Ilveksen kokoonpano 2020-2021

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 352
Voisitko hieman täsmentää?

voiko tuota täsmällisemmmin ilmaista?

Roman osu... kaikki loput huti...

on helpompi luetella se pienempi osio, jolloin kaikki muu jää määrittelyn ulkopuolelle. En tiä onko täsmällisempää ilmasua olemassa, ellei ala luettelemaan kaikkia viestejä ja kaikki asioita (joka on siis mahdotonta)

Punakone on jäljillä imo tässä itse asiassa. Aika klassista "puoliksi tyhjä lasi" asennoitumista, eikä yhään lasia näe puoliksi täynnä.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 704
voiko tuota täsmällisemmmin ilmaista?

Roman osu... kaikki loput huti...

on helpompi luetella se pienempi osio, jolloin kaikki muu jää määrittelyn ulkopuolelle. En tiä onko täsmällisempää ilmasua olemassa, ellei ala luettelemaan kaikkia viestejä ja kaikki asioita (joka on siis mahdotonta)

Punakone on jäljillä imo tässä itse asiassa. Aika klassista "puoliksi tyhjä lasi" asennoitumista, eikä yhään lasia näe puoliksi täynnä.
Omasta mielestä mautonta huudella ilman perusteluja.
Ja näyttää pelkäksi heitoksi jäävän.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 005
Punakone kirjoitti:
Myrrähän vastaa lopulta joukkueen pelitavasta ja luultavasti tarkasti tietääkin mistä pelitavalliset virheet johtuvat...ja niitä nyt on hinkattu..paljon on ollut vaihtuvuutta eri pelipaikoille niin hetki menee aina kun jokainen uusi löytää paikkansa joukkueessa..

Joni Ikonen on 2-3 viikon päästä pelikunnossa jos ei nyt taas takapakkia tule nyt ainaskin näyttää hyvältä..
[/QUOTE]


Tästä pelitavasta ja valitusta linjasta (lainamiehet) voisi ehkä keskustella. Olisiko ollut viisaampi valita miehistö ja pelitapa koko kaudeksi (mallia Tappara, jonka kevät lentoon uskon vielä vahvasti), kuin vain alkukaudeksi, niin kuin nyt näyttää tapahtuneen. Nythän on jouduttu uudistamaan niin pelitapaa kuin orkesteriakin ja homma näyttää pahasti keskeneräiseltä.
Mestaruus voitetaan kuitenkin vasta keväällä. Eli aikaa on vielä saada homma toimimaan.
Olivathan nuo lainamiehet varmasti Ilvesfanin toiveuni, mutta riittääkö kantti ja aika saada homma pyörimään heidän lähtönsä jälkeen. Lisäksi, ei ole Myrrää vielä mitattu tällaisessa tilanteessa. Kuitenkaan, mahtaako joukkueessa olla edes sama "hätä" kuin meillä kannattajilla.
Huomataan, että myös kaikki muut joukkueet hiovat pelitapaansa ja joukkuettansa kevättä kohti. Tällä hetkellä näyttää, että meidän joukkue on hieman takamatkalla muihin nähden kun käkeen tulee sarjan häntäjoukkueilta -treenijumista en usko olevan kyse.
Paras kevään joukkue vie kuitenkin maljan.

Olisiko Jonista hyppäämään heti pitkän loukin jälkeen liigavauhtiin? Toivottavasti pian näemme.
 

Luchs

Guest
Olisiko Jonista hyppäämään heti pitkän loukin jälkeen liigavauhtiin? Toivottavasti pian näemme.


Liigavauhdin merkitys on suhteellinen, epäilen että JI ei ole ainakaan missään tapauksessa vahvistus, vaikka vauhdissa pysyisikin.
Otteluita tulee nyt tiuhaan tahtiin, joten laajuutta tarvitaan, mutta Ikosesta kärkeä hakeva on hakoteillä. Harjoitusotteluita ja divaripelejä tarvitsisi alle, mutta niihinhän ei nyt ole mahdollisuutta.

En mielelläni ole pessimisti, mutta tässä todennäköisyydet puhuu asiaa vastaan.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 005
Liigavauhdin merkitys on suhteellinen, epäilen että JI ei ole ainakaan missään tapauksessa vahvistus, vaikka vauhdissa pysyisikin.
Otteluita tulee nyt tiuhaan tahtiin, joten laajuutta tarvitaan, mutta Ikosesta kärkeä hakeva on hakoteillä. Harjoitusotteluita ja divaripelejä tarvitsisi alle, mutta niihinhän ei nyt ole mahdollisuutta.

En mielelläni ole pessimisti, mutta tässä todennäköisyydet puhuu asiaa vastaan.
Näin myös itse näen/pelkään.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 969
Ilveksen ei tule missään tapauksessa odottaa, että JoniI olisi jokin pelastava messias. Äijä on ollut telakalla enempi, kuin pelannut urallaan. Eiköhän tavoite ole ensi kausi, jos joku.

Tälle kaudelle on pakko kattella lainoja tai menestysmahdollisuutensa menettäneistä liigajoukkueista olevaa senaa. Tai sitten vaan antaa olla ja mennä niillä mitä on.

Eiköhän siellä toimistolla realiteetit ole tiedossa enemmän kuin hyvin.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 659
Onko joku syyttänyt?
Vika ei ole myttysessä, väyrysessä, autiossa, matinpalossa. Varmasti pelaavat ”minkä pystyvät”.
Itse olen vahvasti sanonut että mielestäni joukkueen rosteri on nyt säälipleijaritasoinen. Mielestäni pelit ovat menneet myös sen mukaisesti.

Aika vahvasti viesteissäsi välittyi tyytymättömyys Myttysen hankintaan ja tuolloinhan se isolta osin vaikuttaa näkemykseesi siitä, että Ilveksen rosteri on "säälipleijaritasoinen".

Eli vastauksena kysymykseesi: Sinä epäsuorasti.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 704
Annettiin käsitys että syy on ainoastaan myttysen. Ongelma on että maailmanluokan pelaajat korvattiin ainoastaan kolmella lähtökohtaisesti napsuja heikommilla pelaajilla. Silloin taso laskee.
Itse haikailin myttystä ja uskoin että liike olisi ollut parempaa, erehdyin. Olisin kuitenkin utj olettanut tietävän tämän tilanteentyönsä puolesta koska päätyi tämän meille hankkimaan.
Jos jotain sormella osoitan, se on tillu, ei myttynen.
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 880
Annettiin käsitys että syy on ainoastaan myttysen. Ongelma on että maailmanluokan pelaajat korvattiin ainoastaan kolmella lähtökohtaisesti napsuja heikommilla pelaajilla. Silloin taso laskee.
Itse haikailin myttystä ja uskoin että liike olisi ollut parempaa, erehdyin. Olisin kuitenkin utj olettanut tietävän tämän tilanteentyönsä puolesta koska päätyi tämän meille hankkimaan.
Jos jotain sormella osoitan, se on tillu, ei myttynen.
Kun sinä haikailit että Myttysen liike olisi ollut parempaa niin mihinkä oletuksen/vertauksen teet?
Se on harmi kun toisia maailmanluokan pelaajia ei pystytty hankkimaan tilalle oletko miettinyt syitä siihen?..liian kalliita meidän lompakolle(mistä rahat/tyhjät katsomot)..onko sellaisia liikenteessä?..vai perätä jotain muita syitä..
Edelleen Koskela hankkii ja miettii asioita koko ajan mutta suurin murhe on edelleen raha näin Korona aikana..kukkaan ei edelleen tiedä vaikka pelit loppuisivat ensi viikolla tai kuukauden päästä..sen mukaan on mentävä..
Näin lopuksi minusta itsestä tuntuu että kovempi paniikki täällä foorumilla on kun Ilveksen pukukopissa.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 730
Melko monta nimerkkiä kirjoittaa samaa kuin minä.
Olenko yllättynyt että samat nimimerkit hyökkäävät vain minun mielipiteitä vastaan?
No en ole.
Jaa, en kyllä hirveän monta samanlaista ole huomannut kuin tämä eräs nim.merkki. Punakone tuossa aikaisemmin jo vähän asiaa avasikin.
 

SearchAndDestroy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
176
Ilveksen ongelma ei ole kokoonpano. Siinä on ihan tarpeeksi hyvä sakki, jotta voittoja voidaan kairata.

Pelitapa pitää nyt kiivaasti korjata vaatimusten tasolle. Ja pelaajisto on nyt entisestään enemmän sen kaltainen, että meidän pelin periaatteet ovat toimivin lähestymistapa.

Esimerkiksi uusista pelaajista juuri Matias Myttynen on pelaaja ns. rauhalliisempaan organisoituun ja siten siis kiekottelevaan pelitapaan. Tarkoitan siis pelitapaa missä on eri rytmit viivelähtöineen eikä tähän ajoittain nähtyyn kuin jollakin ovaaliradalla kaahaavaan "Nascar - hokiin". Toki Myttynen nyt vain yhtenä esimerkkinä.

Myrrän ja CO' pitää nyt skipata mielitekonsa ja ehkäpä sellainen hieman ikäva "hoki-koutsien" ammattilaiskuus, eli valmennusjohdon pitää nyt tunnistaa tilanne ja reagoida. Tärkeintä on korjata virheet eikä hirttäytyä niihin loputtomasti.

Kuten hyvin tiedetään, niin valmentajillakin on tapana lipsua mämmäilemään sellaisissa asioissa, jotka heitä miellyttävät eniten, vaikka he siis olisivat tietoisia mikä pelitapa on lopulta varmin tuloksen tekijä. Aina on kiva vähän "varastaa", kun vähänkin siihen on mahdollisuus. No, se mahdollisuus meni ja nyt pitää elää tässä hetkessä ! Tämä toki vaatii nyt tosiaan työtä.
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Ilveksen ongelma ei ole kokoonpano. Siinä on ihan tarpeeksi hyvä sakki, jotta voittoja voidaan kairata.
--------
Esimerkiksi uusista pelaajista juuri Matias Myttynen on pelaaja ns. rauhalliisempaan organisoituun ja siten siis kiekottelevaan pelitapaan. Tarkoitan siis pelitapaa missä on eri rytmit viivelähtöineen eikä tähän ajoittain nähtyyn kuin jollakin ovaaliradalla kaahaavaan "Nascar - hokiin".
Tuohan voi tarkoittaa ihan mitä vain. Mitä tasoa tarkoitat, ollaanko 10 parhaan sakissa, kahdeksan, kuuden, mestarisuosikki?

Yksi Myttynen ei muuta sitä faktaa, että loput sentterit on pari laituria ja Saarela, eli oikeastaan 3 laituria.

Mutta kuten olen sanonut aiemmin, mulle sopii jonkinmoinen välivuosi ihan hyvin henk.koht.
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 768
Ei nyt mitään välivuosia oteta ehdoin tahdoin. Poikkeusolojen menestystä arvostetaan vielä enemmän. Henkinen paine pelaajilla on paljon suurempi kuin normioloissa, nyt punnitaan todellinen sitkeys. En halua uskoa, että Ilves olisi lammaslauma.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 659
Nyt piiloudutaan pelitapaongelmien taakse, osoitellaan sormella myrrää tai syytetään viimepelin tapaan tuomareita.
Viime-ja tämän kauden alku sokaissut siinä määrin että pelaa meillä kuka tahansa niin meillä on kärkikastin nippu.
Arttu+koppanen on myttysen veroinen ja väyrynen korvaa haytonin, mäkiniemi yksyhteen dostal , airolassa ja matinpalossa on yksi pakki enemmän kuin välimäessä?
Aren ja välimäen aikana otettiin reilut 2,2p/ott, kuin sormia napsauttamalla tuo putosi 1,4.
Erikoinen sattuma?
Itse en olisi huolissani pelillisestä notkahduksesta jos rosteri olisi sama kuin alkukaudella. Nyt olen.

No tottakai selitys löytyy isommalta osin tuosta vaihtuvuudesta, mutta itku heidän perään (en nyt tarkoita vain sinua, vaan yleisesti) on siinä mielessä turhaa ettei heitä pysty korvaamaan yks yhteen millään ilman NHL/AHL pelaamatta jättämistä.

Mitä noihin vertailuihin tulee, niin yksi sentteri puuttuu tämä on täysin totta. Väyrynen on jo täysin korvannut Haytonin panostuksen ja puolustuksen ehjä kokonaisuus kirii kiinni Välimäen ja Dostalin jättämää aukkoa.

Eikä syy pistekeskiarvon tippumiseen ole yhdessä asiassa, vaan se on monien summa.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 704
Kun sinä haikailit että Myttysen liike olisi ollut parempaa niin mihinkä oletuksen/vertauksen teet?
Se on harmi kun toisia maailmanluokan pelaajia ei pystytty hankkimaan tilalle oletko miettinyt syitä siihen?..liian kalliita meidän lompakolle(mistä rahat/tyhjät katsomot)..onko sellaisia liikenteessä?..vai perätä jotain muita syitä..
Edelleen Koskela hankkii ja miettii asioita koko ajan mutta suurin murhe on edelleen raha näin Korona aikana..kukkaan ei edelleen tiedä vaikka pelit loppuisivat ensi viikolla tai kuukauden päästä..sen mukaan on mentävä..
Näin lopuksi minusta itsestä tuntuu että kovempi paniikki täällä foorumilla on kun Ilveksen pukukopissa.
Vertaan arttuun. Tiedän että lähtijöiden veroisia ei pystytä hankkimaan ja itse huutelin myttysen perään ja osa oli täysin vastaan.
Pointtini on että meillä on oli ylivertainen joukkue ja nyt ollaan omasta mielestäni tasavertaisia keskikastin kanssa. Foorumi täynnä mielensäpahoittajia jotka ei sulata toisen mielipidettä. Itse olen aiemmin kirjoittanut että 1,5-1,7 pinnan tahti tällä nykyrosterilla on realismia eikä ole edes huono saldo. Miten sinun mielestä?
 
Ylös