Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

Sirkkeli

Rivipelaaja
Viestejä
13
No, onneksi olemme seuraavaksi saamassa valmentajan, joka osaa ottaa vastuuta joukkueesta ja kantaa vastuunsa. Toisin kuin Pennanen, joka löi Toronto Maple Leafs leimaa meihin. Eipä esim. Pelicanskaan ole koskaan voittanut kultaa Liigassa tai SM-sarjassa, (ellei sen edeltäjää Viipurin Reippaan vuonna 1928 voittamaa ensimmäistä Suomen mestaruutta lasketa...) Niemelä sentään valmensi ko. joukkueen hopealle viime vuonna. Ja toki on siis monia muitakin joukkueita, jotka eivät ole koskaan voittaneet Liigan mestaruutta...
Sanoin jo viime vuonna, että Myrrän potkuilla ei saatu mitään aikaan ja nyt Pendon palkkaus viimeistään osoittautui karmeaksi virheeksi.
Mielestäni Antti Pennanen on ansainnut kaiken kuran, mitä häntä nyt kohtaa. Lapinlahden lintujen sketsiohjelmaa mukaellen, sanon: "Ja se oli sille Antti Pennasen mulkulle ihan oikein!"

Tässä Niemelän omat sanat ja tällaista johtajuutta odotamme:
"Kaikki vastuu siitä, miten pelaamme, on minulla. Ei siinä tarvitse mennä minkään muun taakse. Jos homma ei toimi, se on mun vika, Pelicans-luotsi Niemelä ilmoittaa.
Onko se noin yksinkertaista?
– On. Jos emme pelaa hyvin, vika on minussa. Ja se on sitä loppuun asti, Niemelä ilmoittaa julkeasti."
Juuri näin, valmentaja kantaa vastuunsa ja kättelee vastustajat.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
690
Mainio kirjoitus.

Haluan uskoa ja toivoa kuitenkin että Pendo vielä jossain muodossa, on se sitten Ilvestyskirja tai somen haastatteluvideo tai mitä vaan niin huomioi myös yhteisön.
Jos palkka Ilvekseltä juoksee vielä tämän kuukauden, eiköhän nämä olosuhteet huomioon ottaen sellainen video tai useampia tulla näkemään... suorastaan kovasti ihmettelen, jos kohutun valmentajan annetaan toimistolla pelien jälkeen vain kadota kokonaan kuin pieru Saharaan.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 002
Toivottavasti Pennanen saadaan haastatteluun ja kertomaan oma versionsa kaikkien aikojen mahalaskusta tai suorastaan pahimman kauhuleffan katastrofista. Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole.

Sen verran herra on meille kuluttajille ja kannattajille velkaa.
 

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
350
No, onneksi olemme seuraavaksi saamassa valmentajan, joka osaa ottaa vastuuta joukkueesta ja kantaa vastuunsa.
Meidän peli riittää. Samalla kun jokainen kolumni ja artikkeli lyttää pelokkaan Ilveksen sekä jokainen jääkiekkoa yli pari pankkipäivää seurannut näki, että KalPalla oli peli-identiteetti ja pelaaminen oli ylivertaista Ilvekseen verrattuna.

Mitä teki IFK 0-3 asemassa, kun ei löytynyt aseita pelsujen nopeaan suunnanmuutos/tempolätkään? Muutti pelitapaa. Mitä teki Ilves? Ei mitään ja herra johtaja eleli omissa deluusioissaan.

Nyt psykologin alkuna herra johtaja voisi perehtyä ilmiöön nimeltä confirmation bias ja varmistaa ettei elele harhoissaan ens helmikuussa ollessaan vastuussa suomen kiekkomaineesta.

PFF.
 
Viimeksi muokattu:

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 310
Eiköhän tässä nyt käynyt klassinen, eli Pendoa ei kiinnostanut vittuakaan Ilves, koska on ihan yhtä palkkasoturi kuin Palvekin. Uusi työpaikka jo varma, joten suorituksella ei ollut mitään merkitystä.
En kyllä oikein usko tähänkään. Ei kukaan valmentaja halua ansioluetteloonsa tällaista floppausta.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 021
Toivottavasti Pennanen saadaan haastatteluun ja kertomaan oma versionsa kaikkien aikojen mahalaskusta tai suorastaan pahimman kauhuleffan katastrofista. Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole.

Sen verran herra on meille kuluttajille ja kannattajille velkaa.
Tämähän on deja-vu.
Olisiko tapahtunut ennenkin?
-saimmeko ulostulon Ilvekseltä?
- Emme.
Saammeko nyt?
-emme.
 

Dale Cooper

Rivipelaaja
Viestejä
18
Äh, eikai se Pennanen oikeasti mikään Tommy Hellstenin seuraaja ole?

Eihän Hellsten edes ole mitään psykologiaa. Hän ei ole psykologi (eikä psykiatri, vaikka se ei nyt tähän liitykään), eikä omien ilmoittamien titteliensä mukaan edes psykoterapeutti (joka on Valviran suojaama nimike) vaan vain "terapeutti" (jollain saaa ilmoittaa kuka vaan olevnasa). Hellstenin kirjat ovat todella pahasti self-help -tyylisiä elämäntaito-oppaita ja niissä on todella pahaa keittiöpsykologian vaaraa jatkuvasti, johtuen ihan siitä että kaverilla ei ole mitään virallisia kyvykkyyksiä psykologisiin asioihin, mieshän on teologi.

Ihan sydämellinen ja hyväätahtova mies varmasti, mutta olen kyllä ennen kaikkea häkeltynyt jos Pennanen on joku Tommy Hellstenin oppilas. Mulle jopa tämä selittää todella paljon tapahtunutta.

Kyllä, olen näihin tutustunut koska pikkuveljeni jolla on elämässä ollut vaikeaa oli jossain vaiheessa aivan hurahtanut näihin ja kuvitteli Hellstenin kirjoista löytävänsä jotain apua.

Moni voi löytää noista Hellstenin ajatuksista merkityksellisyyttä ja suuntaa elämäänsä ja olen onnellien kaikkien puolesta jotka löytävät, mutta toisaalta objektiivisesti tarkasteltuna Hellsten on ihan hörhöilyn rajamailla taiteilevaa tavaraa. Kuitenkin vain rajamailla, en sano että on hörhöilyä. Ja on todella vaikea nähdä miten hemmetissä Hellstenin pehmeä ja rakastava ote auttaa jääkiekkojoukkueen suorittamisessa.

Mun leuka on lattialla.
Siis miten mä olen ollut siinä käsityksessä, että Pennanen opiskelee psykologiaa yliopistossa? Jos kyse on tuosta Hellstenin täydennyskoulutuksesta, niin onhan tuo ihan täysin eri asia kuin yliopistotutkinto, joka valmistaa kriittiseen ajatteluun ja antaa varmasti aika paljon laajemman käsityksen psykologiasta. Siinäkin kun on käsittääkseni aika paljon erilaisia tutkimussuuntauksia. Kyllä tämä ainakin itselleni on valtavan merkittävä ero - Hellstenin koulutusta sinällään väheksymättä. Mutta nuo tuon kaltaiset koulutusohjelmat on kai vähän villi länsi, eikä niistä valmistuneet voi esim. käyttää Valviran myöntämää psykoterapeutin ammattinimikettä.

Tarkoitukseni ei ole väheksyä ketään henkilöä tai mitään koulutusta, mutta yllätyin vaan.
 

JAKEJOKKE

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
378
Toivottavasti Pennanen saadaan haastatteluun ja kertomaan oma versionsa kaikkien aikojen mahalaskusta tai suorastaan pahimman kauhuleffan katastrofista. Oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei edes ole.

Sen verran herra on meille kuluttajille ja kannattajille velkaa.
Tämä herra Pennanen ei tule varmaan kertomaan mitään tästä kaudesta. Minkälainen valmentaja jättää muun joukkueen kättelemään vastustajat kun häviö napsahti? En tiedä mitään mutta..jotainhan kertoo sekin kun kukaan ei elänyt tunteella näissä peleissä.. olivat kuin koomassa penkilläkin. Koppi kenties menetetty jossain vaiheessa?
 
Viimeksi muokattu:

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
En kyllä oikein usko tähänkään. Ei kukaan valmentaja halua ansioluetteloonsa tällaista floppausta.
Ei tietenkään halua, karmea epäonnistuminen, mutta ihan höpö höpöä, että ei kiinnostanut.
 

asdaf

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
552
Tästä kaudesta jäi Netflix tuotannon elokuva fibat, nämähän aika usein loppuu kesken niin, ettei oikeastaan ole mitään loppuratkaisua.
 

RanskanIlves

Luottopelaaja
Viestejä
1 765
Tästä kaudesta jäi Netflix tuotannon elokuva fibat, nämähän aika usein loppuu kesken niin, ettei oikeastaan ole mitään loppuratkaisua.

Tai samassa hengessä Netflix-sarja, jonka kolmas ja viimeinen tuotantokausi perutaan ja hommalla ei ole sitten loppua ollenkaan.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 900
Tästä kaudesta jäi Netflix tuotannon elokuva fibat, nämähän aika usein loppuu kesken niin, ettei oikeastaan ole mitään loppuratkaisua.
Ja kaiken lisäksi ovat yleensä laadultaan paskoja, yhtäläisyyksiä löytyy.
 

kyöstimansest

Tulokas
Viestejä
6
Siis miten mä olen ollut siinä käsityksessä, että Pennanen opiskelee psykologiaa yliopistossa? Jos kyse on tuosta Hellstenin täydennyskoulutuksesta, niin onhan tuo ihan täysin eri asia kuin yliopistotutkinto, joka valmistaa kriittiseen ajatteluun ja antaa varmasti aika paljon laajemman käsityksen psykologiasta. Siinäkin kun on käsittääkseni aika paljon erilaisia tutkimussuuntauksia. Kyllä tämä ainakin itselleni on valtavan merkittävä ero - Hellstenin koulutusta sinällään väheksymättä. Mutta nuo tuon kaltaiset koulutusohjelmat on kai vähän villi länsi, eikä niistä valmistuneet voi esim. käyttää Valviran myöntämää psykoterapeutin ammattinimikettä.

Tarkoitukseni ei ole väheksyä ketään henkilöä tai mitään koulutusta, mutta yllätyin vaan.
Ei helvetti, pakko päästää kirosana, anteeksi. Älkää bannatko.

Kyllä se nyt vaan niin on että nämä Antti Pennasen psykologiahommat on ihan epävirallista kamaa. Ei todellakaan opiskele missään yliopistossa psykologiaa. Omilla sivuillaan kertoo olevansa "Olen Ihminen tavattavissa -terapeuttiopiskelija". Antti Pennanen – Mitä kaikkea meissä onkaan? Ei puhuta psykoterapeutista mitään, eikä psykologista. "Ihminen tavattavissa" on tuon hörhöilyn rajamailla olevan, vailla mitään psykologiaan liittyvää tutkintoa operoivan Tommy Hellstenin trademark. Tommy Hellsten -instituutti | Terapiapalvelut ja koulutus | Ihminen tavattavissa Koulutuksen antaa "Tommy Hellsten -instituutti Oy".

Mun mielestä tää on oikeasti ihan uskomaton paljastus tai selvitys tähän kohtaan kautta ja ylipäätään Pennasen uraa. Herran psykologius on saanut aivan uskomattomat mittasuhteet mediassa ja kansan keskuudessa. Mitään psykologia ei ole eikä tule.

Sydämellisen self help -kirjasarjan kirjoittajan oppien toistaja on tulossa.

Korostan että Pennanen ei tee tässä mitään laitonta, hämärää tai väärää, eikä Pennanen ole todennäköisesti koskaan edes väittänyt mitään muuta. Mutta koko termi “psykologi” pitäisi nyt jättää Pennasesta ja hänen tyylistään, opinnoistaan ja ihan kaikesta pois. Näillä pohjilla epäilen tosi vahvasti onko siellä Ilveksen kopissa edes pyörinyt oikeasti psykologeja vai “Ihminen tavattavissa” -konsultteja… Aikamoista.
 
Viimeksi muokattu:

malle

Rivipelaaja
Viestejä
26
Äh, eikai se Pennanen oikeasti mikään Tommy Hellstenin seuraaja ole?

Eihän Hellsten edes ole mitään psykologiaa. Hän ei ole psykologi (eikä psykiatri, vaikka se ei nyt tähän liitykään), eikä omien ilmoittamien titteliensä mukaan edes psykoterapeutti (joka on Valviran suojaama nimike) vaan vain "terapeutti" (jollain saaa ilmoittaa kuka vaan olevnasa). Hellstenin kirjat ovat todella pahasti self-help -tyylisiä elämäntaito-oppaita ja niissä on todella pahaa keittiöpsykologian vaaraa jatkuvasti, johtuen ihan siitä että kaverilla ei ole mitään virallisia kyvykkyyksiä psykologisiin asioihin, mieshän on teologi.

Ihan sydämellinen ja hyväätahtova mies varmasti, mutta olen kyllä ennen kaikkea häkeltynyt jos Pennanen on joku Tommy Hellstenin oppilas. Mulle jopa tämä selittää todella paljon tapahtunutta.

Kyllä, olen näihin tutustunut koska pikkuveljeni jolla on elämässä ollut vaikeaa oli jossain vaiheessa aivan hurahtanut näihin ja kuvitteli Hellstenin kirjoista löytävänsä jotain apua.

Moni voi löytää noista Hellstenin ajatuksista merkityksellisyyttä ja suuntaa elämäänsä ja olen onnellien kaikkien puolesta jotka löytävät, mutta toisaalta objektiivisesti tarkasteltuna Hellsten on ihan hörhöilyn rajamailla taiteilevaa tavaraa. Kuitenkin vain rajamailla, en sano että on hörhöilyä. Ja on todella vaikea nähdä miten hemmetissä Hellstenin pehmeä ja rakastava ote auttaa jääkiekkojoukkueen suorittamisessa.

Mun leuka on lattialla.
Noilla kahdellahan on You Tubessa ihan video, missä kilvan komppaavat toisiaan.
 
Ylös