Esa Honkalehdon "ankat"

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 307
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Aatos sanoi:
Viikko sitten Esa oli koettanut Lumpeelle jutella. Sonja, joka on maailman mukavin mies, torppasi Esan sanomalla että puheet on pidetty.
Haha, päivän paras ;D
Bye bye Honkaplörö, ei tuu ikävä.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 410
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Simma sanoi:
Aatos sanoi:
Viikko sitten Esa oli koettanut Lumpeelle jutella. Sonja, joka on maailman mukavin mies, torppasi Esan sanomalla että puheet on pidetty.
;D ;D ;D ;D Tämän olisin halunnut nähdä omin silmin :D

Oon aina arvostanu Sonjaa ja nyt se on mun sankari. Esa se ei tajuu..
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 230
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Aatos sanoi:
Viikko sitten Esa oli koettanut Lumpeelle jutella. Sonja, joka on maailman mukavin mies, torppasi Esan sanomalla että puheet on pidetty.

Onneksi oli vielä olemassa henkilö, joka jaksoi puheet pitää Esankin kanssa.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 619
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

HeGe41 sanoi:
Aatos sanoi:
Viikko sitten Esa oli koettanut Lumpeelle jutella. Sonja, joka on maailman mukavin mies, torppasi Esan sanomalla että puheet on pidetty.

Onneksi oli vielä olemassa henkilö, joka jaksoi puheet pitää Esankin kanssa.

Vaikka olen Honkalehtoa arvostelutkin (ja valitettavasti pelkään että joudun vielä jatkossakin arvostelemaan) sekä erittäin onnellinen Ilveksen nykyisestä hallinnon kokoonpanosta en silti ymmärrä tätä "keskarin näyttöä" nyt jälkikäteen.

A) Tuskin nyt Honkalehto tahallaan Ilvestä yritti konkurssiin ajaa.

B) Se tapahtui mitä sanoi tulleensa tekemään tällä uusintakierroksella.

C) En usko että tuosta jälkikäteen Honkalehdolle vittuilusta on ainakaan mitään hyötyä kenellekkään itseasiassa päin vastoin.


Siitä olen yhtä mieltä että oli väärä mies väärässä paikassa, mutta joku hänet siihenkin hommaan palkkasi.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 230
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Robert ja Nollakulma sanoi:
HeGe41 sanoi:
Aatos sanoi:
Viikko sitten Esa oli koettanut Lumpeelle jutella. Sonja, joka on maailman mukavin mies, torppasi Esan sanomalla että puheet on pidetty.

Onneksi oli vielä olemassa henkilö, joka jaksoi puheet pitää Esankin kanssa.

Vaikka olen Honkalehtoa arvostelutkin (ja valitettavasti pelkään että joudun vielä jatkossakin arvostelemaan) sekä erittäin onnellinen Ilveksen nykyisestä hallinnon kokoonpanosta en silti ymmärrä tätä "keskarin näyttöä" nyt jälkikäteen.

A) Tuskin nyt Honkalehto tahallaan Ilvestä yritti konkurssiin ajaa.

B) Se tapahtui mitä sanoi tulleensa tekemään tällä uusintakierroksella.

C) En usko että tuosta jälkikäteen Honkalehdolle vittuilusta on ainakaan mitään hyötyä kenellekkään itseasiassa päin vastoin.


Siitä olen yhtä mieltä että oli väärä mies väärässä paikassa, mutta joku hänet siihenkin hommaan palkkasi.

Jääkiekko-organisaatiossa, jossa on sekä tj että utj, tj:n onnistumista mitataan ensisijaisesti taloudellisella tuloksella. Fakta on, että Honkalehto ykkösen aikana talous lähti alamäkeen eikä Honkalehto kakkosen aikana taloutta saatu oikaistua. Oli syy sitten vaikka nousuvedessä, ottaa toimitusJOHTAJA siitä vastuun. Sellaista on olla johtaja. Fakta on myös se, Honkalehdon aikana oli myös onnistumisia.

Karkaa ohi aiheen. Alkuperäinen pointtini oli se, että jos Jalo olisi suhtautunut Honkalehtoon kuten Lumme tarinan mukaan suhtautui, ei 7.2.2017 olisi syntynyt Uutta Ilvestä. Prosessi ei olisi edennyt puusta pitkälle.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 619
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

HeGe41 sanoi:
Robert ja Nollakulma sanoi:
HeGe41 sanoi:
Aatos sanoi:
Viikko sitten Esa oli koettanut Lumpeelle jutella. Sonja, joka on maailman mukavin mies, torppasi Esan sanomalla että puheet on pidetty.

Onneksi oli vielä olemassa henkilö, joka jaksoi puheet pitää Esankin kanssa.

Vaikka olen Honkalehtoa arvostelutkin (ja valitettavasti pelkään että joudun vielä jatkossakin arvostelemaan) sekä erittäin onnellinen Ilveksen nykyisestä hallinnon kokoonpanosta en silti ymmärrä tätä "keskarin näyttöä" nyt jälkikäteen.

A) Tuskin nyt Honkalehto tahallaan Ilvestä yritti konkurssiin ajaa.

B) Se tapahtui mitä sanoi tulleensa tekemään tällä uusintakierroksella.

C) En usko että tuosta jälkikäteen Honkalehdolle vittuilusta on ainakaan mitään hyötyä kenellekkään itseasiassa päin vastoin.


Siitä olen yhtä mieltä että oli väärä mies väärässä paikassa, mutta joku hänet siihenkin hommaan palkkasi.

Jääkiekko-organisaatiossa, jossa on sekä tj että utj, tj:n onnistumista mitataan ensisijaisesti taloudellisella tuloksella. Fakta on, että Honkalehto ykkösen aikana talous lähti alamäkeen eikä Honkalehto kakkosen aikana taloutta saatu oikaistua. Oli syy sitten vaikka nousuvedessä, ottaa toimitusJOHTAJA siitä vastuun. Sellaista on olla johtaja. Fakta on myös se, Honkalehdon aikana oli myös onnistumisia.

Karkaa ohi aiheen. Alkuperäinen pointtini oli se, että jos Jalo olisi suhtautunut Honkalehtoon kuten Lumme tarinan mukaan suhtautui, ei 7.2.2017 olisi syntynyt Uutta Ilvestä. Prosessi ei olisi edennyt puusta pitkälle.

Juurikin näin homma ei varmasti olisi mennyt niinkuin nyt meni jos asenne olisi Honkalehtoa kohtaan ollut negatiivinen, ja mielestäni se on myös turhaa näin jälkikäteen.

Ihmiskemioiden hallinta on yksi hyvän Toimitusjohtajan tärkeimmistä ominaisuuksista ja hyvin yleisesti se tarkoittaa sitä, että et voi olla kenellekään vittumainen tykkäät siitä henkilöstä tai et.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Toimitusjohtaja on yrityksen keulakuva. Jääkiekkobisneksessä ei niin korostetusti. Honkalehdon toiminnasta ja arvostuksesta kertoo paljon se, että hän ajautui lopulta usean sidosryhmän kanssa huonoihin väleihin. Taloushallinnan lisäksi suurimpia puutteita oli etiikan (eturistiriidat ja valehtelelut), viestinnän ja henkilöstöhallinnan (sisäiset ristiriidat, löysä vaatimustaso) osa-alueilla.

Täytyy muistaa millä hetkellä ja missä asemassa Lumme ei jaksanut enää kuunnella Honkalehdon selityksiä. Lumme taitaa olla Vinnien jälkeen eniten Ilvekseen rahojaan sijoittanut. Hänelle varmaan myös avautui ostoprosessissa IH:n taloudenpito.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 230
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Kunto sanoi:
Täytyy muistaa millä hetkellä ja missä asemassa Lumme ei jaksanut enää kuunnella Honkalehdon selityksiä. Lumme taitaa olla Vinnien jälkeen eniten Ilvekseen rahojaan sijoittanut. Hänelle varmaan myös avautui ostoprosessissa IH:n taloudenpito.

Minä olen sitä mieltä, että Lumme ei olisi tätä prosessia maaliin saanut. Molemminpuolinen (Lumme <-> Manngard) luottamuspula oli valtava. Tämä ei ole syytös mihinkään suuntaan. Jos välit myyjän ja ostajaehdokkaan ovat huonot, ei siitä kauppoja saada tekemälläkään.
 

Jallu

Guest
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Jyrki Lumpeen ja Hannu Meskasen nimien esiintyminen suurimpien omistajien joukossa Uudessa Ilveksessä on kaikkien vaiheiden jälkeen upea juttu.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 410
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

HeGe41 sanoi:
Kunto sanoi:
Täytyy muistaa millä hetkellä ja missä asemassa Lumme ei jaksanut enää kuunnella Honkalehdon selityksiä. Lumme taitaa olla Vinnien jälkeen eniten Ilvekseen rahojaan sijoittanut. Hänelle varmaan myös avautui ostoprosessissa IH:n taloudenpito.

Minä olen sitä mieltä, että Lumme ei olisi tätä prosessia maaliin saanut. Molemminpuolinen (Lumme <-> Manngard) luottamuspula oli valtava. Tämä ei ole syytös mihinkään suuntaan. Jos välit myyjän ja ostajaehdokkaan ovat huonot, ei siitä kauppoja saada tekemälläkään.

Onneksi sieltä kuitenkin hyvät kaupat tulivat käypään hintaan; Essin sekä muun Vinnie & Co:n venkoilusta ja sumutusyrityksistä huolimatta. Lumpeen tilanteessa voisin itsekin olettaa olevani hyvin raivoissani. Sisällä kuitenkin paljon omaa rahaa, jolle ei toki odota tuottoa, muttei ehkä kuitenkaan haluaisi luottaa niitä tällaisen EH:n kaltaisen "standardipuhelinmyyjän" käsiin, jonka kanssa toimiessa vastuu on aina kuulijalla. Lumpeen omistusosuus on ollut Vinniellä panttivankina kaikki nämä vuodet. Kaipa V ja E vielä jollekin ovat suuria sankareita ja urotekijöitä, mutta itse näen vain epäonnistujia. Vinnie nyt sentään 90-luvulla teki juttuja oikeinkin.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

HeGe41 sanoi:
Kunto sanoi:
Täytyy muistaa millä hetkellä ja missä asemassa Lumme ei jaksanut enää kuunnella Honkalehdon selityksiä. Lumme taitaa olla Vinnien jälkeen eniten Ilvekseen rahojaan sijoittanut. Hänelle varmaan myös avautui ostoprosessissa IH:n taloudenpito.

Minä olen sitä mieltä, että Lumme ei olisi tätä prosessia maaliin saanut. Molemminpuolinen (Lumme <-> Manngard) luottamuspula oli valtava. Tämä ei ole syytös mihinkään suuntaan. Jos välit myyjän ja ostajaehdokkaan ovat huonot, ei siitä kauppoja saada tekemälläkään.

Puhumme ilmeisesti hieman eri asioista. Minä tuosta viikon takaisesta ja sinä yleensäkin ostoprosessista. Käsittääkseni Lumme ei ole pitkään aikaan edes yrittänyt virittää uutta prosessia törmättyään niin monta kertaa seinään. Lumme asettui pari vuotta sitten Vancouveriin ja otti jo tätä ennen etäisyyttä IH:n toimintaan.

Jossakin vaiheessa oli ilmeisesti viritteillä sekin, että Lumme olisi antanut osakkeensa Ilves ry:lle. Tätä ei näemmä tapahtunut, sillä uutisoinnissa Lumme on mainittu yhdeksi isoimmista omistajista. Tämä kertoo melkoisesta muutoksesta, sillä aikaisemmin Lumme oli halunnut nimensä pois .comin sivuilta (isoimmat omistajat). Jalo yhdistää tässäkin mielessä.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 064
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Grinder sanoi:
HeGe41 sanoi:
Kunto sanoi:
Täytyy muistaa millä hetkellä ja missä asemassa Lumme ei jaksanut enää kuunnella Honkalehdon selityksiä. Lumme taitaa olla Vinnien jälkeen eniten Ilvekseen rahojaan sijoittanut. Hänelle varmaan myös avautui ostoprosessissa IH:n taloudenpito.

Minä olen sitä mieltä, että Lumme ei olisi tätä prosessia maaliin saanut. Molemminpuolinen (Lumme <-> Manngard) luottamuspula oli valtava. Tämä ei ole syytös mihinkään suuntaan. Jos välit myyjän ja ostajaehdokkaan ovat huonot, ei siitä kauppoja saada tekemälläkään.

Onneksi sieltä kuitenkin hyvät kaupat tulivat käypään hintaan; Essin sekä muun Vinnie & Co:n venkoilusta ja sumutusyrityksistä huolimatta. Lumpeen tilanteessa voisin itsekin olettaa olevani hyvin raivoissani. Sisällä kuitenkin paljon omaa rahaa, jolle ei toki odota tuottoa, muttei ehkä kuitenkaan haluaisi luottaa niitä tällaisen EH:n kaltaisen "standardipuhelinmyyjän" käsiin, jonka kanssa toimiessa vastuu on aina kuulijalla. Lumpeen omistusosuus on ollut Vinniellä panttivankina kaikki nämä vuodet. Kaipa V ja E vielä jollekin ovat suuria sankareita ja urotekijöitä, mutta itse näen vain epäonnistujia. Vinnie nyt sentään 90-luvulla teki juttuja oikeinkin.

Ihmettelen,että kuinka EH:sta täällä leivotaan jotain SANKARIA!!!

Äijähän on täysi ketku.

Täysin epäpätevä ja mikä pahempaan, niin myös epäluotettava. Itselläni on sellainen uskomus ( ei siis varmaa tietoa), että väärän tiedon levittämisen lisäksi,hän koijasi Ilvekseltä rahaa, ainakin Sponsvisionin kautta.

Kyllä varmaan EH:kin tajusi,että Ilves on kaluttu loppuun hänen osaltaan. Niin syvälle hän oli seuraa ollut ajamassa.

Jos olisin entinen omistaja, niin harkitsisin oikeustoimia EH:ta vastaan. Toisaalta, mitä sitä paskakasaa enään pöyhimään, itse sitä joutuu haistelemaan.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 977
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Mukava seurata, tulevina vuosina, miten esa vihtorin sponsvisionin liikevaihdolle tapahtuu kun napanuora on katkaistu.
Paljonkohan honkasport oy on laskutellut Ilvestä palveluistaan?

Loppukevennyksenä huumoria:
Mikä on Ilveskannattajalle kamalinta ja tuskaisinta mitä lähiomaiset voivat tehdä kun tämä vanhenee?
Laittaa hänet Kuntohoivan hoitopalvelujen hoidettavaksi
 

Summasen Raato

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
138
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Hyville miehille on aina kysyntää...Honkakehto aloittaa Linna Golfin toimitusjohtajana. Onnittelut Linna Golfille.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
686
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Summasen Raato sanoi:
Hyville miehille on aina kysyntää...Honkakehto aloittaa Linna Golfin toimitusjohtajana. Onnittelut Linna Golfille.

Tähän olisi niiiin helppo todeta, että monen palstalaisen mielestä Linna taitaa olla hälle juuri oikea paikka,
mutta koska se on jo vähän liiankin helppoa, niin jätän sanomatta. :-X
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 824
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Samaisen yrityksen hallituksessa istuu muuan Kainulaisen Vesku...
 

Masce

Luottopelaaja
Viestejä
2 033
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

Gmoo sanoi:
Samaisen yrityksen hallituksessa istuu muuan Kainulaisen Vesku...

Noinkohan Honkalehdon osaamisen ylistäminen Manngardin toimesta aikoinaan oli enemmänkin tämän Suomen lakeijoiden kehujen ja silmiin viilaamisen ansiota. Piiri pieni pyörii nyt (onneksi) toisaalla, ja jotenkin näyttää ja alkaa tuntumaan, että Vinnie oli tosiaan Suomen kuvioista pihalla kuin lumiukko, muun muassa toimitusjohtajansa osaamisen suhteen. Entisille HPJ:ille, kun näyttää Esan palvelukset edelleen kelpaavan kaikesta huolimatta.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 977
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

... jos omistaisin osakkeita niin pistäisin nopsaan myyntiin...
 

Hatchetman

Guest
Vs: Esa Honkalehdon "ankat"

On toimitusjohtajia ja sitten muutosjohtajia,jotka palkataan projektiluontoisiksi saneeraajiksi.

Onko tämä Honkalehto sitten jonkin sortin "Titanicin kapteeni" , semmoinen muutosjohtajan vastakohta, joka hyppää uppoavan laivan ruoriin ja leveä hymy naamalla jatkaa suoralla kurssilla kohti jäävuorta rinta rottingilla.

On ikäänkuin uhrannut oman uransa, ja suostuu rahasta vetämään tuhoon tuomittua projektia ja näin antaa taustalla häärivälle hallitukselle työrauhan tehdä omiaan kulisseissa. Ja kun loppu tulee, niin etsii taas uuden tuhoon tuomitun projektin ja taas mennään rinta rottingilla.

Suostuu rahaa vastaan aina syntipukiksi uudestaan ja uudestaan. Kai tommoisellekin toimitusjohtajalle oma pieni markkinarako on...
 
Ylös