Niilon Pojat

Ei ole kerrottu mistään loppukauden bänneistä. Mikä siinä luetun ymmärryksessä on niin vaikeata?
Viestistä ei tuota ole luettavissa. Nyt jukoliste. Tämä on kaikille todella epämääräistä. Se että Niilot sanovat että jotain jossain ei ole hyväksyttävää ja sitä protestoidaan ei auta ymmärtämään tilannetta yhtään. Anteeksi vaan mutta oletteko muka niin junnuja ettei esim työelämän perussäännöt ole tiedossa? Syy - seuraus. Jne.
 
Ei jumalauta... Onko ilmoitettu että perseilyistä tulee seuraukset?

edit. Ilveksen työntekijöille kyseessä on työelämä
 
Viestistä ei tuota ole luettavissa. Nyt jukoliste. Tämä on kaikille todella epämääräistä. Se että Niilot sanovat että jotain jossain ei ole hyväksyttävää ja sitä protestoidaan ei auta ymmärtämään tilannetta yhtään. Anteeksi vaan mutta oletteko muka niin junnuja ettei esim työelämän perussäännöt ole tiedossa? Syy - seuraus. Jne.
No ei varmaan kannattaisi sitten huudella tai puuttua asioihin joista ei itse tiedä tarpeeksi. Näyttää unohtuvan aina välillä että tää ei nimenomaan ole mitään työelämää ja yritystoimintaa vaan yksityisten ihmisten vapaa-ajan viettoa. Ole hyvä ja mene itse kannattamaan sinne päätyyn sen sijaan että huutelet täällä.
 
No ei varmaan kannattaisi sitten huudella tai puuttua asioihin joista ei itse tiedä tarpeeksi. Näyttää unohtuvan aina välillä että tää ei nimenomaan ole mitään työelämää ja yritystoimintaa vaan yksityisten ihmisten vapaa-ajan viettoa. Ole hyvä ja mene itse kannattamaan sinne päätyyn sen sijaan että huutelet täällä.
Tämä on nimenomaan työtä Ilveksen pelaajille ja työntekijöille. Ja juurihan täällä (vai oliko FF5sella) arvosteltiin porukkaa joka oli mennyt sinne päätyyn. Itse arvostan kannattajaryhmän työtä mutta tämä alkaa olemaan naurettavaa.
 
Laki ei helkatti tunne porttikieltoa, mutta ovatko Niilot niin junnuja etteivät vaikkapa yöjuottoloissa ole ikinä käyneet... Wikipedia on lähteistä paskoin, mutta olen nyt laiska:

Porttikielto tarkoittaa henkilölle tai ryhmälle annettua kieltoa mennä määrättyyn tilaan, paikkaan, yleisötilaisuuteen tai muuhun julkiseen tapahtumaan. Porttikiellon syynä on yleensä vahingonteko tai häiriökäyttäytyminen. Porttikiellon saantia kutsutaan myös mustalle listalle joutumiseksi. Laki ei tunne porttikiellon käsitettä. Sitä voidaan kuitenkin perustella järjestyksenvalvojan oikeudella estää pääsy mahdollisesti ongelmia aiheuttavilta henkilöiltä ja julkisrauhan säilyttämisellä
Erohan tässä on se, että baarissa voidaan katsoa henkkarit ja sen perusteella tunnistaan henkilö. Ilveshän ei tässä tapauksessa voi edes tietää porttikieltoja saaneiden ihmisten nimiä.
 
Porttikielto tarkoittaa henkilölle tai ryhmälle annettua kieltoa mennä määrättyyn tilaan, paikkaan, yleisötilaisuuteen tai muuhun julkiseen tapahtumaan. Porttikiellon syynä on yleensä vahingonteko tai häiriökäyttäytyminen. Porttikiellon saantia kutsutaan myös mustalle listalle joutumiseksi. Laki ei tunne porttikiellon käsitettä. Sitä voidaan kuitenkin perustella järjestyksenvalvojan oikeudella estää pääsy mahdollisesti ongelmia aiheuttavilta henkilöiltä ja julkisrauhan säilyttämisellä


Porttikieltoa ei vaan ole laillista antaa yleisötapahtumiin, vielä. Pauli Kiuru (kok.) tuohon ajaa muutosta. Erikoista että Ilves tulkitsee lakia näin, mutta toisaalta, onhan meillä oma tulkintamme myös loukkaantumisten tiedottamisesta. :)

Tuossa esimerkiksi yksi juttu aiheesta.
 
Ei kai kukaan halua mitään helvetin bangereita katsomoon? Niistä saisivat antaa ihan kunnolla porttikieltoa. Ihan sama mitä laki eli tietyn ihmisryhmän vaihtuvat mielipiteet tähän sanoo.
Se oli oletettavasti viittaus tähän:
1782638194068.png
 
Aijaa no sitten ainakin ton jutun perusteella joku tykkää. Omasta mielestäni taas vittumaisimpia rekvisiittoja mitä futiskatsomo voi pitää sisällään.
En tiiä, ite veikkaan vain, että kun on niputettu noin kaikki yhteen, niin ei sitä jaksa erikseen bangereiden takia antaa muista väärää kuvaa, joten vastaa vähän kuin bangereista huolimatta.
 
En tiiä, ite veikkaan vain, että kun on niputettu noin kaikki yhteen, niin ei sitä jaksa erikseen bangereiden takia antaa muista väärää kuvaa, joten vastaa vähän kuin bangereista huolimatta.
Hyvä pointti. Ei nyt kyllä oma ajatus kulje sitten yhtään.:oops: Olisi kyllä vähintäänkin outoa jos joku pelaaja kaipaisi nimenomaan noita bangereita.
 
Porttikieltoa ei vaan ole laillista antaa yleisötapahtumiin, vielä. Pauli Kiuru (kok.) tuohon ajaa muutosta. Erikoista että Ilves tulkitsee lakia näin, mutta toisaalta, onhan meillä oma tulkintamme myös loukkaantumisten tiedottamisesta. :)

Tuossa esimerkiksi yksi juttu aiheesta.
Paitsi, että on laillista tapahtuman järjestäjän estää pääsy tapahtumaan, mikäli sille on painavat perusteet, eli esimerkiksi jos on perusteltua epäillä häiriökäyttäytymistä aikaisemman käytöksen perusteella.

Porttikieltoa ei ole laissa määritelty, mutta sitä ei myöskään ole erikseen kielletty antaa, ellei se perustu syrjintään tms.
 
Paitsi, että on laillista tapahtuman järjestäjän estää pääsy tapahtumaan, mikäli sille on painavat perusteet, eli esimerkiksi jos on perusteltua epäillä häiriökäyttäytymistä aikaisemman käytöksen perusteella.

Porttikieltoa ei ole laissa määritelty, mutta sitä ei myöskään ole erikseen kielletty antaa, ellei se perustu syrjintään tms.

Järjestysmiehellä on aina pääsyesto-oikeus. Eli oikeus estää pääsy tapahtumaan esim aiempien ongelmien tai sääntörikkomusten perusteella. Tapauskohtaisesti. Järkkärillä aina, mutta urheiluseuralla/järjestäjällä ei välttämättä. Tietty vähän tulkinnanvaraista kumpi sen antaa ja kumpi vain tiedottaa.

Aina koko ajan porttikieltoja on jaettu ja ollut. Koskaan niitä ei ole laittomiksi todettu. Saisi lakeja selkeyttää. En tiedä mikä kestää. Yksinkertainen asia. Jo senkin takia, että stadionilla myydään alkoholia. Huonoon käytökseen ja järjestyshäiriöihin on pakko puuttua.
 
Järjestysmiehellä on aina pääsyesto-oikeus. Eli oikeus estää pääsy tapahtumaan esim aiempien ongelmien tai sääntörikkomusten perusteella. Tapauskohtaisesti. Järkkärillä aina, mutta urheiluseuralla/järjestäjällä ei välttämättä. Tietty vähän tulkinnanvaraista kumpi sen antaa ja kumpi vain tiedottaa.

Aina koko ajan porttikieltoja on jaettu ja ollut. Koskaan niitä ei ole laittomiksi todettu. Saisi lakeja selkeyttää. En tiedä mikä kestää. Yksinkertainen asia. Jo senkin takia, että stadionilla myydään alkoholia. Huonoon käytökseen ja järjestyshäiriöihin on pakko puuttua.
Siis tapahtuman järjestäjä on vastuussa tapahtuman järjestyksestä ja järjestyksenvalvojat ovat silloin töissä tapahtuman järjestäjällä.

Noudattavat siis tapahtuman järjestäjän asettamia sääntöjä (ja toki yleisesti laista tulevia säännöksiä tapahtumissa).
 
Takaisin
Ylös