Tampereen Tappara

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
Täh? Tappara yhteisöhän tässä on lampaan persettä. Heikkoa myynti kyllä vaikuttaa tulevaisuuden rosteriin
Ei ole paljon vaikuttanut. Ihan samat tarinat joka syksy ja kevät. Lopulta pelaavat mitaleista, tekevät plussatuloksen ja rosteri on aina parempi seuraavalle kaudelle.

Heillä tavoitteena on urheilullinen menestys ja pieni plussatulos. Meillä huikea plussatulos.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 756
Heillä tavoitteena on urheilullinen menestys ja pieni plussatulos. Meillä huikea plussatulos.

Toki he ovat pidempään tehneet sitä plussatulosta verrattuna Ilvekseen. Tämä ja varsinkin ensi kausihan oikeasti on niitä ensimmäisiä, joihin voi uskaltaa panostaa reilummin. Ymmärrän kyllä ihan täysin, että ei lähdetty heti nostelemaan budjettia jollain 700k€ vaikka tuli reipas parin millin voitto, kun ei tiedä yhtään, että miten homma lähtee skulaamaan uudessa hallissa ja varmasti kulujen kanssa oli kysymysmerkkejä.

Että sinänsä turhaa marinaa, että Ilves haluaa vain huikeaa plussatulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 618
Eiköhän viimeistään ensi kaudella nähdä naapurin saippuakuplan puhkeaminen - pelaajapakka tyhjenee, kun täysin kirjoittamaton kortti vedetään penkin taakse. Sitten on kaikki levällään kuin ne kuuluisat Jokisen eväät. Uudet pelaajat, uusi päävalmentaja, uudet pelistrategiat. Huoltajat varmaan jatkavat. Ehkäpä kannattajatkin palaavat maanpinnalle.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
861
Ei ole paljon vaikuttanut. Ihan samat tarinat joka syksy ja kevät. Lopulta pelaavat mitaleista, tekevät plussatuloksen ja rosteri on aina parempi seuraavalle kaudelle.
Jep! Ei paljoo torijuhlissa muistella, että KK:ta vastaan oli 5500 yleisöö.

Yleisömäärät ja somepöhinä ei sitä mestaruutta tuo. Ensin mainitut ei kiinnosta tällä hetkellä yhtään, vaan se, että saadaan kakkosella alkava viiri sinne meidänkin rivistöön.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 264
Juuri näin. Tämä naureskelu on vain jokavuotinen näille naapurin yleisömäärille. Vähän huvittavaa kun urheilullinen menestys on ollut meitä parempaa viimeisen 20 vuotta.

Ei niitä kukaan torilla enää kannun kanssa muistele.
Siis kyllä mää naureskelen Tapparan kannattajille ihan avoimesti heidän yleisömääristään. Koska kannattajat siihen pystyvät vaikuttamaan. Me kuultiin tuossa aikas monta vuotta vittuilua sieltä suunnasta meisän urheilulliselle menestykselle joka on ihan vitun mautonta koska ei me kannattajat siihen voida vaikuttaa.

Me kuittaillaan heille asiasta mihin he pystyy vaikuttaan.
He kuittailevat meille asiasta mihin me ei pystytä vaikuttaan.

Ihan samanlaisia he olivat meitä kohtaan kun esimerkiksi Jokerit kannattajat "divariin apinat" huutojensa kanssa.

No onneksi löytyy myös näitä perinteikkäitä seuroja niinkun HIFK jotka antoivat meille tukensa niinä vuosina.
Varmasti Tapparalla hommat ovat tältä osin paremmalla tolalla sitten kun seuralla alkaa oleen ikää se lähemmäs sata vuotta.
Nyt ei ole vielä edes sitä 70 vuotta historiaa taulussa niin ymmärräähän sen ;)
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
Siis kyllä mää naureskelen Tapparan kannattajille ihan avoimesti heidän yleisömääristään. Koska kannattajat siihen pystyvät vaikuttamaan. Me kuultiin tuossa aikas monta vuotta vittuilua sieltä suunnasta meisän urheilulliselle menestykselle joka on ihan vitun mautonta koska ei me kannattajat siihen voida vaikuttaa.

Me kuittaillaan heille asiasta mihin he pystyy vaikuttaan.
He kuittailevat meille asiasta mihin me ei pystytä vaikuttaan.

Ihan samanlaisia he olivat meitä kohtaan kun esimerkiksi Jokerit kannattajat "divariin apinat" huutojensa kanssa.

No onneksi löytyy myös näitä perinteikkäitä seuroja niinkun HIFK jotka antoivat meille tukensa niinä vuosina.
Varmasti Tapparalla hommat ovat tältä osin paremmalla tolalla sitten kun seuralla alkaa oleen ikää se lähemmäs sata vuotta.
Nyt ei ole vielä edes sitä 70 vuotta historiaa taulussa niin ymmärräähän sen ;)
Mutta ei näitä kukaan muistele.

Vai kumpaa muistellaan, mestaruutta vai Kookoo-sarjan yleisömäärää?

Urheilullinen menestys lopulta määrittää kaiken. Tuolla pelataan Kanada-maljasta, ei yleisömäärästä.

Ja ymmärrän sen kuittailun sinällään, mutta aika väsynyttä. Naapurifanit voivat ohittaa tuon aika helpolla ja kyselemällä viime mestaruudesta.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 448
Mietin että olin ainoa joka mietti tätä mutta en näemmä. Ei pidä, seuraava korjataan Kookoolle ja seuraava Tapparalle jne.
Näytti et linja muuttu heti sen jälkeen.On tää ku kerran viheltävät tollasista ni pitäisivät linjan sit loppuun asti.
 

Sid#87

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
731
Todellakin. Paikka pelataan ja lauotaan.
Melko monta vetoa yhden yvn aikana.
Meillä hierotaan… ja sitten hierotaan…
Tähän toivois oikeesti sitä jotain "Ramia" koppiin huutaan et ny pelataan voitosta eikä mistään saatana kuka pääsee tulosruutuun" Raipesta kun ei sattuneesta syystä siihen ole. Siä on kumminki Les kenen pommi on aika mojova niin antais tykin laulaa vaan koko ajan..
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 264
Mutta ei näitä kukaan muistele.

Vai kumpaa muistellaan, mestaruutta vai Kookoo-sarjan yleisömäärää?

Urheilullinen menestys lopulta määrittää kaiken. Tuolla pelataan Kanada-maljasta, ei yleisömäärästä.

Ja ymmärrän sen kuittailun sinällään, mutta aika väsynyttä. Naapurifanit voivat ohittaa tuon aika helpolla ja kyselemällä viime mestaruudesta.
Sää et nyt ihan oikeesti ymmärrä :D

Millä eväillä Tapparan KANNATTAJAT kuittailee meille sillä menestyksellä? Mitä he ovat sen eteen tehneet? Eivät yhtään mitään. Jos Tappara kuittailee Ilvekselle siitä niin se on ihan ok, mutta kannattajat?

Me kuittaillaan niille KANNATTAJILLE yleisömääristä koska siihen ne kannattajat pystyvät vaikuttaan!


Ei tää nyt voi olla näin vaikea konsepti ymmärtää ihan oikeesti :D
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
Sää et nyt ihan oikeesti ymmärrä :D

Millä eväillä Tapparan KANNATTAJAT kuittailee meille sillä menestyksellä? Mitä he ovat sen eteen tehneet? Eivät yhtään mitään. Jos Tappara kuittailee Ilvekselle siitä niin se on ihan ok, mutta kannattajat?

Me kuittaillaan niille KANNATTAJILLE yleisömääristä koska siihen ne kannattajat pystyvät vaikuttaan!


Ei tää nyt voi olla näin vaikea konsepti ymmärtää ihan oikeesti :D
Ymmärrän minä mutta kun ei noilla ole mitään väliä. Mitä sitten pystytäänkö vaikuttamaan yleisömääriin. Kun ei ne kiinnosta loppujen lopuksi ketään, tai ei siitä palkita.

Vain urheilullinen menestys merkitsee, oli siihen mahdollisuus vaikuttaa tai ei. Se nyt kuuluu asiaan että sen oman jengin menestyksellä paukutellaan henkseleitä, vaikka siihen ei mitenkään voi vaikuttaa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 264
Ymmärrän minä mutta kun ei noilla ole mitään väliä.
Niin siis sinulle noilla ei ole mitään merkitystä, mutta usko huviksesi todella monelle muulle on. Peleissä kun on käyty niistä kaikista vaikeimmista ajoista asti ja jo ennen niitä niin näillä asioilla on todella iso merkitys.

Sussa kun näyttäis olevan pikkusen tota glory-hunter asennetta niin kannattais harkita ehkä leirin vaihtoa.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
Niin siis sinulle noilla ei ole mitään merkitystä, mutta usko huviksesi todella monelle muulle on. Peleissä kun on käyty niistä kaikista vaikeimmista ajoista asti ja jo ennen niitä niin näillä asioilla on todella iso merkitys.

Sussa kun näyttäis olevan pikkusen tota glory-hunter asennetta niin kannattais harkita ehkä leirin vaihtoa.
Älä nyt yritä nostaa itseäsi jotenkin yläpuolelle. Ihan yhtälailla itse olen Hakametsässä käynyt kaikki nämä surkeimmat vuodet ja olen nimenomaan sitä ikäluokkaa kuka ei mestaruuksia ole nähnyt.

Erikoista jos pitää perustella sitä että kilpaurheilussa voitot määrittää aika paljon. Toistaiseksi me ei ole voitettu mitään, jos yleisömäärät lämmittää niin olkoot niin. Itse mieluummin uisin torilla suihkulähteessä ja nauttisin Ilveksen mestaruudesta kuin jostain yleisömääristä puolivälierissä.

Olen ylpeä siitä mikä meininki Ilveksellä on katsomossa, mutta Risto Jalon sanoin, urheilullinen menestys lopulta määrittää kaiken.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 264
Älä nyt yritä nostaa itseäsi jotenkin yläpuolelle. Ihan yhtälailla itse olen Hakametsässä käynyt kaikki nämä surkeimmat vuodet ja olen nimenomaan sitä ikäluokkaa kuka ei mestaruuksia ole nähnyt.

Erikoista jos pitää perustella sitä että kilpaurheilussa voitot määrittää aika paljon. Toistaiseksi me ei ole voitettu mitään, jos yleisömäärät lämmittää niin olkoot niin. Itse mieluummin uisin torilla suihkulähteessä ja nauttisin Ilveksen mestaruudesta kuin jostain yleisömääristä puolivälierissä.

Olen ylpeä siitä mikä meininki Ilveksellä on katsomossa, mutta Risto Jalon sanoin, urheilullinen menestys lopulta määrittää kaiken.
En missään nimessä nosta itseäni yläpuolelle. Omasta suvustani löytyy Ilvesläisiä pelaajia ja valmentajia niin jalkapallon kuin jääkiekon puolelta niin itselle Ilveksessä tärkeintä on se "Ilves-perhe" sitten kun se mestatuus kiekon puolella tulee sekoan aivan totaalisesti ja juhlin varmasti maksani pilalle, mutta se on vain se kirsikka kakun päällä. En mää ole osa tätä Ilves-perhettä sen menestyksen takia vaan sen takia, että synnyin tähän perheeseen.

En nyt puhu enää siis niistä yleisömääristä pelkästään. Ymmärrän myös sinun pointin. Että mennäänkö eteenpäin.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
En missään nimessä nosta itseäni yläpuolelle. Omasta suvustani löytyy Ilvesläisiä pelaajia ja valmentajia niin jalkapallon kuin jääkiekon puolelta niin itselle Ilveksessä tärkeintä on se "Ilves-perhe" sitten kun se mestatuus kiekon puolella tulee sekoan aivan totaalisesti ja juhlin varmasti maksani pilalle, mutta se on vain se kirsikka kakun päällä. En mää ole osa tätä Ilves-perhettä sen menestyksen takia vaan sen takia, että synnyin tähän perheeseen.

En nyt puhu enää siis niistä yleisömääristä pelkästään. Ymmärrän myös sinun pointin. Että mennäänkö eteenpäin.
Melkein voisin kirjoittaa saman tekstin. Tuntuu että paljon samoja lähtökohtia meillä.

Ja olen samaa mieltä. Itse lähdin tuolta yleisömääristä liikkeelle. Mutta olen ehdottoman ylpeä tästä Ilves-perheestä ja on etuoikeus kulkea Ilves-kamat päällä tuolla kylillä.

Mutta ehkä olen vain niin kypsä tuohon naapurin menestykseen että alkaa olla ihan sama onko siellä hallissa ketään vai ei kunhan se kannu saataisiin kotiin.

Yhteisellä asialla tässä ollaan. :)
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 658
Kyllä Tappara hyvän tuloksen tekee. Lisäksi siellä on sitä puskuria viimeisen vuosikymmenen ajalta, ja mukana on jo muutakin bisnestä kuin vain jääkiekko.

Yritysmyynnistä Tappara tekee hyvin rahaa. Budjetoivat lipputuloja vähemmän mitä me.

Puskuria kyllä löytyy, mutta sekin sulaa yllättävän nopeasti, jos alkaa tekemään kuusinumeroisia tappioita. Tapparan muista bisneksistä en tarkkaan tiedä, mutta eihän nuokaan mikään raha-automaatti ole? Päinvastoin siellä on myös riskejä, mitä pahimmassa tapauksessa joudut paikkaamaan jääkiekon puolelta.

Yritysmyynti on todennäköisesti tällä hetkellä aivan ylärajalla ja vähän veikkaan, että tuolta puolelta tullaan lähitulevaisuudessa näkemään tiputusta.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
Puskuria kyllä löytyy, mutta sekin sulaa yllättävän nopeasti, jos alkaa tekemään kuusinumeroisia tappioita. Tapparan muista bisneksistä en tarkkaan tiedä, mutta eihän nuokaan mikään raha-automaatti ole? Päinvastoin siellä on myös riskejä, mitä pahimmassa tapauksessa joudut paikkaamaan jääkiekon puolelta.

Yritysmyynti on todennäköisesti tällä hetkellä aivan ylärajalla ja vähän veikkaan, että tuolta puolelta tullaan lähitulevaisuudessa näkemään tiputusta.
Ei Tappara tule tekemään mitään kuusinumeroisia tappioita. Ja jos yhden kauden verran tulee notkahdusta niin ei ole paniikkia.

Kyllä siellä ammattilaiset on hommissa. Kannattaa kuunnella myös Petopodi missä Kärppien hallituksen pj. avaa tätä yrityskauppapuolta Oulussa ja Kärpissä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 658
Ei Tappara tule tekemään mitään kuusinumeroisia tappioita. Ja jos yhden kauden verran tulee notkahdusta niin ei ole paniikkia.

Kyllä siellä ammattilaiset on hommissa. Kannattaa kuunnella myös Petopodi missä Kärppien hallituksen pj. avaa tätä yrityskauppapuolta Oulussa ja Kärpissä.

Niin pointtihan on se, ettei siellä ole mitään pohjatonta kassaa niin kuin väitit. Ihan samat realiteetit siellä on vastassa, mitä muilla seuroilla. Mitä taas tulee Kärppiin, niin on hieman eri juttu olla herra ja hidalgo Oulun alueella kuin vastaavasti täällä vahvasti kahteen osaan jaettuna.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 759
Niin pointtihan on se, ettei siellä ole mitään pohjatonta kassaa niin kuin väitit. Ihan samat realiteetit siellä on vastassa, mitä muilla seuroilla. Mitä taas tulee Kärppiin, niin on hieman eri juttu olla herra ja hidalgo Oulun alueella kuin vastaavasti täällä vahvasti kahteen osaan jaettuna.
Se pointti nyt meni näköjään monelta ohi. Siksi siinä oli lainausmerkit. Lähinnä tarkoitin että uskaltavat käyttää sitä rahaa ja budjetti tulee Grönborgille nousemaan.

Yksi heikko taloudellinen kausi ei aiheuta katastrofia.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 873
Joka tapauksessa seuraavan kymmenen vuoden periodin aikana Ilves, Tappara, Ifk, Kärpät ja Lukko tulevat hallitsemaan ja varsinkin taloudellinen kuilu muihin organisaatioihin vain kasvaa. Nämä joukkueet tulevat myös ratkomaan mestaruuksien kohtalon. Sitä ei yksittäinen huono kausi muuta.
 
Ylös