Ilveksen Identiteetti - Mitä Ilves edustaa?

Tulosurheilu

Rivipelaaja
Viestejä
67
Ilves ei tule koskaan saamaan kansainvälistä brändia koska Liiga ei tule koskaan olemaan maailman tasokkain sarja. Toki kotimaasa voidaan poimia etäkannattajia sieltä täältä mutta isossa kuvassa tämä ei tule näkymään Ilveksen kassassa mitenkään.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Tuossa aiemmin oli keskustelua siitä mihin kannattaisi markkinoinnissa panostaa.

Itse olen sitä mieltä, että paukut Tampereen markkina-alueeseen. Siellä on kuitenkin isoin osa niitä jotka ei kannata kumpaakaan tai näennäisesti kannattaa, mutta se ei realisoidu joukkueen kassaan. Tästä porukasta pitäisi nyt, kun hype on päällä, raapia kaikki mahdolliset keltavihreiksi faneiksi.
 

Murheellinen sosialisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
162
Hervanta on täynnä korkeakoulutettua opiskelija väkeä ja onhan korkealla älykkyydellä korrelaatio ilvesläisyyteen

Korkeakoulutettujen puolueet ovat Suomessa kokoomus ja vihreät. Ne dominoivat Tampereen keskustaa.

Korkea äo ohjaa ihmisiä enemmän esim. suunnistus- tai purjehdusharrastuksen kuin jääkiekon pariin.

Tämä! Minun mielestä Hervannalla on nykään jopa vähän semmoinen cool ja rough maine :cool:

Jos Hervannalla olis "cool" ja "rough" maine, se näkyisi neliöhinnoissa. Silloin ne olis lähempänä Kalliota tai edes Tammelaa kuin Tesomaa ja Jakomäkeä.
 
Viimeksi muokattu:

Eetu Fucking Tuulola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
337
Korkeakoulutettujen puolueet ovat Suomessa kokoomus ja vihreät. Ne dominoivat Tampereen keskustaa.

Korkea äo ohjaa ihmisiä enemmän esim. suunnistus- tai purjehdusharrastuksen kuin jääkiekon pariin.



Jos Hervannalla olis "cool" ja "rough" maine, se näkyisi neliöhinnoissa. Silloin ne olis lähempänä Kalliota tai edes Tammelaa kuin Tesomaa ja Jakomäkeä.
En nyt kyllä keksi mitä tekemistä äolla on suunnistuksen kanssa. Kyllä yliopistoporukalla on tullu käytyä lukemattomissa Ilveksen peleissä, kyllä se kiekkokulttuuri näkyy myös korkeakouluissa (ja koulutetuissa).
 

SergeiRusQ

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
210
En nyt kyllä keksi mitä tekemistä äolla on suunnistuksen kanssa. Kyllä yliopistoporukalla on tullu käytyä lukemattomissa Ilveksen peleissä, kyllä se kiekkokulttuuri näkyy myös korkeakouluissa (ja koulutetuissa).

Kyllähän suunnistus vaatii paljon muutakin ku hyvää kuntoa, jos siis oikeasti haluaa siinä pärjätä.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 817
Korkeakoulutettujen puolueet ovat Suomessa kokoomus ja vihreät. Ne dominoivat Tampereen keskustaa.

Korkea äo ohjaa ihmisiä enemmän esim. suunnistus- tai purjehdusharrastuksen kuin jääkiekon pariin.

Muutama vuosi sitten Jukolan viesti järjestettiin Kangasalla. Tuolloin hilpeyttä herättivät kyltit, jotka opastivat kilpailijat kisapaikalle. Jos kerran suunnistajien äo on korkea, niin miksi heille pitää olla opastus kisapaikalle? Luulisi lähtöpaikalle pääsyn olevan vähimmäissuorituksen suunnistuskilpailussa. Jos ei osaa edes kisapaikalle, niin eväät onnistuneeseen suoritukseen lienevät melko ohuet.

Ei kieli varsin vahvasta äo:sta tämä.
 

Eetu Fucking Tuulola

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
337

Kyllähän suunnistus vaatii paljon muutakin ku hyvää kuntoa, jos siis oikeasti haluaa siinä pärjätä.
Tottakai, mutta niin vaatii myös jääkiekko sekä moni muu laji. Mutta harrastuksiinhan tuossa viitattiin, ja vertaus lajien välillä tuolla tavalla on varsin erikoinen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 266
Itse olen todella "ylpeä" Ilveksen tamperelaisuudesta. Enkä tarkoita tällä nyt kaupunkia Tampere.
Tappara käyttää somessa ja Onssit chänteissä sanaa "manse" ja mää ihan oikeesti toivon sydämeni pohjasta, että Ilves ei tule ikinä käyttämään tuota sanaa.

En ole ikinä siis nähnyt Ilveksen käyttävän sanaa "manse" eikä sana "manse" kuulu esimerkiksi Osaston chäntteihin. Toivottavasti tilanne pysyy aina tälläisenä.
Ilves = Tampere
Tappara = Manse
 
Viimeksi muokattu:

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Itse olen todella "ylpeä" Ilveksen tamperelaisuudesta. Enkä tarkoita tällä nyt kaupunkia Tampere.
Tappara käyttää somessa ja Onssit chänteissä sanaa "manse" ja mää ihan oikeesti toivon sydämeni pohjasta, että Ilves ei tule ikinä käyttämään tuota sanaa.

En ole ikinä siis nähnyt Ilveksen käyttävän sanaa "manse" eikä sana "manse" kuulu esimerkiksi Osaston chäntteihin. Toivottavasti tilanne pysyy aina tälläisenä.
Ilves = Tampere
Tappara = Manse

En itsekään oikein tajua miksi tuo Manse on käytössä tuolla tavalla, ymmärrän toki mistä sana tulee mutta ei istu omaan puheenparteeni koskaan missään. Se ei myöskään ole mikään Tampesteri tai vastaava (hyi helvetti) vaan Tampere. Hyvin ironisesti tulee joskus käytettyä Mansea puhuessa mutta ei muuten, eniten itselleni tuosta sanasta tulee mieleen ihmiset ketkä teennäisesti koittavat puhua Tampereen murteella.
 

Hašek27

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
291
Manse on kuin Hesa Helsingistä (ulkopaikkakuntalaiset). Mikähän olisi meidän foorumilla vastine Tampereesta kuin Stadi on helsinkiläisille itelleen Helsingistä :)?
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 017
Hyvin ironisesti tulee joskus käytettyä Mansea puhuessa mutta ei muuten, eniten itselleni tuosta sanasta tulee mieleen ihmiset ketkä teennäisesti koittavat puhua Tampereen murteella.

Kyllä tuota Kauppahallissa välillä vanhemmalta polvelta kuulee, mutta harvoin niiltäkään. Nuoremman polven tamperelaisista ei oikeastaan koskaan. Yleensä käyttäjä on tosiaan joku viikonlopuksi Savosta tullut seppä(lä) joka kertoo kuinka on ny MANSESSA NÄÄS. :D
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
Ketjun tarkotus ei ollut todellakaan väheksyä ketään kannattajaa, vaan maalailla sellaista isompaa kuvaa. Mutta samalla on tullut myös hyviä pointteja, että Ilves on paljon muutakin kuin pelkkä paikallisuus.

Ehkä vähän klisee, mut kyl mä koen et Ipalla yhteisöllisyys näkyy vahvasti. Ehkä jopa eniten suomalaisista urheiluseuroista.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
kuinka on ny MANSESSA NÄÄS

Tämä juuri, tätä välillä kuulee erityisesti junissa kun on palaamassa jostain takaisin kotiin ja Tampereelle saapuessa jonkun on tätä pakko julistaa kovaan ääneen :D vanhempi polvi tosiaan käyttää satunnaisesti mutta ehkä heidän nuoruudessaan viittaus tehdaskaupunkiin oli relevantimpi, nykyään ei kyllä istu nuoremman väen suuhun.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 552
Ehkä vähän klisee, mut kyl mä koen et Ipalla yhteisöllisyys näkyy vahvasti. Ehkä jopa eniten suomalaisista urheiluseuroista.

Tuo urheiluseura sana on muuten hyvä nostaa esiin. Ilves on Suomen suurin urheiluseura. Eli paljon muuta kuin pelkkä jääkiekkojoukkue. Kiekon lisäksi Ilveksessä on tullut pelattua futista ja salibandyä. Ipan vermeissä ympäri vuoden. Tää on mulle tärkeä piirre Ilveksessä ja tätä pitäisi edistää. Olisi järkevää, jos olisi yksi iso ja toimiva fanikauppa jne. Ihan kaikki mahdolliset synergiaedut käyttöön.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 017
Ehkä vähän klisee, mut kyl mä koen et Ipalla yhteisöllisyys näkyy vahvasti. Ehkä jopa eniten suomalaisista urheiluseuroista.

Näin minäkin uskallan väittää, ainakin tuon "ehkä"-sanan kanssa. Näkisin että tuohon vaikuttaa ainakin nämä:
- Vanha seura ja perinteet (katsomoissa näkee usein perheitä joissa voi olla 4-5 Ilves-sukupolvea edustettuna)
- Laaja toiminta (Tampereella on todella paljon ihmisiä jotka ovat jossain välissä elämäänsä itse kantaneet tai ainakin perheenjäsen on kantanut Ilveksen logoa paidassaan, oli sitten kyse jääkiekosta, jalkapallosta, futsalista, ringetestä tai salibandystä - seura on paljon lähempänä kuin vain katsomosta katseltuna)
- Yhdessä koettu paska. (Vaikeat ajat tuo ihmiset yhteen - ja niitä aikoja meillä todellakin on riittänyt).
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Tampereella on todella paljon ihmisiä jotka ovat jossain välissä elämäänsä itse kantaneet tai ainakin perheenjäsen on kantanut Ilveksen logoa paidassaan

Kai se on tässä kohtaa pakko julkisesti myöntää että näin olen itsekin hetken aikaa tehnyt, tosin nappulakengät jalassa...
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 950
Manse sana taitaa tosiaan olla peruja vanhan kansan kielestä. Sekin on ihan lauluun laitettu. Kieli muuttuu aikojen saatossa.. joskus naisten hakkaaminenkin oli yhtä kuin yritys iskeä ;)
Ja juu.. eikös Ilveksellä joskus ollut jenkkifutis joukkuekkin.. vai muistanko ihan väärin.
Jääkiekko on nyt vaan noussut valtalajiksi. Kuten Suomessa ylipäätänsä. Joskus.. muistelisin että vielä 1980-luvun alun Suomessa jääkiekko oli vain laji muiden joukkuelajien joukossa.. siinä missä lento- ja koripallokin. Vasta kansainvälinen menestys teki jääkiekosta ilmiön ja sen " kuninkuuslajin ". Vähän sama miten Formulat.. Keke siitä vasta meillä jotenkin muita isomman teki.
Meni taas sivuun aiheesta .. pahoittelut.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Tämä selittääkin paljon ;)

Haha no joo kyllähän tietysti tuostakin arvostaa Ilvestä siinä mielessä että tarjoaa paljon mahdollisuuksia urheilla Tampereella mutta kyllä enemmän ilvesläisten mielenmaisema on avautunut sillä että kiakko on ollut kavereiden kesken meille kaikille intohimo ja tuosta porukasta on moni ollut ilvesläisiä.

Itselläni on niin henkeen ja vereen tapparalainen perhe ja suku että tuostakin tuli jo palautetta että pidähän huoli että pysyvät ainoastaan jalkapallossa nuo värit päällä ja tätä on ollut helppo noudattaa, jäällä Ilves on vihollinen numero yksi. :)
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Kai se on tässä kohtaa pakko julkisesti myöntää että näin olen itsekin hetken aikaa tehnyt, tosin nappulakengät jalassa...
Kirjoitustesi ulkoasun perusteella olet koulutettu.

Kirjoitustesi sisältö kertoo älystä ja hyvästä luonteesta.

Vietät luvattoman paljon aikaa tällä foorumilla, vaikka sinulla on todennäköisesti aktiivinen elämä.

Olen monesti miettinyt, että miksi näin?

Nyt kun paljastit, että olet kantanut Ilveksen värejä, sain teorialleni vahvistuksen.

Olet synnynnäinen Ilves ja jotain tapahtui.

Mieleeni tulee teknisesti järkevä ja ihan toimiva avioliitto, jossa kuitenkin kaipaa sitä villiä nuoruuden rakkauttaan.

Edit. Yllä tulikin jo. Perheen järjestämä pakkoavioliitto. Seuraa sydäntäsi veli, elämme vain kerran ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös