Tommi Niemelä Ilveksen päävalmentajaksi kaudesta 2024-2025 alkaen?

JalosJukka

Rivipelaaja
Viestejä
28
Aika varmoina täällä puhellaan Hölöä, sitten OJ ja Salo.. Itse lähtisin (myönnän, pienellä riskillä) tekemään Masolle sopparia. Tulee olemaan top valmentajia tulevaisuudessa, ehkä jopa nopeammin kuin uskoisikaan. Meillä siinä hyvä tilanne, että harvat isot seurat tällä hetkellä hakee päävalmentajaa, Maso revitään isolla lapulla johonkin viimeistään keväällä.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 467
Aika varmoina täällä puhellaan Hölöä, sitten OJ ja Salo.. Itse lähtisin (myönnän, pienellä riskillä) tekemään Masolle sopparia. Tulee olemaan top valmentajia tulevaisuudessa, ehkä jopa nopeammin kuin uskoisikaan. Meillä siinä hyvä tilanne, että harvat isot seurat tällä hetkellä hakee päävalmentajaa, Maso revitään isolla lapulla johonkin viimeistään keväällä.
Voi olla joskus hyvä valinta mutta en uskalla vielä katsoa tuota korttia. Tarvitaan näyttöjä liigasta ja uskon, että Maso haluaa vetää oman stinttinsä HPK:ssa loppuun.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
3 178
Voi olla joskus hyvä valinta mutta en uskalla vielä katsoa tuota korttia. Tarvitaan näyttöjä liigasta ja uskon, että Maso haluaa vetää oman stinttinsä HPK:ssa loppuun.
Samaa mieltä. Uskon, että tulevaisuudessa valmentaa jotain isompaa seuraa, mutta vielä ehkä en uskaltaisi ottaa tänne. Onneksi toki itse en näitä päätöksiä tee. :D
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 405
Aika varmoina täällä puhellaan Hölöä, sitten OJ ja Salo.. Itse lähtisin (myönnän, pienellä riskillä) tekemään Masolle sopparia. Tulee olemaan top valmentajia tulevaisuudessa, ehkä jopa nopeammin kuin uskoisikaan. Meillä siinä hyvä tilanne, että harvat isot seurat tällä hetkellä hakee päävalmentajaa, Maso revitään isolla lapulla johonkin viimeistään keväällä.
Mutta nyt ollaan siinä tilanteessa että ei voida palkata mitään tettiläisiä kun haetaan kannua.

Maso on tulevaisuuden nimi.
 

Etä-Ilves

Luottopelaaja
Viestejä
1 515
Itse en ihan täysin ole sisäistänyt, miksi moni pitää Tommi Niemelää ykkösvaihtoehtona ja olisi ottamassa hänet riemumielin Ilvekseen. Mielestäni Niemelä on todella suuri kysymysmerkki. Yksi nappikausi Pelsuissa, muutoin valmennushistoriansa on osastoa "ok". Tällä kaudella Lahdessa ennätyskalliilla jengillä vaisua tekemistä ainakin tähän saakka, ja yleisö huutaa potkuja.

Muistetaan, että näitä yhden loistavan kauden vetäneitä ja sen jälkeen flopanneita valmentajia on valtavasti. Mielestäni Ilves tarvitsisi rutinoituneen ja kokeneen huippuvalmentajan, jolla on jo näyttöjä eri seuroista. Kari Jalonen ja Mikko Manner voisivat olla tällaisia, muita ei Suomesta tule juuri nyt mieleen. Pekka Virta toki, mutta hänen projektinsa tuntuvat vaativan sen kolme vuotta menestyäkseen.
 

Temppa

Rivipelaaja
Viestejä
14
No ei meille nyt ketään Niemelää tule. Kyllä se vaan on niin että OJ ottaa ohjat maailman parhaasta jääkiekkojoukkueesta, sanokaa mun sanoneen. Haluaa ottaa sen seuraavan stepin urallaan. Jokinen on paljon muutakin kun vaan pelkkä valmentaja. Rakastaa jääkiekkoa koko sydämellään.
 

Beast

Luottopelaaja
Viestejä
1 033
Mäkin oon nyt hiukan alkanu miettiin tota Niemelää onko sittenkään paras vaihtoehto. Mutta en osaa sanoa kuka pitäisi valita. Luotan Ripaan ja Tilluun.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 525
Viestejä
1 931
Muistetaan, että näitä yhden loistavan kauden vetäneitä ja sen jälkeen flopanneita valmentajia on valtavasti. Mielestäni Ilves tarvitsisi rutinoituneen ja kokeneen huippuvalmentajan, jolla on jo näyttöjä eri seuroista. Kari Jalonen ja Mikko Manner voisivat olla tällaisia, muita ei Suomesta tule juuri nyt mieleen. Pekka Virta toki, mutta hänen projektinsa tuntuvat vaativan sen kolme vuotta menestyäkseen.
Täysin samaa mieltä. Sen vuoksi esim. OJ:lla ei pitäisi olla meille asiaa ainakaan vielä. Eihän tässä mitään valmentaja-brändiä pitäisi hankkia vaan niin hyvä valmentaja kuin mahdollista, ja näytöt päätyyn asti menemisestä pitää olla jo olemassa. Kaikki muu on upporikasta-rutiköyhää.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Täysin samaa mieltä. Sen vuoksi esim. OJ:lla ei pitäisi olla meille asiaa ainakaan vielä. Eihän tässä mitään valmentaja-brändiä pitäisi hankkia vaan niin hyvä valmentaja kuin mahdollista, ja näytöt päätyyn asti menemisestä pitää olla jo olemassa. Kaikki muu on upporikasta-rutiköyhää.

Mestaruus ei ole mikään juttu, että valmentaja joko pystyy sen voittamaan tai sitten ei, joten ratkaisevaa ei ole joku aiempi mestraruus, vaan näytöt kyvystä valmentaa laadukkaasti. Jokainen sellainen valmentaja pystyy voittamaan mestaruuden oikeissa olosuhteissa.
 

Sademies

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
205
Mäkin oon nyt hiukan alkanu miettiin tota Niemelää onko sittenkään paras vaihtoehto. Mutta en osaa sanoa kuka pitäisi valita. Luotan Ripaan ja Tilluun.


Liiga on maailman taktisin kiekkosarja. Täten siellä menestykäkseen vaaditaan valmentajalta pelin sisältöosaamista. Pelin osaajana junnujen maailmanmestari Niemelä on Liigan top-3. Ollut itseasiassa koko tämän ajan mitä on ollut Pelicansissa.

Eipä ollut Lauri Marjamäkikään voittanut mitään tullessaan Kärppiin vuonna 2013. Kuitenkin tuohon aikaan meidän pelin kovin osaaja, Jalosen, Virran ja Kiven ohella. Tuloksena Marjamäellä 2013-2016 kaksi mestaruuta ja yksi pronssi.

Millä meriiteillä Jukat Jalonen ja Rautakorpi lähtivät rakentamaan HPK:ta ja Tapparaa kohti mestaruuksia vuosituhannen taitteessa? Eipä ollut kummallakaan mestaruuksia vyöllä, Jalonen potkittiin pihalle kahdesta edellisestä Liigaseurasta ja haki vauhtia uralleen Englannista ja Italiasta. Molempien kohdalla sisältöosaaminen ratkaisi.

Ainoa asia mikä Niemelässä arveluttaa on auktoriteetin riittäminen. Tässä suhteessa Jarno Pikkarainen ja Pekka Virta olisivat parempia vaihtoehtoja.
 
Viestejä
1 931
Mestaruus ei ole mikään juttu, että valmentaja joko pystyy sen voittamaan tai sitten ei, joten ratkaisevaa ei ole joku aiempi mestraruus, vaan näytöt kyvystä valmentaa laadukkaasti. Jokainen sellainen valmentaja pystyy voittamaan mestaruuden oikeissa olosuhteissa.
Sitä suuremmalla syyllä otan mieluummin sellaisen, joka sen on jo tehnyt.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 701
Jos täytyisi valita Jokisen ja Niemelän väliltä valitsisin Jokisen.

Ihan vaan sen takia, että eikös Ilves ollut Jokisen perässä jossain vaiheessa? Tarkoittaa vissiin sitä, että ollaan huomattavasti paremmin perillä Jokisesta kuin Niemelästä.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Sitä suuremmalla syyllä otan mieluummin sellaisen, joka sen on jo tehnyt.

Nyt en ymmärrä yhtään, miten tuo sopii viestiini, mutta eipä kai väliä. Täysin yliarvostettua hömppää nämä aiempien mestaruuksien painottamiset tulevaisuuden odotusarvossa. Oon aivan varma, että vaikka Tommi Niemelän johdolla mestaruuden todennäköisyys on suurempi kuin esim. Karri Kiven.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 045
Tommi Niemelä on mielestäni onnistunut Pelicansin hilaamaan joka kausi paremmalle sijalle mitä pelaajamateriaali on näyttänyt. Varsinkin pelilliseti Pelicans on ollut pitkään hyvä. Tippumiset pudotuspeleissäkin on tainnut tulla niukasti. Ilveskin on ollut hätää kärsimässä Pelsuja vastaan, vaikka siellä pelaa jämämiehiä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 405
Jos täytyisi valita Jokisen ja Niemelän väliltä valitsisin Jokisen.

Ihan vaan sen takia, että eikös Ilves ollut Jokisen perässä jossain vaiheessa? Tarkoittaa vissiin sitä, että ollaan huomattavasti paremmin perillä Jokisesta kuin Niemelästä.
Toki Jokisella oli sopimus katkolla ja Niemelällä ei? Lienee sekin vaikuttaja.

Eikös joku puhunut että Tillu ja Hölö on jotain hyviä tuttuja/kavereita?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 701
Toki Jokisella oli sopimus katkolla ja Niemelällä ei? Lienee sekin vaikuttaja.

Eikös joku puhunut että Tillu ja Hölö on jotain hyviä tuttuja/kavereita?
Juu Tillu ja Hölö ovat tuttuja/kavereita.

Okei joo no toi sopimus kuvio kyllä vesittää ton mun pointin.

Jatkakaa.
 

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Kun jätetään Jaloset pois laskuista, niin valmentajamarkkinoilla ei kyllä kotimaista nimeä ole, joka olisi yhtä varma kortti kun Pennanen tullessaan. Kaikkien kohdalla on perusteltua nostaa enemmän tai vähemmän kysymysmerkkejä ilmaan ja itselläkin todella vaikea edes löytää suosikkia näistä pyöritellyistä nimistä. Ehkä kuitenkin kotimaisista kallistuisin silti eniten Jokisen puoleen. Olen tykännyt hänen ulosannistaan haastatteluissa ja tv-asiantuntijan tehtävissä. Lisäksi hänen peluuttamansa kiekko tuntuu myös raikkaalta.

Tietenkin sitten vaihtoehtona on myös tähyillä ulkomaille, mutta sieltä ei itse ainakaan yhtään osaa sanoa kuka olisi hyvä ja kuka ei. Ehkäpä Ruotsista voisi löytyä osaamista?

Mukavan haasteen edessä kuitenkin urheilujohto on.
 
Ylös