Boikotti Ilvesjohtoa kohtaan

Noin yleisesti.

Kun toimin seurani valmennusryhmässä tiedän tasan tarkkaan miksi pelaajat tulevat meille, miksi haluamme juuri tämän tyyppisen pelaajan rosteriin, miksi pelaajat haluavat pelata joukkueessamme.
Tiedän paljonko pelaaja maksaa seuralle, mitä bonuksia ym. muuta hänelle palveluistaan maksetaan.
Tiedän terveystilanteen, loukkaantumishistorian. Ei tarvitse arvailla.

Kun seuraan, kannatan Ilvestä, en tiedä edellä mainittuja asioita.

Eihän ne edes avaa suutaan, joten vaikea on selitellä mitään. Jos olisivat ajan tasalla, niin avaisivat suunsa ja kertoisivat, että mistä jäi taas kiinni. Mutta se nyt on turhaakin turhempi toive. Ei muuta ku hyvää lomaa sinne lämpöön :D
Kuin normaalia ja yleistä se on että hävityn välierän jälkeen johto astuu ulos ja alkaa selitellä miksi hävittiin sarja.

Mun mielestä se ois ennemminkin noloa, oli syyt sitten mitkä tahansa.

Ja jos johto näkee, että vika oli esim erikoistilanteissa, niin se ei ole kenenkään etu, että se tullaa kertomaan yleisesti, eli heitettäis Hölö bussin alle joka meillä jatkaa ensi kaudella. Hölö kuitenkin itse sanoi useasti ja korosti, että hän itse vastaa myös yyveestä. Hän vastaa kaikesta mitä kentällä tapahtuu.

Tai ylipäätään en pidä sitä fiksuna ajatuksena lähteä johdon kertomaan julkisesti miksi hävittiin. Siinä on turha heittää ketään bussin alle. Syitä mietitään aivan satavarmasti ja varmasti löydetäänkin asioita ja pyritään tekemään niiltä osin muutoksia/parannuksia.

Kuin normaalia ja yleistä se on että hävityn välierän jälkeen johto astuu ulos ja alkaa selitellä miksi hävittiin sarja.

Ja jos johto näkee, että vika oli esim erikoistilanteissa, niin se ei ole kenenkään etu, että se tullaa kertomaan yleisesti, eli heitettäis Hölö bussin alle joka meillä jatkaa ensi kaudella.

Tai ylipäätään en pidä sitä fiksuna ajatuksena lähteä johdon kertomaan julkisesti miksi hävittiin. Siinä on turha heittää ketään bussin alle. Syitä mietitään aivan satavarmasti ja varmasti löydetäänkin asioita ja pyritään tekemään niiltä osin muutoksia/parannuksia.
Niin, ja pidetään maksavat asiakkaat pimennossa - no meni nyt vain näin ja toimari lopuksi kirjeessään, että pyrimme kohti parempia aikoja.

Mutta joo, kukin taaplaa tyylillään. Ilves on valinnut hiljaisuuden. Sillä eteenpäin ja kausarimyynti räjähtää ihan kohta käsiin.

Niin, ja pidetään maksavat asiakkaat pimennossa - no meni nyt vain näin ja toimari lopuksi kirjeessään, että pyrimme kohti parempia aikoja.

Mutta joo, kukin taaplaa tyylillään. Ilves on valinnut hiljaisuuden. Sillä eteenpäin ja kausarimyynti räjähtää ihan kohta käsiin.
Tuskin se kausarimyynti on kiinni pätkän vertaa siitä, että tuleeko Timo Koskela ulos ja kertoilee hänen näkemyksensä siitä miksi hävittiin Tapparalle välierät.

Ei vaikuta sitten pätkän vertaa kausarimumyyntiin.

Eiköhän se tuleva rosteri ja median ennakot ja menneiden keväiden jatkuvat pettymykset vaikuta kaikki yhdessä tulevan kauden kausarimyyntiin. Jos tonne hommattaisiin yhtäkkiä Toni Rajala ja Juuso Välimäki niin ketä kiinnostais jonku Koskelan ulostulo hävityn Tappara-sarjan jälkeen...

No joo, en ennusta kausarimyynnin räjähtävän, mutta siihen ei vaikuta pätkän vertaa selitelläänkö välierä tappiota vai ei.

Tuskin se kausarimyynti on kiinni pätkän vertaa siitä, että tuleeko Timo Koskela ulos ja kertoilee hänen näkemyksensä siitä miksi hävittiin Tapparalle välierät.

Ei vaikuta sitten pätkän vertaa kausarimumyyntiin.

Eiköhän se tuleva rosteri ja median ennakot ja menneiden keväiden jatkuvat pettymykset vaikuta kaikki yhdessä tulevan kauden kausarimyyntiin. Jos tonne hommattaisiin yhtäkkiä Toni Rajala ja Juuso Välimäki niin ketä kiinnostais jonku Koskelan ulostulo hävityn Tappara-sarjan jälkeen...

No joo, en ennusta kausarimyynnin räjähtävän, mutta siihen ei vaikuta pätkän vertaa selitelläänkö välierä tappiota vai ei.
Ei täällä mitään Koskeloita tarvita, vaan itse Jalon tulee astua esiin. TJ ja Hallituksen puheenjohtaja vastaavat menestyksestä tai menestyksettömyydestä. UTJ on palkattu hemmo, joka toteuttaa työtään sovitusti. Esimiehet sitten arvioivat onko työ ollut hyvää vai tosihyvää vai peräti surkeaa. Tätä arviointia ei kyllä ole näkynyt. Me, sinä ja sponssit maksamme tämän koko homman. Mielestäni meillä olis oikeus ja kohtuus tietää, mihin tämä "laiva" on menossa seuraavaksi vai onko vielä isompi jäävuori tulossa eteen.

Ja jos johto näkee, että vika oli esim erikoistilanteissa, niin se ei ole kenenkään etu, että se tullaa kertomaan yleisesti, eli heitettäis Hölö bussin alle joka meillä jatkaa ensi kaudella. Hölö kuitenkin itse sanoi useasti ja korosti, että hän itse vastaa myös yyveestä. Hän vastaa kaikesta mitä kentällä tapahtuu.

Ei kai siihen kukaan ole selitystä pyytänyt ?
Oltiin huonompia ja rosteri oli paria pakkia vajaa.
Ainakin itseäni kiinnostaa tulevaisuus. Miten tästä eteenpäin.

Kun vastassa on joukkue, jolla on voittamisen kulttuuri ja tietotaito, miten mestaruuteen edetään, niin sille ei saa antaa ainuttakaan vapaalyöntiä. Ilves murskasi Tapparan 4-0 keväällä 2025. Ilves oli voittanut viimeisen runkosarjakohtaamisen. Ottelusarja oli 2-0, takana 6-0 murskavoitto ja Rauhala epäuskoisena haastattelussa.
Moni joka ei ymmärrä joukkuelajeja ja niiden ryhmädynamiikkaa vähättelevät Latvalan keihästämistä. Ottelusarja oli täysin Ilveksen hallinnassa, kunnes annetaan jo puoliksi lyödylle vastustajalle uskomaton henkinen buusti ja yhtäkkiä taululla onkin 2-0 vastustajalle. Tämä käsittämätön temppu oli suuressa roolissa koko ottelusarjan kulun kannalta.

No miksi minä en näe juurikaan valoa tunnelin päässä. Syy on yksin Koskelassa. Hutihankintoja tekee jokainen gm ja utj maailmassa. Ainoastaan tyhmä kuin saapas vielä jatkaa näiden Ratisten ja Latvaloiden sopimuksia ja hakataan päätä seinään vuodesta toiseen.

Jokainen boitokoi tavallaan tai ei boikotoi, mutta tämä ainainen välierissä sulaminen tai jääminen puolivälieriin on saatava poikki ("hinnalla, millä hyvänsä")... Se vaatii ratkaisuja, oman aseman uhrausta, sitä, että Ilves on taas organisaatio, jolla on halua ja tahtoa tehdä se "mahdoton"!
Oispa meillä johdossa niin järkeviä ihmisiä, että he kykenisivät katsomaan omaa tekemistään kriittisesti ja välittäisivät seurasta niin paljon, että lähtisivät itse pois – mutta kun ei ole. Onko se raha, asema vai tyhmyys, joka painaa eniten siinä, etteivät he ymmärrä tai osaa? Tätä on kuitenkin katsottu jo tarpeeksi kauan.

Koko organisaatio on luikkinut pakoon kannattajia. Podijakson piti tulla, mutta sitä ei tehty. Kahdeksaa Inside-jaksoa ei myöskään tehty. ”Tillu” tuli vain kertomaan omasta erinomaisuudestaan, mikä oli ”hyvä plus”. Samaan aikaan Seppä ja Jalo ovat olleet hiljaa. Koko kolmikko nauraa paskasta naurua Malagassa, kun he maksavat itselleen bonuksia hyvin tehdystä työstä. Se oli hyvä plus.

Oispa meillä johdossa niin järkeviä ihmisiä, että he kykenisivät katsomaan omaa tekemistään kriittisesti ja välittäisivät seurasta niin paljon, että lähtisivät itse pois – mutta kun ei ole. Onko se raha, asema vai tyhmyys, joka painaa eniten siinä, etteivät he ymmärrä tai osaa? Tätä on kuitenkin katsottu jo tarpeeksi kauan.

Koko organisaatio on luikkinut pakoon kannattajia. Podijakson piti tulla, mutta sitä ei tehty. Kahdeksaa Inside-jaksoa ei myöskään tehty. ”Tillu” tuli vain kertomaan omasta erinomaisuudestaan, mikä oli ”hyvä plus”. Samaan aikaan Seppä ja Jalo ovat olleet hiljaa. Koko kolmikko nauraa paskasta naurua Malagassa, kun he maksavat itselleen bonuksia hyvin tehdystä työstä. Se oli hyvä plus.
Johto odottaa että pöly laskeutuu ja kaikki jatkuu ennallaan. Niin on aina ollut ja niin uskotaan käyvän nytkin.
Nyt ollaan vaan pettyneitä kun tiputtiin karvaasti välierissä Tapparalle mikä sitten meni mestaruuteen asti. Pian julkaistaan Lantta, Korhonen ja loput huhutut sekä kerrotaan että joukkue on valmis vasta siirtorajalla.

Johto odottaa että pöly laskeutuu ja kaikki jatkuu ennallaan. Niin on aina ollut ja niin uskotaan käyvän nytkin.
Nyt ollaan vaan pettyneitä kun tiputtiin karvaasti välierissä Tapparalle mikä sitten meni mestaruuteen asti. Pian julkaistaan Lantta, Korhonen ja loput huhutut sekä kerrotaan että joukkue on valmis vasta siirtorajalla.
Jep vanha kunnon väsytys taktiikka ei ne syksyy asti jaksa huudella. Kertoo vaan karua kuvaa siitä että meillä kannattajilla ei ole paskankaan väliä kyllä isot herrat tietää pidät vaa turpas kii ja anna rahas.

Ja toisinpäin. Tärkeimpien pelaajien jääminen pois, muuttaa aina joukkuedynamiikkaa. Tsekkien maajoukkuepakki Kucerikin loukkaantuminen aiheutti suuren vajeen. Ilvekseltä putosi äijä, jonka ohi Tapparan härkien piti päästä, jotta pääsevät häiritsemään Pavlatin työskentelyä. Lisäksi Kucerik oli arvokas myös hyökkäyssuuntaan.
No vaikka Kucerik olisi ollut riveissä, niin ei hän olisi voinut puolustaa joka kentällisessä. Ei tulos voi (tai saa) olla yhdestä puolustajasta kiinni.

Ei kai siihen kukaan ole selitystä pyytänyt ?
Oltiin huonompia ja rosteri oli paria pakkia vajaa.
Ainakin itseäni kiinnostaa tulevaisuus. Miten tästä eteenpäin.
No itelle se on ainakin itsestään selvää. Kannu on tavoite joka kausi. Olen varma, että toimisto ajattelee näin. Ei mun tarvi sitä kuulla sitä välierätappion jälkeen.

Miksi ihmeessä toimisto ajattelisi yhtäkkiä jotain muita tavoitteita. Koskela jo avasi Ilveksen johdon linjanvetoja. Niistä en pidä yhtään, mutta näillä mennään. Vaikeampaa se kannujahti niillä linjauksilla on, mutta ei se mahdotonta ole.

Pärmäkosken cv on huikea. Mielenkiintoista nähdä näkyykö katsomoon asti mikään muuttuvan. Joka tapauksessa tällainen rekrytointikin kertoo halusta saada kilpailuetua muihin. Arposen rekrytointi kertoo samasta asiasta. Kyllä siellä kiviä käännellään kannun löytämiseksi.

Joitakin kiviä ei haluta kääntää ja sitä minä en ymmärrä. Eli nää ettei rahaa oteta muualta hankintoihin jne.

Mutta realismia on ymmärtää, että sellaista johtoa ei olekkaan eikä tule, että kaikki ajatukset mätsäisivät omieni kanssa saatika kenenkään muunkaan kanssa täällä.

Vaikka nuo jotkut linjaukset vituttaa itseäni suunnattomasti, mutta luotan nykyjohdon ammattitaitoon edelleen ja uskon heidän pystyvän tuomaan kannun.

Viimeksi muokattu:
Koskelahan siis sanoi, että tulos oli parempi kuin hyvä, eikä mitään sulamista tapahtunut. Myös Hölö sanoi, ettei mitään sulamista tapahtunut. Jos tuo ei ole selittelyä, niin mikä sitten? Välierissä 2-0 -johdosta viisi tappiota putkeen, eikä ole sulamista? No mikä sitten on, jos ei tuo?

”Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen”, totesi J. K. Paasikivi. Tätä voisi kokeilla, niin ehkä joskus päästäis nextil levelil.

En minä ainakaan mitään selittelyitä kaipaa. Näytöt on annettu ja tulokset on nähty. Hyvä plussa ja välierät, siinä se maksimaalinen taso. Realistisesti ajateltuna nykyinen johto on vielä pari vuotta tekemässä parhaansa mutta sitten tullee muutoksia. Kyllä minä ensi kaudellakin pelejä katselen, ei siinä mitään. Yksittäiset pelit antavat mukavia tunteita. Mutta se on maksimiodotus se välieräpaikka ja siinäpä se. Ei ole osoitettu että pidemmälle tämä pumppu pystyisi. Olen todella yllättynyt ja siis ihan positiivisesti jos finaaliin päästään.

En minä ainakaan mitään selittelyitä kaipaa. Näytöt on annettu ja tulokset on nähty. Hyvä plussa ja välierät, siinä se maksimaalinen taso. Realistisesti ajateltuna nykyinen johto on vielä pari vuotta tekemässä parhaansa mutta sitten tullee muutoksia. Kyllä minä ensi kaudellakin pelejä katselen, ei siinä mitään. Yksittäiset pelit antavat mukavia tunteita. Mutta se on maksimiodotus se välieräpaikka ja siinäpä se. Ei ole osoitettu että pidemmälle tämä pumppu pystyisi. Olen todella yllättynyt ja siis ihan positiivisesti jos finaaliin päästään.

Itse en kyllä jaksa enää. Arvostan ihmisiä jotka jaksavat, mutta itse alan olla aika puutunut tuijottamaan koko kauden kaiken maailman hupipelejä tuntitolkulla ja lopussa odottaa vain pettymys ja kasa paskaa.

Katsoin foorumista statistiikkaa, paikalla 92 jäsentä. Ei nyt ihan hirveitä pelkotiloja taida johdossa aiheuttaa, jos tästä porukasta jokunen boikotoi.

Itse en kyllä jaksa enää. Arvostan ihmisiä jotka jaksavat, mutta itse alan olla aika puutunut tuijottamaan koko kauden kaiken maailman hupipelejä tuntitolkulla ja lopussa odottaa vain pettymys ja kasa paskaa.
Viihteenä se tulee ottaa tuo runkosarja. Joka peli yksittäisenä otatuksena. Siis itsekin varmaan jaksaisi joka peliä katsella/kuunnella jos ei vanhemman puoleinen isäni olisi asiasta kiinnostunut. Sen verran turtunut alkaa olemaan itsekin mutta eiköhän sitä taas syksyllä jaksa. Tuovat kuitenkin arkeen vaihtelua. Mutta valehtelisin jos en sanoisi että nämä keväät ovat kerta kerralta raskaampia.

No vaikka Kucerik olisi ollut riveissä, niin ei hän olisi voinut puolustaa joka kentällisessä. Ei tulos voi (tai saa) olla yhdestä puolustajasta kiinni.
Valitettavasti oli. Yli 20 min peliajoilla pelannut Kucerik vaihdettiin junnu Soiniin, se lopulta maksoi sarjan. Kaikki näkivät sen. Toki näin ei olisi saanut olla.

Katsoin foorumista statistiikkaa, paikalla 92 jäsentä. Ei nyt ihan hirveitä pelkotiloja taida johdossa aiheuttaa, jos tästä porukasta jokunen boikotoi.
Sehän olisi katastrofi jos kaikki foorumilla boikotoisi. Satoja kausareita kaudessa vähemmän. Tätä toki nyt halutaankin.

Takaisin