Toinen venäläinen KHL-pelaaja Ilvekseen loppukaudeksi (Shumakov)

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Olenko ainoa, joka ei niin innostu uudesta hankinnasta, joka tulee Venäjältä pelaa pienen osa kaudesta. Ilves ei juurikaan merkitse kaverille, ja samalla joku koko kauden taistellut ”oma” pelaaja puree tuppea. Mielummin katson Päkkilää, kuin Shumakovia näin kärjistettynä.

No totta kai mestaruuteen tässä tähdätään, mutta jollain tavalla henk koht tämä ei sytytä. Joku Talaja, tai Asplund tuntuisi ihan erilailla hyvältä jutulta.

Mestaruuden tullessa sitten ihan yks lysti, no älkää kivittäkö olen luultavasti mielipiteeni kanssa aika yksin.

Itseäni kiinnostaisi menestys pikkuhiljaa jo...

Ja loukkaantumisia tulee varmasti, että tuskinpa Päkkilät ja kumppanit katsomossa ihan hirveästi istuvat. Pelitahti kun tästä vielä kasvaa...

Pääasia että ratkaisu-peleissä ei yhtenä kenttänä viiletä Nyman-Pulli-Kos. Tai kukaan heistä ole silloin hyökkäyksessä.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 097
Olenko ainoa, joka ei niin innostu uudesta hankinnasta, joka tulee Venäjältä pelaa pienen osa kaudesta. Ilves ei juurikaan merkitse kaverille, ja samalla joku koko kauden taistellut ”oma” pelaaja puree tuppea. Mielummin katson Päkkilää, kuin Shumakovia näin kärjistettynä.

No totta kai mestaruuteen tässä tähdätään, mutta jollain tavalla henk koht tämä ei sytytä. Joku Talaja, tai Asplund tuntuisi ihan erilailla hyvältä jutulta.

Mestaruuden tullessa sitten ihan yks lysti, no älkää kivittäkö olen luultavasti mielipiteeni kanssa aika yksin.
Ollaan menty ajassa eteenpäin kun aikaisemmin hankittiin Rockwoodeja ja Autioita ja Myttysiä siirtorajan viime hetkillä sen sijaan, että vahvistettaisiin joukkuetta.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Jos ja kun halutaan mestaruus, niin silloin loppukauden sopparit on oltava ulkkeja tai sitten sikakalliita Suomisoppareita. Kummanko valitset?

Mahtavaa, kun Ilves -johtokin näkee, että nyt on se THE KAUSI!
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 467
Ymmärrän kyllä viestisi ja itselläkin samankaltaisia ajatuksia käynyt mielessä mutta kyllä se niin vain on että tässä ollaan ensimmäistä kertaa vuosiin, jopa vuosikymmeniin siinä tilanteessa että Ilves taistelee mestaruudesta ja näin ne mestaruudesta taistelevat joukkueet toimivat. Kilpavarustelua käydään kohti pudotuspelejä, en muista yhtäkään mestarijoukkuetta viime vuosilta joka ei ole vahvistanut joukkuetta kesken kauden joten toivottavasti tämä on meille uusi normaali. Välillä hankinnat tulevat Liigan sisältä, välillä ulkomailta.
Tillu on myös maininnut, että kansallisuudella ei ole väliä, kunhan on vaan paras mahdollinen joukkueelle.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 079
Ollaan menty ajassa eteenpäin kun aikaisemmin hankittiin Rockwoodeja ja Autioita ja Myttysiä siirtorajan viime hetkillä sen sijaan, että vahvistettaisiin joukkuetta.

Voidaan muuten tässä nyt sitten samalla onnitella Jaloa ja Koskelaa viime kauden strategiasta. Kyllähän se kirpaisi keväällä kovaa, mutta viime kauden safetyn pelaaminen on taannut meille pelimerkkejä toimia enemmän kuin monelle muulle tällä kaudella.
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 687
Mieluummin kentällä palkkasoturi ”shumakov”, kuin vaikkapa tämän kauden Joona Ikonen, jonka anti ollut aikalailla täysi nolla koko kauden. No joo, pari blokkia taitaa olla.
Tämä on sinällään varmaan se isoin kohta missä omat ajatukset eroavat. Joona Ikonen on meidän oma kasvatti, ollut mukana koko Ilveksen nousun ajan, ja vaikka itsekkin olen antanut reippaasti rapaa niin onhan tuo nimenomaan meidän äijä. Noissa ulkkareissa on ihan eri fiilis kun pelaavat koko kauden, itse
Näen tällaisen loppuhetken Shumakovin nimenomaan vain palkkasoturina, joka tulee pelailemaan.

Yhden tuollaisen nielin vielä ihan ongelmitta, mutta toinen tekee vähän pahaa. Silti uskon tämän olevan mestaruustaistelun kannalta kova juttu, vaikka en niin innostukkaan.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 832
Tämä on sinällään varmaan se isoin kohta missä omat ajatukset eroavat. Joona Ikonen on meidän oma kasvatti, ollut mukana koko Ilveksen nousun ajan, ja vaikka itsekkin olen antanut reippaasti rapaa niin onhan tuo nimenomaan meidän äijä. Noissa ulkkareissa on ihan eri fiilis kun pelaavat koko kauden, itse
Näen tällaisen loppuhetken Shumakovin nimenomaan vain palkkasoturina, joka tulee pelailemaan.

Yhden tuollaisen nielin vielä ihan ongelmitta, mutta toinen tekee vähän pahaa. Silti uskon tämän olevan mestaruustaistelun kannalta kova juttu, vaikka en niin innostukkaan.
Sääli on sairautta jos aiotaan menestyä.
Tätä se kilpaurheilu on.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 837
Tämä on sinällään varmaan se isoin kohta missä omat ajatukset eroavat. Joona Ikonen on meidän oma kasvatti, ollut mukana koko Ilveksen nousun ajan, ja vaikka itsekkin olen antanut reippaasti rapaa niin onhan tuo nimenomaan meidän äijä. Noissa ulkkareissa on ihan eri fiilis kun pelaavat koko kauden, itse
Näen tällaisen loppuhetken Shumakovin nimenomaan vain palkkasoturina, joka tulee pelailemaan.

Yhden tuollaisen nielin vielä ihan ongelmitta, mutta toinen tekee vähän pahaa. Silti uskon tämän olevan mestaruustaistelun kannalta kova juttu, vaikka en niin innostukkaan.

Joo, mutta ei sitä siimaa voi kannujahdissa loputtomiinkaan antaa, vaikka kuinka olisi oma Junnu. Omilla teoilla sitä paikkaa rosterissa pidetään ja tällä hetkellä esimerkiksi juuri Päkkilä ja JooIkonen ovat liipasimella. Heistä ei juuri hyötyä kentällä ole. Rotaatio tämän hetken osoite.
 

KissaKala_

Luottopelaaja
Viestejä
3 868
Tämä on sinällään varmaan se isoin kohta missä omat ajatukset eroavat. Joona Ikonen on meidän oma kasvatti, ollut mukana koko Ilveksen nousun ajan, ja vaikka itsekkin olen antanut reippaasti rapaa niin onhan tuo nimenomaan meidän äijä. Noissa ulkkareissa on ihan eri fiilis kun pelaavat koko kauden, itse
Näen tällaisen loppuhetken Shumakovin nimenomaan vain palkkasoturina, joka tulee pelailemaan.

Yhden tuollaisen nielin vielä ihan ongelmitta, mutta toinen tekee vähän pahaa. Silti uskon tämän olevan mestaruustaistelun kannalta kova juttu, vaikka en niin innostukkaan.
Minulla kävi kieltämättä myös samankaltaisia ajatuksia mielessä. Eihän tälläiseen ole Ilves-kannattajana tottunut.

Mutta sitten, kun miettii skenaariota, jossa Nikolishin ja kumppanit menevät naapuriin, Kärppiin tai IFK:n ja me "mennään näillä ja kattellaan taas ens kaudella", niin perspektiivi vähän muuttuu. Nyt muut ei vahvistu meidän ympärillä, vaan me vahvistutaan muiden rinnalla, jopa muita enemmän. Ja keväällä ollaan oikeasti vahvoilla, eikä vaan toivota, että Ikonen alkaa osua tolppien väliin. (Ikosta sen enempää kritisoimatta, on kahden suunnan pelaaja toki.)

On toki totta, että ei näistä ulkeistakaan aina voi olla 100-varma ennen, kun on nähty, mutta luotto Tilluun on kyllä sen verran kova, että en usko, että mitään arpoja on tulossa.
 

Simultaanieläin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
541
En nyt tiedä soveltuuko tämä esimerkki enää nykytilanteeseen, mutta muuan Nemirovsky tuli aikoinaan kesken kauden ja viihtyi niin hyvin, että jatkoi seuraavallakin kaudella, vaikka olisi saanut muualta isomman sopimuksen. Se toinen kausi ei tietenkään ollut enää samanlaista juhlaa, mutta ehkä muistakin syistä kuin itse Davidista.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 079
Tämä on sinällään varmaan se isoin kohta missä omat ajatukset eroavat. Joona Ikonen on meidän oma kasvatti, ollut mukana koko Ilveksen nousun ajan, ja vaikka itsekkin olen antanut reippaasti rapaa niin onhan tuo nimenomaan meidän äijä. Noissa ulkkareissa on ihan eri fiilis kun pelaavat koko kauden, itse
Näen tällaisen loppuhetken Shumakovin nimenomaan vain palkkasoturina, joka tulee pelailemaan.

Yhden tuollaisen nielin vielä ihan ongelmitta, mutta toinen tekee vähän pahaa. Silti uskon tämän olevan mestaruustaistelun kannalta kova juttu, vaikka en niin innostukkaan.

Lohduttaako tämä?

Shumakov-Kontiola-Oden
Suomi-Sebök-Baptiste
Saarela-Nikolishin-Mäntykivi
Mieho-Ikonen-Ikonen
Päkkilä-Virtanen-Nalli

Voi pojat.
 
Viimeksi muokattu:

Val76

Luottopelaaja
Viestejä
1 018
No joo, on myös hyvin monta esimerkkiä siitä miten se "nappula" on vienyt peliä vain alaspäin. Joukkuehenkeä ei rahalla rakenneta, tuhota se sillä voidaan.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 284
Eiköhän kaikenlainen rasismi ole jäänyt menneille vuosikymmenille, eikä sillä pitäisi olla mitään väliä onko pelaaja kotimainen vai ulkomaalainen. Ymmärrän, että Ilves-kasvateille (minkä tahansa maan kansalaisille) on erityinen paikka Ilves-fanien sydämessä kun sellainen pelaaja on jo lapsena kantanut Ilveksen logoa ja ehkä käynyt pelejä katsomassa Ilveksen voittoja toivoen, mutta ei jollekin Talajalle Ilves merkitse yhtään enempää kuin Sergei Sergejeville.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 857
Lohduttaako tämä?

Shumakov-Kontiola-Oden
Suomi-Sebök-Baptiste
Saarela-Nikolishin-Mäntykivi
Mieho-Ikonen-Ikonen
Päkkilä-Virtanen-Nalli

Voi pojat.
Kilpailua on pelipaikoista. Toivottavasti pystytään varsinkin neljän pelin viikoilla pyörittää rotaatiota. Tuskin kaikki ovat edes samaan aikaan pelikuntoisia. Myrrälle myös haastetta. Nyt pitää pystyä myymään tämä uusi tilanne joukkueelle. Oletan siis toisenkin hyökkääjän tulevan sisään.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 596
Ymmärrän, että Ilves-kasvateille (minkä tahansa maan kansalaisille) on erityinen paikka Ilves-fanien sydämessä kun sellainen pelaaja on jo lapsena kantanut Ilveksen logoa ja ehkä käynyt pelejä katsomassa Ilveksen voittoja toivoen, mutta ei jollekin Talajalle Ilves merkitse yhtään enempää kuin Sergei Sergejeville.

Eikä tarvi olla edes kasvatti. Riittää, että on Ilveksestä tuttu. Erittäin toivottavaa tietty, että on junnuissa jo Ilveksessä pelannut. Parikka esim ei ole Ilves-kasvatti, mutta niin Ilves kun olla voi kun on niin pitkään pelannut. Tämän kauden joukkue ulkkareineen alkaa olla melko erilainen, kuin viime kaudella. Silloin kasvatteja oli ennätysmäärä (Meskanen, Järventie, Suomi, Lepaus, Antonen, Välimäki, Nalli, Ikonen, Myttynen, Thomson & Aho + Parikka & Hatakka ei kasvatteina, mutta omia vain Ilveksessä pelanneita poikia).

Omat kasvatit ja Ilves-taustaiset pelaajat olisivat kivoja. Mutta varsinkin tässä vaiheessa kautta pelimiehen taso ja sopivuus haluttuun rooliin on seurataustaa ja kansallisuutta tärkeämpi juttu. Koskelaan luotto.
 
Ylös