Tommi Niemelä Ilveksen päävalmentajaksi kaudesta 2024-2025 alkaen?

Mouhijärven Ilves

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
159
Tavaraahan ei saa palauttaa jos sen on nähnyt ja sitä on päässyt fyysisesti kokeilemaan.

Näyttää siltä että Hölö pääsee pian jo hahmottelemaan ensi kauden kuvioita, ei se huonoa Grönborgillekaan tehnyt.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 097
Hölö on meidän mies. Torpedoi vittuillakseen lahelaisten kauden, jotta Ilveksellä on yksi joukkue vähemmän mestaruustaistossa.

Ei vaan. Pieleen on mennyt, mutta tuo ei tarkoita mitään jatkosta. Edelleen olen ainakin itse tyytyväinen tästä valinnasta. Varmasti tulee myös tästäkin kaudesta lisää oppia työkalupakkiin, josta sitten ammentaa Ilveksessä. Virheistä oppii usein enemmän kuin onnistumisista.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 739
Kyllähän valmentajan uralle virheitä ja huonoja hetkiä mahtuu. Mielummin nyt kuin seuraavalla kaudella. Toki kaikkien meidän on syytä muistaa, että uusi prosessi ottaa aikansa, eikä se välttämättä heti palkitse joukkuetta ja kannattajia.

Pennasta ja Hölöä yhdistää mielestäni vahvasti se, että he eivät pelkästään halua pelaajiensa kehittyvän ja menestyvän, he janoavat jatkuvaa kehitystä myös itsensä suhteen. Kertoo terveestä suhtautumisesta urheiluun ja valmentamiseen. Virheet on tehty opettamaan, ei lannistamaan.

Itse olen edelleen todella innoissani Niemelästä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 702
Onko Hölö ikinä aikaisemmin valmentanut paperilla kovaa joukkuetta vai onko aina valmentanut altavastaajia jotka ovat paineettomassa tilassa?
Lausannen apuvalmentajana ja suomen U18 päävalmentajana.

Toki toinen on turnaus ja toisessa apuvalmentajana, että seuratasolla päävalmentajana sanoisin, että ei.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Lausannen apuvalmentajana ja suomen U18 päävalmentajana.

Toki toinen on turnaus ja toisessa apuvalmentajana, että seuratasolla päävalmentajana sanoisin, että ei.
Tämä kausi siis ensimmäinen jossa valmentaa ennakkoon korkeahkolle sijoitettua joukkuetta.

Itse olin ihan tyytyväinen Hölön valintaan, mutta vähän mietityttää tämän kauden tekeminen. Tosin vielä ei ole edes lunta maassa, mutta silti.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 103
Itse olin ihan tyytyväinen Hölön valintaan, mutta vähän mietityttää tämän kauden tekeminen. Tosin vielä ei ole edes lunta maassa, mutta silti.

Itse en ole huolissani yhtään. Niemelä on tehnyt loistavaa työtä kolme vuotta, eikä hänen osaamisensa ole mihinkään kadonnut.

Tapparan nykyinen koutsi sai myös kenkää viime kaudella, myös Pendo on saanut aikoinaan kenkaa, ja Jalosen Jukka.

Yleisesti puhutaan,että valmentajan maksimi aika joukkueessa on kolme kautta, sen jälkeen on "naama kulunut", toki tästäkin on poikkeuksia
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 888
Jokaisella joukkueella on kauden aikana heikompia jaksoja. Pelicansin pelitapa on sellainen että se vaatii etenkin pakeilta paljon kiekollista osaamista, ja sisäänajossa kestää kun joukkue vaihtui ja osaamista lähti.

Haasteena näen sen että alakerran materiaali esim Zordan ei ole kiekolla niin hyvä että paineen alta tullaan kiekon kanssa ulos. Myöskään Olkinuora ei tällä hetkellä ole viime kauden Bartosakin tasolla.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 739
Haasteena näen sen että alakerran materiaali esim Zordan ei ole kiekolla niin hyvä että paineen alta tullaan kiekon kanssa ulos. Myöskään Olkinuora ei tällä hetkellä ole viime kauden Bartosakin tasolla.

Tässä aikalailla asian ydin. Toki valmentajankin tulee peluuttaa joukkueen näköistä lätkää, mutta onhan tuo joukkue auttamattomasti hieman väärin kasattu.

Zordan korvaa enemmän Bloodia kuin ketään kiekollista lähtijää. Alakerrasta on lähtenyt käsiä melkoinen määrä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Itse en ole huolissani yhtään. Niemelä on tehnyt loistavaa työtä kolme vuotta, eikä hänen osaamisensa ole mihinkään kadonnut.

Tapparan nykyinen koutsi sai myös kenkää viime kaudella, myös Pendo on saanut aikoinaan kenkaa, ja Jalosen Jukka.

Yleisesti puhutaan,että valmentajan maksimi aika joukkueessa on kolme kautta, sen jälkeen on "naama kulunut", toki tästäkin on poikkeuksia
Jalonen potkittiin Ilveksestä ja palkattiin vielä samalla kaudella takaisin :)
Pitkän tien on kulkenut nykyiseen asemaansa.. Iso-Britannia ja Italiakin matkan varrella koluttu. Ei se aina niin helppoa ole.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Mielestäni Pelicansin rosteria on yliarvioitu aika huolella ainakin lahtelaisten toimesta. Läässi ei ole entisensä ja loppu onkin aika harmaata massaa. Toki silti hieman alisuorittaa ja Niemelänkin piikkiin voi osan laittaa
Viimekausi hämäsi.. joukkue arvioitiin häntäpäähän ja nyt on rosteri jopa heikentynyt siitä. Onko siis niin, että nyt joukkue on siellä minne kuuluukin ja viimekausi oli vain huikeaa ylisuorittamista ?
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 058
Meillä alkaa olemaan perinne näihin ns. "Yhden kauden mestarikoutseihin" , jotka ovat kuin jotain sateen tekijöitä tullessaan Ilvekseen, mutta...

Kun nyt perkele joskus osuisi se mestaruus Ilveksessä.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Mielestäni Pelicansin rosteria on yliarvioitu aika huolella ainakin lahtelaisten toimesta. Läässi ei ole entisensä ja loppu onkin aika harmaata massaa. Toki silti hieman alisuorittaa ja Niemelänkin piikkiin voi osan laittaa
Joo kyllä huvitti et ainoa tavoite on mestaruus. Sinänsä ihan oikein, tavoitteet pitää olla korkealla ja aina pitää tavoitella kannua.

Realismi on kuitenkin hyvä olla mukana ja top 4 sijoitus tolla rosterilla olisi jo yläkanttiin ja aivan huippusuoritus. Tuo rosteri on tasoltaan älyttömän kaukana suurimmista suosikeista tamperelaisista ja HIFK:sta.

Äkkiä väliin mahtuu Kärpät ny ainakin, Jypiä ja Lukkookin vielä. Noitten jälkeen ehkä ja nimenomaan vasta ehkä alkaa ole rosterin puolesta se paikka voimasuhteissa mun silmään. Joka tapauksessa pelkän rosterin puolesta mun makuun tuo joukkue on tasoltaan pelkkä säälipoffjoukkue eikä yhtään enempää.

Todella kapea on heidän rosteri. Nyt kun sieltä puuttuu Jäsen, Vilen ja Hämäläinen, ni kyllä on melko karmean näköinen rosteri heillä eilenkin ollut. Tämäkään puuttunut kolmikko ei mitään supertähtiosastoa Liigassa ole. No Jämsen voisi sitä ehkä olla. Tai lähinnä tähtiosastoa. Jätetään super pois
 
Ylös