• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ex-Ilvekset maailmalla

Öö, mitä helvettiä Keke:

Armstrong siirtyi Ilveksen päävalmentajaksi alkuvuodesta 2015. Hän teki sopimuksen jalkapallon Ykkösessä eli toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelanneen seuran kanssa. Muiden seurojen talousmurheiden takia Ilves nousi kuitenkin liigaan jo kaudeksi 2015.

Armstrong kertoo kirjassa, että hän sanoi puheenjohtaja Tomi Erolalle ja toimitusjohtaja Toni Hevonkorvelle, että Ilves ei ollut valmis pääsarjaan.

”Näkökulmani ymmärrettiin ja minulle vakuutettiin, ettei Ilves ota liigapaikkaa vastaan, vaikka sellaista tarjottaisiin”, Armstrong sanoo toimittaja Juhavaltteri Salmisen kirjoittamassa kirjassa.

Toisin kävi ja Ilves nousi. Ratkaisu yllätti Armstrongin. Valmentajan mukaan kaikki pelaajatkaan eivät olleet mielissään, koska liiga vaati merkittävästi suurempaa sitoutumista kuin Ykkönen.

”Olin pettynyt siihen, että Ilves oli toiminut päinvastoin kuin minulle oli vakuutettu.”

Kirjasta selviää, että Armstrongin ja seurajohdon välille alkoikin syntyä kitkaa ja epäluottamusta jo ennen kuuluisaa eroa.

Armstrong oli tuohon aikaan tunnettu tv-asiantuntija. Kotimaista liigaa ja Englannin Valioliigaa pelattiin loppukesästä tovi päällekkäin. Armstrongin piti käydä MTV:n studiolla usein, mikä aiheutti päällekkäisyyksiä Ilveksen työtehtävien kanssa. Yksi sellainen tuli 4. lokakuuta, kun Ilveksellä oli vieraspeli SJK:ta vastaan.

Armstrong kertoo lähettäneensä aiheesta viestin Erolalle jo syyskuun alussa, mutta hänen mukaansa asiaan ei koskaan palattu. Hän väittää nähneensä myös Hevonkorven pari päivää ennen kohtalokasta SJK-ottelua ja muistuttaneen tätä asiasta.

Lopulta Armstrong kommentoi televisiossa Valioliigaa saman aikaan, kun Ilves pelasi Seinäjoella. Ilves antoi Armstrongille nopeasti potkut, vaikka valmentajan mielestä oli ”täysin selvää”, että Ilves oli tietoinen päällekkäisestä työtehtävästä ja poissaolosta.

Edessä oli kaksi oikeustaistelua. Ilves voitti Pirkanmaan käräjäoikeudessa, mutta Turun hovioikeus kääntyi Armstrongin kannalle. Armstrong ei tosin saanut vaatimiaan taloudellisia korvauksia kuin osin.

”Prosessi oli rankka minulle ja koko perheelleni. Sanomattakin lienee selvää, että välini Ilveksen kanssa menivät lopullisesti”, hän sanoo kirjassa.

"Minun ei olisi pitänyt saada työvelvoitteen laiminlyömisestä potkuja koska sanoin asiasta etukäteen" :D lol ok. Ja ei kyllä enää pitäisi olla epäselvyyttä että oliko Ilves tuolloin valmis liigaan... On kyllä otsaa kirjoittaa tuollaisia 10 vuotta vielä jälkikäteen. Myöntäisi mieluummin olleensa kyrpä.

Ehdottomasti olisi pitänyt jättää tarttumatta avautuneeseen tilaisuuteen ja jäädä divariin, jotta Keke olisi saanut mennä Pasin kanssa puhumaan hassulla aksentilla hauskoja juttuja telkkariin, kun jotkut suomalaisten televisiolle laulajien suosikkiseurat, kuten Manchester United ja Liverpool kohtasivat. Täysin mahdotonta olettaa, että jos Keke piti tv-pestiään tärkeämpänä kuin valmentamista, hän olisi itse ehdottanut Ilvekselle esimerkiksi sopimuksensa purkamista, pitaa pahaa Keke kellekään koskaan.

Luulisi nyt tosiaan saatana, että vaikka kuinka olisi tuolloin vituttanut, niin vähintään nyt vuonna 2026 ymmärtäisi, että hänen ehdoillaan meillä pelailtaisiin edelleen jotain mutasarjaa ties missä Kaupissa ja esimerkiksi äijän oma poika on kuitenkin tässä halveksimassaan kämäseurassa saatu jalostettua aina maailmalle kelvanneeksi vientituotteeksi asti.

Takaisin