Tommi Niemelä Ilveksen päävalmentajaksi kaudesta 2024-2025 alkaen?

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 352
Optimi olisi että valmentaja vetäisi koko sopimuksensa loppuun, eikä toinen jalka olisi jo toisissa hommissa.

Sekoilua on se, että jatkuvaan prosessiin ja säännölliseen menestykseen pyrkivä Ilves kenkii sarjataulukon kärjessä valmentajan pois saadakseen seuraajalle hyvät lähtökohdat. Tämä seuraaja kiinnitettiin kahdeksi vuodeksi, mutta päätyikin lopulta olemaan yhden puolikkaan ja yhden täyden kauden. Täydellä kaudella seuraava sopimus julkistettiin kesken kauden.

Että kyllä tässä aikamoisia kevätjuhlaliikkeitä saanut todistaa. Viime vuonna tähän aikaan olin sitä mieltä että tehtiin Myrrän kanssa oikea ratkaisu. Ihan viime aikoina olen alkanut pohtia sen lopullista mielekkyyttä. Olimmeko vain ponnahduslauta? :confused:
Mielestäni Pennasen jalat ovat oikein tukevasti Ilveksen vaihtopenkin takana. Eipä hän mitään voi Leijonissa tehdä. Sen aika on sitten myöhemmin.

Siitä olen samaa mieltä että ehkä joku ”vauhtisokeus” johdossa vähän oli kun Myrrä kengittiin sarjakärjestä, vaikka olenkin sitä mieltä että vaihdos oli oikea. Varmasti osittain juuri tämän Leijonapestin takia tuolloin päädyttiin vaihto tekemään.

Pendo on varmasti ollut Leijonien lapuissa isolla jo aiemmin. Ilman sotaa hän hyppäisi sinne Jokereiden penkin takaa.

Mutta kerro toki miten se näkyy että Pennasta ei kiinnosta Ilves?
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Mutta kerro toki miten se näkyy että Pennasta ei kiinnosta Ilves?
Jätetään aiemmat esimerkit toistamatta.

Ensimmäinen kausi ”omalla” joukkueella ja valmentaja hakee muita hommia kauden alusta saakka vaikka sopimusta on kaksi kautta jäljellä. Minun kirjoissani tämä ei ole sellaista sitoutumista, jota päävalmentajalta odotan. Miten voi johtajana vaatia pelaajia sitoutumaan, kun itse ei kehityksen kautta tähyä eteenpäin vaan aktiivisesti hakee muualle? Hakuprosessi on alkanut varmaan samoihin aikoihin kun joukkue on kokoontunut ensimmäistä kertaa.

Mitä enemmän tätä ajattelee, niin sitä enemmän harmittaa. En liene vielä päässyt tästä yli.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Ajattelin, että puhuit Niemelän sopimuksesta. Miten sekään on Ilveksen sekoilua jos Liitto tiedottaa asiasta kesken kauden?
Kirjoitan tämän nyt toiseen kertaan, toivottavasti se riittää. Kahdeksi kaudeksi kiinnitetty valmentaja valmentaa lopulta jämäkauden ja yhden täyden kauden. Täyden kauden aikana haki aktiivisesti muita töitä varmaan niistä päivistä lähtien kun joukkue kokoontui ensimmäistä kertaa.

Ilveksen sekoilua on päätyä tällaiseen tilanteeseen pelinappulaksi, johon tukeudutaan ellei muuta keksitä.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 819
Jätetään aiemmat esimerkit toistamatta.

Ensimmäinen kausi ”omalla” joukkueella ja valmentaja hakee muita hommia kauden alusta saakka vaikka sopimusta on kaksi kautta jäljellä. Minun kirjoissani tämä ei ole sellaista sitoutumista, jota päävalmentajalta odotan. Miten voi johtajana vaatia pelaajia sitoutumaan, kun itse ei kehityksen kautta tähyä eteenpäin vaan aktiivisesti hakee muualle? Hakuprosessi on alkanut varmaan samoihin aikoihin kun joukkue on kokoontunut ensimmäistä kertaa.

Mitä enemmän tätä ajattelee, niin sitä enemmän harmittaa. En liene vielä päässyt tästä yli.

Maajoukkueen päävalmentajan tehtävään ei hakemalla hypätä, vaan sinne pyydetään niitä, joiden kompetenssi nähdään riittäväksi. Enkä kyllä keksi ensimmäistäkään liigavalmentajaa, joka kunniasta kieltäytyisi, jos kutsu kävisi. Ja kutsun tullessa seurallakaan ei oikein ole sanottavaa, sillä jokaisen arvonsa tuntevan valmentajan paperissa on taatusti purkupykälät maajoukkuetta varten.

Ei tästä tulevasta Pendon Leijonakeikasta nyt oikein saa draamaa tehtyä, vaikka kuinka vääntäisi.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 352
Jätetään aiemmat esimerkit toistamatta.

Ensimmäinen kausi ”omalla” joukkueella ja valmentaja hakee muita hommia kauden alusta saakka vaikka sopimusta on kaksi kautta jäljellä. Minun kirjoissani tämä ei ole sellaista sitoutumista, jota päävalmentajalta odotan. Miten voi johtajana vaatia pelaajia sitoutumaan, kun itse ei kehityksen kautta tähyä eteenpäin vaan aktiivisesti hakee muualle? Hakuprosessi on alkanut varmaan samoihin aikoihin kun joukkue on kokoontunut ensimmäistä kertaa.

Mitä enemmän tätä ajattelee, niin sitä enemmän harmittaa. En liene vielä päässyt tästä yli.
Niin no Pendo tuskin on itse hakenut tuota tehtävää, häntä on siihen ajateltu, haastateltu ja lopuksi valittu. Itse olen ylpeä siitä että meidän koutsi siirtyy tämän maan kovimpaan pestiin kiekkoilun saralla vaikka se meitä kirpaseekin. Ollaanhan me pelaajiakin menetetty ennen sopimuskauden päättymistä. Ehtii Pennanen nyt täällä puoltoista kautta kahittyä tuohon tehtävään.

Eikö toisaalta nyt ole näytön paikka? Olisi aika noloa lähtee sulaneena koutsina tuohon tehtävään. Varmasti tulee painetta.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Ja nämä liittyvät miten TN ketjuun... Itse uskon, että Ilves ottaa pari-kolme napsua Grönborgin suuntaan, eli olen melko varma, että Ilves hyökkää kovasti ja puolustaa sen minkä ehtii.

Hölö on oikeasti nero ja olen erittäin iloinen, että seuraava päävalkkumme on juuurikin hän.

Nähdään varmasti täydellisesti uudistunut pelitapa, jos kaveria yhtään tunnen.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 336
Nähdään varmasti täydellisesti uudistunut pelitapa, jos kaveria yhtään tunnen.
Vahvasti epäilen.

Ilves tulee ensi kaudellakin hyökkäämään viisikkona ja puolustamaan viisikkona. Ei mitään Myrrän pystysuunnan jääkiekkoa, eikä grönborgimaista kahdella päättömästi karvaamista tai hyökkääjien karkaamista keskialueelle pitkää ja nopeaa avausta hakemaan tarkoittaen viisikon repeämistä.

Kateellisena katselin Pelicans-sarjassa kuinka Pelicans puolusti tuplaten ja triplaten, sekä kiekotteli pois Ilveksen paineen alta.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Pendo tekee varmasti kaikkensa Ilveksen eteen ja Ilves on tehnyt kaiken kannun saamiseksi.

Keväällä nähdään. Jos Ilves sulaa niin Niemelä on hyvä valinta. Jos mennään päätyyn niin sitten nähdään miten Niemelä kestää paineet.

Pendolla on nyt käsissään joukkue jolla voi voittaa. Yksi sena vielä lisää ja ainakaan materiaalia ei voi syyttää.

Vielä ei ole Pendo esittänyt mitään todella erikoista, mutta keväällä se nähdään
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 400
Keväällä nähdään. Jos Ilves sulaa niin Niemelä on hyvä valinta. Jos mennään päätyyn niin sitten nähdään miten Niemelä kestää paineet.
Tommi Niemelä on hyvä valinta Ilveksen johdolta jatkamaan Pendon työtä. Boldattuun, eli jos Ilves voittaisi mestaruuden niin Niemelä ei olisi hyvä valinta...syystä että?
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 943
Ei sitten yhtään mitenkään.

En edes ymmärrä miksi tuhlaan aikaani täällä.

Välillä mietin samaa :D

Mutta olen tullut tulokseen, että täällä taputeltaisiin pian selät liian punaisiksi koko organisaatiolta. Hyvä olla meitäkin ketkä eivät välitä jos joku ottaa siitä itseensä, että sanoo omat mielipiteet ja näkemykset suoraan ilman suodatinta.

Kirjoita miten asiat näet ja anna muiden reagoida miten reagoi. Itse olen saanut monet naurut täältä :D
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
904
Ei sitten yhtään mitenkään.

En edes ymmärrä miksi tuhlaan aikaani täällä.
Tämä foorumi on itsellä aiheuttanut voimakkaamman riippuvuuden, kuin esimerkiksi mitä tupakka aikanaan. Ja nimimerkin luotua, ei paluuta ole. Fyysistä terveyttä tämä foorumi ei onneksi vie versus minkä rööki tekee, mutta mielenterveyden menetys on ollut lähellä.

Ymmärsin mielestäni Mr. De la Vega mitä hait takaa. Kun Ilves sen mestaruuden ottaa ja kuka se päävalmentaja sitten onkaan, häneen tullaan aina vertaamaan tulevia päävalmentajia luonnollisesti. Ja se korostuu vielä Hölön kohdalla, jos Pendo meidät tälläiseen euforia mestaruuteen veis. Toki itse en odottaisi heti ekalta projektin kaudelta Hölöltä mestaruutta automaattisesti. Toki kelpaisi, en sillä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 671
Tätä puolta ei ole kovin paljoa näkynyt Hölöstä. Aika rapeeta settiä. :)

En ole mitenkään erityisesti Hölön pressejä katsellut, mutta ensiksi haukuttiin systeemi joka on tosin kaikille sama ja sitten lensi kokeneet pelaajat bussin alle :D

"Se oli vaan täyttä paskaa"
 
Ylös