Ilveksen erikoistilannepelaaminen

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 325
Miksi sitten yv toimi, kuin junan vessa, kun pelaajat liikkui ja kiekkoa saatiin maalille. En itse olisi niin huolissani tuosta ylivoimasta, kun tietää sen jo toimineen ja variaatioita ja pelaajia löytyy, ketkä pystyy tuloksen tekoon.
 

Tervaskanto

Luottopelaaja
Viestejä
1 213
Miksi sitten yv toimi, kuin junan vessa, kun pelaajat liikkui ja kiekkoa saatiin maalille. En itse olisi niin huolissani tuosta ylivoimasta, kun tietää sen jo toimineen ja variaatioita ja pelaajia löytyy, ketkä pystyy tuloksen tekoon.
Olisi vaan hyvä pystyä ratkomaan jo nyt otteluita toimivalla yv:llä.
 

AksuSusi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
456
Miksi sitten yv toimi, kuin junan vessa, kun pelaajat liikkui ja kiekkoa saatiin maalille. En itse olisi niin huolissani tuosta ylivoimasta, kun tietää sen jo toimineen ja variaatioita ja pelaajia löytyy, ketkä pystyy tuloksen tekoon.
Siis ei mitään hätää YV:n suhteen. Niitä kuivempia jaksoja nyt tulee eri kombinaatioiden yms takia, mutta kyl siellä osataan laittaa kiekkoa reppuun.
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Kyllä tässä nyt vähän on syytä olla huolissaan. Ruotsalainen veivasi meille Liigan toiseksi huonoimman YV% viime kaudella ja tällä hetkellä ollaan hirveässä syöksyssä ja mitään muutoksia ei tapahdu.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Ylivoima näyttää tätä nykyä siltä, että pelaajat ovat itse sopineet kuviot.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Itseäni kaikista eniten kevään kannalta huolettaa ylivoiman laskusuhdanne vaikka eilen pari kaappia tehtiinkin (toki lukko otti myös 7 2minuuttista).
Tällä hetkellä ollaan koko kauden yv tilastoissa viidensiä ja tepsi pyyhkäisee justiinsa ohitse.

Eihän mikään joukkue jokaisesta ylivoimastaan maalia tee, mutta parhaimmasta hetkestä on tultu ~5% alaspäin tässä tilastossa. Mistä se johtuu, onko pelaajat saaneet enemmän vapauksia ylivoimassa vai onko pelaajat päättäneet siitä alusta asti itse? Jos näin, niin valmennus saisi tiukentaa otettansa ja laittaa pelaajat tekemään ennalta sovittuja asioita eikä sooloilla. Lisäksi ylivoima on välillä todella staattista, enemmän liikettä ja vetoja kaipaisin.
 

Kyy001

Guest
Itseäni kaikista eniten kevään kannalta huolettaa ylivoiman laskusuhdanne vaikka eilen pari kaappia tehtiinkin (toki lukko otti myös 7 2minuuttista).
Tällä hetkellä ollaan koko kauden yv tilastoissa viidensiä ja tepsi pyyhkäisee justiinsa ohitse.

Eihän mikään joukkue jokaisesta ylivoimastaan maalia tee, mutta parhaimmasta hetkestä on tultu ~5% alaspäin tässä tilastossa. Mistä se johtuu, onko pelaajat saaneet enemmän vapauksia ylivoimassa vai onko pelaajat päättäneet siitä alusta asti itse? Jos näin, niin valmennus saisi tiukentaa otettansa ja laittaa pelaajat tekemään ennalta sovittuja asioita eikä sooloilla. Lisäksi ylivoima on välillä todella staattista, enemmän liikettä ja vetoja kaipaisin.
Taitaa olla 16% paikkeilla tuo yv% tällähetkellä. Ei hyvä.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Taitaa olla 16% paikkeilla tuo yv% tällähetkellä. Ei hyvä.
Itse en löytänyt yv tehokkuudesta suoraan dataa esim. viimeisten 10/20 pelin osalta, enkä myöskään jaksa laskea. Koko kausi tällä hetkellä 23,68. Jos silläkin mentäisiin tasaisesti kokoajan niin sekin riittäisi.
 

Kyy001

Guest
Itse en löytänyt yv tehokkuudesta suoraan dataa esim. viimeisten 10/20 pelin osalta, enkä myöskään jaksa laskea. Koko kausi tällä hetkellä 23,68. Jos silläkin mentäisiin tasaisesti kokoajan niin sekin riittäisi.
Itsekin näin eilen jossain jonkun kuvan jossa olisi näin sanottu, faktaa ei siis ole.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 188
Itseäni kaikista eniten kevään kannalta huolettaa ylivoiman laskusuhdanne vaikka eilen pari kaappia tehtiinkin (toki lukko otti myös 7 2minuuttista).

Toki näistä yksi ei tuonut ylivoimaa ollenkaan (molemmille jäähy),yksi kesti 22 sekuntia (Ilves otti jäähyn) ja yksi kesti 5 sekuntia (Lukko otti omalla ylivoimallaan heti jäähyn,joten Ilvekselle jäi 5 sekkaa sitä sitten).

Eli neljä oikeaa ylivoimaa vaan yli ja niistä 2 kaappia on tilastollisesti erinomainen suoritus.

Muuten tosin ylivoima on tosiaan tökkinyt.
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 871
Itse en löytänyt yv tehokkuudesta suoraan dataa esim. viimeisten 10/20 pelin osalta, enkä myöskään jaksa laskea. Koko kausi tällä hetkellä 23,68. Jos silläkin mentäisiin tasaisesti kokoajan niin sekin riittäisi.
Ihan SM-liigan sivujen kuntopuntarista tuon näkee. Esim. 10 ottelun osalta ollaan lukemassa 17,78 %, eli olisi syytä parantaa.
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Eilen oli kuitenkin uusia kokeiluja YV:lläkin kun Thomson pelasi kakkosyyveessä viivamiehen paikalla ja Maccelli pyöritti nyt maalivahdista katsoen vasemmalta. Näytti heti paljon vaarallisemmalta, kun Maccelli itse muodostaa jo vetouhan ja kentällä oli pari rightin kaveria valmiina vetämään. Ajoittainen staattisuus oli silti suurin ongelma molemmilla viisikoilla. Sekin parani loppua kohden, ja ensimmäinen maali tulikin sen seurauksena kun sekä kiekko että miehet liikkuivat aktiivisesti.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Eilen oli kuitenkin uusia kokeiluja YV:lläkin kun Thomson pelasi kakkosyyveessä viivamiehen paikalla ja Maccelli pyöritti nyt maalivahdista katsoen vasemmalta. Näytti heti paljon vaarallisemmalta, kun Maccelli itse muodostaa jo vetouhan ja kentällä oli pari rightin kaveria valmiina vetämään. Ajoittainen staattisuus oli silti suurin ongelma molemmilla viisikoilla. Sekin parani loppua kohden, ja ensimmäinen maali tulikin sen seurauksena kun sekä kiekko että miehet liikkuivat aktiivisesti.
Oli kyllä hyvä laittaa Thomson ylivoimaan, mutta ei oikein saanut paikkaa käyttää laukaustaan suoraan syötöstä, kuin yhden kerran(muistaakseni) ja siinäkin veto epäonnistui. No, toivottavasti äijät tietää mitä reenataan ja saadaan yv yhtä vaaralliseksi mitä se taannoin oli.
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Oli kyllä hyvä laittaa Thomson ylivoimaan, mutta ei oikein saanut paikkaa käyttää laukaustaan suoraan syötöstä, kuin yhden kerran(muistaakseni) ja siinäkin veto epäonnistui. No, toivottavasti äijät tietää mitä reenataan ja saadaan yv yhtä vaaralliseksi mitä se taannoin oli.
Joo, toi ainoa kerta taisi kaatua siihen että Maccellin heittämä lätty pomppasi Thomsonin lavan yli. Tiedä sitten, olisiko tuossakaan väylää ollut edes maalille vai olisiko veto jäänyt blokkiin.

Ylivoiman tehokkuuden kannalta ei ole niinkään olennaista se, saadaanko juuri Thomsonille pelattua vetopaikkaa vai ei - pääasia että jollekin pelaajalle saadaan. Thomson viivassa voi imeä alivoiman kärkimiestä ylemmäs, jolloin jää enemmän tilaa nelikon halkaisevalle poikittaissyötölle.
 

Fresh

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
335
Kyllähän Thomsonin laukaus on sellainen peloite että vastustajan ylivoiman pitää se pelata pois ihan erityisellä tarkkuudella, joten vaikka sitä vetopaikkaa ei löydyy niin se avaa sitten muualle tilaa. Kyllähän tuolle kakkosylivoimallekin. seppiä riittää kun sinne laitetaan Maccelli-Leino-Rautiainen-JaIkonen-Thomson. Olisi kyllä suotavaa saada tuo ylivoimaprosentti pitkällä tähtäimellä yli 20 pudotuspelejä ajattelen.

Eilenhän muuten Jasse Ikonen räppäsi maalinedestä maalinsa lähes identtisellä tavalla Tallinnan pelin kanssa, joten kiva nähdä siinä toisteisuutta. Kyllähän Jasse on ehdottoman kova tekijä tuohon ylivoimaan maalin eteen, itseasiassa tainnut tehdä sitä Oulun pelin laseriaan lukuunottamatta kaikki maalit ihan maalin edestä.
 
Ylös