Tampereen Tappara

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 177
Harmi kyllä ovat juhlineet ja pelanneet keväisin pidempään.
Tämäkin on jännä esimerkki urheilun epäloogisuudesta. Tapparalla on Liigan joukkueista ylivoimaisesti eniten menestystä viime vuosina, Ilveksellä on "vain" kaksi pronssia, mutta kuitenkin keskinäiset pelit ovat menneet tänä aikana murskaavasti Ilvekselle.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 310
Tämäkin on jännä esimerkki urheilun epäloogisuudesta. Tapparalla on Liigan joukkueista ylivoimaisesti eniten menestystä viime vuosina, Ilveksellä on "vain" kaksi pronssia, mutta kuitenkin keskinäiset pelit ovat menneet tänä aikana murskaavasti Ilvekselle.
Jep. Vaikka on aina kiva voittaa naapuri, niin eiköhän täällä kaikki vaihtaisi pari paikallispelin voittoa mestaruuteen :D
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 840
Tämäkin on jännä esimerkki urheilun epäloogisuudesta. Tapparalla on Liigan joukkueista ylivoimaisesti eniten menestystä viime vuosina, Ilveksellä on "vain" kaksi pronssia, mutta kuitenkin keskinäiset pelit ovat menneet tänä aikana murskaavasti Ilvekselle.
No jaa miten sen nyt ottaa, onko tuo esimerkki epäloogisuudesta. 2019-20 meni Tampereen herruus meille ensi kertaa sitten kauden 2009-10. Tuolla kaudella ei pelattu playoffeja joten on mahdotonta vetää johtopäätöksiä olisiko se näkynyt voimasuhteissa keväällä.

2020-21 on vähän kanssa kausi josta on paha sanoa, kun joukkueet vaihtui kesken kauden. Paikallisvoitot meni Ilvekselle kauden aikana 4-1, mutta 2-0 meni tämän ”NHL-Ilveksen” aikana ja tasaisempaa oli kauden päättäneillä joukkueilla eli sinä aikana kun Tappara oli parempi, nuo voitot menivät 2-1. Hyvin todennäköisesti tuo syksyn Ilves olisi sijoittunut Tapparaa paremmin, kun taas hyvin todennäköisesti paikallispelitkin olisi kääntyneet Tapparalle jos kaikki olisi pelattu kevään joukkueilla.

Viime kaudellahan paikallispelit meni 3-3 joten nämäkään nyt ei hirveästi tuollaisesta kerro ja tällä kaudella ei kevättä ole vielä nähty. 2021-22 kaudesta voi ehkä sitten tuollaisen urheilun epäloogisuus päätelmän tehdä jos näin haluaa.

E. Sen verran vielä omaan viestiini lisäystä, että ei tuolla ajanjaksolla nyt taida Ilvestä menestyneempiä olla kuin Tappara ja Tepsi. Jos nyt otetaan puhdas runkosarjamenestys (ja miksi ei otettaisi kun siellä kaikki paikalliskohtaamiset on nähty) niin ykkönen tällä aikavälillä on Tappara ja kakkonen Ilves. En siis suurta epäloogisuutta näe siinä, että parhaan joukkueen menestys on heikointa toiseksi parasta vastaan. Jos oltaisiin vielä se karsinta-Ilves niin ehdottomasti näin olisi, nyt ei.
 
Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Jep. Vaikka on aina kiva voittaa naapuri, niin eiköhän täällä kaikki vaihtaisi pari paikallispelin voittoa mestaruuteen :D

Toisaalta en ymmärrä, miksi näiden pitäisi liittyä toisiinsa siten, ettei tästä Tapparan murjomisesta voisi puhua ja iloita ilman, että täytyy ottaa esille mestaruudet. Kaksi eri asiaa ja mä ainakin oon nauttinut paikallispeleistä suunnattoman paljon, eikä juuri sitä asiaa himmennä mikään :)
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 264
Toisaalta en ymmärrä, miksi näiden pitäisi liittyä toisiinsa siten, ettei tästä Tapparan murjomisesta voisi puhua ja iloita ilman, että täytyy ottaa esille mestaruudet. Kaksi eri asiaa ja mä ainakin oon nauttinut paikallispeleistä suunnattoman paljon, eikä juuri sitä asiaa himmennä mikään :)

Joo. Aina joku tulee muistuttamaan, että mitäs niistä nyt iloitsette kun sarjataulukossa Tappara on kuitenkin ollut niskan päällä. Ihan kuin nuo olisivat jotain vaihtoehtoisia juttuja, että jos vaan tajuttaisiin hävitä Tapparalle ihan joka kerta, niin tilalle tulisi mestaruuksia.

Joku KooKoo voittaa Ilveksen runkosarjaottelussa, niin ei kukaan ikinä tule muistuttamaan, että "...mutta mehän oltiin mitaleilla viime kaudella ja muutenkin ollaan kärkipäässä, eli turhaan iloitsette tästä voitosta"
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 310
Toisaalta en ymmärrä, miksi näiden pitäisi liittyä toisiinsa siten, ettei tästä Tapparan murjomisesta voisi puhua ja iloita ilman, että täytyy ottaa esille mestaruudet. Kaksi eri asiaa ja mä ainakin oon nauttinut paikallispeleistä suunnattoman paljon, eikä juuri sitä asiaa himmennä mikään :)
Kai se on se ”helppo” kuitti naapureilta siirtää puheet mestaruuksiin. Ja niinhän se on että ei runkosarjan peleistä mitään voiteta, paitsi hyvää mieltä :)
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 264
Toinen narratiivihan Jatkoajassa on, että Ilves voidaan muka laskea mestaruusspekulaatioista pois sillä perusteella, kun se on niin surkea, että voittanut vain kaksi pronssia viimeisen kahden kauden aikana, eli pronssi on siis totta kai menestyksen katto.

Silti mestaruusehdokkaisiin ilmiselvän Tapparan ohella voidaan jotenkin laskea Hifki ja Kärpät, jopa Jukurit, jotka eivät ole kyseisenä ajanjaksona saaneet mitään mitaleita, eli joiden katto tällä 2 kauden aikajanalla on pronssia huonompi.


No, mestaruus lopettaa kitinät. Toivotaan, että se otetaan tänä vuonna ja päästään ensi kaudella itse kuittailemaan, että mitä Tappara-fanit jotain ikivanhoja mestaruuksia muistelee, että me ollaan hallitseva mestari.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 310
Ei tainnut vaan kukaan naapurista tulla tätä kuittailemaan tällä kertaa…
Ei nyt, mutta ihan vaikka tuolla kylällä tai ”kahvipöytäkeskusteluissa”. Ei ihan yksi tai kaksi kertaa kun nuo paikallisten voitot on kuitattu tyylillä ”katsellaan keväällä” tms. ”pojat pelaa syksyllä, miehet keväällä”.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 840
Ei nyt, mutta ihan vaikka tuolla kylällä tai ”kahvipöytäkeskusteluissa”. Ei ihan yksi tai kaksi kertaa kun nuo paikallisten voitot on kuitattu tyylillä ”katsellaan keväällä” tms. ”pojat pelaa syksyllä, miehet keväällä”.
Juu tiedän kyllä. Enemmän mua ihmetyttää miksi sitä täytyy tasaisin väliajoin omien kannattajien nostaa esiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pok

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 465
IMG_4377.jpeg


Yli 2k?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 622

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 310
Onhan sinne iso määrä busseja lähdössä ja aivan varmasti aikovat ”nokittaa” meidät vaikka väkisin.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 400
Onhan sinne iso määrä busseja lähdössä ja aivan varmasti aikovat ”nokittaa” meidät vaikka väkisin.
Viime metreillä Leinonen hommaa ilmaisbusseja viemään porukkaa Turkuun?
 
Ylös