Veikkausliiga

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Nää pelintason valittajat ovat siinä mielessä vähän hassuja kun he tuskin edes pystyisi erottaa liigan ja allsvenkanin pelaajia toisistaan

Jos jääkiekko ja jalkapallo olisivat harrastaja määriltä sekä Suomen maajoukkue menestyksen kannalta päinvastaiset niin silloin olisit jalis mies?


Miksi asia sit on näin tunnelman kannalta? Itse henkilökohtaisesti keskiverto runkosarjaottelu jalkapallossa tuntuu kaksi kertaa paremmalta sekä huonommalta kuin SM-liigassa ihan vain pelimäärän takia. SM-liigassa on muutakin tunnelman paskovaa tekijää kuten suljettu sarja, mainostauot, paikallislohkot ja paskat vierasfanit. Toki saatan vaan arvostaa eri asioita kuten urheilullisuutta kun olen tämmöinen jalkapallo hipsteri,


Kuulostaa vaan enemmän siltä että vihaat jalkapalloa koska sinulla on puujalka
Miksi sun sitten tarvii, ilmeisesti futismiehenä (kin) selittää noin paljon? Suomalainen jalkapallo on tasoltaan paskaa, eikä se ole mikään minun mielipide, vaan ihan yleistä tietoa. Huippusarjoja on ihan mielenkiintoista välillä katsella.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 934
Miksi sun sitten tarvii, ilmeisesti futismiehenä (kin) selittää noin paljon? Suomalainen jalkapallo on tasoltaan paskaa, eikä se ole mikään minun mielipide, vaan ihan yleistä tietoa. Huippusarjoja on ihan mielenkiintoista välillä katsella.
Mikä vittu on kriteeri paskalle tasolle? Pakko sanoa että sun viestit on niin tyhjiä keskustelun kannalta että vaikea on ymmärtää sun ajatuksen juoksua. Itse en jaksa vängätä enempää niin mene vaikka huoraamaan jotain poolia johonkin muuhun kuin Ilvesfoorumiin
 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
805
Veikkausliigan taso on paska ja siitä ei pääse mihinkään. Lätkän puolella ero NHL:n ja Liigan välillä on pienempi kuin esimerkiksi Valioliigan ja Veikkausliigan, mutta puhutaan myös aika paljon pienemmistä ympyröistä kuin jalkapallossa. Jääkiekko kiinnostaa isoja massoja, koska siinä menestytään kansainvälisesti, mutta jalkapallossa taas ei. Vaikka Huuhkajat on otteitaan parantanutkin...

Mikäli lätkässä tai futiksessa pelattaisiin divaria niin kävisin siellä silti, vaikka taso olisikin entistä paskempi. Ihan vaan koska siellä pelaa ILVES, joka tuo penkkiurheiluun sen lisätunteen, jonka takia ylipäätään innostuin urheilun seuraamisesta.

Toki ollaan myös omalla tavallaan umpikujassa, kun tason takia ihmiset ei käy peleissä -> taso ei nouse, kun katsojia ei käy. Mutta minä ainakin haluan omalla pienellä panoksellani tuoda Ilveksen kassaan niitä rahoja, joilla tasoa voidaan tulevaisuudessa nostaa, lajista riippumatta.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Mikä vittu on kriteeri paskalle tasolle? Pakko sanoa että sun viestit on niin tyhjiä keskustelun kannalta että vaikea on ymmärtää sun ajatuksen juoksua. Itse en jaksa vängätä enempää niin mene vaikka huoraamaan jotain poolia johonkin muuhun kuin Ilvesfoorumiin
Uuu, futismies ottaa lämpöä. Täysin puistattavaa hermostua asiasta, jonka kaikki Suomessa tietää, mutta on tämä eräs porukka joka ei vaan voi myöntää, yhtä hyvä kuin väite, että Ilves oli Liigassa loistava viimeiset 10 vuotta, jääkiekon puolella siis.
Kriteeri, miten olisi vaikka vertailu muihin ammattilaissarjoihin? Veikkausliigan jalkapallo on hidasta kun vertaat ihan vaikka länsinaapuriin..
 

Lima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
995
Noin pari kolme vuotta sitten yritin kiinnostua ja kattella Ilveksen peliä. 0-0 peli ja suurimmaksi osaksi kiikarit vain sen takia, että molemmat joukkueet oli umpipaskoja ja ne metrin syötöt meni kolme metriä ohi jatkuvasti. Ei semmosta vaan pysty katsomaan, ku eivät pystyneet kumpikaan luomaan yhtäkään maalipaikkaa edes. Niin luokattomia olivat molemmat.
Paljon on kiinni kentän kunnosta. Peli on aika hienoa ja näyttävää kentän ollessa kunnossa, mutta pitkälle alkukauteen kentät ovat paskoja ja peli sen mukaista.

Ja usein pelin taso on sitä kovempi mitä vähemmän maaleja tulee, jos on tasaiset joukkueet vastakkain. Mitä alemmaksi mennään sarjatasoissa sitä enemmän maaleja tulee.
 

Lima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
995
Uuu, futismies ottaa lämpöä. Täysin puistattavaa hermostua asiasta, jonka kaikki Suomessa tietää, mutta on tämä eräs porukka joka ei vaan voi myöntää, yhtä hyvä kuin väite, että Ilves oli Liigassa loistava viimeiset 10 vuotta, jääkiekon puolella siis.
Kriteeri, miten olisi vaikka vertailu muihin ammattilaissarjoihin? Veikkausliigan jalkapallo on hidasta kun vertaat ihan vaikka länsinaapuriin..
Hyvin se HJK tuntui europeleissä Ruotsalaisen joukkueen tahdissa pysyvän edellisellä kaudella.

Ja ei ne Ruotsalaiset valita, että oma jalkapallo on paskaa, vaikka vauhti ja taso siellä ei ole huippumaiden tasolla. Samaten Englannin alempien divarien joukkueiden fanien ei tulisi mieleenkään sanoa, että kyllä minä tykkään katsella Manun pelejä kun siellä on niin paljon parempia pelaajia. Sitä omaa joukkuetta kannatetaan ylpeydellä eikä mitenkään Suomalaisittain lakki kourassa leuka rinnassa me ollaan paskoja, mutta saadaanko me fanittaa teidän hyviä joukkueita.
 

Lima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
995
Ja kyllä myönnän, että NHL:n taso on aivan eri luokkaa kuin liigan, mutta silti seuraan liigaa eikä minulle ole ongelma, vaikka tiedän Ilveksen häviävän NHL joukkueelle ihan pystyyn.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 896
Ja usein pelin taso on sitä kovempi mitä vähemmän maaleja tulee, jos on tasaiset joukkueet vastakkain. Mitä alemmaksi mennään sarjatasoissa sitä enemmän maaleja tulee.

Mutta sitten kun mennään ääripäähän ja katsotaan mestareiden liigaa ni taitotaso siellä on jo niin valtava, että niitä maalipaikkoja ja maaleja tulee isojakin määriä, vaikka olisivatkin tasaset joukkueet.

Että en täysin osta tuota, vaikka osittain asia onkin niin.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 896
Ja kyllä myönnän, että NHL:n taso on aivan eri luokkaa kuin liigan, mutta silti seuraan liigaa eikä minulle ole ongelma, vaikka tiedän Ilveksen häviävän NHL joukkueelle ihan pystyyn.
Tuo on tietysti totta kans. Liiga on ihan puulaakitouhua änäriin verrattuna. Silti lätkä-Ilvestä jaksaa katsoa.

Mutta Liigasta on kuitenkin huomattavasti lyhyempi matka änäriin, kuin veikkausliigasta Mestareiden Liigaan
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 349
Otteluissa ei käydä pelin tason takia, vaan oman seuran. Siksi futismaissa on kovia katsojamääriä alasarjatsollekkin, kun kultturia löytyy.

Pelin tasosta valittajat tuskin olivat kiekkoa katsomassa kun ykköskenttää johti Riekkinen ja ylivoimapyssynä oli Veistola... Tai jos kävitte, niin miksi? Ette ainakaan pelin tason takia, vaan... koska siellä pelasi Ilves.

Näille Valioliiga tai mestareiden liiga only hempoillehan on olemassa ei niin mairitteleva lempinimkin, joka täällä lasten palstalla jääköön kirjoittamatta.
 

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
818
Ottamatta sen enempää kiinni tähän penisten kalisteluun, että kumpi nyt sitten on lähempänä toisiaan, änäri ja Liiga vai CL ja Veikkausliiga, niin mun mielestä Veikkausliigan pelin taso itsessään ei ole niin paska kuin joidenkin "näkemättä paskaa/kerran koitin katsoa" -ihmisten mielestä.

Olen asiaa pohtinut joskus kun tulee vastaan näitä "miten sää jaksat katsoa sitä kotimaista potkupalloa" -juttuja. Ja olen tullut seuraavaan lopputulemaan:

- Mielikuvaan Veikkausliigan tasosta vaikuttaa ainakin tuo televisiotuote, joka on sanalla sanoen todella laimea. Jos lähdetään ihan kuvanlaadusta liikkeelle ja mennään noihin hidastuksiin ja ylipäätään kameramääriin niin eihän tosta saa kovin kummoista elämystä. Usein matsit on vielä kuvattu todella ylhäältä jolloin pelin tempokin näyttää hitaammalta kuin mitä on.

Olen silti äärimmäisen onnellinen, että noita pelejä nykyään näkee jokaisen. Ennen oli suurinpiirtein teksti-tv mistä näki seurata.

- Jalkapallohan, kuten kaikki urheilu, on parasta paikan päällä. Suomessa ei ainakaan vielä ole stadionit yhtään sellaisessa kunnossa, että sieltä sellaista tunnelmaa tai innostumista tukevaa elämystä saisi sellainen ihminen, joka tulee nauttimaan jalkapallopelistä muutoinkin kun katsomaan peliä pelinä. Kuten nyt esimerkiksi Nokia Arenalla tai Hakametsässä saa kun vastaan tulee SaiPa mustana marraskuun keskiviikkona. Ja peli on joskus niissäkin aivan hirveetä paskaa. Silti siitä ehkä joillekin ns. enemmän käteen.

- Ja kuten tuossa aiemmin on mainittu, verrokkina voi käyttää Ruotsia. Siellä tunnelma on aivan älytön ja stadionit on kireänä väkeä. Ja siellä ei pelin taso ole sen kovempi kuin Suomessa parhaimmillaan. Tai ainakaan ihan hirmuinen ero ei ole.
Siitä en tiedä miten tuo on syntynyt, maajoukkue edellä vai onko siellä jalkapallo ollut aina ykköslaji.

Samoin olen huomannut, että suomalainen ihminen on hyvin tällainen "oli niin paska peli, etten tule kymmeneen vuoteen halliin tai stadionille tämän jälkeen". Ja sitä jaksetaan paasata kyllä jokaiselle ympärilläolijalle työpaikallakin (tai foorumilla) jos joku sattuu olemaan jonkun lajin innokas seuraaja.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 885
Hyvin se HJK tuntui europeleissä Ruotsalaisen joukkueen tahdissa pysyvän edellisellä kaudella.

Ja ei ne Ruotsalaiset valita, että oma jalkapallo on paskaa, vaikka vauhti ja taso siellä ei ole huippumaiden tasolla. Samaten Englannin alempien divarien joukkueiden fanien ei tulisi mieleenkään sanoa, että kyllä minä tykkään katsella Manun pelejä kun siellä on niin paljon parempia pelaajia. Sitä omaa joukkuetta kannatetaan ylpeydellä eikä mitenkään Suomalaisittain lakki kourassa leuka rinnassa me ollaan paskoja, mutta saadaanko me fanittaa teidän hyviä joukkueita.
Niin, yksi joukkue Suomesta. Yksi. Valot päälle. Saa kannattaa, mutta älkää kieltäkö päivänselvää asiaa. Kannatus on hienoa, vituttaa vaan kun kuvitellaan vähän liikoja jalkapallosta Suomessa.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Minulla tökkii eniten Ilves-jalkapallossa Ratina. Olosuhteiden pakosta joudutaan pelaamaan vielä hetki tuolla luotaantyöntävällä yleisurheilukentällä. Onneksi Tammela valmistuu kovaa kyytiä.

Veikkausliigan tasosta voidaan olla montaa mieltä mutta kyllä paikan päällä Ilveksen menestyksestä on mahtava nauttia myös nurmikentän laidalla.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 351
Niin, yksi joukkue Suomesta. Yksi. Valot päälle. Saa kannattaa, mutta älkää kieltäkö päivänselvää asiaa. Kannatus on hienoa, vituttaa vaan kun kuvitellaan vähän liikoja jalkapallosta Suomessa.

Niin siis Veikkausliigaa itseään myöten on nyt perustavanlaatuisesti tutkittu, että kotimaisen miesten pääsarjamme suurin ongelma on hidas pelitempo, mikä vaikuttaa myös katsojien viihtyvyyteen. Ongelma ei ole pelaajien taitotasossa, vaan mm. liiassa pyrkimyksessä pallonhallinnan kautta varman päälle pelaamiseen. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu useasti enkä muista kenenkään olleen eri mieltä, joten kuka ja missä pitää Veikkausliigaa jotenkin tasoltaan erinomaisen loistavana vai keksitkö vain olkiukkoja, joilla jatkaa jonninjoutavaa märinääsi asiasta, jota et seuraisi, vaikka mitä tapahtuisi.

Mm. Tarinankertoja on myös esittänyt usein erinomaisesti, että urheilun seuraamisessa ykkösasia on suhde ja sitoutuminen omaan jengiin, ei niinkään pelin absoluuttinen taso. Kuten todettua, muuten kaikkialla maailmassa ihmiset seuraisivat vain parasta sarjaa ja isoja kansainvälisiä kisoja, mutta näinhän asia ei muuallakaan ole (paitsi tosiaan sen televisioille laulavan kansanosan keskuudessa, joita koskevan termin jätän itsekin muille foorumeille).

Ja jos haluaa sellaisen suomalaisen kulman asiaan että omaa oloa parantaa kun naapurilla menee huonommin, niin katsoin juuri telkkkarista Viron Meistriliigaa ja siihen verrattuna Veikkausliiga on champparia, yksikään pelaaja ei tuntunut osaavan ottaa korkeaa syöttöä kunnolla haltuun ja katsomossa oli joku 14 ihmistä...
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 896
Otteluissa ei käydä pelin tason takia, vaan oman seuran. Siksi futismaissa on kovia katsojamääriä alasarjatsollekkin, kun kultturia löytyy.

Pelin tasosta valittajat tuskin olivat kiekkoa katsomassa kun ykköskenttää johti Riekkinen ja ylivoimapyssynä oli Veistola... Tai jos kävitte, niin miksi? Ette ainakaan pelin tason takia, vaan... koska siellä pelasi Ilves.

Näille Valioliiga tai mestareiden liiga only hempoillehan on olemassa ei niin mairitteleva lempinimkin, joka täällä lasten palstalla jääköön kirjoittamatta.
Mulle nyt on ihan sama millä lempinimellä minua kutsut jos en käy veikkausliigaa katsomassa vaikka katson maajoukkuepelejä ja mestareiden liigaa.

Käytkö itse katsomassa naisten jääkiekkoa ja naisten jalkapalloa sekä salibandyä koska Ilves? Tuntuuko jokaisen Ilves-joukkueen voitto yhtä hyvältä?

Aika turhanpäiväistä tuomita jos ei veikkausliiga kiinnosta. Ei mua kiinnosta mikään muukaan Ilves, kuin kiekon edustus. Ei mikään muu.

Minä olen Ilveksen miesten jääkiekkojoukkueen kannattaja. Se on mun seura ja muita seuroja mulle ei ole. Ilveksen jääkiekkojoukkue on elämäni yksi tärkeimmistä asioista heti perustärkeiden asioiden jälkeen. Voisin sanoa itseäni jo faniksi. Miksi mua pitäisi kiinnostaa mikään muu? Ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 944
Eihän kukaan voi oikeasti väittää, etteiko Veikkausliiga ole puuhastelun suurkerho. Ilves oli aikoinaan kiinnostava ja pärjäsikin kohtuullisen hyvin. Peli oli taidokasta ja mukaansatempaavaa. Nykyään ollaan kyllä valitettavan kaukana tästä.

Lisäksi maajoukkuetasokin on tippumaan päin muutaman hyvän vuoden jälkeen.

Seuraan kyllä futisssarjoja, mutta meitin kotoinen liiga on kyllä syvältä. Siksi sille olisikin tehtävä jotain ja nopeasti. Ilveskin on lähinnä selviytymässä, ei pärjäämässä.

Mitä sitten pitäisi tehdä... siinäpä kysymystä teille, jotka siellä peleissä viitsitte edelleen käydä.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Seuraan kyllä futisssarjoja, mutta meitin kotoinen liiga on kyllä syvältä. Siksi sille olisikin tehtävä jotain ja nopeasti. Ilveskin on lähinnä selviytymässä, ei pärjäämässä.
Jalkapallossa seuraan lähinnä ilvestä ja maajoukkueita. Muita jalkapallosarjoja/-joukkueita ei ajanpuutteen takia tule seurattua aktiivisesti.
 

Lima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
995
Niin, yksi joukkue Suomesta. Yksi. Valot päälle. Saa kannattaa, mutta älkää kieltäkö päivänselvää asiaa. Kannatus on hienoa, vituttaa vaan kun kuvitellaan vähän liikoja jalkapallosta Suomessa.
Uuu, ei niin mairitteleva lempinimi ottaa lämpöä. Noh se yksi joukkue melkein kusi mestaruuden Kupsille. Omasta mielestäni Ruotsin ja Suomen tasoero ei ole kovin iso liigan kärkipää pärjäisi Ruotsissa ihan kohtalaisesti. Paljon isompi ero on kannatajakultuurissa.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 017
Otteluissa ei käydä pelin tason takia, vaan oman seuran. Siksi futismaissa on kovia katsojamääriä alasarjatsollekkin, kun kultturia löytyy.

Näin. Tai näin ainakin minulla, voin minä paremman tekemisen puutteessa Valioliigaa tai Champparia katsoa, mutta vaikea tuolle on syttyä kun mihinkään seuraan ei oikein ole mitään sidettä. Muutenkin tuntuu että huippujalkapallo on nykyään entistä enemmän vain arabien ja muiden rikkaiden pippelimiekkailua, jossa millään ei ole oikein väliä, tuoreimpana casena nuo Newcastlen uudet Saudi-Arabia-kolmospaidat.

Ei Veikkausliiga varmastikaan ole edes lähellä parhaita jalkapallosarjoja, mutta on se silti parasta mitä täällä pääsee paikanpäälle katsomaan. Oma korteni suomalaisella jalkapallolle on Ilveksen kausikortti, vuodesta toiseen.
 
Ylös