Teemu Aalto

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 005
Vs: Teemu Aalto

Ensinnäkin Aallon taso pitää suhteuttaa siihen, mitkä olivat odotukset ja mikä on mittari.
Toiseksi..kun joukkue voittaa on sieltä helpompi yksilöidenkin nousta esiin positiivisessa mielessä. Ei Aalto Tapparassakaan mikään huikaiseva tähti ollut, vaikka joskus seitsemän vuotta sitten onkin EHT:ssä pelannut.
On varmasti loistava mentori nuoremmille ja näiden kuuluukin nousta takaa rinnalle ja ohi.. se on normaali kiertokulku.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 228
Vs: Teemu Aalto

Ilveksenmiäs sanoi:
Ensinnäkin Aallon taso pitää suhteuttaa siihen, mitkä olivat odotukset ja mikä on mittari.
Toiseksi..kun joukkue voittaa on sieltä helpompi yksilöidenkin nousta esiin positiivisessa mielessä. Ei Aalto Tapparassakaan mikään huikaiseva tähti ollut, vaikka joskus seitsemän vuotta sitten onkin EHT:ssä pelannut.
On varmasti loistava mentori nuoremmille ja näiden kuuluukin nousta takaa rinnalle ja ohi.. se on normaali kiertokulku.
Mutta pitää ottaa huomioon, että kenen odotuksiin suhteutetaan. Fanien odotukset ja luulot palkasta voivat olla ihan mitä vaan. Olennaista onkin se, miten esitys suhtautuu valmennuksen odotuksiin.

Itse olen sen verran realisti (tai kyyninen), etten odottanut Aallolta mitään yliluonnollisia ja siksi esitys on ollut aika lailla sitä, mitä odotinkin. Aallon pistemäärät ovat yhtä huippukautta (2014-15) lukuunottamatta aikalailla viime kausien lukemissa pisteiden osalta. +/- tilasto on huomattavasti huonompi, mutta ei ole rinnalla ollutkaan saman tason pakkeja kuin Tapparassa.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Vs: Teemu Aalto

Artsi sanoi:
Teme-74 sanoi:
Naapurissa muuten aika loistava malli etsiä nuoria nälkäisiä lahjakkuuksia riveihin. Jäljen näkee sarjataulukossa.
Juu, siellä on yksi Aaltoa tehokkaampi pakki ja sen lisäksi yksi Olli Vainiota tehokkaampi pakki. Eiköhän se ero ole enemmänkin tuolla hyökkäysosastolla.

Tappara piti veteraaneista Saravon ja hankki veteraanisarjalaisen Sammalkankaan. Näiden yhteinen pistemäärä on sitten kolmasosa Aallon pisteistä, eli 7

Mikä vastaus tuo oli mun sanomiseen ?
Tiedät vallan hyvin että Vainio on odotuksiin nähden suorittanut vähintäänkin hyvin.
Vainion pelaaminen ja kehittyminen ei siis liity Aaltoon juurikaan.
Mutta verrataas ny sitte näitä kahta kerran nimet mainittu.

Aalto: 58 peliä, laukaukset 272 kpl,maaleja 4,s16,peliaika peräti 23:36. (tehotilasto -7)
Voi siis sanoa että sihti on hukassa ollut aika pahasti. Muistetaan että Aalto nimenomaan
ilvekseen hankittiin ylivoimapakiksi, joka vetää suoraan syötöstä maalit tötterölle.
Ainoa mikä on mielestäni sujunut edelleen hyvin on avaukset, ne napsahtaa lapaan mallikkaasti.

Vainio: 49peliä, laukaukset 92kpl,maaleja 4,s13,peliaika 16,36. (tehotilasto +15)
Tällä tilasto otannalla jo oma nuori pojankoltiaisemme Vainio, on ottanut sen
profiilipakin paikan, vaikkei ennen kautta ajateltu,ko(?).

Tapparalla taisi olla ennestään jo saravon kanssa tämän kauden kattava sopimus.
Saravon varaan ei tietääkseni erityisen paljon laskettu enään tälle kaudelle.
Sammalkangas tuli jo etukäteen seiska pakiksi,jotkut puhuivat Kankaanperän
tilalle tulosta. Mutta se tais olla ainoastaan hallihuhu. Jokatapauksessa Sammalkangas
ei ikinä mikään erityinen kiekollinen pakki ole ollutkaan, siksi vertaus Aaltoon aika hölmö.

Otetaas tähän sitten ne Tapparan kaksi kiekollista kärki puolustajaa.

Rantakari: 53 peliä, laukaukset 183kpl,maaleja 6,s20,peliaika 18,22 (tehotilasto +6)
Kemiläinen 31 peliä,laukaukset 110kpl,maaleja 3,s14,peliaika 19,38 (tehotilasto +4)

Huomio että Kemiläinen on pelannut vain 31 peliä,silti 17 pistettä.
 

TorillaTavataan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
401
Vs: Teemu Aalto

Aallon ja Laatikaisen kohdalla pitää muistaa heidän tuomansa kokemus kaukaloon. Voin sanoa että jos joukkueessamme olisi ollu tälläkaudella pari tuon tasoista nuorta jamppaa ei junnut olisi tuohon puolustkseen sopinut lähellekkään yhtä hyvin kuin nyt. Aalto ja Laatikainen tuonut nuorillekkin luottamusta omaan tekemiseen.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Vs: Teemu Aalto

Ratto sanoi:
Onko Karri siis väärässä Aallon suhteen..no ei tietenkään ! Outoa että esim.tätä temeäkin tuntuu häiritsevän tuo Aallon tehokkuus- no narisijoita aina riittää vaikka menee hyvin...älä jaksa !!!

Missä vaiheessa minua häiritsi Aallon tehokkuus ?
Enemmänkin se tehojen, tai siis maalien puute. Toiseks minusta kun Aalto ei ole
vastannut odotuksia niin se ei ole. Jossain jo joku olikin kirjoittanut kuulleensa
radiosta Kiven sanoneen että Aallolta on koko kausi maaleja odotettukin.
Taisi sillä kohtaa tehdä sen kauden kolmannen. Kuulostaako tuo siltä että
Kivi olisi jotenkin erityisen tyytyväinen ?. Minun korvaani ei kuulosta.

Kolmanneks, tiedätkös keskustelu foorumeiden idean ?
Itsellä on suurinpiirtein selvillä, eli kertaampa sulle. En edes yritä olla aina samaa mieltä
kaikkien kanssa,koska eriävät mielipiteet kun tämmösessä paikassa on pääsääntöisesti sallittu.
Yritän väittämiäni argumentoida edes jotenkin, en siis jankkaa tyhjänpäiväistä pelkästään
siksi että johonkin asiaan pitää välttämättä uskoa. Pystyn myöntämään jos olen väärässä,
kunhan perustellusti näin minulle todistetaan. En trollaa, en provosoi ja olen varma että
näiden forkkien ylläpitäjät minulle sanovat, jos jotain sääntöjä rikon.
Niin kauan kun näin ei ole, pidän oikeuteni sananvapaudesta, olkoon se joillekin sitten vaikka narinaa.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Teemu Aalto

TorillaTavataan sanoi:
Aalto ja Laatikainen tuonut nuorillekkin luottamusta omaan tekemiseen.

Tuota ei voi mitenkään varmasti tietää. Kuinka paljon nuoren puolustajan itseluottamusta lisää, jos Laatikainen päästää pelaajansa livahtamaan pakkiparin välistä maalintekoon? Kyllä pakkipari tietää, että myös hän näyttää sellaisessa tilanteessa hoopolta.

Kaukalon ulkopuolella vanhat herrat saattavat toimia mentoreina ja esimerkin näyttäjinä, mutta ei sekään välttämättä tuo uskottavuutta kaikkien nuorten pelaajien silmissä, mikäli Laatikainen ja Aalto eivät pysty vastaamaan huutoonsa ja näyttämään esimerkkiä myös kentällä. Esimerkiksi Teemu Ramstedt on sanonut jossakin, että hän ei paljon arvosta näitä pukukoppipuheiden pitäjiä ja vaatijoita, jos kentällä ei tapahdu mitään.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 690
Vs: Teemu Aalto

Ottakaa myös sekin huomioon,että nykyään alivoimassa osataan erittäin hyvin pelata pois tuo viivapelote.Mutta ei se poista myöskään sitä tosiasiaa,että aika on ajanut Aallon ohitse.Vuoden paperi kelpaisi,jos saa erittäin halvalla,pelaa kolmosparissa ja satunnaisesti ylivoimalla.Aalto->Murphy kelpaisi myös.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Teemu Aalto

Ja silloin kun pelataan takakolmiolla, viivamiehen pitäisi ensisijaisesti olla hyvin liikkuva ja tekninen pelaaja, joka pystyy jakamaan kiekkoa ja tarvittaessa haastaa vastustajan timantin kärkimiehen.

Olen jo aiemminkin ehdottanut, että Aaltoa voisi kokeilla vasemmalla puolella B-pisteen kaarella, jolloin hän pääsisi laukomaan suoraan syötöstä tai sitten syöttämään neliön läpi toiselle puolelle, mikäli vastustaja yrittäisi pelata Aallon laukauksen pois.
 

Merkkari

Guest
Vs: Teemu Aalto

Olin näkevinäni viime pelissä Aallon rinnassa kirjaimen A. Kait sekin jotain kertoo.
 

Niemi

Rivipelaaja
Viestejä
37
Vs: Teemu Aalto

Mun on pakko nostaa esiin meidän 39-vuotias puolustaja nuorukainen otteistansa kevään edetessä. Tehnyt pääsääntöisesti pelkkiä hyviä ratkasuja puolustusalueella ja juoksuttaa Tapparan karvaajia miten lystää. Hieno mies ja pelaaja, joka selvästi johtaa edestä.

En pistäisi pahakseni jos Aalto vielä ensi kaudella Ilveksen paidassa luistelisi.
 

ipa53

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
143
Vs: Teemu Aalto

Niemi sanoi:
Mun on pakko nostaa esiin meidän 39-vuotias puolustaja nuorukainen otteistansa kevään edetessä. Tehnyt pääsääntöisesti pelkkiä hyviä ratkasuja puolustusalueella ja juoksuttaa Tapparan karvaajia miten lystää. Hieno mies ja pelaaja, joka selvästi johtaa edestä.

En pistäisi pahakseni jos Aalto vielä ensi kaudella Ilveksen paidassa luistelisi.
En minäkään.
Hieno peli nyt keskiviikkonakin. Kun sikaSavinainen meni haastaan riitaa keskellä kenttää, niin Aallon pokka ei pettänyt, vaikka päätä pitempi ja kuumakalleksi tunnettu oli nenä nenää vasten.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 717
Vs: Teemu Aalto

Yhdyn edellisiin. Näkee että on pelannut kovia pelejä aikaisemmin eikä käsi tärise. Eikä puhettakaan mistään jäähdyttelystä tai helppojen rahojen keräämisestä vaan joka vaihdossa tekee oikeita asioita voiton eteen ja haluaa vielä voittaa lisää. Kevään mies jos kuka.

Todellakin jatkoa jos motivaatiota löytyy.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 977
Vs: Teemu Aalto

ipa53 sanoi:
Niemi sanoi:
Mun on pakko nostaa esiin meidän 39-vuotias puolustaja nuorukainen otteistansa kevään edetessä. Tehnyt pääsääntöisesti pelkkiä hyviä ratkasuja puolustusalueella ja juoksuttaa Tapparan karvaajia miten lystää. Hieno mies ja pelaaja, joka selvästi johtaa edestä.

En pistäisi pahakseni jos Aalto vielä ensi kaudella Ilveksen paidassa luistelisi.
En minäkään.
Hieno peli nyt keskiviikkonakin. Kun sikaSavinainen meni haastaan riitaa keskellä kenttää, niin Aallon pokka ei pettänyt, vaikka päätä pitempi ja kuumakalleksi tunnettu oli nenä nenää vasten.

Oli Laatikainen.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 994
Vs: Teemu Aalto

Kevään ja kovien pelien mies, todellinen ammattilainen! Hienoa nähdä, että mikään muu kuin SE ei riitä!

Tarjoaisin myös jatkoa, jos mies itse vielä haluaa pelata.
 

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
Vs: Teemu Aalto

"Tuossa jossain medioissa vähän epäiltiin - teillä on kuitenkin energinen pelityyli - että teillä olisi bensa lopussa. Pitääkö paikkansa?"

"Heh heh, no sä näät tänään."

Hieno mies - tekeminen ratkaisee kaiken!
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Teemu Aalto

Aallon vois aina herättää maaliskuussa, kun kunnon pelit on alkamassa. Suurimmaksi osaksi kausi meni surffaillessa, eli ei loistanut eikä myöskään ollut vaikeuksissa illasta toiseen.
 

ipa53

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
143
Vs: Teemu Aalto

Torski sanoi:
ipa53 sanoi:
Niemi sanoi:
Mun on pakko nostaa esiin meidän 39-vuotias puolustaja nuorukainen otteistansa kevään edetessä. Tehnyt pääsääntöisesti pelkkiä hyviä ratkasuja puolustusalueella ja juoksuttaa Tapparan karvaajia miten lystää. Hieno mies ja pelaaja, joka selvästi johtaa edestä.

En pistäisi pahakseni jos Aalto vielä ensi kaudella Ilveksen paidassa luistelisi.
En minäkään.
Hieno peli nyt keskiviikkonakin. Kun sikaSavinainen meni haastaan riitaa keskellä kenttää, niin Aallon pokka ei pettänyt, vaikka päätä pitempi ja kuumakalleksi tunnettu oli nenä nenää vasten.

Oli Laatikainen.
Juu, niin olikin. Eli Savinainen olikin 2 päätä pitempi, eikä Ladan päätä huimannut!
Ei silti mitään pois Aallon kehuista!
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 690
Vs: Teemu Aalto

Taisi Aallon ura loppua tänään.Sen verran kyyneleitä valutti kättelyn aikana ja jälkeen.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Vs: Teemu Aalto

Rouhija sanoi:
Taisi Aallon ura loppua tänään.Sen verran kyyneleitä valutti kättelyn aikana ja jälkeen.
Samaa ajattelin ku kattelin. Aalto pelasi kuitenkin hyvät pleijarit, vaikkei ollut sitä mitä
Ilves koko kauden tarvitsi ja olisi tarvinnut. Hyvä tason nosto ja tekee nyt mitä hyvänsä
jatkossa niin tsemppiä!
 

ipa53

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
143
Vs: Teemu Aalto

Teme-74 sanoi:
Rouhija sanoi:
Taisi Aallon ura loppua tänään.Sen verran kyyneleitä valutti kättelyn aikana ja jälkeen.
Samaa ajattelin ku kattelin. Aalto pelasi kuitenkin hyvät pleijarit, vaikkei ollut sitä mitä
Ilves koko kauden tarvitsi ja olisi tarvinnut. Hyvä tason nosto ja tekee nyt mitä hyvänsä
jatkossa niin tsemppiä!
Mahtuisi minusta hyvin ensi vuoden rosteriin.
Ns huonommatkin pelit aina suht varmaa suorittamista ja jalkakin vielä kulkee.
 
Ylös