TI 22.3.2022 | Sport - Ilves

Status
Viestiketju on suljettu.

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 407
"Ilves pelasi tiistaina runkosarjan päätösottelun Vaasassa Sportin vieraana. Paljon runkopelaajiaan kokoonpanon ulkopuolelle jättänyt Ilves jäi pisteittä kun Sport onnistui voittamaan lukemin 2-1. Runkosarjassa kolmanneksi sijoittunut Ilves saa neljännesfinaaleissa vastaansa Oulun Kärpät."
 

17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
811
Vituttaa. Hyvä oli (lopun) peli-ilme ja pienestä oli voitto kiinni. No, kärpät on sopinut meille tällä kaudella. Tulee hyvä sarja! Eteenpäin. Lesille pikaista paranemista!
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 943
Kyllähän se kolmas erä loppui siihen telotukseen. En sen jälkeen kauheasti nähnyt Ilvekseltä draivia hakea tasoitusta. Tai sitten lannistuin vain itse liikaa kun jälleen telotaan meidän pelaajat ilman jäähyjä.
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 729
Olipahan ottelu. Muutama hyvä ylivoimapyöritys ja muuten oltiin Vaasassa sooloilemassa ja kikkailemassa. Erityisesti Sebok voisi katsoa mallia eläköityvältä F.Riskalta työnteosta ja mestaruusmitaleista.

Ansaitusti tuli turpiin ja Kärpät tietysti vastaan ekalla kierroksella. Pa*kan maku jäi suuhun tästä kierroksesta.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
687
Kyllähän se kolmas erä loppui siihen telotukseen. En sen jälkeen kauheasti nähnyt Ilvekseltä draivia hakea tasoitusta. Tai sitten lannistuin vain itse liikaa kun jälleen telotaan meidän pelaajat ilman jäähyjä.

Samaa itsekin mietin.
Siitä jatkomuistelin, että aiemminkin olen tällä kaudella nähnyt pelejä, missä Ilveksellä "ote hajoaa" sen jälkeen, kun tapahtuu joku hämmentävä X tekijä (ekana mieleen se hiljattainen Baptisten hylätty maali, mutta on niitä ollut muitakin). Ja tavallaan se herättää pientä huolta, koska pudotuspeleissä näitä erikoisia sattumuksia saattaa hyvinkin tulla, ja niistä pitäisi pystyä pääsemään yli.
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
602
Vaikka tämä viime ottelussa maalinkin painanut Pavosen Heshka ei suoranaisesti loistanut, niin kyllä peli jätti juurikin miehen nimen mukaisen maun suuhun. Sinällään ihan sama, mutta ei kyllä anna parasta mahdollista lähtöä pleijjareihin tämmöinen hiihtelyfiilis...
 

Emmett_Brown

Luottopelaaja
Viestejä
1 673
Sport oli selvästi kiimaisempi ja nälkäisempi. Harmi etteivät jatka kautta. Red army myös erittäin hieno ryhmä. Kokoonpanojen julkistamisesta lähtien oli sellainen fiilis, ettei Ilvestä oikein kiinnosta voittaa tänään, joten miksipä se olisi itseäkään kiinnostanut? Ainoa harmittava asia oli Lancasterin mahdollinen loukki. Ehkä olisi kannattanut antaa suosiolla luovutusvoitto tästä pelistä, niin olisi tuolta säästytty. Tai junnut liigakokemusta keräämään, ehkä.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 711
"Eli siis sinulla ei ole hajuakaan miksi nuo poissaolijat ovat poissa, mutta koska peliesitys ärsyttää olet nyt päättänyt, että se oli valmennukselta tietoinen valinta lähteä neppailemaan?"

Vastataan tänne, kun pistivät kiinni tuon ketjun. Ei ole faktatietoa, mutta lateletko tähän nyt sitten perään omat faktasi. Ja nimenomaan pelkät faktat, ei mitään mutuja, kun kerran pyydät niitä muilta.

Peli näytti munattomalta. Siitä lähtien kun kokoonpanot julkaistiin. Sen kautta kun ykköspakkia ajeltiin päähän, siihen asti kun peli päättyi. Taustalla voi olla paskat housussa kaikilla pelaajilla, mutta nopeasti on sitten noro iskenyt puoleen joukkueesta. Laitapas faktat nyt sitten tiskiin kaikkien poissaolijoiden osalta.

@Ilves97

Riittääkö faktaksi se, että Pomo Ojanen sanoi Kiakkoradion haastattelussa että pienten vammojen takia jätettiin huilaamaan ja se, että Lööf oli yhä pelikiellossa? En nyt muutenkaan sinulta mitään 100% faktoja pyytänyt missään kohtaa. Oletusarvo kuitenkin kai jääkiekossa on, että jos peliin lähdetään vajaalla kokoonpanolla pelaajia väärillä pelipaikoilla niin sille on joku syy. Sinä esitit tästä poikkeavan väitteen kuinka jo kokoonpanosta näki, että lähdetään neppailemaan, silloin sinulla tulisi olla jotain kättä pidempää sen tueksi. Noh ei ollut ja lopulta sinun väittämäsi ei pitänyt paikkaansa alkuunkaan. Peli-ilmeestä olemme ihan samaa mieltä ja jos joku tuossa eilisessä esityksessä hyvää näkee, kannattaa hakeutua optikolle.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 832
Riittääkö faktaksi se, että Pomo Ojanen sanoi Kiakkoradion haastattelussa että pienten vammojen takia jätettiin huilaamaan ja se, että Lööf oli yhä pelikiellossa? En nyt muutenkaan sinulta mitään 100% faktoja pyytänyt missään kohtaa. Oletusarvo kuitenkin kai jääkiekossa on, että jos peliin lähdetään vajaalla kokoonpanolla pelaajia väärillä pelipaikoilla niin sille on joku syy. Sinä esitit tästä poikkeavan väitteen kuinka jo kokoonpanosta näki, että lähdetään neppailemaan, silloin sinulla tulisi olla jotain kättä pidempää sen tueksi. Noh ei ollut ja lopulta sinun väittämäsi ei pitänyt paikkaansa alkuunkaan. Peli-ilmeestä olemme ihan samaa mieltä ja jos joku tuossa eilisessä esityksessä hyvää näkee, kannattaa hakeutua optikolle.

Mikäs sinä olet pyytämään keneltäkään yhtään mitään faktoja, kun et itse pysty sellaisia osoittamaan. Pomon lausuntoa ei kannata käyttää 100 prosenttisena faktana. Jos käytät, niin sittenhän siellä ei ollut kellään noroa vaan niitä "pikkuvammoja". Ei valmennus tässä kohtaa enää kerro julkisuuteen kaikkea. Varsinkin kun Ilves on jo aikaa sitten linjannut, että terveystietoja ei kerrota. Ainoa mitä pystyt faktisesti katsomaan, on peli.

Ilves on lähtenyt jokaiseen edellisistä kymmenestä pelistä eri kokoonpanolla. Se ei kerro suoraan mistään peliä estävistä vammoista, vaan kierrätyksestä ja lepuutuksesta. Tästähän on valmennus julkisesti puhunutkin, että pelaajia kierrätetään tarkoituksella.

Ilves todellakin oli neppailuasenteella liikkeellä, siltä se näytti. Kontiola sanoi kaksi peliä sitten, että ollaan oltu huolissaan siitä, miten hiljainen penkki on ollut. On haettu oikeaa tunnetilaa ja koki tärkeänä, että viimeisissä peleissä ennen playoffeja tunne saadaan pintaan.

Eilen ei saatu. Kai siitä saa huolissaan olla ilman sinun lupaasikin.

Ei eilinen peli silti kerro playoff-menestyksestä mitään. Seuraava sarja kertoo paljon, nyt ruvetaan raapimaan voittoja ja jäälle pistetään parasta pöytään ilman selityksiä.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 711
Mikäs sinä olet pyytämään keneltäkään yhtään mitään faktoja, kun et itse pysty sellaisia osoittamaan.Pomon lausuntoa ei kannata käyttää 100 prosenttisena faktana. Jos käytät, niin sittenhän siellä ei ollut kellään noroa vaan niitä "pikkuvammoja". Ei valmennus tässä kohtaa enää kerro julkisuuteen kaikkea. Varsinkin kun Ilves on jo aikaa sitten linjannut, että terveystietoja ei kerrota. Ainoa mitä pystyt faktisesti katsomaan, on peli.

Eikö se ole ihan normaalia keskustelua, että jos joku esittää jostain väitteen joka omasta mielestä vaikuttaa erikoiselta niin siitä saa ihan kysyä onko tämän tueksi esittää jotain. Oletko tästä eri mieltä? Mitä tulee 100% faktoihin niin en ole niitä missään kohtaa halunnut, enkä missään kohtaa ole väittänyt minulta niitä löytyvän yritä nyt jo ymmärtää se. Mistään noroista tai muista en puhunut mitään, sanoin että poissaoloille todennäköisesti on joku syy eikä poissaolot todennäköisesti johdu valmennuksen tietoisesta valinnasta lähteä neppailemaan. Jos ei joukkueen valmentajan lausunto siitä, että oli pientä vammaa ja muuta sellaista sinulle riitä kertomaan, että poissaoloille oli syy niin en tiedä mikä riittää. Muuta sellaista ei muuten poissulje noroa, josta en missään kohtaa tosiaan edes puhunut. Vahvistaa nyt vain entisestään käsitystäni siitä, että olet nyt vain päättänyt asian olevan niin, että valmennus lähti tarkoituksella tällä kokoonpanolla neppailemaan, pelin katsominenhan ei muuten todista yhtään mitään siitä mikä oli kokoonpanovalintojen takana.

Ilves on lähtenyt jokaiseen edellisistä kymmenestä pelistä eri kokoonpanolla. Se ei kerro suoraan mistään peliä estävistä vammoista, vaan kierrätyksestä ja lepuutuksesta. Tästähän on valmennus julkisesti puhunutkin, että pelaajia kierrätetään tarkoituksella.

Juu tämä on aivan selkeä homma, mutta en nyt edellisistä peleistä puhunutkaan vaan eilisestä. Sitä minä en ymmärrä miten valmennuksen puheet kierrätyksestä todistavat jotain mutta vammoista ei? Vaikea minun on ainakaan uskoa, että Ikonen oli yhä kolmatta peliä kierrätyksessä tai Mieho toista tai Beck joka jätti jo KalPa-pelin kesken taklauksen jälkeen, vaikea myös uskoa että Masin päätettiin laittaa kierrätykseen kun oli jo ilmoitettu kokoonpanoon. Lööfhän nyt oli pelikiellossa. Baptistesta, Konnasta ja Mäntykivestähän ei tietoa ole, muuta kuin että Mäntykivi jätti jonkun vaihdon sunnuntaina kolmannessa erässä aika nopeasti kesken eikä tainnut kentälle palata.

Ilves todellakin oli neppailuasenteella liikkeellä, siltä se näytti. Kontiola sanoi kaksi peliä sitten, että ollaan oltu huolissaan siitä, miten hiljainen penkki on ollut. On haettu oikeaa tunnetilaa ja koki tärkeänä, että viimeisissä peleissä ennen playoffeja tunne saadaan pintaan.

Tästähän minä sanoin olevani samaa mieltä. Eilinen peli oli huono ja joukkuetta tuntui alkavan kiinnostaa siinä kohtaa kun pelattiin kuudella. Tämä ei kuitenkaan todista mitään siitä, että valmennus olisi tahallaan lähtenyt jollain vitsikokoonpanolla liikkeelle, ja se nimenomaan oli se asia johon minä otin kantaa, ei joukkueen peliesitys.

Eilen ei saatu. Kai siitä saa huolissaan olla ilman sinun lupaasikin.

Justiinsa. Varo ettet kompastu tuohon marttyyrin viittaasi.

Ei eilinen peli silti kerro playoff-menestyksestä mitään. Seuraava sarja kertoo paljon, nyt ruvetaan raapimaan voittoja ja jäälle pistetään parasta pöytään ilman selityksiä.

Tästä olen ihan samaa mieltä. Rosteri on todennäköisesti eri ja toivotaan, että Lancasterkin ehtisi toipua. Asennekin on todennäköisesti eri ja jos ei ole eikä playoff-peleille sytytä niin ei kyllä ole sitten ansaittukaan yhtään mitään menestystä.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 832
Eikö se ole ihan normaalia keskustelua, että jos joku esittää jostain väitteen joka omasta mielestä vaikuttaa erikoiselta niin siitä saa ihan kysyä onko tämän tueksi esittää jotain. Oletko tästä eri mieltä? Mitä tulee 100% faktoihin niin en ole niitä missään kohtaa halunnut, enkä missään kohtaa ole väittänyt minulta niitä löytyvän yritä nyt jo ymmärtää se. Mistään noroista tai muista en puhunut mitään, sanoin että poissaoloille todennäköisesti on joku syy eikä poissaolot todennäköisesti johdu valmennuksen tietoisesta valinnasta lähteä neppailemaan. Jos ei joukkueen valmentajan lausunto siitä, että oli pientä vammaa ja muuta sellaista sinulle riitä kertomaan, että poissaoloille oli syy niin en tiedä mikä riittää. Muuta sellaista ei muuten poissulje noroa, josta en missään kohtaa tosiaan edes puhunut. Vahvistaa nyt vain entisestään käsitystäni siitä, että olet nyt vain päättänyt asian olevan niin, että valmennus lähti tarkoituksella tällä kokoonpanolla neppailemaan, pelin katsominenhan ei muuten todista yhtään mitään siitä mikä oli kokoonpanovalintojen takana.



Juu tämä on aivan selkeä homma, mutta en nyt edellisistä peleistä puhunutkaan vaan eilisestä. Sitä minä en ymmärrä miten valmennuksen puheet kierrätyksestä todistavat jotain mutta vammoista ei? Vaikea minun on ainakaan uskoa, että Ikonen oli yhä kolmatta peliä kierrätyksessä tai Mieho toista tai Beck joka jätti jo KalPa-pelin kesken taklauksen jälkeen, vaikea myös uskoa että Masin päätettiin laittaa kierrätykseen kun oli jo ilmoitettu kokoonpanoon. Lööfhän nyt oli pelikiellossa. Baptistesta, Konnasta ja Mäntykivestähän ei tietoa ole, muuta kuin että Mäntykivi jätti jonkun vaihdon sunnuntaina kolmannessa erässä aika nopeasti kesken eikä tainnut kentälle palata.



Tästähän minä sanoin olevani samaa mieltä. Eilinen peli oli huono ja joukkuetta tuntui alkavan kiinnostaa siinä kohtaa kun pelattiin kuudella. Tämä ei kuitenkaan todista mitään siitä, että valmennus olisi tahallaan lähtenyt jollain vitsikokoonpanolla liikkeelle, ja se nimenomaan oli se asia johon minä otin kantaa, ei joukkueen peliesitys.



Justiinsa. Varo ettet kompastu tuohon marttyyrin viittaasi.



Tästä olen ihan samaa mieltä. Rosteri on todennäköisesti eri ja toivotaan, että Lancasterkin ehtisi toipua. Asennekin on todennäköisesti eri ja jos ei ole eikä playoff-peleille sytytä niin ei kyllä ole sitten ansaittukaan yhtään mitään menestystä.

Juu ihan normaalia on esittää kysymys. Mutta miksi minun pitäisi esittää jotain faktoja sen enempää kuin sinunkaan? Peli näytti alusta asti pehmeältä. Ihan siitä asti, kun kokoonpanot tulivat julki siihen asti, kun peli päättyi. Ehkä olen väärässä tässä, mutta oma mielipide on se.

Sinä rupesit pyytämään jotain todisteita tälle asialle, korostan edelleen, että kokonaisuus näytti tältä. Ilves tuli välttelemään mustelmia ja nyt lähdetään sitten sijalta kolme playoffeihin. Olisi tuon voinut voittaakin, jolloin saataisiin vähän väsyneempi joukkue vastaan. Mutta nyt meni valinnat näin.

Valintaa nimittäin veikkaan edelleen. Pomon haastattelusta kävi ilmi, että suurin osa pelaajista tulee olemaan sunnuntaina kunnossa. Veikkaan edelleen, että ulkopuolelle jäi pelaamaan pystyviä pelaajia. En pysty sitä sinulle todistamaan, mutta Ilveksen toiminta edellisessä kymmenessä pelissä tukee tätä teoriaa.

Tähän lähdettiin tietoisesti kevyellä kokoonpanolla, usein silloin tuloskin jää piippuun. Jos eilen olisi ollut sata lasissa, niin Ilves olisi näyttänyt tunnettakin enemmän. Eilen välteltiin mustelmia. Edellinen peli voitettiin yksilötaidolla, eilen ei kukaan siihen kyennyt. Ehkä olisi kannattanut mennä kolmella ketjulla, niin ei olisi kokoajan tarvinnut säätää ketjuja. Sekava peli taas.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös