TO 20.9.2012 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-KalPa

SamuK

Rivipelaaja
Viestejä
72
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

hyppyri sanoi:
Varmasti osaan sanoa faktana monen kohdalla. että mm parkkimaksu karkoittaa joitakin. Joillakin ihmisillä on periaatteet
Muun muassa täällä yksi esimerkki. No okei Tampereella itse asun, mutta kauempaa olisi samaan aikaan tulossa muitakin katsomaan Ipan otteita, jotka muutenkin ottavat kukkaron päälle. Tosin harva viihdetarjonta on tänä päivänä halpaa. En voi käsittää vieläkää noin kalliiden A ja B istumapaikkojen hintaa.
 

marko

Guest
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

hyppyri sanoi:
Varmasti osaan sanoa faktana monen kohdalla. että mm parkkimaksu karkoittaa joitakin. Joillakin ihmisillä on periaatteet

No voisiko niille kertoa että se kenttä on edelleen ilmainen ja Hakametsän välittömässä läheisyydessä on todella runsaasti ilmaista parkkitilaa.

Muutenkin ihmeen kova itki (tai ei kai sen pitäisi yllättää), on tästäkin parkkimaksusta saatu, kun taas itse olen ihmetellyt jo pitkään että miksi pysäköinnin pitäisi olla ilmaista. Aika harvassa tapahtumassa se nykypäivänä on.
 

marko

Guest
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Prophet sanoi:
Nyt vaan kävi niin, että Marjamäen kyynärpää/käsivarsi osui juuri sopivasti kalpalaisen leukaperiin. Jossain oli maininta, että tuskailu ei kuitenkaan johtunut tästä iskusta, vaan siitä, että kalpalaisen nilkka vääntyi, kun hän yritti tilanteessa potkaista kiekkoa. Mäkisen jäähyyn vaikutti varmasti se, että vastustaja kaatui niin lähellä laitaa ja törmäsi lankkuun aika kovalla vaudilla. Avojäällä tuosta tuskin olisi jäähyä tullut.

Ja jäähyähän ei ollut edes tulossa, ennen kuin huomattiin pelaajan loukkaantuminen. Kokonaisuutena, tuomarinja on hapuillut kyllä aika pahasti taas alkukaudesta, suuntaan jos toiseen.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Kyllä oli jännä peli eilen, mutta tärkeintä, että Ilves otti tarjolla olleet kolme pistettä.

Radion välityksellä on vaikea analysoida peliä, mutta jotain kuitenkin. Ilveshän alkaa laittamaan laattaa pussiin, kun kahdessa ensimmäisessä laitettiin vain 1 maali. Nyt alkaa myös kapteenimme päästä omalle tasolleen Ilvekseen paluun jälkeen. Heitti aika komean maalinkin. Ilves pelasi hyvät kaksi ensimmäistä erää, mutta kolmannessa taisi alkaa jonkinlainen peruuttelu ja KalPa päästettiin maalin päähän. Mutta silti Ilveksen johtoasemassa pelaaminen on muuttunut viime kausia paremmaksi. Ei jäädä kilpikonnaan. Siitä osoituksena 3-2 kavennuksen jälkeen tullut Keräsen 4-2 maali. KalPa oli vaikeuksissa Ilveksen aktiivisen karvauksen kanssa, etenkin kookkaat pakit.

Nyt joukkueella on hyvä henki päällä ja toivotaan, että tämä saadaan pidettyä huomiseen koitokseen. Nyt oli myös hienoa, että tehoja saatiin muiltakin kuin ykkösketjulta. Hienoja maaleja, erityisesti Keräsen yläkulma maali ja Kokkalan tahto-osuma. Kolppaselle myös heti ensimmäisessa kokonaisessa liigapelissä avausvoitto ja pieni haaste Wiikmanille. Ei voinut maaleille mitään. Ehkä jatkaisin voittavalla vahdilla huomiseen peliin.

Toki ei vielä mitään lopullisia johtopäätöksiä voi tehdä, kun vasta 4 peliä takana ja lähes kaikilla muilla 2 tai 3 peliä. Mutta hienoa kuitenkin, että ollaan saatu jo 6 pistettä.

Ei se Raipe ehkä sittenkään ole niin huono valmentaja vai onko tämä Veskun ansiota? Samaa rataa tästä eteenpäin.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Prophet sanoi:
Mäkisen tilanteessa oli jonkinlainen kontakti, jonka jälkeen KalPa-pelaaja kaatui, muttei tuokaan kyllä ryntäyksen tunnusmerkkejä täyttänyt. Syyksi olisi voinut laittaa vaikka estäminen, koska KalPa-pelaajalla ei tainnut olla kiekko hallussaan. En osaa arvioida, kuinka suuri osuus kaatumisesta edes menee Mäkisen piikkiin, koska mun mieletä kalpalainen menetti tasapainonsa melko kevyesti.
Kyllä siinä selkeähkö kontakti oli, mutta olkapää olkapäätä vasten - eikä Mäkinen mitenkään ylikovaa tullut tilanteeseen. Kalpalaisella lähti laidan vieressä tasapaino, ja tämän vuoksi Favorin *skoi housuun.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 349
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Marko sanoi:
kun taas itse olen ihmetellyt jo pitkään että miksi pysäköinnin pitäisi olla ilmaista.

Sama.

Ja minä tulen aina Autolla..

Ja mitä ihmeen periaatteellisuutta sinä on, että se onkin syy olla tulematta matshiin? Periaatteellisuutta vois siitä löytää, jos kaupunki keräsi rahat, mutta nythän ne menee seuroille!

JA aina voi parkkeerata kauemmas ja oooh, kävellä (voi hyvä tavaton) 500 metriä lisää..
…ei ku ei voikkaan, mullahan on auto, jolla ajan kotona myös aina suoraan olohuoneeseen.
 

Artsi_Perkule

Tulokas
Viestejä
7
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Todella tärkeät pisteet ja hyvin ovat pelaajat saaneet maalihanatkin auki.

Itse pelistä on kaikki oleellinen jo sanottu, mutta itseäni ihmetytti hieman eräs asia, kun katsoin Iltalehden maalikoostetta ottelussa. Videon ollessa kohdassa 2:21 (Kalpan kaventaessa 4-3:een), Timo Favorin osoittaa ensin kiekon olevan maalissa ja tämän jälkeen hän tekee pienen tuuletuksenomaisen liikkeen.

Mutta muuta ei ole sanottavana kuin tsemppiä jätkille huomiseen. Jos pistetili karttuisi vielä ennen seuraavaa kotipeliä, vaikka HIFKin vieraana ollessa on kyyti ollut yleensä kylmää.
 

Toni Hakulinen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
191
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Artsi_Perkule sanoi:
Todella tärkeät pisteet ja hyvin ovat pelaajat saaneet maalihanatkin auki.

Itse pelistä on kaikki oleellinen jo sanottu, mutta itseäni ihmetytti hieman eräs asia, kun katsoin Iltalehden maalikoostetta ottelussa. Videon ollessa kohdassa 2:21 (Kalpan kaventaessa 4-3:een), Timo Favorin osoittaa ensin kiekon olevan maalissa ja tämän jälkeen hän tekee pienen tuuletuksenomaisen liikkeen.

Tuon saman kysymyksen heitin eilen heti pelin jälkeen toiseen topicciin, hyvä että nyt on löytynyt myös videota aiheesta.
Mielestäni hieman outo käsiliike. Toki, voihan se olla että kaverilla on vaan niin "terävät" liikkeet, että näyttää oudolta...

Tais olla veto sisällä ;)
 

Hermis

Guest
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Tuossa Järventien maalissa oli nyt sitä, mikä Maralta viime kauden peleissä viivasta puuttui, eli liikettä. Liian usein aiemmin mies jähmettyi seisoville jaloille. Nyt kiekon saatuaan sivuttaiseen liikkeeseen ja kiekko ranteella kohti maalia ja siellä soi. Muutenkin Mara pelasi hyvän pelin liike oli kohdallaan, eikä mies jäätynyt kiekon kanssa vaan teki hyviä ratkaisuja. Pelasihan Mara jo pelsujakin vastaan hyvin, mutta eilen vielä paremmin. Toki sinne virhietäkin mahtui, mutta kukapa ei koskaan virheitä tee.
 

Ilvesfan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
387
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Tarinankertoja sanoi:
Marko sanoi:
kun taas itse olen ihmetellyt jo pitkään että miksi pysäköinnin pitäisi olla ilmaista.

Sama.

Ja minä tulen aina Autolla..

Ja mitä ihmeen periaatteellisuutta sinä on, että se onkin syy olla tulematta matshiin? Periaatteellisuutta vois siitä löytää, jos kaupunki keräsi rahat, mutta nythän ne menee seuroille!

JA aina voi parkkeerata kauemmas ja oooh, kävellä (voi hyvä tavaton) 500 metriä lisää..
…ei ku ei voikkaan, mullahan on auto, jolla ajan kotona myös aina suoraan olohuoneeseen.
Ainut että rahat kuulemma menevät kokonaan kaupungille. Näin ainakin hallilla oli puhetta kun vähän kyselin asiasta. Tampereen kaupunki alkanut rahastamaan omistamallaan tontillaan.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 612
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Ilvesfan sanoi:
Ainut että rahat kuulemma menevät kokonaan kaupungille. Näin ainakin hallilla oli puhetta kun vähän kyselin asiasta. Tampereen kaupunki alkanut rahastamaan omistamallaan tontillaan.
No jos näin on, herättää se yhä enemmän ymmärtämystä: jostainhan kaupungin pitää saada tuloja, joilla se saa maksettua palkat tarpeelliselle henkilöstölleen, mm. pysäköinninvalvojille.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 265
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Tero sanoi:
Ilvesfan sanoi:
Ainut että rahat kuulemma menevät kokonaan kaupungille. Näin ainakin hallilla oli puhetta kun vähän kyselin asiasta. Tampereen kaupunki alkanut rahastamaan omistamallaan tontillaan.
No jos näin on, herättää se yhä enemmän ymmärtämystä: jostainhan kaupungin pitää saada tuloja, joilla se saa maksettua palkat tarpeelliselle henkilöstölleen, mm. pysäköinninvalvojille.

Ja eikös Tampereen kaupunki maksa myös 18 - 22 miljoonaa erkkiä sen tulevan jäähallin alle tulevasta kannesta.
 

jokke

Guest
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Ilvesfan sanoi:
Ainut että rahat kuulemma menevät kokonaan kaupungille. Näin ainakin hallilla oli puhetta kun vähän kyselin asiasta. Tampereen kaupunki alkanut rahastamaan omistamallaan tontillaan.

Ei pidä paikkaansa. Kaupunki on esimerkiksi ilmoittanut että ei valvo(eli ei sakota) maksuja koska kaikki alueen käyttäjät(ainakin Ilves,tappara,koovee ja salibandy+jotain muutakin) eivät ole yhdessä sopineet asiasta, ainoastaan Ilves ja Tappara käyttävät maksullisuutta, joten kaupunki ei voi sakottaa koska autoilia voi olla jossain muuallakin kuin jäähallissa.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 349
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

Ilvesfan sanoi:
Ainut että rahat kuulemma menevät kokonaan kaupungille.

Tapparan ja Ilveksen oma hanke, ei mene kaupungille senttiäkään..
 

Tupsukorvat

Tulokas
Viestejä
1
Vs: TO 20.9.2012 | Ennakkoa Ilves-KalPa

vilperi sanoi:
Nämä enemmän ja vähemmän kylähullut, kuten Palomies-Pena, Susi-Jussi ja kumppanit, ovat suomalaisen jääkiekkoilun, tai oikeammin fanikulttuurin suola. Satoi tai paistoi, istuvat nämä miehet hallissa ja kannattavat omalla tavalla joukkuettaan, jopa vapaa-ajallaan. Jos vastaavia miekkosia löytyisi katsomosta enemmänkin, ei tiistaisen Pelicans-ottelun yleisömäärä olisi alkanut kolmosella.

Ja kyllä, olin Pelicans-ottelussa, vaikken liiemmin huudellut ja taputellut siitäkin huolimatta, että olin maksanut jo aikapäiviä sitten Urhon kausarin, siitäkin huolimatta, että pelin näki Veikkaus-TV:stä ja olen muuten huomennakin katsomassa, kun nuori Ilves taistelee.


Ja mitä itse peliin tulee, pitää toivoa Ilveksen jatkavan siitä, mihin Pelicans-ottelun kolmannessa erässä jäi. Tosin vähällä siinäkin pelissä oli, ettei helpoista jäähyistä tullut lataus mene yli. Onneksi lautaus kulminoitui kumminkin maaleihin eikä turhiin jäähyihin. Ja mikä huomioitavaa Pelicans-ottelussa, painetta annettiin eritoten pakkiparille Seikola-Ylönen. Ylönen on raameiltaan pieni, ja Seikola on asennepelaaja, vaikkei mikään heikko lenkki, oli paineen antaminen tälle pakkiparille oikea asia.

KalPan puolustuksesta löytyy myös pelaajia, joille pitää antaa painetta ja paljon. Ainakaan Timonen-Kauppinen pari ei ole niitä kaikkein kovimpia ja toisaalta muuan Pauli Levokari ei puolestaan ole liigan sulavampia liikkujia.

Vaan eipä Ilves-pakistoa pidä ylistää viime otteluiden perusteella. Varsinkaan konkariosastoa. Koistinen syötti Pelicans-ottelussa voittomaalin, mutta parissa lahtelaisten maalissa luki peliä väärin, eikä puolustuksen konkaripari Järventie-Tukiokaan ole kovinkaan loisteliaasti suoriutuneet. Toivottaan, että tiistain voitto luo itseluottamusta myös vanhemmille pelaajillemme ja he alkavat pelaamaan vihdoin ja viimein omalla tasollaan koko pelin ajan.

On hyvä päivittää omat tietonsa että pysyy ajan tasalla. Susiklubista edes Jussi ei ole enää vuosiin huutanut pelkkää KalPaa vaan jätkillä on 5-10 erilaista huutoa ja lauluja parit päälle joita he vaihtelee pelissä.
Toinen asia on se että mitä kylähullua siinä on että kannustaa asiallisesti ja ahkerasti omaa joukkuettaan ja tekee sen tarvittaessa vaikka ypöyksin jos ei ketään muita ole? Suomessa koko ajan valitetaan kovasti liian laiskasta kannustuksesta. Kun sitten joku tai jotkut tekee sitä tosissaan ja sitoutuu johonkin oikeasti niin sitten se on joku outo tai hullu. Termitkin on ihan vääriä näitä jätkiä arvioitaessa: Kylähullu juoksentelee munasillaan pitkin katuja ja puhuu itsekseen, eikä kannusta asiallisesti hallissa vaan omaa joukkuettaan ja käy kättelemässä pelin jälkeen hyvin kannustanutta Ilves-kannattajaa.
Ei vastustajasta tai sen äänestä tarvitse tykätä mutta senverran voi aina tehdä että antaa "hyvälle viholliselle" sille kuuluvan arvon niinkuin Jussikin tekee meille ipalaisille. Tässä matsissa Jussi ei ollut kun ei kuulemma töiltään päässyt, juttelin muutaman keltamustan kanssa matsissa. Hieno voitto meille oli vaikka vanha juttu jo onkin, piti lopuksi todeta.
 
Ylös