TI 1.11.2022 | Jukurit - Ilves

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 947
Ei tainnut olla Raimo taaskaan mukana… ei ollut Vaasassakaan.
Kyllä Raimo ainakin kolmannen erän alussa kuvattiin aitioon kävelevän.

Itse pelistä: hieman sama maku kuin alkukauden voitoissa, Marek seisoi päällään eikä Jukurit saanu tyhjäänkään rysään kiekkoa. Oli paikkoja heilläkin riittävästi, eli parannettavaa jää ja rutkasti.

Nautitaan nyt kuitenkin ja loistavaa, että maaleja tuli. Loistavaa myös nähdä, miten rohkeasti Henkka vääns ja meni tilanteisiin. Hyvä tästä tulee, jos joku sitä epäili.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Kyllä Raimo ainakin kolmannen erän alussa kuvattiin aitioon kävelevän.

Itse pelistä: hieman sama maku kuin alkukauden voitoissa, Marek seisoi päällään eikä Jukurit saanu tyhjäänkään rysään kiekkoa. Oli paikkoja heilläkin riittävästi, eli parannettavaa jää ja rutkasti.

Nautitaan nyt kuitenkin ja loistavaa, että maaleja tuli. Loistavaa myös nähdä, miten rohkeasti Henkka vääns ja meni tilanteisiin. Hyvä tästä tulee, jos joku sitä epäili.

No eipä Jukureilla nyt ihan hirveästi paikkoja ollut. Olisiko ollut saman verran kuin meillä maaleja.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 714
Onpahan huminaa tämä lehdistötilaisuus. Mutta eipä ole lurinaa ja lorinaa niinkuin Nokia Areenalla. Jokinen on kyllä suora puhuja.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 947
No eipä Jukureilla nyt ihan hirveästi paikkoja ollut. Olisiko ollut saman verran kuin meillä maaleja.
Niin tai näin, riittävästi.

Mutta minä nyt olen tällainen nillittäjä vain, mielestäni pelissä oli (totta kai) vielä paljon puutteita. Hyvä voitto silti, varsinkin tällaiseen jaksoon todella tärkeä.

Se piti vielä sanoa, että mielestäni korkean paineen alta päästiin tänään ajoittain jo kiekon kanssa pois. Jos näin, niin ollaanko itse kehitytty tässä ikuisessa akilleen kantapäässämme vai oliko Jukurien karvaus jotenkin epäjärjestäytynyttä?

Oli miten oli, oli kiva katsoa, että tuota eikä sitä iän ikäistä paniikkipleksikiekkoa. Lisäksi keskialueella pelattiin melko hyvin, muutamaa turhaa kiekosta luopumista lukuunottamatta. Näitä varmaan katsotaan mm. Balun kanssa videolta.

Keskimäärin voittaminen on kivempaa kuin häviäminen.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Niin tai näin, riittävästi.

Mutta minä nyt olen tällainen nillittäjä vain, mielestäni pelissä oli (totta kai) vielä paljon puutteita. Hyvä voitto silti, varsinkin tällaiseen jaksoon todella tärkeä.

Se piti vielä sanoa, että mielestäni korkean paineen alta päästiin tänään ajoittain jo kiekon kanssa pois. Jos näin, niin ollaanko itse kehitytty tässä ikuisessa akilleen kantapäässämme vai oliko Jukurien karvaus jotenkin epäjärjestäytynyttä?

Oli miten oli, oli kiva katsoa, että tuota eikä sitä iän ikäistä paniikkipleksikiekkoa. Lisäksi keskialueella pelattiin melko hyvin, muutamaa turhaa kiekosta luopumista lukuunottamatta. Näitä varmaan katsotaan mm. Balun kanssa videolta.

Keskimäärin voittaminen on kivempaa kuin häviäminen.


Riittävästi mihin?

Esim. viisi laadukasta maalipaikkaa ei ole odotusarvollisesti lähelläkään viittä maalia.

Toki Ilves oli tehokas paikoissaan, eikä 0-5 sentään kuvaa tapahtumia(kuten ei tuollainen tulos lähes koskaan), mutta vähiin jäivät Jukureiden paikat tässä pelissä, mutta kieltämättä olivat vaarallisia.

Paljon parempi voitti tänään, mistä tosin osa menee vastustajan todella heikon esityksen piikkiin.

Ei tämä Ilvekseltäkään mikään huippusuoritus ollut, mutta sentään hyvä peli vaihteeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Pok

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 858
Kyllä Raimo ainakin kolmannen erän alussa kuvattiin aitioon kävelevän.

Itse pelistä: hieman sama maku kuin alkukauden voitoissa, Marek seisoi päällään eikä Jukurit saanu tyhjäänkään rysään kiekkoa. Oli paikkoja heilläkin riittävästi, eli parannettavaa jää ja rutkasti.

Nautitaan nyt kuitenkin ja loistavaa, että maaleja tuli. Loistavaa myös nähdä, miten rohkeasti Henkka vääns ja meni tilanteisiin. Hyvä tästä tulee, jos joku sitä epäili.
Ilves vei laukaukset ja edistyneet tilastot (mm.xG) ihan pystyyn. Kaikilla tavoilla ansaittu voitto.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 182
Harjun taklaus Lankkuun sekä Tuomalan "jalkapyyhkäisy" eivät mene kurinpitoon.
 

Yliote

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
253
Ei 0-5 tulos jätä kyllä mitään jossiteltavaa. Tolpista on ihan turha vatkata, kun tolppalaukaus on ohiveto. Tuurikin on ansaittava.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ei 0-5 tulos jätä kyllä mitään jossiteltavaa. Tolpista on ihan turha vatkata, kun tolppalaukaus on ohiveto. Tuurikin on ansaittava.

Täysin samaa mieltä, että turha jossitella tämän pelin tuloksesta. Selvästi parempi voitti.

Sen sijaan "tolppalaukaus on ohi mennyt veto" on maailman typerimpiä kliseitä. On se ohi mennyt veto joo, mutta se ei liity mitenkään siihen pointtiin, mistä tässä oli kyse. Tolppaan päätyneet tilanteet ovat keskimäärin laadukkaita maalipaikkoja ja yleensä tolppaan päätynyt tilanne olisi sattuman käyttäydyttyä hiemankin toisin voinut olla maali. Tuollainen klisee on arvoltaan samaa luokkaa kuin "parempi voittaa aina", eli ihan yhtä tyhjän kanssa.
 

Yliote

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
253
Täysin samaa mieltä, että turha jossitella tämän pelin tuloksesta. Selvästi parempi voitti.

Sen sijaan "tolppalaukaus on ohi mennyt veto" on maailman typerimpiä kliseitä. Tolppaan päätyneet tilanteet ovat keskimäärin laadukkaita maalipaikkoja ja yleensä tolppaan päätynyt tilanne olisi sattuman käyttäydyttyä hiemankin toisin voinut olla maali. Tuollainen klisee on arvoltaan samaa luokkaa kuin "parempi voittaa aina", eli ihan yhtä tyhjän kanssa.

Tästä ei olla samaa mieltä, Eikä meidän tarvitse ollakkaan. Mitään tilastofaktaa en tiedä, mutta arvelisin huomattavasti enemmän menevän tolpan kautta ohi maalin, kun tolpan kautta menevän maaliin.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 947
Kylläpä nyt aiheutin mielien pahoitusta. Se ei ollut tarkoitukseni, kunhan vain katselin peliä tuloksen takana.

Riittävästi mihin?
Siihen, ettei oikein voi tyytyväinen olla. Joka pelissä me tuskin viittä tehdään, silti keskimäärin heikohkosti esiintynyt Jukurit sai monta vaarallista maalipaikkaa. Nämä vielä syntyivät mm. sössimisistä siniviivalla, pakkien ajaessa samaan irtokiekkoon saamatta sitä ja merkkausvirheestä omalla maalilla.

Ilves vei laukaukset ja edistyneet tilastot (mm.xG) ihan pystyyn. Kaikilla tavoilla ansaittu voitto.

Kyllä, varmasti juuri näin.

Ei 0-5 tulos jätä kyllä mitään jossiteltavaa. Tolpista on ihan turha vatkata, kun tolppalaukaus on ohiveto. Tuurikin on ansaittava.

Ei jätä ei. Minä en silti tuurista juuri perusta. Siksi nuo puutteet ja virheet pitää pyrkiä karsimaan pois. Vasta sitten voimme olla tyytyväisiä. Ohiveto tai tolppa, ihan sama jos pelaaja on jo sössitty läpiajoon niin virhe on tehty.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Tästä ei olla samaa mieltä, Eikä meidän tarvitse ollakkaan. Mitään tilastofaktaa en tiedä, mutta arvelisin huomattavasti enemmän menevän tolpan kautta ohi maalin, kun tolpan kautta menevän maaliin.

Sillä, meneekö tolpan kautta useammin ohi kuin maaliin, ei ole tässä asiassa yhtään mitään merkitystä.

Kaksi senttiä yläkulmasta ohi menevistä laukauksista menee 0% maaliin ja silti ne ovat hyviä maalipaikkoja, jotka sattuman käyttäytyessä hieman toisin olisivat voineet olla maaleja. Tolppaan päätynyt laukaus on luonnollisesti vielä lähempänä maalia kuin pari senttiä tolpan ohi mennyt. Kun nyt ylipäätään puhutaan hyvistä maalipaikoista tai tilanteista, joilla on maalipotentiaalia/-odotusarvoa, ovat tolppaan päätyneet tilanteet keskimäärin merkittäviä.

On toki myös sellaisia tolppavetoja, jotka eivät olisi olleet maaleja, vaikka olisivat suuntautuneet sen muutaman sentin sisempään ja maalia kohti(esim. kun maalivahti peittää koko etunurkan ja siitä vedetään tolppaan, niin lähellä maalia ei oltu), mutta tämänkään päivän tilanteissa ei ollut sellaisista kyse.

Tästä pelistä tosiaan turha jauhaa. Ilves voitti niin käytännössä kuin odotusarvollisestikin ja oli parempi.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 109
Sillä, meneekö tolpan kautta useammin ohi kuin maaliin, ei ole tässä asiassa yhtään mitään merkitystä.

Kaksi senttiä yläkulmasta ohi menevistä laukauksista menee 0% maaliin ja silti ne ovat hyviä maalipaikkoja, jotka sattuman käyttäytyessä hieman toisin olisivat voineet olla maaleja. Tolppaan päätynyt laukaus on luonnollisesti vielä lähempänä maalia kuin pari senttiä tolpan ohi mennyt. Kun nyt ylipäätään puhutaan hyvistä maalipaikoista tai tilanteista, joilla on maalipotentiaalia/-odotusarvoa, ovat tolppaan päätyneet tilanteet keskimäärin merkittäviä.

On toki myös sellaisia tolppavetoja, jotka eivät olisi olleet maaleja, vaikka olisivat suuntautuneet sen muutaman sentin sisempään ja maalia kohti(esim. kun maalivahti peittää koko etunurkan ja siitä vedetään tolppaan, niin lähellä maalia ei oltu), mutta tämänkään päivän tilanteissa ei ollut sellaisista kyse.

Tästä pelistä tosiaan turha jauhaa. Ilves voitti niin käytännössä kuin odotusarvollisestikin ja oli parempi.


Kiteytettynä:
Tolpan ohi mennyt laukaus on pelissä tärkein.

Kunhan menee sisäänpäin.
 
Ylös