Emil Järventie

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 656
Ehkä mutta ei se koirankoppi ainakaan auttanut niissä. Ja meinaatko sä nyt ihan tosissasi että Emilissä olisi tulevalle kaudelle ollut enemmän potentiaalia kuin Könösessä tai Ratisessa? Ja en edelleenkään ole kuullut OIKEITA perusteluja sille että Emil olisi ollut pelaamissaan neljässä pelissä parempi kuin tuo kaksikko.
Enhän mä ensi kaudesta ole mitään sanonut.

Ja kyllä, Könönen ja Ratinen olivat ison osan kaudesta melkoisia hasardeja. Ratinen saa kyllä osaa anteeksi loukista johtuen mutta eihän miehellä pysynyt edes kiekko lavassa. Tämä on minun mielipiteeni ja sinulla on omasi. Ja se on ihan fine. Jos ei perustelut sinulle kelpaa niin eihän se minun ongelma ole.

Kuten sanoin, pelaamissaan peleissä suhteutettuna vähäiseen peliaikaansa Järventie pelasi miehekkäästi ja pirteästi ottaen huomioon sen että fysiikka ei vielä riittänyt kunnolla. Edisti peliä. Samaa ei voi sanoa aina Köntsästä ja Ratisesta.

Ratinen sentään paransi kauden loppua kohti. Könönen on kyssäri myös ensi kaudelle.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 656
En väitä. Sai tasan niin hyvät kuin tasonsa riitti ja Pennanen näki tarpeelliseksi. Älä viitsi kääntää joka lausetta tuohon "Emil on uhri, Ilves paha" - diskurssiin.



Minä mietin sen kautta kumpaa Ilveksen joukkue kipeämmin tarvitsee ensi kaudelle. 25 - vuotiasta Könöstä, jolla motivaatio varmaan on huipussaan kun saa Ilveksessä uuden alun vai 19 - vuotiasta lupausta jolla potentiaalia on, muttei mitään näyttöjä siitä potentiaalistaan muuta kuin 6. kierroksen varaus.

Veikkaan että aika moni muukin utj. ottaisi tuossa tilanteessa Könösen. Tästä nyt repesi riemu vain kun Emilin sukunimi sattui olemaan Järventie.
Minun joukkueeseen olisi mahtunut molemmat. Emil taistelemaan paikasta auringossa. Leveyttä tarvitaan myös ensi kaudella. Nuori kaveri kyseessä, ei kaikki kehity lineaarisesti.

En minä käännä mitään ”Emil uhri meininkiä” vaan nimenomaan olen puhunut isommasta kuvasta, jossa omia kasvatteja lappaa naapuriin. Näille pitäisi olla myös meillä suunnitelma.

En myöskään itke Emilin perään, olen vain miettinyt ja kysynyt että olisiko voinut olla muuta vaihtoehtoa kuin se että sillat on polteltu ja herra naapurin väreissä.

Mutta tämä on ostojoukkueen ongelmia.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 056
Minun joukkueeseen olisi mahtunut molemmat. Emil taistelemaan paikasta auringossa. Leveyttä tarvitaan myös ensi kaudella. Nuori kaveri kyseessä, ei kaikki kehity lineaarisesti.

En minä käännä mitään ”Emil uhri meininkiä” vaan nimenomaan olen puhunut isommasta kuvasta, jossa omia kasvatteja lappaa naapuriin. Näille pitäisi olla myös meillä suunnitelma.

En myöskään itke Emilin perään, olen vain miettinyt ja kysynyt että olisiko voinut olla muuta vaihtoehtoa kuin se että sillat on polteltu ja herra naapurin väreissä.

Mutta tämä on ostojoukkueen ongelmia.
Mulle herää ihmetys mihin naapuri näkee käyttöä olevan. Toivottavasti nämä siirtyjät tiedostaa myös mitkä uhkat heidän urilleen tulee. Ei se takaa yhtään mitään jos kylillä tapsun verkkareissa saa kulkea. On se harmi tietysti et nämä omat naapuriin karkaa mut se tätä nyky kiekkoa…ja nämä keinot on Ilvekselläkin käytössä…
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 800
En minä käännä mitään ”Emil uhri meininkiä” vaan nimenomaan olen puhunut isommasta kuvasta, jossa omia kasvatteja lappaa naapuriin. Näille pitäisi olla myös meillä suunnitelma.

Tapparan kannalta Järventie on low risk, high reward - hankinta. Jos tekee läpimurron, on heille sulka hattuun, jos kehitys junnaa paikallaan niin saavatpahan ainakin näpäytettyä Ilvestä ja Järventien perhe saa jotain tyydytystä kun poika saa vetää Tappara-paidan päälleen.

Niin kuin minä tuolle yhdelle jankkaajalle vastasin, niin Ilves ei ole ketään sellaista omaa kasvattia menettänyt muihin seuroihin joilla olisi Hintzin tapaan ollut edessä loistava NHL-tulevaisuus tai nyt takoisi isoja rahoja Keski-Euroopassa. Nimiäkin näistä" menetetystä lahjakkuuksista" on helppo lyödä pöytään.

Lepaus
Antonen
Liuksiala
Salmela
Haapanen
Airola
Nalli
Aho
Heinonen

Sen sijaan NHL-sopimuksen ovat tehneet ja urallaan eteenpäin menneet ainakin (en jaksa kaikkia kaivaa)

Dostal
R. Järventie
Mäkiniemi
Lööf
Räty
Maccelli
Malek
Johansson
Nyman
Hatakka
Saarela

Että kyllä Ilveksessä näytönpaikkaa saa ja mahdollisuus on tavoitella suuria jos vaan kyvyt ja työmoraali riittää. E. Järventiellä ei ainakaan tässä vaiheessa uraa ollut Ilvekselle annettavaa.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 656
Tapparan kannalta Järventie on low risk, high reward - hankinta. Jos tekee läpimurron, on heille sulka hattuun, jos kehitys junnaa paikallaan niin saavatpahan ainakin näpäytettyä Ilvestä ja Järventien perhe saa jotain tyydytystä kun poika saa vetää Tappara-paidan päälleen.

Niin kuin minä tuolle yhdelle jankkaajalle vastasin, niin Ilves ei ole ketään sellaista omaa kasvattia menettänyt muihin seuroihin joilla olisi Hintzin tapaan ollut edessä loistava NHL-tulevaisuus tai nyt takoisi isoja rahoja Keski-Euroopassa. Nimiäkin näistä" menetetystä lahjakkuuksista" on helppo lyödä pöytään.

Lepaus
Antonen
Liuksiala
Salmela
Airola
Nalli
Aho
Heinonen

Sen sijaan NHL-sopimuksen ovat tehneet ja urallaan eteenpäin menneet ainakin (en jaksa kaikkia kaivaa)

Dostal
R. Järventie
Mäkiniemi
Lööf
Räty
Maccelli
Malek
Johansson
Nyman
Hatakka
Saarela

Että kyllä Ilveksessä näytönpaikkaa saa ja mahdollisuus on tavoitella suuria jos vaan kyvyt ja työmoraali riittää. E. Järventiellä ei ainakaan tässä vaiheessa uraa ollut Ilvekselle annettavaa.
Toki, sekin pitää huomioida että Ilveksen rosteri on ollut nyt lähtökohtaisesti huomattavasti kovempi kuin silloin vaikka kun Saarela ja Maccelli tänne tuli tai kun Roby pelasi.

Se oli Ilveksen elinehto että nuo herrat saavat sen ison näytönpaikan ja kehittyvät ja ottavat roolin. Kuka tietää missä oltaisiin jos eivät olisi onnistuneet.

En siis vertaisi täysin Emilin tilannetta noihin edellämainittuihin kun Ilveksessä sai pelata 3 tai 4 peliä. Mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

Tottakai pelaaja itse tekee lopunviimein sen työn, eikä kaikki tosiaan kehity samaan tapaan ja sykliin.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 504
Minun joukkueeseen olisi mahtunut molemmat. Emil taistelemaan paikasta auringossa. Leveyttä tarvitaan myös ensi kaudella. Nuori kaveri kyseessä, ei kaikki kehity lineaarisesti.

Olisiko Emil tyytynyt paikkaan taistelemassa auringossa (eli neljäs kausi pääosin U20-sarjassa) ja oliko option hintalappu tämän tason mukainen?

Luulen itse, että aiemmassa sopimuksessa oli odotusarvona, että hän olisi tällä hetkellä täysiverinen liigapelaaja ja hintalappu sen mukainen.

Hintzin tapaukseen on turha viitata, koska siinä Ilves olisi halunnut pitää pelaajan, mutta tämä katsoi paremmaksi uralleen pelata kovemmassa joukkueessa vastuuroolissa parempien ketjukavereiden kanssa ja paremmassa näyteikkunassa Stadin valoissa.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 656
Olisiko Emil tyytynyt paikkaan taistelemassa auringossa (eli neljäs kausi pääosin U20-sarjassa) ja oliko option hintalappu tämän tason mukainen?

Luulen itse, että aiemmassa sopimuksessa oli odotusarvona, että hän olisi tällä hetkellä täysiverinen liigapelaaja ja hintalappu sen mukainen.
Varmasti näin, ja siksi kai sopimusta olisi voitu sorvata uusiksi? Joku aiheesta tänne kirjoittelikin. Esim. Pidempää sopimusta ja uusilla ehdoin tms.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 504
Varmasti näin, ja siksi kai sopimusta olisi voitu sorvata uusiksi? Joku aiheesta tänne kirjoittelikin. Esim. Pidempää sopimusta ja uusilla ehdoin tms.

Palkanalennuksesta neuvotteleminen aiheuttaa alalla kuin alalla aina riidan työnantajan ja työntekijän välille. Ehkäpä näinkin on tehty.

Meskasen kohdallahan kävi aikanaan sama juttu, kun optiovuoden korvauksen nähtiin olevan liian kallis pelaajan näyttöihin nähden.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 636
Sen tiedän suoraan kaverilta itseltään, että olisi halunnut Ilveksen käyttävän option ja oli raskaasti pettynyt, kun ei saanut jatkaa täällä. Isän ja veljien mielipiteistä ei ole tietoa ja ei ole hajuakaan liittyykö tämä Maxin siirtokuvio tuohon Emilin tilanteeseen.

Toivottavasti nyt ei ainakaan Roby naapuriin siirry mihin en kyllä juuri usko. Siinä kohtaa näytettäisiin kyllä vähän tyhmiltä ettei annettu u20 ikäisen pelaajan jatkaa puoli-ilmaisella optiolla jos oikeasti Robykin siinä menetettäisiin. Maxin taso selviää myöhemmin.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 353
Sen tiedän suoraan kaverilta itseltään, että olisi halunnut Ilveksen käyttävän option ja oli raskaasti pettynyt, kun ei saanut jatkaa täällä.

Palkka sopimuksen 24-25-optiossa oli Liigan runkopelaajan palkka jollaiseksi Emilin odotettiin/toivottiin kehittyvän tämän kauden aikana. Ei Ilveksen ollut mitään järkeä käyttää sitä 0,5 pinnaa/peli Mestiksessä tehneeseen pelaajaan.

Sitä en tiedä mikä palkka Tapparassa tulee olemaan tai että avattiinko sopimusneuvotteluja Ilvekseen option käyttämättä jättämisen jälkeen ollenkaan seuran kannalta paremmilla ehdoilla, mutta onhan se perverssiä nähdä Järventiekin porkkanoiden pelipaidan selkämyksessä. Ja vielä Maxkin meni samalla.

Eipä tässä voi menestystä toivottaa uusille arkkivihollisille.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 396
Siinä kohtaa näytettäisiin kyllä vähän tyhmiltä ettei annettu u20 ikäisen pelaajan jatkaa puoli-ilmaisella optiolla jos oikeasti Robykin siinä menetettäisiin.
Juuri tuo option hinta pitäisi tietää, että tätä asiaa pystyisi paremmin arvioimaan. Itse en usko option olleen puoli-ilmainen, vaan Liigan runkopelaajan palkka kuten @Pok totesikin.
 

Hena

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
293
Vaikea uskoa, että Emil menee verkkaripalkalla Tapparaan jos Maxin kohdalla kynnys oli muutaman tonnin junnusopimus. Eiköhän Järventiet ole aina osanneet lypsää. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa…
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 636
Juuri tuo option hinta pitäisi tietää, että tätä asiaa pystyisi paremmin arvioimaan. Itse en usko option olleen puoli-ilmainen, vaan Liigan runkopelaajan palkka kuten @Pok totesikin.
Tästä ei itsellänikään ole tietoa. Lähinnä oletus oli, että u20 pelaajan optio ei voi Ilveksen mittapuulla hirveän hintava olla. Tai, että ainakaan ennakkoon olisi siihen isoa summaa raapustettu. Kai se olisi ollut uudelleen neuvoteltavissa jo Järventie olisi oikeasti lyönyt raskaasti läpi. Kaikki vain spekulaatiota.
 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
620
Sen sijaan NHL-sopimuksen ovat tehneet ja urallaan eteenpäin menneet ainakin (en jaksa kaikkia kaivaa)

Dostal
R. Järventie
Mäkiniemi
Lööf
Räty
Maccelli
Malek
Johansson
Nyman
Hatakka
Saarela

Että kyllä Ilveksessä näytönpaikkaa saa ja mahdollisuus on tavoitella suuria jos vaan kyvyt ja työmoraali riittää. E. Järventiellä ei ainakaan tässä vaiheessa uraa ollut Ilvekselle annettavaa.

Näistä pelaajista kaikilla muilla paitsi Nymanilla ja Järventiellä oli varaus tullessaan seuraan. Siellä on ihan suht korkeita kierroksia joten AHL-rundi olisi tullut anyways. Joten potentiaali oli jo havaittu ennen Ilveksessä pelaamista
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 504
Näistä pelaajista kaikilla muilla paitsi Nymanilla ja Järventiellä oli varaus tullessaan seuraan. Siellä on ihan suht korkeita kierroksia joten AHL-rundi olisi tullut anyways. Joten potentiaali oli jo havaittu ennen Ilveksessä pelaamista

Erinomaisia rekrytointeja - varsinkin vanhan maasäännön aikaan, kun koko siirtokorvaus kolahti tilille.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 372
Ihan hyvin Emil pelasi niissä muutamassa näkemässäni KooVee -pelissä. Viime kauden KooVee oli niin sekaisin, että oliko sekään nyt niin hyvä paikka kehittyä?

Harmittaa, mutta näin se menee, sillä pelaat mihin saat sopimuksen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Sen tiedän suoraan kaverilta itseltään, että olisi halunnut Ilveksen käyttävän option ja oli raskaasti pettynyt, kun ei saanut jatkaa täällä. Isän ja veljien mielipiteistä ei ole tietoa ja ei ole hajuakaan liittyykö tämä Maxin siirtokuvio tuohon Emilin tilanteeseen.

Toivottavasti nyt ei ainakaan Roby naapuriin siirry mihin en kyllä juuri usko. Siinä kohtaa näytettäisiin kyllä vähän tyhmiltä ettei annettu u20 ikäisen pelaajan jatkaa puoli-ilmaisella optiolla jos oikeasti Robykin siinä menetettäisiin. Maxin taso selviää myöhemmin.
Eiköhän Roby ole jo sen verran iso poika, että päättää itse omat sopimuksensa.

Olisi jotenkin koomista, että muutaman vuoden pohjois-amerikassa NHL paikkaa tavoitellut pelaaja purkaisi sopimuksen jota on vuosi jäljellä ihan vain sen takia, että isällä on ehkä mennyt sukset ristiin Ilveksen kanssa ja sen takia hylkäisi NHL unelman ja tulisi pelaamaan Tapparaan.
 

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
387
Järventie ei mahtunut SaiPaan. Mitä järkeä olisi pitää täällä?

Toiseksi; jos pidät hänet täällä, niin tarjoatko hänelle sopimuksia vuosi vuoden jälkeen seuraavat 15 vuotta sen takia jos Maxista kasvaakin tähtipelaaja tai Roby päättääkin joskus palata takaisin? Ihan sama tilanne täällä olisi ollut seuraavana kesänä. Ja sitä seuraavana.

Tällä hetkellä Roby on ainakin erittäin lähellä NHL-paikkaa ja sopimuksen purkaminen ei onnistu edes ilman että muut seurat eivät häntä poimisi ennen sitä. Joten tuo huhu nyt oli aivan ankka.
 
Ylös