Ilveksen erikoistilannepelaaminen

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 258
Ikonen aloitti tuon YV:n siitä maalin kulmalta ja siinä tehtiin kiekon kanssa paikan vaihto.
Niinpä, se on ihan väärä paikka Iksalle ja Meselle.

Mutta kun väkisin Stransky/Palve pyörittää vasemmalta.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 828
Niinpä, se on ihan väärä paikka Iksalle ja Meselle.

Mutta kun väkisin Stransky/Palve pyörittää vasemmalta.
Niin itse en näe noin mustavalkoisena. Parhaimmillaan toimii erittäin hyvin, että leftin Stransky pelaa maalinkulmalle rightin Ikoselle joka jakaa keskelle Kodytekille. Paikanvaihtoja olen kaipaillut aiemminkin jo enemmän, se tuo variaatiota. Tässä mielestäni tuo toteutui hyvin. Suomi aloitti pointilta ja Stransky ”väärältä” puolelta, vaihdettiin paikkoja ja pakotettiin vastustajan pakkaa liikkeelle —> maali. Toki siitä ollaan tässä samoilla linjoilla, että jos Ikonen tai Mese seisoo koko ylivoiman siinä maalin kulmalla niin se on aivan typerää.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 258
Niin itse en näe noin mustavalkoisena. Parhaimmillaan toimii erittäin hyvin, että leftin Stransky pelaa maalinkulmalle rightin Ikoselle joka jakaa keskelle Kodytekille. Paikanvaihtoja olen kaipaillut aiemminkin jo enemmän, se tuo variaatiota. Tässä mielestäni tuo toteutui hyvin. Suomi aloitti pointilta ja Stransky ”väärältä” puolelta, vaihdettiin paikkoja ja pakotettiin vastustajan pakkaa liikkeelle —> maali. Toki siitä ollaan tässä samoilla linjoilla, että jos Ikonen tai Mese seisoo koko ylivoiman siinä maalin kulmalla niin se on aivan typerää.
Joo noita variaatioita olen siis toivonut lisää.

Varsinkin sen takia että meillä on noita rightin pyssyjä. Mese, Iksa, Pelli. Lancaster varsinkin on eniten mennyt hukkaan.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 037
Niin itse en näe noin mustavalkoisena. Parhaimmillaan toimii erittäin hyvin, että leftin Stransky pelaa maalinkulmalle rightin Ikoselle joka jakaa keskelle Kodytekille. Paikanvaihtoja olen kaipaillut aiemminkin jo enemmän, se tuo variaatiota. Tässä mielestäni tuo toteutui hyvin. Suomi aloitti pointilta ja Stransky ”väärältä” puolelta, vaihdettiin paikkoja ja pakotettiin vastustajan pakkaa liikkeelle —> maali. Toki siitä ollaan tässä samoilla linjoilla, että jos Ikonen tai Mese seisoo koko ylivoiman siinä maalin kulmalla niin se on aivan typerää.
Tänään YV on 2/2. Pidetään se.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 594
Eilisessä JYP pelissä saatiin kyllä kesytettyä Liigan kovin ylivoima ihan hienosti. Pelattiin mielestäni paljon aktiivisemmin ja paineistettiin esimerkiksi Turkulaista todella hienosti.
Ei sen aktiivisen alivoiman pelaaminen tuon vaikeampaa pitäisi olla.

Ylivoimasta en nyt jaksa kirjottaa mitään kun ajattelin mennä posin kautta.
 
Viestejä
1 898
Eilisessä JYP pelissä saatiin kyllä kesytettyä Liigan kovin ylivoima ihan hienosti. Pelattiin mielestäni paljon aktiivisemmin ja paineistettiin esimerkiksi Turkulaista todella hienosti.
Ei sen aktiivisen alivoiman pelaaminen tuon vaikeampaa pitäisi olla.
Jep. Suunnilleen tuolta sen pitää näyttää myös pykälää kovempia joukkueita vastaan. Veikkaan, että viimeistään keväällä se kovin yv-prosentti löytyy taas paljon Jyväskylää lähempää.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 594
Jep. Suunnilleen tuolta sen pitää näyttää myös pykälää kovempia joukkueita vastaan. Veikkaan, että viimeistään keväällä se kovin yv-prosentti löytyy taas paljon Jyväskylää lähempää.
En mää kyllä yhtään ihmettelisi jos JYP:in ylivoima olisi Liigan paras runkosarjan o
jälkeen. Löytyy hurjat määrät ylivoima taitoa siitä joukkueesta.
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Kyllä on taas niin surkeeta tuo meidän YV. Toki kaikki kunnia sportille, ne iski laidoissa heti kiekolliseen kiinni, niin heti alettiin hosumaan. Vetoja ei saada aikaiseksi, eikä se kiekkokaan oikein napsu lapaan. Tällä hetkellä ei vaan löydy ketään, joka rauhoittaisi peliä.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Lampaita koko meidän ykkösnimet ja valmennus tänään. Hieno tapahtuma tehty perheille ja tällainen esitys. Jossain vaiheessa Gregoirekin oli ylivoimassa?? Missä tunne?
Tätä ihmettelin, mitä ihmettä Gregoire teki YV:llä kolmannessa erässä.
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 307
Kyllä on taas niin surkeeta tuo meidän YV. Toki kaikki kunnia sportille, ne iski laidoissa heti kiekolliseen kiinni, niin heti alettiin hosumaan. Vetoja ei saada aikaiseksi, eikä se kiekkokaan oikein napsu lapaan. Tällä hetkellä ei vaan löydy ketään, joka rauhoittaisi peliä.
Tätä tosiasiaa vasten täytyy ihmetellä, miksi helvetissä sitä kiekkoa haudotaan laitojen lähellä seisovin jaloin ja neppaillaan parin metrin syöttöjä kahden-kolmen pelaajan kesken. Jos joudutaan vääntämään kiekosta, niin näytetään häviävän jengille kuin jengille.
Ihan vain ajatuksena, että mitä jos kiekkoa rännittäisi kovaa painottomalle puolelle ja/tai käyttäisi pari kovaa syöttöä viivassa?
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 258
Toivotaan että Adam tuo uutta verta myös ylivoimaan. Ihan ensinnäkin sitä pitäisi alkaa nyt pelaamaan oikealta puolelta ja hakea sieltä Ikonen/Les/Meskanen/Clendening/Pelli jne osastolle niitä vetoja.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 381
Toivotaan että Adam tuo uutta verta myös ylivoimaan. Ihan ensinnäkin sitä pitäisi alkaa nyt pelaamaan oikealta puolelta ja hakea sieltä Ikonen/Les/Meskanen/Clendening/Pelli jne osastolle niitä vetoja.
Kyllä tällä Adamilla vaikuttais olevan sellainen pyssy, että syvästi ihmettelen jos ei aleta viivan kautta pelaamaan ja tämän laukauksia sieltä, ukkoa maalille ja Adan toimittaa.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 840
Sport pakottaa toistuvasti pelin laitojen lähelle joissa ovat vahvoja. Ylivoimalla kiekollinen tarjonta heikkoa jatkuvasti. Ei ole tilaa antaa levittävää eli rauhoittavaa syöttöä. Huonot aloitukset myös yksi murheen kryyni.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Eilen ei saatu kertaakaan pelattua vetoa Ikoselle yv:llä, Palven ylivoimasta ei edes viitsi sanoa mitään, kun siellä viiletti Gregoiresta alkaen kaikkea sekalaista. Ihan turha hommata mitään Meskasia Ilvekseen, jos ylivoimalla ei ole edes tarkoitus pelata vetopaikkoja b-pisteen kaarelle, etenkin Mese ja varauksella Ikonen menee ihan hukkaan.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Aiemmin joku puhui sen Insta clipin perusteella että Lancaster ja Glendening ovat samassa ylivoimassa, olin epäileväinen, mutta näköjään se piti paikkansa. Siinä onkin mietittävää kun Mese palaa, ottaako se paikkansa takaisin siinä, vai pitääkö Les kaaripaikan...

Näköjään Masin jatkaa tuossa Palven vasemman puolen yv:ssä kätisyytensä takia, vaikka Pelli siihen varmaan palaa kun tulee saikkarilta.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Aiemmin joku puhui sen Insta clipin perusteella että Lancaster ja Glendening ovat samassa ylivoimassa, olin epäileväinen, mutta näköjään se piti paikkansa. Siinä onkin mietittävää kun Mese palaa, ottaako se paikkansa takaisin siinä, vai pitääkö Les kaaripaikan....

Jep. Minä ainakin mainitsin siittä. Saas nähdä miten toimii.

Stransky-Kodytek-Ratinen hyökkäsi tuossa ylivoimassa.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 840
Ei voi toimia jos sisään vienti on noin vaikeaksi tehty. Kävellään sisään, helppo ottaa pois. Missä vauhdit? Ajoitukset jos pelataan päädyn kautta?
 
Ylös