Minä olisin ihan tyytyväinen, jos Räsänen pelaisi meillä. En tarkoita sitä, että hänet pitäisi tänne saada. En myöskään väitä, että esimerkiksi JMJ olisi huono sentteri, vaan kelpuutan hänet joukkueeseeni vallan mainiosti – kehuin hänellä nimenomaan olevan paljon muutakin kuin pelkkää pistepotentiaalia, eli johtajuutta, jota lasken Ilvekseltä puuttuneen menneellä kaudella. Ihan totta puhuakseni otan JMJ:n kyllä mieluummin, vaikka hieman hänen ikänsä huolettaakin. Ilveksen osalta Aapeli olisi varmasti myös liian kallis siihen, mitä hän tarjoaisi muihin verrattuna, joten joukkuetta pitää sen mukaan rakentaa.
Sitä vieroksun, miten meillä todella moni mittaa sentteristön onnistumista vain pisteillä, ja jotenkin pitää esimerkiksi Tapparan tulevan kauden sentteristöä huonona. Ymmärtääkseni tässä puhutaan kuitenkin joukkueista, joita voi rakentaa eri tavoin ja jos nyt historia kertoo yhtään mitään, on siellä taidettu ihan oikein kuitenkin jotain tehdä vuosien varrella? Ovat aika monta mestaruutta voittaneet myös sellaisilla joukkueilla, joissa sentterit eivät ole pisteidentekijöitä, vaan pisteet syntyvät muualta. Jori Lehterä taisi olla edellinen selvä ykkössentteri, mutta aika paljon siellä on ollut vuosien saatossa alle 40 pistettä tehneitä senttereitä. Minulla vain särähtää korvaan tämä "neljä nelosketjun sentteriä", ei mikään muu. Voi esimerkiksi olla, että Rautiainen - Jasek/Mäntykivi - Blichfeld ei olisi toiminut ollenkaan.
Minä pidin menneellä kaudella meidän kahden kärkiketjun senttereitä hieman liian samanlaisina (Jasek - Mäntykivi - Henman). Tulevalle kaudelle tulee mahdollisuuksia rakentaa sentteristökin selvästi erilaisin tavoin (Jasek - JMJ - Borg - Lantta; Jasek - Hynninen - JMJ - Lantta; Török, Henman, Korhonen), josta pidän huomattavasti enemmän, vaikka edelleen moni kärkiketjukombinaatioista vääntyy siihen, että sentteri on selvä vastuullinen pelinrakentaja.