Ilveksen erikoistilannepelaaminen

Simultaanieläin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
535
Oli niissä Artunkin siltä kohtaa laukomissa maaleissa haltuunotto jälkeenkin tehtyjä. Ja Maccelli saattaisi pystyä syöttämään yhtä hyvin tai jopa vielä paremmin?
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 883
Koittaisin itse Joona Ikosta Meskasen paikalla, ja Maccelli Lepauksen paikalle ykkös ylivoimaan, ykkösmaalintekijän täytyy pystyä ampumaan vähän vaikeammastakin syötöstä, ja jos se ei onnistu, niin on turha äijä ylivoimalla. Tosiasia on että jotain on kokeiltava, voisiko yv parantua jos Meskasen saa siitä pois? En tiedä mutta voisi edes kokeilla..
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 831
Monet sanoo, että Ilveksen ylivoimassa pyritään vain pelaamaan Meskaselle. Omasta mielestä ihan hämmästyttävän vähän Meseä käytetään. Saa todella vähän onetimer paikkoja. Melkeinpä kaikki vedot tulee siitä, kun mies itse ottaa kiekon itse haltuun ja antaa palaa ranteella.

Suoraan sanottuna minä en ainakaan ymmärrä mikä tuon ykkös yyveen idea on. Päämäärätöntä kiekon siirtelyä sinne tänne akselilla Suomi-Lepaus-Salmela ja lopulta yksi veto viivalta ilman maskia sinnepäin. Paremmin toi toimi silloin, kun Supi ja Myde hakivat maalin eteen vetopaikkoja Mieholle. Jopa se toimi paremmin, kun Supi itse kääntyi maalin edessä omaa ratkaisua hakien.

Alkukaudesta oli helppoa. Riitti kun antoi kiekon melkein miten tahansa Aren lapaan, niin jotenkin se pommitti kiekon maaliin. Suorasta luistelusta, omasta haltuunotosta, onetimerilla, ihan miten vaan.
 

Michallero

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Viestejä
877
Ruotsalainen ampui eripuolelta (kuin tämän hetken ainoa ampuja Mese), Kallea on kritisoitu jo pari kautta siitä (ainakin minä olen), ettei Mese pääse koskaan ampumaan suoraan syötöstä ja jos pääseekin, niin Maalahti on ensin ottanut kiekon haltuun ja sitten syöttänyt sen Meselle. Are pääsi täräyttään suoraan toiselta puolelta kenttää tuleviin peleihin ja molari oli aina vähän vaiheessa.

Sepäs siinä, Maalahden pelatessa yyveetä pitäisi kätisyyden takia löytyä "Aren" paikalta laukaisu uhkaa.
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 020
Erikoistilannepelaamista voi myös vertailla laskemalla yv- ja av-prosentit yhteen. Silloin siedettävä luku olisi 100%, Ilveksellä tuo lukema on laskenut tasaisesti kuntopuntarin mukaan. Viiden viimeisen ottelun jälkeen tuo lukema on 81,74%. Sama lukema Kärpillä 120%, Tapparalla 118,06% ja Lukolla 113,99%.
Tilasto siis näyttä karusti samaa mitä otteet jäällä.
Koko kauden lukema Ilveksellä hämää, 102,28%.
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
Meskaselle on hankalaa pelata ylivoimalla paikkaa viivan kautta. Jostain kumman syystä ei saa itseään aseteltua sitten mitenkään paikoilleen, tai ainakaan niin, että olisi viivan suhteen pelattavissa. Suomen pitäessä kiekkoa osaa kyllä etsiä ihan hyvin välejä, vaikka vastustajat tuon nykyään hyvällä prosentilla pois pelaavat.
Salmela ei pääse viivassa ollenkaan liikkeelle, joten vastustajan kärkikarvaaja saa jatkuvasti seistä paikallaan ja napata syöttölinjoja pois. Vaikka Maalahti ei osaa laukoa, oli tuo viivalla liikkuminen ja sen pitäminen valovuoden Anssia edellä.

Ylöstuonti on tällä hetkellä todella hankalaa ihan jo siitä syystä, että Salmela ei pysty luistelemaan ollenkaan vauhtieroa, ja sen jälkeen kun tämä on köpötellyt johonkin lähtee jätön jälkeen kiekkoa kuskaamaan huipputaitava Meskanen, tai se pelataan jaloistaan hitaalle Suomelle. Lepaus on tuossa ainoa, joka voisi kiekon vauhdilla alueelle saada.

Maccellin ja Maalahden yhteistyö alueelle viennissä on taas itseasiassa erittäin hyvää. Harmi, että siihen tuon yvn idea vähän loppuu. Olisi mielenkiintoista kysyä Myrrältä ja MOjaselta, mikä ihme tuon Rightin pelaajan idea tuolla tällä hetkellä on.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 831
Kuvitelkaapa noilla yv määrillä edellisiin peleihin muutama onnistuminen... Voittoja olisi ihan saatanasti, mutta ei kun jatketaan rikkinäisellä ylivoimalla, mikä vitun "valmennus" sielä on?

1/19 tämä viikko. Varmaan tämäkin on pelaajien vika. Ei noin taitavilla hyökkääjillä voi pelata noin huonoa ylivoimaa.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 883
Mä luulisin, että pelaajien kesken sovittu kuvio kehissä missä ei oo mitään järkee, tällöin valmennuksen pitäisi yksinkertaistaa sitä, ja saada nuo älyttömät syöttöyritykset pois sieltä. Jos näin kauan jatkuu tuo huono ylivoima niin kyllä valmennuksen on syytä katsoa peiliin...
 

Kisqar

Luottopelaaja
Viestejä
1 328
Ilveksen yv.png
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 346
Yv,n juonikuviona että joku pääsee kiekon kanssa johki hyökkäys alueelle ja odottaa seisoskelee että kiekko tullaan ottaan pois?
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 831
Mä luulisin, että pelaajien kesken sovittu kuvio kehissä missä ei oo mitään järkee, tällöin valmennuksen pitäisi yksinkertaistaa sitä, ja saada nuo älyttömät syöttöyritykset pois sieltä. Jos näin kauan jatkuu tuo huono ylivoima niin kyllä valmennuksen on syytä katsoa peiliin...

Valmentajat siitä viime kädessä vastaa. Loppujen lopuksi päävalmentaja vastaa kaikesta mitä kentällä tapahtuu. Jos kakkoskoutsi on sysipaska, niin sekin on johtajan vika. Jos kakkoskoutsi ei osaa pistää ylivoimaa kuntoon, niin sitten päävalmentaja puuttuu asiaan.

Johtamisen sietämätön tuska.
 

Kisqar

Luottopelaaja
Viestejä
1 328
Yv,n juonikuviona että joku pääsee kiekon kanssa johki hyökkäys alueelle ja odottaa seisoskelee että kiekko tullaan ottaan pois?
Kiekkoa lähetetään maalin taakse ukko perään ja laitapainia vastustajien kanssa siitä kuka saa kiekon. Ja aloituksen jälkeen aloitetaan siitä, et joku pakki käy hakemassa kiekon jostain omasta päästä.
 
Ylös