Tommi Niemelä Ilveksen päävalmentajaksi kaudesta 2024-2025 alkaen?

Kroisos Pennanen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
186
Jälkiviisaana olis kannattanut se 6vs4, koska tuolla "järkevällä" taktiikalla hävisivät.
Turhahan näitä on spekuloida.
Tilastot kertoo että noin 5 minuuttia ennen loppua pitäisi ottaa yhden maalin tappioasemassa pois. Niin turhaa jälkiviisautta spekuloida jos maalivahti otetaan vaikka vasta 5 sekuntia ennen loppua? Mun mielestä peräänkuuluttaminen asioiden hoitamiseen optimaalisesti ei ole jälkiviisautta eikä spekulointia. Aiheesta on muutamia melko kattavia tutkimuksia olemassa, selittelyä jos vetää täysin päinvastaisesti kuin tilastodata osoittaa.
 

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
352
Tilastot kertoo että noin 5 minuuttia ennen loppua pitäisi ottaa yhden maalin tappioasemassa pois. Niin turhaa jälkiviisautta spekuloida jos maalivahti otetaan vaikka vasta 5 sekuntia ennen loppua? Mun mielestä peräänkuuluttaminen asioiden hoitamiseen optimaalisesti ei ole jälkiviisautta eikä spekulointia. Aiheesta on muutamia melko kattavia tutkimuksia olemassa, selittelyä jos vetää täysin päinvastaisesti kuin tilastodata osoittaa.

Missä tuollainen tilasto on?

Luulen, että tässä on tilastollisesti katsottu ja pohdittu asiaa kyllä. Pelsujen ylivoima ei ole toiminut kertaakaan ja tehokkuus on muutenkin sakannut. Tappara on taas melko hyvä tekemään tyhjiin maaleja ja tuossakin matsissa oli useita läpiajoja.

Itse koen, että mikäli Pelicans olisi ollut pelillisesti varmempi ja niskan päällä itse ottelussa, olisi varmasti maalivahti otettukin aikaisemmin pois. Koska tilanne ei ollut tuo, ei jonkun muutaman prosenttiyksikön näennäisetu paina yhtälössä paljoa.
 
Viimeksi muokattu:

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 325
Yritän ymmärtää, että koska joukkue häviää koutsina ja koska kollektiivina?
Kun koko joukkue alisuorittaa kollektiivisesti alle oman tason ja näyttää haluttomalle, hengettömälle ja aneemiselle - valmennus.

Kun joukkue puskee päätä seinään eikä saa viimeisteltyä, mutta pelaa silti omanlaistaan kiekkoa hyvännäkösellä tunteella ja yrityksellä, ja häviää vastustajan kovuuteen, osumatarkkuuteen ja maalivahtiinkin paikoitellen, kyseessä on kollektiivinen tappio, joita kaikille tulee urheilussa.

Pelsut näyttää Pelsuilta, mut nyt on menny pelit näin. Ilves pleijareissa ei näyttäny Ilvekseltä, vaan joltain aneemiselta paineistetulta ahdistuneelta kasalta haluttomia pelaajia.

Mielestäni esim. Laschit, Jämsenit, Bryggmanit ja muut pelaa omannäköistään peliä. Vastus on helkkarin kova, valitettavasti.

Ymmärrän, et sulle Pennasen puolustus on sydämen asia tällä foorumilla, mutta onhan tää paskashow kauden jälkeenkin valaissut aika paljon valmennuksen meiningistä kauden aikana.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 971
Kun koko joukkue alisuorittaa kollektiivisesti alle oman tason ja näyttää haluttomalle, hengettömälle ja aneemiselle - valmennus.

Kun joukkue puskee päätä seinään eikä saa viimeisteltyä, mutta pelaa silti omanlaistaan kiekkoa hyvännäkösellä tunteella ja yrityksellä, ja häviää vastustajan kovuuteen, osumatarkkuuteen ja maalivahtiinkin paikoitellen, kyseessä on kollektiivinen tappio, joita kaikille tulee urheilussa.

Pelsut näyttää Pelsuilta, mut nyt on menny pelit näin. Ilves pleijareissa ei näyttäny Ilvekseltä, vaan joltain aneemiselta paineistetulta ahdistuneelta kasalta haluttomia pelaajia.

Mielestäni esim. Laschit, Jämsenit, Bryggmanit ja muut pelaa omannäköistään peliä. Vastus on helkkarin kova, valitettavasti.

Ymmärrän, et sulle Pennasen puolustus on sydämen asia tällä foorumilla, mutta onhan tää paskashow kauden jälkeenkin valaissut aika paljon valmennuksen meiningistä kauden aikana.
Ei se mulle ole sydämen asia, näen siellä vaan paljon muitakin epäonnistujia, mut ymmärrän et joku pitää nostaa tikunnokkaan.

Lähinnä ihmettelen että jo viime kaudella syyteltiin Pennasta vaikka meidän peli riitti täysin Pelsuja vastaan ja nimenomaan maalipaikoissa hakattiin sitä päätä seinään. Löydettiin kuitenkin syylliseksi sitten Konna.

Mietin vaan ketä Pelsut syyttää.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 325
Ymmärrän, et sulle Pennasen puolustus on sydämen asia tällä foorumilla, mutta onhan tää paskashow kauden jälkeenkin valaissut aika paljon valmennuksen meiningistä kauden aikana.

Oliko pelitapa oikeasti valmistettu vain siitä näkökulmasta, että kohdataan Tappara finaaleissa ja oltiin kyvyttömiä muokkaamaan sitä lennosta?
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 717
Mietin vaan ketä Pelsut syyttää.

Ai siitä että häviää sarjan runkosarjan voittajalle ja suurimmalle mestarisuosikille? Ketä sinä siitä syyttäisit vai olisiko niin että Tappara vaan pelasi tasollaan ja se taso oli Pelicansille liian kova?

Ilves hävisi säälien kautta play-offeihin selvinneelle KalPalle, ylivertaisella materiaalilla! Onko Pelicansin ja Ilveksen tilanteet muka jotenkin verrannollisia toisiinsa.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 325
Ei se mulle ole sydämen asia, näen siellä vaan paljon muitakin epäonnistujia, mut ymmärrän et joku pitää nostaa tikunnokkaan.

Lähinnä ihmettelen että jo viime kaudella syyteltiin Pennasta vaikka meidän peli riitti täysin Pelsuja vastaan ja nimenomaan maalipaikoissa hakattiin sitä päätä seinään. Löydettiin kuitenkin syylliseksi sitten Konna.

Mietin vaan ketä Pelsut syyttää.
Jos sä katot mun viestihistoriaa, niin huomaat aika nopeella tutkimuksella, että en oo anti-Pennanen ja uskoin Pennaseen vielä aika pitkään tätä kautta. En oo myöskään viime kaudella epäillyt häntä enkä oo kertaakaan missään kohti kommentoinut tai syyttänyt Kontiolaa. Jos tarkkaan selaat, niin oon Pennasta puolustanut pitkin kautta.
Mun ei ainakaan tarvii löytää epäonnistujia tässä tapauksessa. Ei Ilveksestä eikä Pelicanseista.
Mun mielestä kaikkien pelien ja näkemäni perusteella sekä kuulemani mukaan, loppuviimein hävittiin kyllä juurikin valmennukseen, ja Pennanen nyt on PÄÄvalmentaja.
Joku on mennyt pieleen henkisellä puolella, ja valmennus vastaa siitä, jos se tuntuu koskevan lähes koko joukkuetta. En oo vaan kertaakaan kuullut Pennasen ottavan mitään, ei pienintäkään, vastuuta mistään vaan syylliseksi koko joukkueen sulamiseen on Pennasen suulla löydetty kannattajat. Vastuunsiirtoa ei tarttis harrastaa, jos olis täysin puhtaat paperit ittellään.
Ja mielestäni viime vuonna saatiin juuri se sijoitus mikä pelillisesti ansaittiin. Hävittiin maalinteossa ja siihen ei yks dokaileva Konna vaikuta loppujen lopuksi niin paljoa, vaan nimenomaan viime vuonna hävittiin kollektiivisesti joukkueena.

En tarvii ketään tikunnokkaan, mutta olis naiivia todeta vaan, että nyt kävi näin, eikä tästä tarvii oppia mitään. Mun mielestä tässä on nyt hyvin opittavaa tuleviin kausiin, jotta Niemelä saa työrauhan ja parhaat mahdolliset eväät onnistumiseen.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 971
Jos sä katot mun viestihistoriaa, niin huomaat aika nopeella tutkimuksella, että en oo anti-Pennanen ja uskoin Pennaseen vielä aika pitkään tätä kautta. En oo myöskään viime kaudella epäillyt häntä enkä oo kertaakaan missään kohti kommentoinut tai syyttänyt Kontiolaa. Jos tarkkaan selaat, niin oon Pennasta puolustanut pitkin kautta.
Mun ei ainakaan tarvii löytää epäonnistujia tässä tapauksessa. Ei Ilveksestä eikä Pelicanseista.
Mun mielestä kaikkien pelien ja näkemäni perusteella sekä kuulemani mukaan, loppuviimein hävittiin kyllä juurikin valmennukseen, ja Pennanen nyt on PÄÄvalmentaja.
Joku on mennyt pieleen henkisellä puolella, ja valmennus vastaa siitä, jos se tuntuu koskevan lähes koko joukkuetta. En oo vaan kertaakaan kuullut Pennasen ottavan mitään, ei pienintäkään, vastuuta mistään vaan syylliseksi koko joukkueen sulamiseen on Pennasen suulla löydetty kannattajat. Vastuunsiirtoa ei tarttis harrastaa, jos olis täysin puhtaat paperit ittellään.
Ja mielestäni viime vuonna saatiin juuri se sijoitus mikä pelillisesti ansaittiin. Hävittiin maalinteossa ja siihen ei yks dokaileva Konna vaikuta loppujen lopuksi niin paljoa, vaan nimenomaan viime vuonna hävittiin kollektiivisesti joukkueena.

En tarvii ketään tikunnokkaan, mutta olis naiivia todeta vaan, että nyt kävi näin, eikä tästä tarvii oppia mitään. Mun mielestä tässä on nyt hyvin opittavaa tuleviin kausiin, jotta Niemelä saa työrauhan ja parhaat mahdolliset eväät onnistumiseen.
Joo hyvä homma, enkä mä ole todennut että nyt vaan kävi näin. Mutta se Pennanenko sielä kentällä pasko housuun ekassa pelissä 3-1 johdossa? Koko kollektiivi kusi, ja joo täälä jaksetaan odottaa sitä että Pennanen kantaa vastuuta ja kuten itsekin olen kirjoittanut, tuon asian olisi voinut ja pitänyt hoitaa paremmin. Koko seura tosin on nyt vetäynyt johonkin norsunluutorniin odottamaan että pöly laskeutuu.

En silti jaksa yksittäistä miestä syyttää, kun siellä oikeesti tökki muutkin asiat. Koko organisaatio tässä kipuilee. Sitä toivon myös Hölölle, työrauhaa eikä tätä seuran kimpoilua suunnasta toiseen. Sehän tiedettiin että Pennanen repii pelitavan täysin uusiksi ja vain yhden kauden takia. Runkosarjassa kaikki oli tuloksen valossa hyvin. Harmillisesti yhteen viikkoon koko korttitalo romahti.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 325
Oliko pelitapa oikeasti valmistettu vain siitä näkökulmasta, että kohdataan Tappara finaaleissa ja oltiin kyvyttömiä muokkaamaan sitä lennosta?
En tiedä siitä mitään, mutta olen kuullut tässä vähän Oulankin tilanteesta lisää, eikä sekään nyt ihan niin yksinkertainen ole ollut, että pelattiin vaan yv:llä pois. Ja tiedän, että Könösen tilanne on vaikuttanut moneen pelaajaan joukkueessa ja muut kuulemani tarinat on linjassa näiden kanssa. Eikä tietääkseni Virtanenkaan ole aina ollut poissa vaan loukkaantumisten takia, mutta tämä on vähän enemmän huhupuolta.

Mäntykivestä en ole kuullut mitään sen kummempaa ja sille mysteerille haluaisin saada lisätietoja. Tosin, nuori pelaaja, joka varmaan vielä hieman ailahtelee, jos yleinen tunnelma ja joukkueen meno on risainen.

En niinkään näe siis, että joukkue olisi lähtenyt tähän ylimielisesti, vaan joukkue on lähtenyt tähän kevääseen aika kipsissä mentaalipuolella. Joukkue on ollut jotenkin rikki, eikä Pennasesta ollut sitä korjaamaan, varsinkin kun osin se johtui hänestä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 971
Ai siitä että häviää sarjan runkosarjan voittajalle ja suurimmalle mestarisuosikille? Ketä sinä siitä syyttäisit vai olisiko niin että Tappara vaan pelasi tasollaan ja se taso oli Pelicansille liian kova?

Ilves hävisi säälien kautta play-offeihin selvinneelle KalPalle, ylivertaisella materiaalilla! Onko Pelicansin ja Ilveksen tilanteet muka jotenkin verrannollisia toisiinsa.
En mielestäni puhunut Ilveksestä mitään. Mietin vaan kuka siellä Lahdessa kivitetään. Rosteri ja valmennus huippuluokkaa. Vaikka haastajia ovatkin.

Joku kantaa aina vastuun, niin se aikuisten maailmassa toimii. Vai pitääkö meidän tähän sitten alistua että Ilves nyt vaan häviää aina ja se nyt vaan on niin? Tuleeko ne mestaruudet naapuriin samalla tavalla, ei tehdä oikeastaan mitään kun todetaan että Tappara nyt vaan voittaa aina? Epäilen. Kyllä siellä tehdään raakaa työtä niiden eteen.
Pitääkö Pelsun alistua siihen että Tappara nyt voittaa aina? Kuka siellä kantaa vastuun että ei mitään eväitä finaaleissa? Eihän siellä huonot pelaa.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 325
Joo hyvä homma, enkä mä ole todennut että nyt vaan kävi näin. Mutta se Pennanenko sielä kentällä pasko housuun ekassa pelissä 3-1 johdossa? Koko kollektiivi kusi, ja joo täälä jaksetaan odottaa sitä että Pennanen kantaa vastuuta ja kuten itsekin olen kirjoittanut, tuon asian olisi voinut ja pitänyt hoitaa paremmin. Koko seura tosin on nyt vetäynyt johonkin norsunluutorniin odottamaan että pöly laskeutuu.

En silti jaksa yksittäistä miestä syyttää, kun siellä oikeesti tökki muutkin asiat. Koko organisaatio tässä kipuilee. Sitä toivon myös Hölölle, työrauhaa eikä tätä seuran kimpoilua suunnasta toiseen. Sehän tiedettiin että Pennanen repii pelitavan täysin uusiksi ja vain yhden kauden takia. Runkosarjassa kaikki oli tuloksen valossa hyvin. Harmillisesti yhteen viikkoon koko korttitalo romahti.
No eikä ollut hyvin runkosarjassa kaikki hyvin! Sen verran monta kertaa vein itkuisen lapsen kotipeleistä kotiin, että ei kyllä tuloksen valossa ollut mitään hyvää, kun se kotipelaaminen oli ihan paskaa ja se tuli sieltä samalta painepuolelta kuin pleijaritkin. Peli ailahteli aivan törkeästi runkosarjassa ja se kakkossijoitus on yks ja sama kun ei osattu voittaa kotona eikä osattu voittaa pleijareissa.

Se 3-1 sulaminen oli Antin paikka nousta esiin ja seuraavaan peliin tuoda Ilves, joka taistelee vierasvoiton Kuopiossa. Ekassa pelissä kävi kusisesti ja hävittiin kollektiivisesti, mutta ne seuraavat pelit.. No, niissä ei oikeen edes tunnuttu haluavan voittaa. Sen näki kauas, ja Malek sen totesi ihan suoraankin tshekkimediallekin.

Odotuksiinsa nähden Pennanen alisuoritti minun mielestäni ja uskon, että ensi kaudella nämä ongelmat ovat poissa. Se ei tosin valitettavasti tarkoita, etteikö uusia ongelmia tule esiin. Onhan tämä Ilves.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 971
No eikä ollut hyvin runkosarjassa kaikki hyvin! Sen verran monta kertaa vein itkuisen lapsen kotipeleistä kotiin, että ei kyllä tuloksen valossa ollut mitään hyvää, kun se kotipelaaminen oli ihan paskaa ja se tuli sieltä samalta painepuolelta kuin pleijaritkin. Peli ailahteli aivan törkeästi runkosarjassa ja se kakkossijoitus on yks ja sama kun ei osattu voittaa kotona eikä osattu voittaa pleijareissa.
Kyllä me runkosarjan loppupuolelta lähdettiin asiallisesta asemasta pleijareihin. Kotipelaamistakin saatiin parempaan kuosiin. Tammikuun lopun jälkeen runkosarjassa hävittiin kaksi peliä.

Mutta siitä samaa mieltä että eihän me pleijareissa mitään osattu voittaa.

Paineet tosin tulevat jatkossa olemaan vaan isommat ja isommat, seura on nyt jatkuvasti huipulla, mitään välikausia ei voi tulla. Paineet kasvaa siihen asti että joku porukka ne osaa käsitellä ja nostaa sitä kannua viimeisen pelin päätteeksi.

Puhuu seura niistä ääneen tai ei. Ne ei mihinkään katoa.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 802
2000 - luvun heikoin mestari tulossa. Joukkueen ainoa tähti Levtchi vetelee Palve -tasolla, ja veteraanit Konna ja Savinainen alistaa täysin Hölöä. Entistä enemmän hävettää Ilveksen suoritukset. Todellinen lahjamestaruus naapuriin.
Paljon pitää Hölön kehittyä, jotta kultaa tulisi Tampereen ykkösille. Siihen on kai luotettava.
Todella synkkää.
 

Ilves fan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
991
Jos jostain todella syvältä pitää kaivaa hyvää siitä että porkkanapöksyt voittaa mestaruuden niin ehkä ensikaudeksi Sihvonen jäisi työttömäksi?
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
En tiedä siitä mitään, mutta olen kuullut tässä vähän Oulankin tilanteesta lisää, eikä sekään nyt ihan niin yksinkertainen ole ollut, että pelattiin vaan yv:llä pois. Ja tiedän, että Könösen tilanne on vaikuttanut moneen pelaajaan joukkueessa ja muut kuulemani tarinat on linjassa näiden kanssa
Olisko tähän mahdollista saada vähän "villoja" ympärille?
En siis suoraan epäile, mutta noin kerrottuna ei kerro mitään.
Mitä olet kuullut ja jos vähän lähdettäkin vois tarkentaa.
 

Nevöförget95

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
675
Ei se mulle ole sydämen asia, näen siellä vaan paljon muitakin epäonnistujia, mut ymmärrän et joku pitää nostaa tikunnokkaan.

Lähinnä ihmettelen että jo viime kaudella syyteltiin Pennasta vaikka meidän peli riitti täysin Pelsuja vastaan ja nimenomaan maalipaikoissa hakattiin sitä päätä seinään. Löydettiin kuitenkin syylliseksi sitten Konna.

Mietin vaan ketä Pelsut syyttää.
Olihan Niemelä ihan jäässä, kun ei ottanut lopussa veskaa pois. Minä syyttäisin ainakin "tossu" Niemelää.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 755
Joo hyvä homma, enkä mä ole todennut että nyt vaan kävi näin. Mutta se Pennanenko sielä kentällä pasko housuun ekassa pelissä 3-1 johdossa? Koko kollektiivi kusi, ja joo täälä jaksetaan odottaa sitä että Pennanen kantaa vastuuta ja kuten itsekin olen kirjoittanut, tuon asian olisi voinut ja pitänyt hoitaa paremmin. Koko seura tosin on nyt vetäynyt johonkin norsunluutorniin odottamaan että pöly laskeutuu.

En silti jaksa yksittäistä miestä syyttää, kun siellä oikeesti tökki muutkin asiat. Koko organisaatio tässä kipuilee. Sitä toivon myös Hölölle, työrauhaa eikä tätä seuran kimpoilua suunnasta toiseen. Sehän tiedettiin että Pennanen repii pelitavan täysin uusiksi ja vain yhden kauden takia. Runkosarjassa kaikki oli tuloksen valossa hyvin. Harmillisesti yhteen viikkoon koko korttitalo romahti.
Kaiken Pennasesta kuullun jälkeen on ihan käsittämätöntä että edelleen puolustelet tyyppiä. Sama Konnan kanssa.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 325
Lähinnä ihmettelen että jo viime kaudella syyteltiin Pennasta vaikka meidän peli riitti täysin Pelsuja vastaan ja nimenomaan maalipaikoissa hakattiin sitä päätä seinään.

Tästä olen samaa mieltä. Viime kaudella kaaduttiin saappaat jalassa "tässä mielessä", koska oltiin kuitenkin kuskin paikalla pelitapahtumissa. Se ei poista tietenkään tosiasiaa, että Ilveksen olisi pitänyt tuolloinkin hoitaa sarja selvin lukemin.

Tänä keväänä oltiin paljain jaloin ensimmäisen ottelun 50 minuutilta lähtien tai oikeastaan jo aiemminkin tuossa ottelussa, kun hukattiin tylyys ylivertaisuusharhan päästyä ajatuksiin. Tuo näkyi mm. naureskeluna avopaikkoja hukattaessa.

Kun koko penkki näyttää alistuneelta ja mitään taktisia vastaliikkeitä ei nähdä vastustajan flown tappamiseksi, katse kääntyy kauluspaitaa kantaviin pelaajien sijaan.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 325
Niemelälle näyttäisi tulevan nyt toinen finaalitappio putkeen, ellei ihmeitä tapahdu. Viime kaudella ei ollut sauman palaakaan, mutta tänä vuonna oletettiin olevan tasaisempaa.

Toivottavasti Hölö saa näistä kokemuksista ammennettua oppia. Nälkää ainakin pitäisi olla mitalin kirkastamiseen.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 386
Tästä olen samaa mieltä. Viime kaudella kaaduttiin saappaat jalassa "tässä mielessä", koska oltiin kuitenkin kuskin paikalla pelitapahtumissa. Se ei poista tietenkään tosiasiaa, että Ilveksen olisi pitänyt tuolloinkin hoitaa sarja selvin lukemin.

Tänä keväänä oltiin paljain jaloin ensimmäisen ottelun 50 minuutilta lähtien tai oikeastaan jo aiemminkin tuossa ottelussa, kun hukattiin tylyys ylivertaisuusharhan päästyä ajatuksiin. Tuo näkyi mm. naureskeluna avopaikkoja hukattaessa.

Kun koko penkki näyttää alistuneelta ja mitään taktisia vastaliikkeitä ei nähdä vastustajan flown tappamiseksi, katse kääntyy kauluspaitaa kantaviin pelaajien sijaan.
Voiko olla että tää kaikki johtu just siitä, sanotaanko nyt tähän vaikka ylivalmentamisesta. Jos tän päivän pelaajat ei halua enää liiallista orjuuttamista tiettyihin sapluunoihin, ja tähän vielä vaikkapa Pennasen psykologi jutut päälle. En usko että Tapparakaan lähti uudistumaan ainoastaan uudistumisen ilosta, vaan kyllä siellä oli enemmänki tahoja jotka halusivat väriä harmaaseen Tapola-Rautakorpi aikaan.

Joskus joku ottelu voi valua noin käsistä, mutta käytännössä koko ottelusarja sen alun jälkeen. Tottakai valmentajat voi peiliin katella miks olivat noin "apaattisia".
 
Ylös