Tommi Niemelä - Ilveksen päävalmentaja 2024 -

Erikoistilanteiden valmentaminen ei ole Hölön osaamisalueella. Ei ollut Pelsuissa, ei ole ollut Ilveksessä isommilla resursseilla. Miten helvetissä tämä voi olla näin? Isoin vastuu tästä roolittamisesta on Hölöllä. Helppo on heittää vastuu Kaltolle tai Tanskalle (jotka ovatkin vetäneet vastuualueensa huonommin kuin se, että pelaajat vastaisi itse.) Mutta miten näin voi käydä Tommi Niemelän joukkueissa aina näin? Äijä pystyy pistämään arjen ja perus 5 vs 5 pelaamisen tikkiin, mutta ei ole mitään hajua ketkä tarvitsisi tuekseen pappiin tai erikoistilanteisiin.

Hölö on saanut harjoitella jo ihan tarpeeksi. Nyt pitää tulla tulosta.

Viimeksi muokattu:
Yleensä päävalmentaja saa myös itse vaikuttaa omaan valmennustiimiinsä joten tuskin ilves on poikkeus. Miksiköhän joku Kalto on meille eksynyt hoitaan tota ylivoimaa? Kai Hölö on tähän saanut vaikuttaa, joten ihmettelen miten noilla näytöillä pääsi valmennustiimiin

Puolustus pysyi aikalailla samana kuin viime kaudella mutta silti toi avauspelaaminen on todella heikkoa ja varjo entisestään. En vaan voi käsittää

Yleensä päävalmentaja saa myös itse vaikuttaa omaan valmennustiimiinsä joten tuskin ilves on poikkeus. Miksiköhän joku Kalto on meille eksynyt hoitaan tota ylivoimaa? Kai Hölö on tähän saanut vaikuttaa, joten ihmettelen miten noilla näytöillä pääsi valmennustiimiin

Puolustus pysyi aikalailla samana kuin viime kaudella mutta silti toi avauspelaaminen on todella heikkoa ja varjo entisestään. En vaan voi käsittää
Kuuntelepa tämän päivän pelin pressi. Tommi vähän pyyhkii nenää siinä ja hymyilee. Huominenkin peli mennee vihkoon, kun on "niin raskas ohjelma".

Itsehän se on tuon tiiminsä rakentanut. Ovat niin helvetin hyvää pataa Tillun kanssa. Näyttää ulospäin tällä hetkellä keski-ikäisten, väsähtäneiden papparaisten toiminnalta tämän kauden läpivienti. Vittu herää Hölö. Huomaatko edes miten vihkoon sun pumppusi vetää.

Kaikki tarpeellinen täällä on jo sanottu, mutta itseäni ihmetyttää se, että eikö tuota helvetin joukkuetta saada ladattua pelin alkuun? Lähes joka peli tällä kaudella varsinkin kotikaukalossa ollaan oltu ensimmäinen kymppi ihan sukkasilteen niinkuin tänäänkin.

Haluaisin nähdä sen Ilveksen joka tulee kotona pelin alkuun ovista sisään niin että karmit irtoaa, ja näyttää vastustajalle että nyt pelataan meidän kotiluolassa.

Vaikka Tillu onkin koonnut taas aikamoisen runkosarjanipun niin kyllä valmennus on ollut tällä kaudella todella huono. Ensin kauteen lähdetään koppikielenä savo ja sitten tämä kausi ja Niemelän kapasiteetti ei tule riittämään siihen, että toimivia ketjuja löytyisi.

Erikoistilanteista ei viitsi edes puhua.

Tänä päivänä noilla pikkupaikkakunnilla tehdään kyllä kovaa duunia ja vaatimustaso on aivan hirveä verrattuna Niemelän porukkaan. Se, että valmennus ei saa riittävää tahtotilaa rakennettua joukkueelle kuin pieniksi hetkiksi kertoo kyllä, että kaikki ei ole kunnossa. Musta siihen hyvään joukkuehenkeen nimenomaan kuuluu se, että töitä paiskitaan, pelataan joukkueelle ja lyödään itseä likoon. Siinä Ilves on Kärppien kanssa ihan liigan häntäpäätä.

Pelottavan sekaisin on pakka tässä vaiheessa kautta.

On kyllä kova suoritus Kookoolta, Jypiltä ja Saipalta olla sarjataulokossa kärkipäässä vaikka kannua ei tulekaan. Voitaisiin ottaa paljon oppia sieltä tekemisen tasosta.

Täällä on liian mukavaa kaikilla orgasaanion johdosta lähtien.

Meillä on niin monta alisuorittajaa joukkueessa että katseet kääntyy enemmän valmennukseen kuin urheilujohtoon.

Mukavoituminen on aina tie tuhoon - sitähän Ilves tässä oikein yrittää. Niemelä oli lähes pakkorako tehdä soppari, muuten siellä olisi valmentajana kuka ties. Mutta kyllä aika vaihdoksille on tämän kevään jälkeen, joka tuskin on kovin pitkä.

Meillä on niin monta alisuorittajaa joukkueessa että katseet kääntyy enemmän valmennukseen kuin urheilujohtoon.
Itsekkin olen miettinyt, että mistä ihmeestä johtuu todella monen pelaajan valtava tason heittely pitkin kautta.

Todella monen yksittäisen pelaajan hyvän ja huonon pelin ero on aivan järjettömän suuri.

Meillä taitaa melkein yhden käden sormiin mahtua kenttäpelaajat jotka ovat esim menneellä muutamalla viikolla suorittaneet omalla keskimääräisellä tämän ja/tai viime kauden tasollaan.

Edelleen uskon, että jos valtaosa meidän pelaajista pelaisi keväällä tämän tai viime kauden edes lähelle parastaan tai sanotaan vaikka keskitasonsa ja parhaan oman tasonsa välistä edes, niin meille tulisi pitkä kevät.

Tietty pelitavalliset typeryydet pitää jättää myös pois. Ei kiekotella seisovilla jaloilla väkisin omissa jos vastustaja karvaa usean pelaajan voimin kovalla liikkeellä eikä varmoja syöttöpaikkoja ole tai seuraavan syötön vastaanottaja on vaarassa olla ahdingossa.

Tänä päivänä noilla pikkupaikkakunnilla tehdään kyllä kovaa duunia ja vaatimustaso on aivan hirveä verrattuna Niemelän porukkaan.

Täällä on liian mukavaa kaikilla orgasaanion johdosta lähtien.
Aloin lukea about puolesta välistä tekstiä niin ei montaa vaihtoehtoa kenen kynästä tämmöistä settiä tulee. Osuin itseasiassa laakista oikeaan!

Kerro toki lisää jos sulla on faktaa miten pikkupaikkakunnilla tehdään kovempaa duunia kuin meillä? Oletettavasti sulla on kaikkien koppiin ja reeneihin pääsy tai ainakin joku sisäpiiriläinen joka asioista kertoo?

Alempaan, foorumitotuus elää ja voi hyvin.

Aloin lukea about puolesta välistä tekstiä niin ei montaa vaihtoehtoa kenen kynästä tämmöistä settiä tulee. Osuin itseasiassa laakista oikeaan!

Kerro toki lisää jos sulla on faktaa miten pikkupaikkakunnilla tehdään kovempaa duunia kuin meillä? Oletettavasti sulla on kaikkien koppiin ja reeneihin pääsy tai ainakin joku sisäpiiriläinen joka asioista kertoo?

Alempaan, foorumitotuus elää ja voi hyvin.

Kerro mistä johtuu, että Ilves ei ole kymmeneen vuoteen ollut lähelläkään finaalipaikkaa vaikka resurssit on kunnossa?

Niemelän ja Ilveksen vaatimustaso on ihan vitsi. Meidän johtavat pelaajat palaavat vuodesta toiseen rapakunnossa kesälomiltaan (Lancaster, Klingberg esim.). Täällä on kaikilla kivaa, mikä ei ole tietysti paha asia, mutta se millaisessa luistelukunnossa esim. Saipa vetää on kaukainen haave Ilvekselle.

Mitenkä itse luulet miksi joku lilliputti pienet pienemmällä budjetilla imee Ilveksen valtavan materiaalieron kiinni? Miksi Ilves putoaa joka vuosi jollekin pienemmän budjetin joukkueelle?

Ilvestä ja Niemelää kuvaa hyvin ok suoritus. Se ei riitä mihinkään.

Ilves eikä Niemelä ei ole saanut viimeisiin vuosiin irti joukkueistaan sitä mitä se pudotuspelimenestys vaatisi. Me ei saada itseä sille tasolle mikä vaade on kovimmilla. Kun pelinopeus ja pelin vaade kasvaa meillä alkaa vaikeudet.

Vai olisko niin, että pelaavat tasollaan. Silloin tällöin jollekin iskee suonenveto 2-4:ään peliin, sen jälkeen odotukset nousee ja sit kirotaan kun ei pistetehtailu jatkukaan

Kerro mistä johtuu, että Ilves ei ole kymmeneen vuoteen ollut lähelläkään finaalipaikkaa vaikka resurssit on kunnossa?
Vaikea lukea tekstiä loppuun joka alkaa tälläisellä paskalla :D

Vai on meillä ollut kymmenen vuotta resurssit kunnossa?

Tuosta vielä vähän uutista 10 vuoden takaa.

En tiedä onko joku muu tehnyt samanlaisia huomioita, mutta itse olen pannut merkille, että Ilves on parin viikon ajan nyt enenevissä määrin alkanut ottaa sentteriä isosti mukaan avauspelaamiseen silloin kun vastustaja karvaa kovaa. Ajoitusten kanssa tässä on vielä vähän hakemista, mutta pudotuspelien kannalta tuo olisi todella tärkeä variaatio saada mukaan työkalupakkiin. Jäädään seuraamaan tilannetta.

En tiedä onko joku muu tehnyt samanlaisia huomioita, mutta itse olen pannut merkille, että Ilves on parin viikon ajan nyt enenevissä määrin alkanut ottaa sentteriä isosti mukaan avauspelaamiseen silloin kun vastustaja karvaa kovaa. Ajoitusten kanssa tässä on vielä vähän hakemista, mutta pudotuspelien kannalta tuo olisi todella tärkeä variaatio saada mukaan työkalupakkiin. Jäädään seuraamaan tilannetta.
Onpa mielenkiintoinen havainto! Pakko ottaa enemmän seurantaan seuraavissa peleissä. Ihmeen kauan on kestänyt saada jotakin uutta tuohon pelin avaamiseen, mutta jos tämä nyt saataisiin ajettua runkosarjan loppuun mennessä pelaajille.

Nykyinen avauspelaaminen ei tule riittämään sitten mihinkään, jos vastustajan skouttaus on edes vähänkään kunnossa.

Tuota sentteripelin puutettahan Sihvonen on kritisoinut koko kauden, saa nähdä että jos se alkaa sujumaan niin mies varmasti ottaa tämän sulan hattuunsa kuinka hän silloin ja silloin jo kertoi että näin pitää tehdä :D

Mitenkä itse luulet miksi joku lilliputti pienet pienemmällä budjetilla imee Ilveksen valtavan materiaalieron kiinni? Miksi Ilves putoaa joka vuosi jollekin pienemmän budjetin joukkueelle?
Tuossa jo @IhanJuniori vähän ottikin tähän kantaa, mutta jos nyt vielä tuota menestymistä vs resurssit, niin itsellekin tottakai ollut pettymys, kun finaalipaikkaa ei ole tullut, mutta sen hokeminen, että "aina pudotaan pienemmän budjetin jouukueille", on hiukan omaa agendaa tukevaa, eikös me viime vuonna juuri ennen KalPalle putoamista pudotettu itse sieltä joukkue, jolla resurssit ovat meitä paremmat?
Ja mikä kenellekin nyt on pettymys, iso tai pieni, on aika lailla myös subjektiivinen kokemus, mutta sen vakuuttelu, että resursseihin nähden alisuoritettaisiin, on kyllä absoluuttista paskaa. Jos kuuden viime vuoden aikana meidän ilmoitetut pelaajabudjetit on olleet 4. ; 4 : 5. ; 5. ; 6. ja 6. suurin, niin itse asiassa keskimäärin ollaan suoriduttu napsun pelaajabudjetteja paremmin. Tokihan sitten joku voi ruveta viisastelemaan, että resurssit on muutakin ja pelaajabudjettien olisi pitänyt olla suuremmat, mutta siihen ei mahda kovin monelta oikeaa vastausta löytyä täältä foorumilta.
Ne jotka oikeasti ovat resursseihin nähden alisuorittaneet löytyvät muualta, esim JYP, Kärpät, HIFK ja TPS.

Lähellä on tietysti jokaiselle suhteellinen käsite, mutta ehkä viime kaudella voi lähelläkään sanoa olleen, kun oltiin Männyn tai Mesen läpiajoviimeistelyjen päässä Nokia Areenan game sevenistä. Kahden ekan matsin jälkeen Ilves vei loppusarjaa pelillisesti. Ainakin lähempänä oltiin kuin missään välieräsarjassa tähän asti "uuden Ilveksen" aikakaudella ja oli ylipäätään pelillisesti parasta Ilvestä välierissä, kunhan sarjaan herättiin mukaan.

Ja varmistukseksi... ei, tämä ei riitä kenellekään.

Viimeksi muokattu:
Takaisin