasta mielestäni tasavertaisia keskikastin kanssa. Foorumi täynnä mielensäpahoittajia jotka ei sulata toisen mielipidettä.
Mielestäni on outoa, että uhriudut tällä tavalla. Koitin sinulta kysyä, mitkä joukkueet ajavat pelaajalistaltaan Ilveksen ohi ja pienet perustelut perään, sain perustelut pelkästään Pelicansista, ja mielestäni koimme molemmat, Pelicansin ja Ilveksen, olevan melko tasavahvoja keskenään.


Itse olen vahvasti sanonut että mielestäni joukkueen rosteri on nyt säälipleijaritasoinen.
Edelleen kaipaisin tietoa niistä kuudesta yhdeksään joukkueesta, mitkä koet olevan rosteriltaan vahvempia, kuin Ilves. Lukko, HIFK ja Tappara on helppo liputtaa vahvemmiksi. Sen jälkeen ainakin mulla tulee vaikeampaa.
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 766
Totta, tuon nimimerkin tyyliin kuuluu uhriutuminen. Esimerkiksi Kärpissä ykkösketju on ihan kova, mutta kakkonen on jo melko heikko. Jussi Jokinen on kalpea varjo entisestään eikä muukaan kakkosketju herätä hurraa-huutoja.
 

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
510
Esimerkiksi Kärpissä ykkösketju on ihan kova, mutta kakkonen on jo melko heikko. Jussi Jokinen on kalpea varjo entisestään eikä muukaan kakkosketju herätä hurraa-huutoja.
Tätä olen vähän itsekin koittanut sanoa. Vaihdetaan joukkueet päikseen ja täällä huudeltaisiin, miten voidaan taistella paikasta playoffeihin tinometsävainioilla ja tanelironkaisilla.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
Ei ole, keskikastia on 6-9.
Mielestäni on outoa, että uhriudut tällä tavalla. Koitin sinulta kysyä, mitkä joukkueet ajavat pelaajalistaltaan Ilveksen ohi ja pienet perustelut perään, sain perustelut pelkästään Pelicansista, ja mielestäni koimme molemmat, Pelicansin ja Ilveksen, olevan melko tasavahvoja keskenään.



Edelleen kaipaisin tietoa niistä kuudesta yhdeksään joukkueesta, mitkä koet olevan rosteriltaan vahvempia, kuin Ilves. Lukko, HIFK ja Tappara on helppo liputtaa vahvemmiksi. Sen jälkeen ainakin mulla tulee vaikeampaa.
Kukaan ei uhriudu. Ei vain ymmärrä miksi ei saa olla omaa mieltä asiassa. Moni on kanssani samaa mieltä jos olet lukenut muidenkin viestejä.
En ala luettelemaan mitkä joukkueet omaavat paremman rosterin koska siitä vasta myrsky nousee. Tosin voin kysyä mikä tekee tepsin , kookoon, kalpan ja mainitun kärppien rosterista huonomman?
Vastaisitko edes sinä , mitä veikkaat ipan pisteet/peli joulusta eteenpäin. Minun veikkauksen tiedät.
 

SearchAndDestroy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
176
Tuohan voi tarkoittaa ihan mitä vain. Mitä tasoa tarkoitat, ollaanko 10 parhaan sakissa, kahdeksan, kuuden, mestarisuosikki?

Yksi Myttynen ei muuta sitä faktaa, että loput sentterit on pari laituria ja Saarela, eli oikeastaan 3 laituria.

Mutta kuten olen sanonut aiemmin, mulle sopii jonkinmoinen välivuosi ihan hyvin henk.koht.
Sijat 1-6 runkosarjassa. Todennäköisimmin sijat 4-6. Sen jälkeen on mahdollisuudet aina päätyyn asti.

Ilveksen pitää saada pelitapa kuntoon. Pitää tunnistaa ja käyttää oikeitä rytmejä pelitilanteisiin nähden ja tehdä viivelähtöjä tarpeeksi ihan lukumäärällisesti, jotta Ilves saa pelin virtauksen omiin tassuihinsa. Luonnollisesti mm. tärkeän ylivoiman tulee toimia tehokkaasti ja myös maalivahdin pitää onnistua. Joka tapauksessa myös maalivahti saa tarpeeksi tukea etenkin silloin, kun kiekko on itsellä pelin vallanvälineenä, eikä vastustaja pääse huseeraan kiekon kanssa.

SM-liiga on taktisesti niin ankaran kovatasoinen sarja, että ei ole mitään järkeä antaa pelitapaetua aivan ilmaiseksi muille joukkueille.
 

Vasen pakki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
618
Tämäkin foorumi on nykyään melkein pelkästään muutaman nimimerkin ala-astetasoista vääntämistä. Ipa970 ja verivihollisensa Suurustettu laatikko on varmaan oikeesti yksi ja sama mouholainen, joka on ottanut elämäntehtäväkseen Ilvesfoorumin alasajon.

No siinä on onnistuttu sen verran hyvin, että mulle riitti ainaki toistaseks tän sivuston käyttö. Palataan ehkä joskus asiaan, jos täälläkin olisi meininki muuttunu vähän järkevämmäksi.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 694
Tämäkin foorumi on nykyään melkein pelkästään muutaman nimimerkin ala-astetasoista vääntämistä. Ipa970 ja verivihollisensa Suurustettu laatikko on varmaan oikeesti yksi ja sama mouholainen, joka on ottanut elämäntehtäväkseen Ilvesfoorumin alasajon.

No siinä on onnistuttu sen verran hyvin, että mulle riitti ainaki toistaseks tän sivuston käyttö. Palataan ehkä joskus asiaan, jos täälläkin olisi meininki muuttunu vähän järkevämmäksi.
Itse kirjoitan omia mielipiteitä.
Voit tarkistaa montako kertaa nimim. suurustettu laatikko takertuu niihin, ja montako kertaa minä tämän kirjoitukseen.
Tämä on täysin yksipuolista.
 
Ylös