Uutta biisiä Ilvekselle?

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 800
Tässä nyt alkujärkytyksestä selviytyneenä kun kuulin ekan kerran tän biisin,niin muutaman kerran kuultuani sen,ei kuulosta enään niin pahalta. Mutta kyllähän tää ny on pelkästään lastenlaulu ja toivottavasti meille aikuisillekkin väsätään joku oikenlainen kannatusbiisi,mitä vois soittaa hallilla ja mistä vois olla ylpeä.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 330
Onko joku kuullut joskus hyvän kannatuslaulun?

Riippuu varmaan siitä, mitä tarkoitetaan "hyvällä kannatuslaululla". Tuskin mikään biisi ikinä missään tulee olemaan sellainen, jota haluaisin kuunnella ihan vaan musiikkina, mutta kyllähän esimerkiksi We Are The Kings on hyvä joukkuebiisi: riittävän nopeatempoinen, mukana hoilattava ja originaali. En minä sitäkään kotona kuuntele kuin ehkä joskus liikuttuneessa tilassa tai tapparammiähiä ja -naisia ärsyttääkseni, mutta tarkoitustaan se palvelee oikein mainiosti, tosin kuin esimerkiksi juuri Hintsasen koominen jollotus.
 

Tervaskanto

Luottopelaaja
Viestejä
1 212
Tässä nyt alkujärkytyksestä selviytyneenä kun kuulin ekan kerran tän biisin,niin muutaman kerran kuultuani sen,ei kuulosta enään niin pahalta. Mutta kyllähän tää ny on pelkästään lastenlaulu ja toivottavasti meille aikuisillekkin väsätään joku oikenlainen kannatusbiisi,mitä vois soittaa hallilla ja mistä vois olla ylpeä.
Eikös tämä ollutkin ry:n touhuja, tuskin se syrjäyttää hockeyn perinteitä. Hockeyn hevisaurukset voivat laskeutua alas kattokruunuista, mielestäni ihan kelvollinen kipale junnutapahtumiin.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Eikös tämä ollutkin ry:n touhuja, tuskin se syrjäyttää hockeyn perinteitä. Hockeyn hevisaurukset voivat laskeutua alas kattokruunuista, mielestäni ihan kelvollinen kipale junnutapahtumiin.

Tästäköhän syystä Ilves Hockey ei ole laittanut Facebook-sivuilleen mitään YouTube-linkkiä tuohon uuteen kannustusbiisiin, jos on kerta Ry:n touhuja. Vai eikö uskalleta ainakaan enää laittaa, kun ovat tajunneet, että kommentteihin tulisi kuitenkin niin paljon haukkuja. :D

Minä oon kyllä tykännyt monistakin kannustusbiiseistä vuosien varrella. Mun musiikkimakuuni musiikillisesti paras on Sentencedin Kärpille tekemä "Routasydän", mutta on muitakin hyviä, kuten Elonkerjuun ja Vesku Jokisen Sportille tekemä "Kotkasydän", HIFK:n "Go IFK, muita ei oo", Cardiantin Tappara-biisi, sekä Turmion kätilöiden 2 lyhyttä KalPa-biisiä (ovat vaan turhan lyhyitä). Remixin "Isomäen legenda" on myös omalla tavallaan hieno, hienotunnelmainen ja kivat sanat, joihin voi kiekkofanina itsekin samaistua, vaikken Ässät-fani olekaan.
 
Viimeksi muokattu:

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 270
Tästäköhän syystä Ilves Hockey ei ole laittanut Facebook-sivuilleen mitään YouTube-linkkiä tuohon uuteen kannustusbiisiin, jos on kerta Ry:n touhuja.
Voisin kuvitella, että juuri tästä syystä. Olen saanut käsityksen, että Ilves-Hockey Oy.llä ei ole mitään tekemistä tämän kappaleen kanssa.
 

Kyy001

Guest
No niin, kullannuput. Toimistolla ja muualla. Pakkohan tässä on hetkeksi herätä. Tämän prosessin näkee heti. Mahdollisimman pienellä budjetilla, biisin sisältösaatteena musiikista mitään ymmärtämättömien myyntijormien (jotka toki voivat olla kelpo tekijöitä omassa lajissaan) linjaukset.

Tuloshan on, hieman yläkanttiin arvioiden, poronkäristys possunlihasta, trumpilaiset mittasuhteet saava kansallinen häpeä ja nolous, pasi nurmisen sukellus selvin päin, ay-liikkeen virkistyspäivien iltatanssi satiinipaidassa ja rekka-autollinen c-luokan lannoitetta, joka ei kelpaa edes kepulaisille viljelijöille.

Sietämätön, kestämätön, heikkolaatuinen tekele, jossa edes konesoundeja ei ole saatu ruuvattua aidon oloisiksi. Jossa kurrewesterlundilainen epäpoprock-laulu on autotuunattu tanssilavojen viimeiseksi kännibiisiksi kelpaavaksi.

Se, minkä Maki Kolehmaisen "Kuuden vuoden yksinäisyys" tekee politiikalle, tämä horina tekee jääkiekolle. Ei, vaan kaikelle urheilulle. Urheilu on kuollut, tapettu.

Voi toki analyyttisesti ajatella, että "ei niin vakavaa, sehän on vain biisi", kuten tuossa joku avainasiakkuuskonsultti yllä linjailee. Väärin. Kerron miksi.

Urheiluviihteessä on kyse identiteetistä ja sen luomisesta, vahvistamisesta. Yhteisen identiteetin luomiseen tarvitaan monia keinoja, suunnitellusti ja näkemyksellisesti. Musiikki on kaiken olemassa olevan tiedon valossa keskeinen identiteetin, minäkuvan luoja. Tällainen minä olen, tällaisia me olemme. Tällaisina tahdomme tulla nähdyksi. Jokainen edes välttävän approbatturin sosiologiasta, tai ihan mistä vaan, tehnyt ihminen ymmärtää tämän.

Ilveksen ja sen kannattajien identiteetti ei näy, ei kuulu tuossa kikkareessa sekunnin vertaa (ok, vaikka raipe pieraisisi siinä, niin ehkä se jotain tuottaisi mielikuvan tasolla). Tekstissä ei ole asennetta, melodia on akateemisesti ilmaistuna paska, laulu on lössö kuin hallitusohjelma ja soundeista taisinkin jo jotain myönteistä lausua.

Tämä tussahdus lamauttaa kaiken sen, mikä Ilves on, ja sen mitä siitä vihdoin on saatu luotua. Taisteleva, aggressiivinen, nopea, suurella tunteella logolle, historialle ja faneille pelaava huippujoukkue. Biisin pitää olla samanlainen. Yksikään edellä mainittu adjektiivi ei mahdu edes samaan kirjaan tämän tekeleen kanssa. Faneja nöyryytetään, Ipa-pipaa ei kehtaa edes lapsen päähän laittaa tuon viisun jälkeen.

Minä lupaan ja vannon, vilpiitömästi ja totuudellisesti, että jos hallin PA laitetaan kerrankin tätä kuraa oksentamaan, en tule paikalle, kunnes on olemassa tieto siitä, että Ilveksen peleissä äänentoisto on kuulutuksia ja musiikkia, eikä epätoivoisten lasikuitutapettipäälliköiden brändiörinöitä varten. Jos tätä ei saman tien haudata, tulen hakkeroimaan niin youtuben, Ipaliini-sivut, ja koko interwebin, jotta ketään meitä ei enää koskaan kidutettaisi sillä ymmärtämättömyydellä ja latteudella, jonka vain täydellinen näkökyvyttömyys voi antaa.

Muuten ihan ok biisi.
Nyt oli kyllä harvinaisen hyvä kuvaus siitä mitä tasan tarkkaan itsekin olin tuosta kuvotuksesta mieltä.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Nyt oli kyllä harvinaisen hyvä kuvaus siitä mitä tasan tarkkaan itsekin olin tuosta kuvotuksesta mieltä.
Vanhan johdon aikana tää ois ollu ihan normaalia, rahaa törkeesti johki näin hyvää ja Esa naama soikeena. Ehkä tää on ulkojäätunnari, kasetti joka hukkui juuri ennen Ilveksen pelastavaa viikonloppua. Ripa löysi kasetin Juupen painikassista, joka oli jossain pelaajille vuokratun asunnon verkkohäkissä missä muitakin salaisuuksia säilytettiin.
 

Kyy001

Guest
Tästä biisistä saisi vallan mainion kannustusbiisin jonkun osaavan sanoittajan käsissä ja pystyisi tuosta tekemään vähän kevyemmänkin version, vaikka alkuperäisen Ranskalaisen malliin. Kertsi suorastaan huutaa jotain tyyliin "Ilves, Tampereen Ilves".
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291


Tämmöinen yhteisöllinen versio meidän maali- tai kannatusbiisistä olisi hieno, näin uuteen halliin siirryttäessä!



Sitten mitä tulee itse uuteen kannatusbiisiin, voisi joku tämän tyylinen olla hyvä omasta mielestä. Toki ehkä enemmän Ilveksen tyylistä olisi joku rock tyylinen biisi.
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 800


Tämmöinen yhteisöllinen versio meidän maali- tai kannatusbiisistä olisi hieno, näin uuteen halliin siirryttäessä!



Sitten mitä tulee itse uuteen kannatusbiisiin, voisi joku tämän tyylinen olla hyvä omasta mielestä. Toki ehkä enemmän Ilveksen tyylistä olisi joku rock tyylinen biisi.

Eiköhän noi rokkibiisit ole jo kuluneita ja vanhan ajan juttuja, vois tehä jotain ihan uutta mikä ei heti kuulosta vanhalta. Vähän niinkuin koko ilveksen organisaatio, katse tulevaisuuteen eikä haikailla menneisyyteen
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 702
Eiköhän noi rokkibiisit ole jo kuluneita ja vanhan ajan juttuja, vois tehä jotain ihan uutta mikä ei heti kuulosta vanhalta. Vähän niinkuin koko ilveksen organisaatio, katse tulevaisuuteen eikä haikailla menneisyyteen
Millä perusteella rokkibiisit olisivat kuluneita tai vanhan ajan juttuja? Ihan yhtälailla rock toimii tänäkin päivänä kun vaikka 30 vuotta sitten. Ei nyt ainakaan mitään "Aina kun mä lämään"-tyylistä sontaa.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Eiköhän noi rokkibiisit ole jo kuluneita ja vanhan ajan juttuja, vois tehä jotain ihan uutta mikä ei heti kuulosta vanhalta. Vähän niinkuin koko ilveksen organisaatio, katse tulevaisuuteen eikä haikailla menneisyyteen
Rock ei ikinä vanhene. Kyl vaan esim. AC/DC täyttää suurimmatkin areenat nykypäivänäkin.

Ilveksen hallimusiikki on vahvasti rock ja brändin kannalta sitä ei kannata liikaa lähteä sörkkimään.
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 800
Millä perusteella rokkibiisit olisivat kuluneita tai vanhan ajan juttuja? Ihan yhtälailla rock toimii tänäkin päivänä kun vaikka 30 vuotta sitten. Ei nyt ainakaan mitään "Aina kun mä lämään"-tyylistä sontaa.
Kyllähän sen huomaa jo pelkästään radiossa ja Spotifyn soitetuimista biiseistä/soittolistoista, poislukien radio rock. Jos nyt joku kannatusbiisi väännetään niin tottakai se täytyy tehä kunnolla ja hyvin, ei puolivillasella. Mutta mun oma mielipide on ettei ainakaan rokkia
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 800
Rock ei ikinä vanhene. Kyl vaan esim. AC/DC täyttää suurimmatkin areenat nykypäivänäkin.

Ilveksen hallimusiikki on vahvasti rock ja brändin kannalta sitä ei kannata liikaa lähteä sörkkimään.
Peltomaa sanoi jossain fun haastattelussa että ilveksen kopissakin soi ihan jotain muuta kuin rokki. Ja nykymaailmassa on niin paljon eri genrejä musiikkia, jotka vetää moninkertaisesti enemmän väkeä keikalle kuin vaikka se ac/dc tai joku muu rokkipumppu. Onhan se joskus ollut kova yhtye, en mä sitä väitä vastaan.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 702
Kyllähän sen huomaa jo pelkästään radiossa ja Spotifyn soitetuimista biiseistä/soittolistoista, poislukien radio rock. Jos nyt joku kannatusbiisi väännetään niin tottakai se täytyy tehä kunnolla ja hyvin, ei puolivillasella. Mutta mun oma mielipide on ettei ainakaan rokkia
No Spotifyn mukaan nyt ei kannata mitään katsella. Ei kaikki sitä käytä. Ja kylläpä sitä rokkia listoilta löytyy muuten, sieltä Spotifystäkin. Ja mitä tulee radiobiiseihin niin kyllä itse ainakin sitä rokkia kuulen lukemattomilla muillakin asemilla kuin Rock tai City. Mm. molemmat isot Tamperelaiset asemat sitä paljon soittavat. Se biisi pitää olla sellainen josta kaikki voi olla ylpeitä, sopivasti sekoitettu eri lajeja.
Ja vielä loppuun mainittakoon että olen samaa mieltä nim.merkin Raipen Lätty kanssa. Ilveksen hallimusa painottuu rokkiin kuten yleensäkin kiekossa ja siihen kaavaan ei kannata liikaa mennä puuttuumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Bobcat

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
472
Onhan se vanha totuus, ettei musiikkimausta kannata kiistellä, mutta heitän omat ajatukset soppaan...
Mielestäni biisin tulisi kestää vuosikymmeniä sen sijaan että olisi jossakin kohtaa "Spotifyn soitetuinta kamaa". Voisin veikata, että rockbiisit löytyvät Spotifystä aika korkealta, jos katsotaan koko sen historian soittolistaa pitkällä kaarella.
Itse silti nostaisin takaisin "Ilves ykköseksi"-biisin. Onhan se nykymittapuulla ehkä "nolo", mutta samaa kategoriaa kuin "Hunajata hunajata" tai "T*ppara on terästä", jota fanien varmasti kiva hoilata iästä riippumatta (ja muiden seurojen fanitkin tunnistavat/muistavat). Ja itsellä vahva tunneside biisillä ja viimeisimmällä mestaruudella, kun biisin nimi oli myös sloganina ainakin ko. kaudella.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 291
Kyllähän sen huomaa jo pelkästään radiossa ja Spotifyn soitetuimista biiseistä/soittolistoista, poislukien radio rock. Jos nyt joku kannatusbiisi väännetään niin tottakai se täytyy tehä kunnolla ja hyvin, ei puolivillasella. Mutta mun oma mielipide on ettei ainakaan rokkia
Peltomaa sanoi jossain fun haastattelussa että ilveksen kopissakin soi ihan jotain muuta kuin rokki. Ja nykymaailmassa on niin paljon eri genrejä musiikkia, jotka vetää moninkertaisesti enemmän väkeä keikalle kuin vaikka se ac/dc tai joku muu rokkipumppu. Onhan se joskus ollut kova yhtye, en mä sitä väitä vastaan.
Spotifyn kärjestä kyllä myös tiputaan nopeasti ja monet tyylisuunnat voivat olla nopeitakin tähdenlentoja, kun taas rock on osoittanut olevansa kestosuosikki, joka ei ikinä kuulosta eilisen musiikilta.

Kyllä me fanitkin minä mukaanlukien kuunnellaan erilaista musiikkia rockin lisäksi ja niin myös pelaajat. Mutta itse ainakin tykkään siitä, että Ilveksen hallimusiikki on tunnistettava "hallirock", eikä mikään spotifyn jatkuvasti vaihtuva top50.

Hyvässä brändissä on selkeitä tunnistettavia piirteitä ja tässä on mielestäni yksi Ilveksen selvä sellainen. Toki kyllä muissakin suomen halleissa rock soi, mutta kyllä se vahviten Ilveksen ja Hifkin DNA:ssa on.
 
Ylös