Ilveksen fanit

Anapoli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
En oikeasti välillä ymmärrä, miksi kaikki sysätään katsojien ja yksilöiden kontolle höystettynä mansplaining-tyylin neuvoilla. Hakametsän turvallisuudesta vastaavilla henkilöillä olisi täysi mahdollisuus toimia ennaltaehkäisevästi näissä tapauksissa, sen sijaan että keskityttäisiin päivittelemään ja selvittelemään puutteellisesta turvallisuudesta aiheutuvia seurauksia. Näin voitaisiin saavuttaa ottelutapahtuman kannalta jopa jotain rakentavampaa kuin tulla hakemaan kannattajia väkisin pois seisomakatsomosta, ja sen jälkeen kuunnella vittuilua omilta kannattajilta.
Yksilötasoltahan se kaikki lähtee. Kun jokainen käyttäytyy omalta osaltaan kunnolla niin turhilta ylilyönneiltä vältytään. En minä ainakaan halua joutua miettimään mihin osaa katsomoa minun on turvallista mennä. Enkä halua, että eri porukat tungetaan johonkin karsinoihin ongelmien välttämiseksi. Tämähän on juuri sitä suomalaista politiikkaa. Yksi ei osaa käyttäytyä ja kaikki kärsii. Veikkaan, että aika harva sitä haluaa. Ja se on juuri oikea tapa toimia. Yksi perseilee ja hänet poistetaan ja samalla poistuu ongelma.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Saa korjata jos olen väärässä, mutta lukemani perusteella joku vanhempi naishenkilö(vasarafani) on istunut fanikatsomon alapuolella ja tuuletellut tapparan maaleja ja väittämän mukaan riemuinnut ilvespelaajien loukeista? Siitä alkanut sanasota jossa on ollut "omia" mukana josta eskaloitunut päähänlyöntikisa?
Tätä sitten foorumilla jäsen 931931 puolustelee että tuleen vastataan tulella..
Kukahan heitti ensimmäisen kiven?
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Sieltä nasahti Jalon kommentti katsomokäyttäytymiseen. Onhan tämä huikeaa että nykyään meillä on toimistolla fiksua porukkaa ja uunot löytyvät katsomosta.

Ehkä red bull - kannanotto pisti varpailleen, ja nyt oli aika laittaa viestiä. Eli kannattajien mielipiteet eivät ole ilveshockeyn mielipiteitä.
Esim. itse en redbullia liigaan halua, mutta on päivänselvää, ettei ilves halua leimautua vastarannan kiiskeksi liigassa, sitä roolia kun saatiin vetää jo tarpeeksi.

Ja tässä tapauksessa 'yleistä imagoa' kiilloteltiin.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 521
Yksilötasoltahan se kaikki lähtee. Kun jokainen käyttäytyy omalta osaltaan kunnolla niin turhilta ylilyönneiltä vältytään. En minä ainakaan halua joutua miettimään mihin osaa katsomoa minun on turvallista mennä. Enkä halua, että eri porukat tungetaan johonkin karsinoihin ongelmien välttämiseksi. Tämähän on juuri sitä suomalaista politiikkaa. Yksi ei osaa käyttäytyä ja kaikki kärsii. Veikkaan, että aika harva sitä haluaa. Ja se on juuri oikea tapa toimia. Yksi perseilee ja hänet poistetaan ja samalla poistuu ongelma.

Mutta noinhan se ei mene. Ei Englanninkaan huligaaniongelma poistunut sillä, että huligaanit yhtäkkiä paransivat tapansa. Sen sikaan tuli huomattavasti parannuksia stadionien turvallisuuteen. Päinvastoin, jos kaikki lähtisi yksilötasolla, niin silloinhan nimenomaan joudut miettimään missä katsoa pelin, kun turvallisuuttasi ei voi taata kuin sillä samalla yksilötasolla.

Tätä sitten foorumilla jäsen 931931 puolustelee että tuleen vastataan tulella..
Kukahan heitti ensimmäisen kiven?

En minä puolustele, haluan vain sanoa mitä voi seurata tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin epäonnistuneesta ottelutapahtuman turvallisuudesta.
 

parkano79

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
707
No niin. Lätkä aiheuttaa tunteita ja välillä läikkyy yli. Riita vaatii aina vastakaikua, joten kolikolla on aina se kaksi puolta. Eteenpäin kaikki yhdessä. Jos nyt joku on mielensä pahoittanut, niin ehkä hän/he pääsevät siitä yli. Hienoa että pitkästä aikaa jopa paikallispelissä on tunnetta kentällä ja katsomossa. Vai haluaako joku 3-1 tai 1-3 voiton virkamieskiekolla ja katsomossa taputetaan vain maaleille. Loistava peli oli paikallinen ja varmistaa sen että seuraavakin on loppunmyyty, koska jännitteitä on ilmassa. Ps. Tervetuloa Stadiin Tuukka.
 

Anapoli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
Mutta noinhan se ei mene. Ei Englanninkaan huligaaniongelma poistunut sillä, että huligaanit yhtäkkiä paransivat tapansa. Sen sikaan tuli huomattavasti parannuksia stadionien turvallisuuteen. Päinvastoin, jos kaikki lähtisi yksilötasolla, niin silloinhan nimenomaan joudut miettimään missä katsoa pelin, kun turvallisuuttasi ei voi taata kuin sillä samalla yksilötasolla.
No sovitaan sitten ratkaisuksi englannin jalkapallohuliganismi malli, mitä nyt on turha verrata tähän, kun kyse on ainoastaan noin tusinasta ongelma tapauksia. Tehdään D1 seisomakatsomoon aidat ympärille ja tungetaan osasto häkkiin. Loppu halli saakin sitten olla rauhassa kun apinat on häkissä. Tai sitten vaan ne muutema kaveri ottaisivat itseään niskasta kiinni ja opettelisi käyttäytyyn ja kaikilla olisi kivaa.
 

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 413
No sovitaan sitten ratkaisuksi englannin jalkapallohuliganismi malli, mitä nyt on turha verrata tähän, kun kyse on ainoastaan noin tusinasta ongelma tapauksia. Tehdään D1 seisomakatsomoon aidat ympärille ja tungetaan osasto häkkiin. Loppu halli saakin sitten olla rauhassa kun apinat on häkissä. Tai sitten vaan ne muutema kaveri ottaisivat itseään niskasta kiinni ja opettelisi käyttäytyyn ja kaikilla olisi kivaa.

Häkissä olevia ei saa sitten ruokkia
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 521
No sovitaan sitten ratkaisuksi englannin jalkapallohuliganismi malli, mitä nyt on turha verrata tähän, kun kyse on ainoastaan noin tusinasta ongelma tapauksia. Tehdään D1 seisomakatsomoon aidat ympärille ja tungetaan osasto häkkiin. Loppu halli saakin sitten olla rauhassa kun apinat on häkissä. Tai sitten vaan ne muutema kaveri ottaisivat itseään niskasta kiinni ja opettelisi käyttäytyyn ja kaikilla olisi kivaa.

Niin siis häkithän lopetettiin Englannissa samaan aikaan kun huligaaniongelmiin puututtiin, mutta mitäpä tuollainen yksityiskohta haittaa hyvää vittuilua.
 

Anapoli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
Niin siis häkithän lopetettiin Englannissa samaan aikaan kun huligaaniongelmiin puututtiin, mutta mitäpä tuollainen yksityiskohta haittaa hyvää vittuilua.
Minun ei ole tarkoitus vittuilla. Eikä minulla ole mitään sinua tai ketään muutakaan osaston kaveria vastaan. Niinkuin olen moneen kertaan sanonut, niin osasto tekee hyvää työtä monessa mielessä. Ne ylilyönnit ovat vaan nyt viimeaikoina nostaneet turhan paljon päätään. Ja ne ylilyönnit leimaa ilveksen fanit. Minutkin vaikka en osastoon kuulu. Osasto edustaa kuitenkin meitä kaikkia, niin olisi hienoa kun he käyttäytyisivät myös sen mukaan.
 

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
679
Eikä ois eka kerta, jos toimiston kanssa joutuu konfliktiin ja puhutteluun... Kyllä tonne huudattajaks megafonin varteen tarvittas joku täysjärkinen. Toivottavasti toimiston väkikin lukee näitä viestejä ja heidän tietoonsa saatetaan osaston vetäjän toimet.
En puolustele ketään, mutta olisikohan tuohon megafonin varteen halukkuutta monillakaan. Kun miettii mikä rooli hänellä siinä on. Koko ajan pitää olla selvillä mitä seuraavaksi lauletaan, huudetaan. Miten hänen pitää johdattaa osin tuntematonta joukkiota toimimaan samalla tavoin. Hänhän on koko ajan lähestulkoon selin jäälle päin. Itse en ikimaailmassa pystyisi tuohon hommaan. Että siinä mielessä hattua nostan. Nyt hän on saanut lokaa niskaan käytöksensä takia ja jännä nähdä kuka megafonia käyttää seuraavassa pelissä. Jos ei sitä käytä kukaan niin miten orkesteri toimii ilman kapellimestaria?
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Ultrafanit ovat tuolla mannermaan jalkapallossa sellainen ilmiö, että on siinä ja siinä, onko heistä seuroille enemmän haittaa kuin hyötyä. Italialaisista ultrista tutkimusten mukaan peräti 70 % tunnustautuu fasisteiksi, eli ei kovin ylentävää mainosta seuroille.

Ultratoimintaan liittyy tiettyjä piirteitä, jotka melkein väistämättä enemmin tai myöhemmin johtavat väkivaltaisiin konflikteihin. Sellaisia asioita ovat esimerkiksi se, että yhteisöön hyväksytään vain ne, jotka ajattelevat samalla tavalla, että yksilön pitää alistua yhteisön joukkotahtoon, että joukkuetta ja omaa ryhmää puolustetaan loppuun asti ja että väkivaltakin on hyväksyttävää.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 818
En oikeasti välillä ymmärrä, miksi kaikki sysätään katsojien ja yksilöiden kontolle höystettynä mansplaining-tyylin neuvoilla. Hakametsän turvallisuudesta vastaavilla henkilöillä olisi täysi mahdollisuus toimia ennaltaehkäisevästi näissä tapauksissa, sen sijaan että keskityttäisiin päivittelemään ja selvittelemään puutteellisesta turvallisuudesta aiheutuvia seurauksia. Näin voitaisiin saavuttaa ottelutapahtuman kannalta jopa jotain rakentavampaa kuin tulla hakemaan kannattajia väkisin pois seisomakatsomosta, ja sen jälkeen kuunnella vittuilua omilta kannattajilta.

Yritetäänkö tässä nyt sanoa, että koska Hakametsän turvajärjestelyt ovat puutteelliset, niin yksilö ei ole vastuussa omasta käytöksestään? Eli koska tilaisuus mahdollistaa ylilyönnit - tai mahdollisesti jonkun mielestä jopa provosoi ylilyönteihin -, niin totta hitossa silloin pistetään ranttaliksi.

Minä en ihan äkkiseltään keksi, mitä vikaa Ilveksen ottelutapahtuman järjestelyissä on, koska itse käyn Hakametsässä viihtymässä Ilveksen peleissä ja muistan samalla käyttäytyä kuten julkisella paikalla muiden ihmisten läsnäollessa koen oikeaksi; noudatan yhteiskunnan lakeja ja normeja sekä yleisesti hyviä käytöstapoja. Minä en käy Ilveksen otteluissa etsimässä turvajärjestelyistä aukkoja, joita hyödyntäen mokaan itseni, leimautan samalla koko kannattajayhteisön ja aiheutan hallaa Ilvekselle.

Omien töhöilyjen puolustelu turvajärjestelyiden puutteellisuudella on sama asia kuin puolustelisi HV-huutelua sillä, että parempi huutaa älyttömyyksiä kuin olla hiljaa.

Kantani ja tyytyväisyyteni Osaston kannustustoimintaan yleisellä tasolla olenkin ilmaissut jo aiemmin tässä ketjussa.
 

Peltinen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
852
Kun puhutaan, että pelistä ei saa tappaa tunnetta niin sitä ei saa tehdä katsomostakaan. Jos jäällä tapahtuu jotain tunteita kuohuttavaa ja joku tulee vielä provosoimaan fanikatsomoa niin kyllä se on järkkäreiden asia toimia eikä vaan viisastella, että se on lippunsa ostanut ja olkaa nyt fiksumpia.

Onneksi nämä jalkapallokatsomoiden larppausmeiningit eivät ole tarttuneet kiekkokatsomoihin. Kun jossain 200 katsojan Tampere Unitedin kakkosdivarin ottelussa on bodarin näköisiä järkkäreitä napit korvissa saman verran kuin jääkiekon 5000 katsojan tapahtumassa niin se luo koko ottelutapahtumaan jotenkin ahdistavaa tunnelmaa. Kuitenkin faniryhmien ympäriltä pitää kaikki provosoinnit poistaa nopeasti molemmin puolin.
 

RajamäenEki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
509
En puolustele ketään, mutta olisikohan tuohon megafonin varteen halukkuutta monillakaan. Kun miettii mikä rooli hänellä siinä on. Koko ajan pitää olla selvillä mitä seuraavaksi lauletaan, huudetaan. Miten hänen pitää johdattaa osin tuntematonta joukkiota toimimaan samalla tavoin. Hänhän on koko ajan lähestulkoon selin jäälle päin. Itse en ikimaailmassa pystyisi tuohon hommaan. Että siinä mielessä hattua nostan. Nyt hän on saanut lokaa niskaan käytöksensä takia ja jännä nähdä kuka megafonia käyttää seuraavassa pelissä. Jos ei sitä käytä kukaan niin miten orkesteri toimii ilman kapellimestaria?

Senkun jatkaa hommassaan mutta lopettakoon ton vammaisen apinoinnin.
Nolot huudot pois ja koittais vähän käyttäytyä niin vot
 
Ylös