Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Äh, eikai se Pennanen oikeasti mikään Tommy Hellstenin seuraaja ole?
Ihan sydämellinen ja hyväätahtova mies varmasti, mutta olen kyllä ennen kaikkea häkeltynyt jos Pennanen on joku Tommy Hellstenin oppilas. Mulle jopa tämä selittää todella paljon tapahtunutta.
Kyllä Pennanen Hellstenin oppeja on ammentanut.

Haikuri kertoi, että Pennanen oli tuonut koppiin kaiken maailman huuhaata. Mitä itse olen kuullut tuo pitää paikkansa. Siellä on ollut mm. Zumbaa ja kaiken maailman rentoutusharjoituksia

Itsekin olen lukenut lukuisia Hellstenin kirjoja. Ainoa niiden anti on ollut jonkinlainen ymmärryksen lisääntyminen alkoholistin lapsen sielunmaisemasta, joka Hellsten itse on. On siis alkoholistin lapsi ja itsekin ollut juoppo. En kyllä elämäntapaoppaiksi miehen kirjoja suosittelisi.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Kyllä Pennanen Hellstenin oppeja on ammentanut.

Haikuri kertoi, että Pennanen oli tuonut koppiin kaiken maailman huuhaata. Mitä itse olen kuullut tuo pitää paikkansa. Siellä on ollut mm. Zumbaa ja kaiken maailman rentoutusharjoituksia

Itsekin olen lukenut lukuisia Hellstenin kirjoja. Ainoa niiden anti on ollut jonkinlainen ymmärryksen lisääntyminen alkoholistin lapsen sielunmaisemasta, joka Hellsten itse on. On siis alkoholistin lapsi ja itsekin ollut juoppo. En kyllä elämäntapaoppaiksi miehen kirjoja suosittelisi.
Voi luoja paratkoot. Eikö ton rentouden olis voinu hoitaa ihan kuuntelemalla valaiden paritteluääniä kuten joskus muinoin. Vaikka kyseessä oli Haikuri, niin jotenki ajattelin että voihan näissä "huhuissa" jotain totuuden perääkin olla. Oon aivan varma että jonain päivänä näitä kopin tapahtumia tulee esiin ja julki jossain.
 

RanskanIlves

Luottopelaaja
Viestejä
1 760
Nyt täytyy nostaa käsi ylös virheen merkiksi. Siis jos Pennasella jäi kättelyt väliin siksi, että oli kiire jo maksetulle zumbatunnille, niin ymmärrän täysin. Jääkiekko on kuitenkin vain jääkiekkoa, zumbassa jää helposti muista kurssilaisista jälkeen, jos tunnille ei pääse.
 

Jekimovs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
105
Tässä taisi nyt käydä sitten niin, että Pennanen hurahti tuohon self helppiin valitettavasti tämän Ilves-ajanjakson aikana. Puheet psykologian opiskelusta voidaan myös unohtaa. Miten media voi puhua hänestä lähes valmiina psykologina? Luulisi medialla olevan jokin vastuu.

Tämä kaikki näyttäytyy todella irvokkaana, mutta ymmärrettävänä. Olen pitänyt Pennasta älykkäänä ja ihmettelin että mitä ihmettä tapahtuu, mutta nyt asiat loksahtelevat kohdalleen. Self help on varmasti toisille silmiä avaavaa ja osa pystyy ammentamaan siitä voimaakin. Johtajan karismaan ja arvomaailmaan se ei kuitenkaan sovi ja alaiset myös tämän huomaavat.

Viimeisimmän ottelun jälkeen Pennasen brändi otti osumaa, nyt jos tämä pitää paikkansa, brändiä ei enää ole. Tämä oli epätotuuksilla luotu kupla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 820
Hienosti on avattu ihmisyyttä johtajuuden takana. Kysyn kuitenkin, että onko moista nähty aiemmin, että joukkueen valmennus ei olisi tullut kentälle tappion jälkeen kättelemään vastustajaa?
En tiedä / muista, mutten ihmettelisi, jos joku Jortikka olisi joskus tehnyt saman. Toki täytyy sanoa sekin, että tuskin tuo kättely on muutenkaan ihan samalla lailla mennyt joka vuosi sieltä vuodesta 1975. Pelaajat totta kai ovat aina kätelleet ottelun ja ottelusarjan jälkeen.
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 652
Itsekin luulin, että Pennanen opiskelisi psykologiaa yliopistossa. Googlettamalla löytyy helposti Pennasen vastaanoton sinut jotka eivät kerro hänen päteyydestään mitään muuta kuin, että hän on "Ihminen tavattavissa -terapeuttiopiskelija".
 

Kissamummu

Rivipelaaja
Viestejä
60
Itsekin luulin, että Pennanen opiskelisi psykologiaa yliopistossa. Googlettamalla löytyy helposti Pennasen vastaanoton sinut jotka eivät kerro hänen päteyydestään mitään muuta kuin, että hän on "Ihminen tavattavissa -terapeuttiopiskelija".
Tällaiseen käsitykseen on moni päätynyt mutta mistä ihmeestä se on lähtöisin?
Samoin kuukkelin apuun turvautuen en löytänyt yhdenkään toimittajan tekemää juttua P.A:n psykologian opinnoista tai valmistumisesta ammattiin. Kriittisesti ajatellen ihmettelen, että itsekin ostin melko sokeasti tämän uskomuksen; psykologiaa on todella vaikeaa päästä opiskelemaan yliopistoon ja kyllä se loppututkinto jokusen vuoden ottaa. Millä ihmeen ajalla Pennanen olisi sen hiljattain suorittanut ? Harva nero kirjoittaa gradunsa tuosta vaan kaiken muun ohessa.
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 652
Tällaiseen käsitykseen on moni päätynyt mutta mistä ihmeestä se on lähtöisin?
Samoin kuukkelin apuun turvautuen en löytänyt yhdenkään toimittajan tekemää juttua P.A:n psykologian opinnoista tai valmistumisesta ammattiin. Kriittisesti ajatellen ihmettelen, että itsekin ostin melko sokeasti tämän uskomuksen; psykologiaa on todella vaikeaa päästä opiskelemaan yliopistoon ja kyllä se loppututkinto jokusen vuoden ottaa. Millä ihmeen ajalla Pennanen olisi sen hiljattain suorittanut ? Harva nero kirjoittaa gradunsa tuosta vaan kaiken muun ohessa.
Mielikuvat tulivat itselleni siitä, että Pennanen itse, tai toimittaja puhui lehtijutuissa psykologian opinnoista. Jos olisi ollut puhetta terapeutin opinnoista, niin siitä muodostuisi ainakin itselleni toisenlainen mielikuva, joka olisi lähempänä tätä totuutta
 

Carl Sars

Rivipelaaja
Viestejä
94
Tässä Aamulehden pudotuspelien alla julkaistussa haastattelussa sanotaan selvästi että Pennanen suorittaisi yliopistotason psykologian tutkintoa:

HENKINEN puoli ja sen valmennus on asia, jota pelaajien mukaan Pennasen Ilveksessä painotetaan poikkeuksellisen paljon. Ilveksessä on kauden aikana harjoiteltu esimerkiksi erilaisten tunteiden ja tilanteiden käsittelyä.

Eikä ihan sattumalta. Pennasen on tänä keväänä määrä saada valmiiksi yliopistotason psykologian tutkinto, jota hän on työstänyt kuuden vuoden ajan.

Ehkä nyt ilmitulleiden huhujen valossa voisi joku noheva toimittaja selvittää missä yliopistossa tuota tutkintoa suoritetaan.
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
324
Tässä Aamulehden jutussa:

"Pennasen on tänä keväänä määrä saada valmiiksi yliopistotason psykologian tutkinto, jota hän on työstänyt kuuden vuoden ajan."

Ei mainintaa tosin siitä että onko tämä kandi- vai maisteri. Tutkinto kuitenkin eli ei puhuta varmaankaan mistään perusopinto-kokonaisuudesta.

 

BanaaniKeisari

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
559
Tässä Aamulehden pudotuspelien alla julkaistussa haastattelussa sanotaan selvästi että Pennanen suorittaisi yliopistotason psykologian tutkintoa:



Ehkä nyt ilmitulleiden huhujen valossa voisi joku noheva toimittaja selvittää missä yliopistossa tuota tutkintoa suoritetaan.
Eikös tämä ollut jyväskylässä? Muistaakseni meni suoraan raksilasta valmistujaisiin syksyllä.
 

Kissamummu

Rivipelaaja
Viestejä
60
Tässä Aamulehden jutussa:

"Pennasen on tänä keväänä määrä saada valmiiksi yliopistotason psykologian tutkinto, jota hän on työstänyt kuuden vuoden ajan."

Ei mainintaa tosin siitä että onko tämä kandi- vai maisteri. Tutkinto kuitenkin eli ei puhuta varmaankaan mistään perusopinto-kokonaisuudesta.

Tässä Aamulehden pudotuspelien alla julkaistussa haastattelussa sanotaan selvästi että Pennanen suorittaisi yliopistotason psykologian tutkintoa:



Ehkä nyt ilmitulleiden huhujen valossa voisi joku noheva toimittaja selvittää missä yliopistossa tuota tutkintoa suoritetaan.
Kiitokset näistä. Omat hakusanat olleet näköjään huonot ja liian suppeat .
 

Dale Cooper

Rivipelaaja
Viestejä
18
Tästä Hämeen Sanomien jutusta neljän vuoden takaa käy ilmi, että on tuosta pari vuotta aiemmin aloittanut nuo Ihminen tavattavissa -opinnot (myös tässä vanhassa Ylen jutussa mainitaan terapeuttiopinnot). Nyt tuosta on siis se kuusi vuotta, aika, minkä esim. tuo Aamulehden juttu mainitsee. Missään noissa aiemmissa uutisissa mitä äkkiseltään löysin, ei puhuta psykologian yliopistotutkinnosta.

Vähän nyt jää hämäräksi, että onko Pennanen siis työstänyt sekä tuota terapeuttikoulutusta että psykologian yliopistotutkintoa molempia viimeiset kuusi vuotta, ja toiminut vielä nyt pari kautta päävalmentajana? Jos on pystynyt näitä kaikkia kolmea suorittamaan samaan aikaan, niin nostan kyllä hattua - mutta ensin haluaisin saada vahvistuksen noista yliopisto-opinnoista.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Psykoterapia ja muut psykiatriset hoitoprosessit ovat pitkiä, jopa vuosia ellei vuosikymmeniä jatkuvia prosesseja, joiden teho on vaihteleva. Urheilupsykologiasta en tiedä mitään mutta voisin kuvitella, että reilun parinkymmenen yksilön sparraamminen on erittäin vaikeaa johtuen yksilöiden eroista ja melko kapeasta aikaikkunasta. Riskinä on vastareaktio ihmiseltä, tässä tapauksessa pelaajalta, joka kokee oman lantunsisäisen maailmansa avaamisen / sorkkimisen vastenmieliseksi. Oma veikkaukseni on, että näin juuri on tapahtunut ja lopputuloksena on ollut hämmentyneitä ja vihaisiakin yksilöitä, joiden suoritustaso on laskenut. He kuitenkin ovat tulleet pelaamaan jääkiekkoa eivätkä palkkautuneet terapiasessioihin
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 973

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Ylös