Tommi Niemelä - Ilveksen päävalmentaja 2024 -

Puheet Niemelän kovasta vaatimustasosta on kyllä ihan samasta lähteestä peräisin missä tätä meidän joukkuehenkeä kehutaan. Eli ei mistään, ihan vitsi molemmat.

Niemelällä ei ole mitään auktoriteettiä eikä vaatimustasoa, kun hän ja joukkue hiljaisesti hyväksyy näiden muutaman pelaajan jatkuvan itsekkään ja ei joukkueelle pelaamisen. Niin kauan, kun on ihan ok perseillä ilman mitään seuraamuksia ei ole valmennuksella mitään mahkua jatkaa.
Mistä sinä mitään tiedät hiljaisesta hyväksynnästä? Oletko paikalla pukukopissa vai muuttuuko se todeksi kun oikein itse uskoo ja spämmää joka ketjun tukkoon samaa omaa mielikuvaansa?

Miksi joukkueemme on niin kuriton? Tällä kaudella on paljon pupellettu omalla alueella ja tänään papp oli naurettavan surkealla tasolla.
Koko kauden mittakaavalla on otettu myös paljon aivan älyttömän typeriä jäähyjä.

En tiä puuttuuko valmennus näihin idioottimaisiin jäähyihin riittävästi, kun niitä vaan tulee ja tulee. Vaikea uskoa, että valmennus siihen on panostanut riittävästi, kun näitä edelleen tulee.

Eikä ne valmennuksen jokakertaiset väärin menneet haastotkaan nosta auktoriteettiä siinä asiassa, et meet koutsina sanoon et typerät jäähyt minimiin. Ite ovat kuitenkin saaneet typeriä jäähyjä aikaiseksi typeristä haastamisista.

Sarjataulukko on sen näköinen, et nöyryyttä luulis näkyvän ja kurittomuutta ei. Hämmentävää on, että näin ei kuitenkaan ole sarjataulukosta huolimatta

Jasek pitäis laittaa sivuun vähäksi aikaa, mutta ei kai voi laittaa kun Mäntykin poissa.. itse laittaisin ja junnuja tilalle. Tällä hetkellä on vetelys ja enempi haitta kuin hyöty joukkueelle vaikka pinnoja tulikin.

Niin, eikös tuo tarkoita sitä, että joukkue ei ole Hölön näpeissä enää. Näin itse näen asian. "Raato" kehiin loppukaudeksi.

Jasek pitäis laittaa sivuun vähäksi aikaa, mutta ei kai voi laittaa kun Mäntykin poissa.. itse laittaisin ja junnuja tilalle. Tällä hetkellä on vetelys ja enempi haitta kuin hyöty joukkueelle vaikka pinnoja tulikin.

Oli molemmat poissa Tapparaa vastaan ja hyvin pärjättiin. Mutta taitaa olla vaan Hölön sokea piste. Pelicansissa oli pokkaa hyllyttää Lasch mutta Jasekin kanssa taitaa olla liikaa yhteistä historiaa.

Niin, eikös tuo tarkoita sitä, että joukkue ei ole Hölön näpeissä enää. Näin itse näen asian. "Raato" kehiin loppukaudeksi.
Siltä se vaikuttaa, että ei ole näpeissä.

Itse kuitenkin ajattelen, että se on saatava ja hoidettava näppeihin ilman valmentajapotkuja.

Siinä saa aina myös pelaajat mennä todellakin itseensä, jos valmentaja ei saa joukkuetta kuriin.

Se pitää saada yhdessä toimiin se homma.

Juuri kun erehtyi luulemaan, että "josko sittenkin", niin Ilves Niemelän johdolla lyö todellisen statementin pöytään; ja vitut.

Tähän saakka olen jyrkästi kieltänyt itseäni hyväksymästä ajatusta Niemelän potkimisesta hevon kuuseen, mutta mitä tänään tapahtui? Kahden voiton jälkeen joukkue johtaa kahdella maalilla kotiottelua 10 minuuttia ennen loppua. Ottaa turhia jäähyjä, pistää omalla maalilla alennusmyynnit pystyyn ja päästää 3.07 minuuttiin kolme maalia. Kurittomuutta, asennevammaa, pehmeyttä.

Tämän kauden Ilves suorittaa kuin tuuliviiri. Ikinä ei tiedä, mitä tulee pelien välillä ja niiden sisällä. Oman pään puolustaminen täysin hukassa. Osa kärkipelaajista sooloilee ja hölmöilee - palkinnoksi peliaika kasvaa.

Ikävä kyllä, ei Niemelä tuota enää käännä tällä kaudella. Jos pelaajistossa ei ole reilusti vaihtuvuutta, niin toimiiko homma ensi kaudellakaan?

Ottelun pressi referoituna:
Valitellaan taas oman pään suorituksia ja puolustamista. On kaikenlaista tapahtumaa, mitä ei saisi olla. Liikaa jäähyjä. Ollaan lahjoitettu liikaa maaleja. Kypsymättömyys kertoo matkan vaiheesta, missä ollaan. Jänteen kestämisessä on vielä paljon tekemistä. Ollaan kuitenkin pelattu jo pidempään hyvin.

Hohhoijaa...

Viimeksi muokattu:
Siltä se vaikuttaa, että ei ole näpeissä.

Itse kuitenkin ajattelen, että se on saatava ja hoidettava näppeihin ilman valmentajapotkuja.

Siinä saa aina myös pelaajat mennä todellakin itseensä, jos valmentaja ei saa joukkuetta kuriin.

Se pitää saada yhdessä toimiin se homma.
Onko meillä tarpeeksi johtavia pelaajia? Luulen että ei.

Onko meillä tarpeeksi johtavia pelaajia? Luulen että ei.
Niin. Sekin voi olla ettei ole. Mulla itelläni ei tähän ole vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen tällä hetkellä. Foorumilla kinataan yhtä ja toista, mistä johtuu tämänhetkinen tilanne. Yksihän arvio foorumilla nykytilanteesta on juurikin tuo johtajuusvaje.

En väitä olevani oikeassa, mutta mielestäni tämän ryhmän potentiaali on edelleen sarjataulukon ihan kärkipäässä mahdollisesta johtajuusvajeesta huolimatta.

62 maalia omiin ja sarjasijoitus 12. Viikonloppuna vastaan Saipa vieraissa ja levännyt Kalpa kotona.

Hell yeah. Päivästä yksi lähtien tällä kaudella Ilveksen PAPP on ollut täyttä paskaa. Edelleen se on sitä. Oppimisprosessi ei ole edennyt mihinkään. Miten se on mahdollista?

Täytyy todella toivoa, että ei olla tässä samassa valmennuksessa kiinni vielä seuraavaa kahta kautta ennenkuin alkaa ihan aidosti löytymään keinoja. Ei tällaisen rosterin saisi antaa kyykätä näin. Fiksu joukkue oppii virheistä, mutta tämä tuntuu vaan löytävän uusia tapoja hävitä.

Tiimalasissa alkaa sokerit käymään vähiin.
Lainasin tänne "Ilveksen valmentajisto ja johto" -ketjusta, kun Niemelän kaiketi pitäisi vastata tästä kyseisestä (PAPP) asiasta.

Viikkotolkulla on saanut ihmetellä, miten heikosti Ilves omissa puolustaa. Hölö puhuu matkasta ja oppimisprosessista, mutta tuo osa-alue on se, mikä yleensä ensimmäisenä laitetaan jiiriin tuloksen vältellessä joukkuetta ja kun meno on matalalentoa. Omassa päässä keskusta tukkoon, maalin edusta ikäväksi paikaksi vastustajalle ja äärimmäisen tiivistä ja sitoutunutta pelaamista. Ilves on tämän vastakohta. Lyö todella ison negatiivisen leiman Niemelän tekemisen ylle.

1. Erä hienoa peliä ja sitten täydellinen romahdus. 20 minuutin joukkue? Mielestäni menee valmennuksen piikkiin. Suolapatsas seisoskeli kädet taskussa videotarkastuksen aikana, kun olisi pitänyt pumpata. Viimeisellä 30s kannattaa toki ottaa aikalisä.

Mikä helvetti siellä on pielessä, eikö valmennusryhmä ole ajantasalla/samalla sivulla? Onko henkisellä puolella jotain häikkää (koko joukkue+valmennus)?

En usko, että taidot olisi yhtäkkiä kadonneet. Pakko uskoa, että kohta alkaa nousu.

On se taas palkitsevaa kannattaa kauneinta.

Lainasin tänne "Ilveksen valmentajisto ja johto" -ketjusta, kun Niemelän kaiketi pitäisi vastata tästä kyseisestä (PAPP) asiasta.

Viikkotolkulla on saanut ihmetellä, miten heikosti Ilves omissa puolustaa. Hölö puhuu matkasta ja oppimisprosessista, mutta tuo osa-alue on se, mikä yleensä ensimmäisenä laitetaan jiiriin tuloksen vältellessä joukkuetta ja kun meno on matalalentoa. Omassa päässä keskusta tukkoon, maalin edusta ikäväksi paikaksi vastustajalle ja äärimmäisen tiivistä ja sitoutunutta pelaamista. Ilves on tämän vastakohta. Lyö todella ison negatiivisen leiman Niemelän tekemisen ylle.
Yleensä hommia lähdetään parsimaan kasaan puolustamisen kautta. Aina jokainen uusi valmentaja sanoo niin. Ehkä nuo ei vaan osaa tai sitten ollaan todella jääräpäisiä oman pelitavan suhteen. No toisaalta sehän se Hölön viesti on ollutkin kokoajan: ei muuteta mitään, vaan uskotaan omaan juttuun. Mitäs sitten tehdään, jos se ei toimi. Edelleen merkkausvirheitä tulee liukuhihnalta ja Ilveksen maalin edessä on vastustajalla kivaa.

Ilves on ottanut tähän mennessä toiseksi eniten jäähyjä. Kiekonhallintaprosentteihin nähden tuo on uskomaton lukema. Todella kuritonta on meno, eikä se isossa kuvassa mene tuomareiden piikkiin. Eilen hävittiin peli ihan ite kahden maalin johtoasemassa, isossa roolissa siinäkin oli typerät jäähyt.

Nyt alkaa vähän jo asiat sekoamaan keskenään. Tänään Ilveksen Papp eli puolustusalueen puolustuspeli oli eriteltynä osa-alueena todella hyvää. Papp antoi vastustajalle tänään hyvin vähän paikkoja, oikeastaan minimaalisesti. Vastustajan ensimmäinen maali oli vähän tuollainen suorahyökkäyksen jälkeinen täyttö, missä epäonnistuttiin. Siinäkään syntynyt paikka ei missään nimessä ollut mikään huippupaikka. Vain voittomaali meni niin, että Ilves vuoti Papissa.

Kaksi maalia tehtiin omiin ylivoimalla. Tämän lisäksi omiin meni kaksi puhdasta suorahyökkäysmaalia (myös toinen av maali oli tällainen). Noissa pelaajien pelinluku petti totaalisesti, ja vaarallisimmalle alueelle aukeasi vastustajan pelaaja. Noita suorahyökkäyksiä Ilves puolusti luvattoman huonosti. Siitähän Niemeläkin puhui. Itse Papp toimi todella hyvin, eikä Espoo luonut hitaasta hyökkäämisestä käytännössä mitään.

Takaisin