Tulosveikkaus ja otteluseuranta TPS - Ilves 7.3.2026

Status
Viestiketju on suljettu.
Joku 80s tai 90s teemailta tai afterski on vähän eriluokkaa. Niissähän soitetaan lähinnä sen ajan musiikkia ja pelaajilla voi olla esim. Ysäri teemaiset pelipaidat.

Kerro miten kenenkään seksuaalisuus eli kenestä viehättyy liitty mitenkään jääkiekkoon? Kiinnostaako sua useinkin udella muiden seksuaalisuutta tai tuoda esille omaasi? Jäähallilla varsinkin?

Normaali ihmiset pitävät seksuaalisuutensa omana tietonaan. En minä ainakaan kysele naapureilta, työkavereilta tai harrastekavereilta - eikä edes kiinnostakkaan. Ihan turhaan tehdä seksuaalisuudesta joku oma identiteetti. KETÄÄN EI KIINNOSTA.

Ihan sama tykkääkö miehistä tai naisista tai vaikka alieneista.

Lisään vielä sen, että kuinka vammaiselle ja tyhmälle tuokin juttu vaikuttaisi jos se vedettäisiin toistepäin. Joka paikassa kertoisin miten olen hetero ja harrastan heteroseksiä, sekä olen ylpeä heteroudestani.

Samalla järkättäisiin vielä teemailta illan peliin, että vähänkö hienoo - toi jätkä tykkää naisista.

Tätähän tämä Pride pakotus on. Sekä siihen päälle kaikkien ulostulot mediassa: milloin on, että kuka on homo tai kuka tapailee ketä. Kuska erosi kenestä? Kuka tykkää mistäkin? Edelleen, ketä kiinnostaa?

Joku 80s tai 90s teemailta tai afterski on vähän eriluokkaa. Niissähän soitetaan lähinnä sen ajan musiikkia ja pelaajilla voi olla esim. Ysäri teemaiset pelipaidat.

Kerro miten kenenkään seksuaalisuus eli kenestä viehättyy liitty mitenkään jääkiekkoon? Kiinnostaako sua useinkin udella muiden seksuaalisuutta tai tuoda esille omaasi? Jäähallilla varsinkin?

Normaali ihmiset pitävät seksuaalisuutensa omana tietonaan. En minä ainakaan kysele naapureilta, työkavereilta tai harrastekavereilta - eikä edes kiinnostakkaan. Ihan turhaan tehdä seksuaalisuudesta joku oma identiteetti. KETÄÄN EI KIINNOSTA.

Mitä sä ny jankutat? Ei kyse ole siitä, ettäkö keltään mitään seksuaalisuutta alettaisiin kysellä, vaan siitä, että kaikilla on samat oikeudet. Oikeus elää niin, ettei kenenkään tarvitse miettiä mitä kenestäkin ajatellaan. Sukupuolineutraali avioliittolaki astui voimaan vasta 2017, eli työtä tuolla saralla piisaa paljon. Pride on jääkiekossakin todella tärkeä asia, sillä pelaajissakin saattaa olla seksuaalivähemmsitöjä ja on äärimmäisen tärkeää, että myös he saavat tuntea kuuluvansa joukkoon. Jumalauta mua vituttaa tälläinen takapajuinen ajattelumalli.

Joo ei tarvis tehdä urheilutapahtumista mitään politikointi, ihmisoikeus- tai syöpälähetyksiään. Ihan tarpeeksi tulee tuota joka tuutista.

Kun katon lätkää telkkarista, niin haluan keskittyä siihen ja positiivisiin asioihin.

Vaikka tuon muna-kampanjan ymmärränkin, ja asiaahan se sinänsä on, ja varmaan lätkäpelin yhteydessä asia saa näkyvyyttä, mutta en silti kaipaa paikallisväännön erätauoille syöpävaroituksia tai muutakaan lajiin liittymätöntä nyyhkytarinaa.

"Näppilä on loukkaantuneena"

-Ratikka

Lisään vielä sen, että kuinka vammaiselle ja tyhmälle tuokin juttu vaikuttaisi jos se vedettäisiin toistepäin. Joka paikassa kertoisin miten olen hetero ja harrastan heteroseksiä, sekä olen ylpeä heteroudestani.

Samalla järkättäisiin vielä teemailta illan peliin, että vähänkö hienoo - toi jätkä tykkää naisista.

Tätähän tämä Pride pakotus on. Sekä siihen päälle kaikkien ulostulot mediassa: milloin on, että kuka on homo tai kuka tapailee ketä. Kuska erosi kenestä? Kuka tykkää mistäkin? Edelleen, ketä kiinnostaa?
Ideaalisti ketään ei kiinnostaisi mitä aikuiset tekevät makuuhuoneissaan, mutta tämä vain ei ole todellisuutta. Edelleen löytyy ihmisiä jotka olisivat valmiita laittamaan kaikki HLBT+ ihmiset leirille "eheytymään", mielisairaalaan tai pahempaa. Niin kauan kuin seksuaalista suuntautumista pidetään jonain poliittisena näytöksenä, niin niin pitkään nähdään tarve tälle Pride liikkeelle jonka tavoite on vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin jottei kaikkien tarvitse vain olla kaapissa tai pelätä henkensä tai terveytensä edestä.

Mitä sä ny jankutat? Ei kyse ole siitä, ettäkö keltään mitään seksuaalisuutta alettaisiin kysellä, vaan siitä, että kaikilla on samat oikeudet. Oikeus elää niin, ettei kenenkään tarvitse miettiä mitä kenestäkin ajatellaan. Sukupuolineutraali avioliittolaki astui voimaan vasta 2017, eli työtä tuolla saralla piisaa paljon. Pride on jääkiekossakin todella tärkeä asia, sillä pelaajissakin saattaa olla seksuaalivähemmsitöjä ja on äärimmäisen tärkeää, että myös he saavat tuntea kuuluvansa joukkoon. Jumalauta mua vituttaa tälläinen takapajuinen ajattelumalli.

Kerroppa nyt mitä oikeuksia heteroilla on mitä ei homoilla ole? Miten tärkeää se sun seksuaalisuutesi eli ketä panet tai ketä rakastat vapaa-ajalla on missään työpaikalla?

Miten se asia kuuluu työkavereille tai työnantajalle yhtään mitenkään. En haluaisi olla sun kanssa samassa työmaalla, jos kahvikeskustelut on siitä, että mitä tykkäät kotonasi tehdä ja kenen kanssa. Olit sitten hetero tai bi tai homo. Sama koskee lätkänpelaajia, tuskin ketään joukkueesta kiinnostaa ketä sä treffailet vapaa-ajallasi jos peli kulkee kaukalossa.

Hyvä tulos, kruununa Saviämmälle -3. Toivottavasti toi vastenmielinen ryhmä "Mies vailla huumorintajua"-valmentajansa kera pääsee hetken päästä lomille. Päkkilä ainoa sympaattinen asia koko seurassa.

Kerroppa nyt mitä oikeuksia heteroilla on mitä ei homoilla ole? Miten tärkeää se sun seksuaalisuutesi eli ketä panet tai ketä rakastat vapaa-ajalla on missään työpaikalla?

Miten se asia kuuluu työkavereille tai työnantajalle yhtään mitenkään. En haluaisi olla sun kanssa samassa työmaalla, jos kahvikeskustelut on siitä, että mitä tykkäät kotonasi tehdä ja kenen kanssa. Olit sitten hetero tai bi tai homo. Sama koskee lätkänpelaajia, tuskin ketään joukkueesta kiinnostaa ketä sä treffailet vapaa-ajallasi jos peli kulkee kaukalossa.
Luitko sä mun vastausta ollenkaan? Jankutat edelleen samaa. Sinä heterona saat kulkea edelleen puolisos kanssa julkisilla paikoilla ilman, että kukaan katsoo kieroon. Seksuaalivähemmistöt ei. On edelleen ihmisiä, joiden mielestä se on outoa tai sairasta. Tämän takia pride on tärkeä ja se kuuluu ihan joka paikkaan.

En ole kiekkokontekstissa törmännyt seksuaalisuuteen liittyviin asioihin yhtään enempää tai vähempää kuin missään muussakaan kontekstissa. Sanoisin ehkä, että jopa vähemmän lätkän tai muidenkin harrastusten parissa kuin muissa vapaa-ajan riennoissa tai normaalissa elämässä. Keskimäärin ketään ei kiinnosta minkävärisistä/laisista otuksista kukin tykkää, kun jotain muuta yhteistä asiaa tehdään.

En oo myöskään nähnyt tilannetta, että joku saisi vähemmän peliaikaa tms. perustuen seksuaaliseen suuntautumiseen.

Jos haluaa prideä laulaa menemään, niin sen voinee tehdä omissa tapahtumissaan.

Pelätä henkensä tai terveytensä edestä.

Sitten niitä sitaatteja, että miten paljon suomessa tarvitsee pelätä olla seksuaalivähemmistö. Tai muissakaan länsimaissa? En oo kuullut mistään massa lynkkauksista tai vainoamisesta tämän suhteen.

Omalla työpaikallanikin on useampi seksuaalivähemmistö ja en ole kuullut yhtä toispuoleista sanaa heistä. Kyllä herrainvuonna 2026 saa kulkea ihan yhtä rauhassa kaduilla suomessa, olit sitten hetero tai homo.

Lisäksi en ymmärrä tätä oman seksuaalisuuden toitottamista, miksi se on niin tärkeä saada muiden tietoisuuteen kenestä tykkäät?

Status
Viestiketju on suljettu.
Takaisin