TO 6.4.2023 | Ilves - Pelicans | 3. Semifinaali

Lippu liehuu näin

Luottopelaaja
Viestejä
1 018
Tulee olemaan erittäin huijattu olo jos me näiden poissaolojen takia hävitään:confused:. Tillu ainakin täysin oikeassa että kuri näiden asioiden suhteen on tärkeä
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ainakin Sebök ja Räty olivat jo poissa kipeänä, eivät loukkaantuneina ja Pennanen puhui joukkueessa kiertävästä "flunssasta". Eihän tämä koronajuttu nyt mitenkään erityisen epäuskottava ole valitettavasti.

Ja otetaan nyt huomioon, että ratkaisevia pelejä on tulossa lyhyen ajan sisään monta. Ei tässä vain huomisesta ole kyse.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 573
Malek oli ihan asiallinen jo runkosarjan lopussa. Sellanen karuselli täytyy saada päälle, että Pelsut kaatuu, vaikka päästäisi 4 maalia.
Pelituntuma isoin kysymysmerkki. Ja jos Pelicans on rummussa 50 minuuttia pelistä niin laukauksia tulee harvakseltaan.

No oli Malek tai ei, en jaksa uskoa että kotona hävitään.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 210
Aika epäuskoinen olo, kun huomiselle kuitenkin odotti jopa parasta mahdollista kokoonpanoa kehiin, pitkästä aikaa.

Toki tässä kannattaa vielä odotella ja toivoa parasta, mutta eihän tämä nyt hyvältä kuulosta.

Vaikka siellä olisi nyt tyyliin nelosketju ykkösenä ja loput vaikka junnuista tai paikallisesta pubista tulleita pelaajia, niin yhtäkään ottelua ei ole valmiiksi hävitty. Tästä huolimatta toivon, että kauhukuvien sijaan meitä odottaa positiivinen yllätys ja että jäälle saadaan kuitenkin olosuhteisiin nähden vahva miehistö.

Jos vielä näihin worst case-skenaarioihin lähtee, niin harmillisesti näyttäisi viime kausi toistuvan. Silloinkin matka tyssäsi pitkälti poissaolojen vuoksi välierissä, joskin parhaillakin olisi ollut vaikeaa voittaa. Ja toki faktahan on, että tämä kaikki sataa taas vahvasti Tapparan niskaan, jolla oma tilanne on ainakin lähes ihanteellinen.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 024
Tää on just tätä mitä en haluaisi, että Ilveksen suuntaan on... tietäjät, jos niitä on pitäköön turpansa kiinni tasan niin kauan kuin kokoonpano selviää. Tässä en näe muuta kuin luusereita kasan. Valitettava tosiasia.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Tää on just tätä mitä en haluaisi, että Ilveksen suuntaan on... tietäjät, jos niitä on pitäköön turpansa kiinni tasan niin kauan kuin kokoonpano selviää. Tässä en näe muuta kuin luusereita kasan. Valitettava tosiasia.

Niin, se riippuu nyt ihan siitä, miten asiaa ajattelee. Jos Langhamer ei huomenna kokoonpanossa ole, mä oon ihan tyytyväinen siihen, että osasin sitä jo odottaa. Palstakin menee klo 12 hieman vähemmän sekaisin kuin menisi ilman ennakkovaroituksia.

Jos taas Langhamer on kokoonpanossa, niin saan kokea melkoisen helpotuksen, (mutta samalla toki ihmetyttäisi, mitä nämä "tiedot" olivat).
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 024
Niin, se riippuu nyt ihan siitä, miten asiaa ajattelee. Jos Langhamer ei huomenna kokoonpanossa ole, mä oon ihan tyytyväinen siihen, että osasin sitä jo odottaa. Palstakin menee klo 12 hieman vähemmän sekaisin kuin menisi ilman ennakkovaroituksia.

Jos taas Langhamer on kokoonpanossa, niin saan kokea melkoisen helpotuksen, (mutta samalla toki ihmetyttäisi, mitä nämä "tiedot" olivat).
Itse pitäisin "pääni kiinni", koska en ymmärrä ketä varten nämä spekulaatiot ovat? Mulla ainakin menee täysin maku, jos ja kun joku tulee tänne pätemään "tiedoillansa".

No, koska olemme keskustelufoorumissa, niin kai se vaan on pakko ymmärtää. Mutta mitään positiivistä en näe tällä Ilveksen suuntaan.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
"Pennanen puhui "flunssasta". Eihän tämä koronajuttu nyt mitenkään erityisen epäuskottava ole valitettavasti."

Kysyin, että mitä eroa?

Miksi kysyt?

Se, että onko niillä eroa vai ei, ei liity mitenkään mun viestiini. Mun viestini ei sisällä väitettä, että niillä olisi eroa eikä väitettä, että niillä ei olisi eroa, eikä mun viestini sisältö muutu mihinkään sen mukaan, onko niillä eroa vai ei.

Pennanenkin saattaisi koronan kohdalla puhua flunssasta ihan täysin riippumatta siitä, onko niillä eroa vai ei.

Mun koko viestini pointti oli kertoa, että tiettyjen tekijöiden myötä nämä koronahuhut eivät ole mitenkään erityisen epäuskottavia. Myös Pennasen puheet joukkueessa kiertävästä "flunssasta"(huomaa, että lainausmerkit olivat siinä, koska sana oli sitaatti Pennaselta) voisivat viitata siihen.

EDIT: Eikä siis ole tarkoitus olla mitenkään tyly. En vain saanut kiinni ajatuksesta, mihin tuo kysymys mulle osoitettuna liittyi ja samalla täsmensin sitten sitä, miksi sillä ei ollut mitään tekemistä mun viestini kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Jos joku sisäpiiristä vuotaa tietoja niin minua ei kiinnosta vähääkään omat tai muiden palstalaisten tunteet.

Se mikä kiinnostaa on, että mikä on vuotajan motiivi? Saada jokuselta kasvottomilta palstalaisilta kunnioitusta kasvottomalle itselle? Vai pelastaa palstaveljiä kello kahdentoista järkytykseltä? Vai ajattelemattomuus?

Tässä vaiheessa shakkiottelua pienikin tieto vastustajalle voi olla kohtalokas. Okei, tuskimpa mikään joukkue välttämättä reagoi johonkin palstatotuuteen tai kaikkien reagointien jälkeen olisi oma pakka sekaisin. Mutta noin niinkuin teoriassa.

Viimeisin peli Ässiä vastaan osoitti, että pelin voitto voi olla pienestä (muutamasta sentistä) kiinni.
 

kcr

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
113
Ihan sama, vaikka olisi Tammi maalissa! Kyllä pelikaanit kotona kaatuu:)
Kaatuuko, mikäli Bizon vartioi veräjää?

Ikivanha sananparsi taisi kuulua, että maalivahti olisi todellakin se toinen puolikas joukkuetta.

Malek varmasti pystyy parhaimmillaan kantamaan porukkaa ja ottamaan sitä tarjolla olevaa roolia mikä lävähti esim. Zerenkon syliin viime kaudella.

Bizonista taas havainnot lähinnä, että istuminen näyttää ammattilaiselta ja läpyt napsahtaa hyvin kohdilleen voittopelien jälkeen. Toki tästä ei voi kun itseään osoitella kaverin otteiden seuraamattomuudesta.

Mielenkiintoinen peli edessä. Eniten huolettaa, minkälainen kokoonpano kenttäpelaajista saadaan kyhättyä, mikäli huhut näistä sairastelutapauksista pitää kutinsa.

Mikäli ketjut saadaan näyttämään edes lähelle edellisen ottelun kokoonpanoilta, niin kyllä luottoa piisaa kotikentäedun säestämänä, että saadaan vyörytettyä peliä oikeaan päätyyn.

Pelicans Ilveksen vieraana Nokia Areenalla kautta aikain:

Maalit 12-4
Pisteet 9-0

Jatketaan tällästä.
 

Pena85

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
221
Pakko olla jurgenin kanssa samaa mieltä. Joukkueet salaavat terveystietojaan pleijareissa viimeiseen asti. Vastustajalle ei haluta antaa aikaa valmistautua poissaoloihin. Ja nyt täällä paljastetaan edellisen päivän iltana, että joukkueen tärkein pelaaja kapteenin ohella ei pelaa huomenna. Tämä palvelee vain ja ainoastaan Pelicansia ja vahingoittaa Ilvestä. Fanien tiedonjanolla i ole mitään merkitystä. En ymmärrä enkä hyväksy tällaista Ilvestä vahingoittavaa juttua. Siirtohuhut ovat aivan eri asia
 

Pena85

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
221
Asian siis täytyy olla niin että tiedonlevittäjä ei ole Ilveksen kannattaja vaan hän haluaakin vahingoittaa Ilvestä. Tällaiset jutut pitäisi silloin jättää huomiotta
 
Ylös