Tommi Niemelä - Ilveksen päävalmentaja 2024 -

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 830
Palstalla on kova innostus uudesta valmentajasta, itse ajattelin seurata 10-15 peliä sarjan alusta ja muodostaa sitten oman mielipiteeni. Kova innostus oli aikanaan myös Pendosta. Toivottavasti nyt on tähtien asento Ilveksen kannalta suotuisa.
Kannattaa ehkä hieman pidempään seurata. Monihan jo viime syksynä muodosti muutaman pelin perusteella mielipiteen ja Hölölle perustettiin jo kenkää ketjukin Ilveksen puolelle.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 933
Palstalla on kova innostus uudesta valmentajasta, itse ajattelin seurata 10-15 peliä sarjan alusta ja muodostaa sitten oman mielipiteeni. Kova innostus oli aikanaan myös Pendosta. Toivottavasti nyt on tähtien asento Ilveksen kannalta suotuisa.
Sarjan alun 10-15 peliä, niin ei voi kokonaiskuvaa edes muodostaa. Muistetaan viime vuoden Pelsujen kyykkäys juurikin kauden alussa ja sen jälkeiset darts-turnajaiset.

Ehkä katellaan sitten vuoden päästä ja tehdään arvioita.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 801
Palstalla on kova innostus uudesta valmentajasta, itse ajattelin seurata 10-15 peliä sarjan alusta ja muodostaa sitten oman mielipiteeni. Kova innostus oli aikanaan myös Pendosta. Toivottavasti nyt on tähtien asento Ilveksen kannalta suotuisa.
Jep.
Luottavaisin mielin hölön suhteen.
Varmasti osaa hommansa ja käsitellä pelaajia ja pitää ryhmädynamiikan kuosissa.
Pelitapa nähdään syksyn mittaan, toimivuus, natsaako rosteri ja millainen on pelin viihdearvo.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Hölöltä mitään pois ottamatta niin kannattaa katsoa palstaa taaksepäin pendon ensimmäisiin haastatteluihin.
Taivaallista tarinaa taisi olla palstalaisille?

Tekeminen ratkaisee kaiken.
Varsinkin miten sen tekee.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
909
Hölöltä mitään pois ottamatta niin kannattaa katsoa palstaa taaksepäin pendon ensimmäisiin haastatteluihin.
Taivaallista tarinaa taisi olla palstalaisille?

Tekeminen ratkaisee kaiken.
Varsinkin miten sen tekee.
Itsekin areenan aulan eturivissä olin hurraamassa pennaselle lokakuun alussa -22. Eihän niiden puheiden perusteella olis mitenkään pystynyt ennustaan tälläistä lopputulemaa, mikä keväällä nähtiin. Tai ainakaan itse en olisi pystynyt.

Vähän naivi olo tuosta pendon ajasta kannattajana jäi. Nyt on kuitenkin hyvä, että meillä ei ole vielä sitä mestarivalmentajaa, vaan sitä ensimmäistä mestaruutta janoava hengen-ja yhteisöllisyyden luoja kopissa ja penkin takana. Uskon vaikeisiin aikoihin ensi kaudella, mutta Hölön näytöt Lahest näyttää, että hän jos kuka tietää, kuinka kelkka käännetään. Tarvittaessa ottaa myös itse vastuun huonoista asioista, tätä arvostan.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 801
Vaikka moni tyrmännytkin, niin itse liputan tuon ”ihmisläheisen” valmennuksen perään.
Sellaisen kuvan hölökin antaa itsestään.
Joukkue henki/ dynamiikka, luotu pelihuumori on todella iso pala kokonaisuutta.
Joukkueena voitetaan, joukkueena hävitään.
Tehdään yhdessä ja toisillemme.

Paljon on kiinni joukkueen kokoamisesta, kuinka rosteri ja pelitapa ostaa toisensa.
Palveleeko vahvuudet toisiaan.
Jos nyt osuisi.
 

bxl-man

Share Ilves #18
Viestejä
1 865

tggmn

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
572
launchin perusteella aivan selkeä muutos fiileksessä positiivesempaan suuntaan vs. pennanen

no mut tulokset sit puhuu puolestaan
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 637
Jep.
Luottavaisin mielin hölön suhteen.
Varmasti osaa hommansa ja käsitellä pelaajia ja pitää ryhmädynamiikan kuosissa.
Pelitapa nähdään syksyn mittaan, toimivuus, natsaako rosteri ja millainen on pelin viihdearvo.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Hölöltä mitään pois ottamatta niin kannattaa katsoa palstaa taaksepäin pendon ensimmäisiin haastatteluihin.
Taivaallista tarinaa taisi olla palstalaisille?

Tekeminen ratkaisee kaiken.
Varsinkin miten sen tekee.
En epäile. Pidän kaikkia liigassa koutsaavia ja koutsanneita ammattitaitoisina. Pirun iso osa kaikista ovat saaneet potkut jos toisetkin. Syy yleensä monen asian summa.
Luulenpa silti ettei palstalaisille maistu.
Vielä kun näitä kirjoituksia lukee tuntuu että osalle riittää kunhan vain vaihtuu, ja osalla näitä summasia , jalosia ja muita epärealistisia.
Ainoa kuka itselle kelpaa on Pennanen.
Silti ykkösenä uskon pelaajamuutoksilla tulevan parhaan tuloksen.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 801
Itselle ei oikein avaudu?

Olin todellakin pennasta vaatimassa mutta melko nopeasti näki että peli oli samaa marjalate lätkää niin takki kääntyi.
En ymmärrä että olisiko pitänyt kantaa tätä kultatuolissa tähän kevääseen saakka jos huomannut homman olevan kuralla jo pitkään?

Koskela utj, en minä.
Pelitavallisesti muutos oli katastrofaalisen iso ”samalle” joukkueelle, rungolle.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 373
Itselle ei oikein avaudu?

Olin todellakin pennasta vaatimassa mutta melko nopeasti näki että peli oli samaa marjalate lätkää niin takki kääntyi.
En ymmärrä että olisiko pitänyt kantaa tätä kultatuolissa tähän kevääseen saakka jos huomannut homman olevan kuralla jo pitkään?

Koskela utj, en minä.
Pelitavallisesti muutos oli katastrofaalisen iso ”samalle” joukkueelle, rungolle.
Itseasiassa peli ei todellakaan ollut mitään marjalatea Pennasen tultua puikkoihin. Hyökkäyspeli oli helvetisti raikkaampaa (kuin 23-24 kaudella) mutta puolustus oli jämpti.

Ilves pelasi parasta modernin ajan kiekkoaan keväällä 23, mutta niin vain Hölön ryhmän pelisuunnitelma toimi täydellisesti ja Ilveksen lento päättyi välieriin. Tuo sarja hävittiin yksinkertaisesti tehottomuuteen samalla kun vastustajan Bloodit pisti verkko kireelle joka perkeleen paikasta.
 
Viimeksi muokattu:

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 637
Itseasiassa peli ei todellakaan ollut mitään marjalatea Pennasen tultua puikkoihin. Hyökkäyspeli oli helvetisti raikkaampaa mutta puolustus oli jämpti.

Ilves pelasi parasta modernin ajan kiekkoaan keväällä 23, mutta niin vain Hölön ryhmän pelisuunnitelma toimi täydellisesti ja Ilveksen lento päättyi välieriin. Tuo sarja hävittiin yksinkertaisesti tehottomuuteen samalla kun vastustajan Bloodit pisti verkko kireelle joka perkeleen paikasta.
Tämä. Pelasi todella hyvää hokia ja jälkikäteen jossittelu kun on kivaa niin ehkä Pennasen olisi pitänyt pysyä tämä toinen kausi myös tuollaisessa MyrräPendo -hokin välimaastossa eikä vetää niin isoa muutosta peliin tälle kaudelle mitä nähtiin.

Toki kyllähän sekin voittoja toi, siitä kertoo runkosarja. Ei se toki lämmitä kun lopputulos oli mitä oli, noh tämä muutenkin ihan jossittelua.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 936
Itseasiassa peli ei todellakaan ollut mitään marjalatea Pennasen tultua puikkoihin. Hyökkäyspeli oli helvetisti raikkaampaa mutta puolustus oli jämpti.

Ilves pelasi parasta modernin ajan kiekkoaan keväällä 23, mutta niin vain Hölön ryhmän pelisuunnitelma toimi täydellisesti ja Ilveksen lento päättyi välieriin. Tuo sarja hävittiin yksinkertaisesti tehottomuuteen samalla kun vastustajan Bloodit pisti verkko kireelle joka perkeleen paikasta.
Usein täällä palstalla kirjoitetaan ikäänkuin faktana, että toissa kaudella Pelsuille hävittiin vain ja ainoastaan tehottomuuteen.

Itse olen eri mieltä. Pelicans pelasi viisaampaa kiekkoa, kuin Ilves. Ilves pelasi pääsääntöisesti hyvinkin typerästi Pelsuja vastaan.

Mun mielestä jos Ilves olis pelannu vähänkään järkevämmin, niin toissa kaudella oltais nähty tamperelais-finaalit
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 637
Usein täällä palstalla kirjoitetaan ikäänkuin faktana, että toissa kaudella Pelsuille hävittiin vain ja ainoastaan tehottomuuteen.

Itse olen eri mieltä. Pelicans pelasi viisaampaa kiekkoa, kuin Ilves. Ilves pelasi pääsääntöisesti hyvinkin typerästi Pelsuja vastaan.

Mun mielestä jos Ilves olis pelannu vähänkään järkevämmin, niin toissa kaudella oltais nähty tamperelais-finaalit
Tottakai Pelsu pelasi myös hyvin, ei siitä ole epäselvyyttä. Mutta meillä oli kaikki mahdollisuudet nuo pelit hoitaa, tehottomuus ehdottomasti oli Ilveksen isoin ongelma tuossa sarjassa.
 

Beast

Luottopelaaja
Viestejä
1 035
Tottakai Pelsu pelasi myös hyvin, ei siitä ole epäselvyyttä. Mutta meillä oli kaikki mahdollisuudet nuo pelit hoitaa, tehottomuus ehdottomasti oli Ilveksen isoin ongelma tuossa sarjassa.

Kyllä Ilves myös hätäili tuossa sarjassa. Vauhtia oli liikaa, mutta ei mitään järkeä.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 936
Tottakai Pelsu pelasi myös hyvin, ei siitä ole epäselvyyttä. Mutta meillä oli kaikki mahdollisuudet nuo pelit hoitaa, tehottomuus ehdottomasti oli Ilveksen isoin ongelma tuossa sarjassa.
Isoimmastakin ongelmasta olen eri mieltä. Mun mielestä isoin ongelma oli silloinkin viisikon repaleisuus verrattuna viholliseen. Hyökättiin alivoimaisena väkipakolla jatkuvasti. Ei niin mitään järkeä. Pelsut teki viisikkona kaiken ja pelasivat huomattavasti viisaammin.

Mun mielestä vain ja ainoastaan Ilveksen paljon suurempi yksilötaito toi niitä näennäisiä ja tilastollisia maalipaikkoja enemmän. Pelitapa sitä ei todellakaan tuonut vaan päinvastoin vähensi niitä merkittävästi.

Niinkuin Beast tuossa mainitsi, Ilves hätäili liikaa. Niin kiire oli ylöspäin, että hyökit lähtivät jatkuvasti yksin tai kaksin reilusti alivoimaisena epätoivoiseen hyökkäysyritykseen, mikä oli järjestäen tuhoon tuomittu ja epäonnistui.

Ei Pelsut noin typerästi hyökännyt lainkaan. Ilves teki sitä ihan jatkuvasti. Käytännössä lahjoittivat kiekon vihulle.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 637
Isoimmastakin ongelmasta olen eri mieltä. Mun mielestä isoin ongelma oli silloinkin viisikon repaleisuus verrattuna viholliseen. Hyökättiin alivoimaisena väkipakolla jatkuvasti. Ei niin mitään järkeä. Pelsut teki viisikkona kaiken ja pelasivat huomattavasti viisaammin.

Mun mielestä vain ja ainoastaan Ilveksen paljon suurempi yksilötaito toi niitä näennäisiä ja tilastollisia maalipaikkoja enemmän. Pelitapa sitä ei todellakaan tuonut vaan päinvastoin vähensi niitä merkittävästi.

Niinkuin Beast tuossa mainitsi, Ilves hätäili liikaa. Niin kiire oli ylöspäin, että hyökit lähtivät jatkuvasti yksin tai kaksin reilusti alivoimaisena epätoivoiseen hyökkäysyritykseen, mikä oli järjestäen tuhoon tuomittu ja epäonnistui.

Ei Pelsut noin typerästi hyökännyt lainkaan. Ilves teki sitä ihan jatkuvasti. Käytännössä lahjoittivat kiekon vihulle.
Juu kyllä siinä se Myrräkiekko näkyi, puolustuspää saatiin laitettua kuntoon.

Silti tuosta repaleisuudesta huolimatta saatiin luotua tarpeeksi laadukkaasti maalipaikkoja.

Hätäilystä olen samaa mieltä ja muutenkin tuosta mitä kirjoitit. Omasta mielestä kuitenkin maalipaikat riittivät voittoon noista puutteista huolimatta. Legendaarinen xG voitettiin aivan pystyyn joka pelissä paitsi ensimmäisessä.

xG on vain muisto menneisyydestä eikä tae mistään mutta kyllä tuollaisesta sarjasta näillä maaliodottamilla olisi jatkoon pitänyt mennä.

Ilves merkattu ensimmäisenä.
G1 1.11 - 1.78
G2 2.72 - 0.85
G3 3.59 - 1.32
G4 3.85 - 1.66
G5 3.01 - 1.78
G6 3.55 - 2.64

Total
Ilves 17.83 - Pelicans 10.03
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 936
Juu kyllä siinä se Myrräkiekko näkyi, puolustuspää saatiin laitettua kuntoon.

Silti tuosta repaleisuudesta huolimatta saatiin luotua tarpeeksi laadukkaasti maalipaikkoja.

Hätäilystä olen samaa mieltä ja muutenkin tuosta mitä kirjoitit. Omasta mielestä kuitenkin maalipaikat riittivät voittoon noista puutteista huolimatta. Legendaarinen xG voitettiin aivan pystyyn joka pelissä paitsi ensimmäisessä.

xG on vain muisto menneisyydestä eikä tae mistään mutta kyllä tuollaisesta sarjasta näillä maaliodottamilla olisi jatkoon pitänyt mennä.

Ilves merkattu ensimmäisenä.
G1 1.11 - 1.78
G2 2.72 - 0.85
G3 3.59 - 1.32
G4 3.85 - 1.66
G5 3.01 - 1.78
G6 3.55 - 2.64

Total
Ilves 17.83 - Pelicans 10.03
Noi xg tilastot on täällä ollut useasti. Oma pointti olikin, että jos Ilves olisi pelannut yhtä viisaasti kuin Pelsut, niin väittäisin, että Ilves olisi kävellyt finaaliin.
 
Ylös