Tuomas Rannankari

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
WhatsApp-Image-2017-11-01-at-16.16.14-689x1024.jpeg


Laitapuolustaja Tuomas Rannankari liittyy Ilveksen joukkueeseen

Ilves ja vasen laitapuolustaja Tuomas Rannankari ovat solmineet kaksivuotisen pelaajasopimuksen

26-vuotias Tuomas Rannankari on Suomessa edustanut kasvattajaseuraansa Kuopion Palloseuraa. Kuluneella kaudella hän pelasi 18 Veikkausliiga-ottelua, joista 16 avauskokoonpanossa. Lauantaina kaulaan ripustettiin hopeinen mitali.

Ulkomaan kentillä hän on kuulunut hollantilaisen FC Twenten (2009-2012) ja saksalaisen SpVgg Greuther Fürthin (2012-2013) organisaatioon. Poika- ja nuorisomaajoukkue-edustusten lisäksi vyölle on kertynyt kaksi A-maaottelua. Uusi sopimus pitää Rannankarin Tampereella kaudet 2018 ja 2019.

– Viikonlopun mitalijuhlat ovat onnellisesti ohi. KuPS pelasi hienon kauden, aivan kuten Ilveskin. Olen kyllä viihtynyt Kuopiossa. Nyt kuitenkin tuntui, että kaipaan urallani vaihtelua. Ilves tarjosi tilaisuuden, johon oli helppo tarttua. Haluan entisestään kehittyä pelaajana. Uskon, että tämä on järkevä ja todella hyvä ratkaisu, Rannankari kommentoi uutta tilannetta.

– Nuorempana pelasin keskikentällä ja laitalinkkinä. Nykyään viihdyn eniten vasempana laitapakkina. Olen alakerran pelaajaksi melko hyökkäysorientoitunut, unohtamatta kuitenkaan puolustusvelvoitetta. Toivon omalta osaltani auttavani joukkuetta mahdollisimman hyvin. Toivottavasti ensi kausi on Ilvekselle vähintään yhtä menestyksekäs kuin tämäkin.

Pelipaidan keltaisen värin lisäksi Ilveksestä löytyy muitakin tuttuja piirteitä. ”Tume” kohtaa vanhojen joukkuekavereiden lisäksi mm. lempinimikaimansa.

– Olen muutama vuosi sitten pelannut KuPS:ssa Mika Hilanderin ja Antti Hynysen kanssa. Harmi vain, että ”Hyny” lopetti uransa tähän syksyyn, niin en pääse enää kentälle samaan aikaan. Olen myös kuullut, että joukkueessa on jo valmiiksi Tume-nimeä kantava pelaaja (Tuure Siira). En halua viedä muilta pelaajilta mitään pois, joten jätkät varmaan saavat keksiä minulle uuden lempinimen, Rannankari naurahtaa.

Tuomas Rannankari
lempinimi: Tume
syntynyt: 21.5.1991
pituus: 182cm
paino: 75kg
Veikkausliiga: 126 ottelua, 1 maali
A-maajoukkue: 2 ottelua
aiemmat seurat: KuPS, FC Twente II, SpVgg Greuther Fürth II
saavutukset: SM-hopea 2017

https://ilvesedustus.fi/tuomas-rannankari-ilveksen-joukkueeseen/
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 333
Ylös