Uusi Tamperelainen kyselee.

wooze

Tulokas
Viestejä
3
Hei !

Olen Vaasasta Tampereelle juuri muuttanut ja täällä, toisinkuin Vaasassa, on 2 joukkuetta joista valita.

Ilves, ja Tappara.

Haluaisinkin nyt kysyä teiltä Ilves faneilta, että : Miksi kannatatte Ilvestä Tapparan sijaan?
Ja jos tänne joku Tappara fani on eksynyt, miksi kannatat Tapparaa Ilveksen sijaan?

Itse olen saanut tälläisen kuvan asioista:

Ilves on Tampereen #1 seura, ensimmäinen, se originelli, ja myös menestyneempi, vaikka nykyhetki onkin kaaosta (luin talousongelmista ym. näillä foorumeilla).
Olen lyhyessä ajassa täällä asuessani huomannut että täällä kasvaneet ja syntyneet Tamperelaiset kannattavat Ilvestä, ja ulkopaikkakuntalaiset ja esim Nokialla asuvat sukulaiseni Tapparaa.

Itse en ole SM liigaa seurannut, juuri siitä syystä että kaupunki jossa asuin, ei pelannut siellä, nyt on aika alkaa seuraamaan, ja valita SE joukkue :)

Noh, enköhän ole tässä tarrpeeksi lässyttänyt, pistäkää vastauksia tulemaan :) Toivottavasti ei ilves nyt ihan heti ole liigasta tippumassa tai konkurrssiin menemässä, olisi sääli. Alkuperäinen on aina alkuperäinen :)
 

Anapoli

Guest
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

wooze sanoi:
Olen lyhyessä ajassa täällä asuessani huomannut että täällä kasvaneet ja syntyneet Tamperelaiset kannattavat Ilvestä, ja ulkopaikkakuntalaiset ja esim Nokialla asuvat sukulaiseni Tapparaa.

Heh... tuo oli aika hauskaa, jos kerran itseksesi olet tälläisen huomion tehnyt. Sehän on se perinteinen juttu, että tappuralaiset tulee mouhijärveltä. :)

Kyllähän se Ilvesläisyys on itselle tullut ihan äidinmaidossa jo. Äitee on kova Ilveksen "mies". Lisäksi serkut ja kaverit kannatti Ilvestä niin ei siinä ollut paljon vaihtoehtoja senkään puolesta. Ja onhan se hienoa kannattaa maan hienointa, perinteikkäintä ja menestyneintä seuraa. Nyt ollaan hieman suossa mutta täältä viellä noustaan. :)
 

Hermis

Guest
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

En osaa itse itseäsi paremmin perustella:

wooze sanoi:
Itse olen saanut tälläisen kuvan asioista:

Ilves on Tampereen #1 seura, ensimmäinen, se originelli, ja myös menestyneempi, vaikka nykyhetki onkin kaaosta (luin talousongelmista ym. näillä foorumeilla).
Olen lyhyessä ajassa täällä asuessani huomannut että täällä kasvaneet ja syntyneet Tamperelaiset kannattavat Ilvestä, ja ulkopaikkakuntalaiset ja esim Nokialla asuvat sukulaiseni Tapparaa.

Itse en koskaan ole päässyt valitsemaan. Ilves valitsi minut kanattajakseen reilut 30-vuotta sitten ja näillä on mentävä...
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 326
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

Sellainen mielikuva myöskin on, että länsipuolen kapunginosat ja lähiöt (kuten Nokia - Pirkanmaan Beverly Hills) ovat Ilveksen valtapiiriä. Itäpuolelle mentäessä taasen Tappara on vahvemmilla. Tapparan kannatus maaseudulla on uskoakseni perua 80-luvun menestysvuosilta.
 

wooze

Tulokas
Viestejä
3
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

Kiitos kaikille vastauksista :)

Pistän unohduksiin Tappara clubit ja ei muuta kun Ilvestä kannattamaan.

Kyllä oli heti sellanen fiilis että Ilvekseen päädyn, vain sen takia että arvostan perinteitä ja Ilves on se ensimmäinen Tampereen seura :)

Hyvä puoli tässä on se: TÄSTÄ ON SUUNTA VAIN YLÖSPÄIN !
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 599
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

Aikalailla myyttihän tuo nykyään on, että Ilveksen kannattajat olisivat tamperelaisia ja Tapparan ulkopaikkakuntalaisia. Siitähän on tässä lähiaikoina ihan gradukin muistaakseni tehty, ja aikalailla tasan nuo menivät. Jonkinasteisia eroja kaupunginosien välillä oli (Koikkari oli raipelaista ja Tesoma jutilaista jne.), mutta aikalailla tasan. Enkä nyt ilvesläisenäkään menisi Ilvestä sen erityisemmin "ensimmäiseksi" sanomaan, kun ensimmäisen kiekko-ottelun Tampereella järjesti Pyrintö, ja Ilveksen perustamisvuonna TaPa voitti SM-kultaa. Ja Tappara (TBK) on perustettu vain kolme vuotta Ilveksen jälkeen.

Hienoa toki, että valitsit Ilveksen, mutta perustelut vähän ehkä ontuivat :)
 

jäsenJ

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
404
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

wooze sanoi:
Pistän unohduksiin Tappara clubit ja ei muuta kun Ilvestä kannattamaan.

Onnittelut valinnasta, mutta joskus voi ottaa kovillekin :)
 

Leena Rehumäki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
703
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

Ja vielä asian vierestä edelliseen viitaten: jotkut jutut ovat sellaisia, joita vanhempien tulisi miettiä erittäin tarkasti, ettei...
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 986
Vs: Uusi Tamperelainen kyselee.

Lisäksi Ilves on pelannut useitakin matseja kotikaupunkisi kotkia eli Sporttia vastaan. Tapparalaiset eivät ole moiseen edes vaivautuneet.
Ilveshän on tehnyt kovasti töitä (muutamia vuosia) laajentaakseen kannatustaan esim. Joensuuhun ja Vaasaan joten jo siitäkin syystä kyseisten paikkakuntien ykkösliigasuosikki täytyy olla Tampereen Ilves.
 
Ylös