Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 862
Kovasti porukalla uskoa ja vähän itsepetostakin tällä foorumilla ilveksen tekemiseen. Vielä jaksetaan jossain ketjuissa jauhaa treenijumista, kookoon playoffista ja siitä että ollaan sarjankärjessä... Alku kausi näytti lupaavalta oli juuri sitä yksilötaitoa jolla pelit lähtee kulkemaan runkosarjan alussa ennenkuin peli kehittyy joukkueena. Itse en oikein näe, että peli olisi kehittynyt joukkueena juuri lainkaan runkosarjan alusta. Nyt vieläkin se yksilötaito ja tuuri väliin johdattaa meitä voittoihin niinkuin Saipaa vastaan. Isoimpana ongelmana näen että meille on noin viisi pelaajaa jotka maalit tekevät, mutta muista pelaajista ei ole tekemään maaleja silloin kuin meidän tähdistö pelaajat ei onnistu. Silloin juuri pitäisi olla sitä pelaaja materiaali joka ei muutoin maalaile, mutta maalaisi esim nyt tässä menneessä kookoo pelissä. Osa uskoo pelaaja ketjuissa ja vielä hehkuttaa, että Gregoire, Alvaresi ja ynnä muut herää playoffeissa sitä toivon, mutten jaksa uskoa. noh Toivotaan ihmettä :) Tässä meikäläisen paha olo
Ilves on joka tilastossa niin pelaaja- kuin joukkuetasolla top2 pl. alivoima. Sieltä voit ammentaa lisävoimaa.
 
Viestejä
1 931
Tappara on vetänyt viimeisen kymmenen kautta joulun lähikuukaudet poikkeuksetta ihan vihkoon. Näillä otteluilla ei ole ollut mitään merkitystä lopullisen sijoituksen kannalta. Ilves on tänä(kin) vuonna samalla taktiikalla liikkeellä. Tähtäin on keväässä, ei näissä runkkarihöntsyissä. Sama juttu Tapparallakin, nyt on alla kolmen tappioputken viikko. Harmittaako nämä suoritukset? No jo vain, ja syystäkin tällä hetkellä. Näistä vaan pitää päästä yli. Koko kauden mittaisena strategiana on kuitenkin tarkoitus olla se kevään ykkösjoukkue. Jos teillä nostetaan keväällä kannua, kukaan ei enää muista näitä otteluita.
Tässä on vain sellainen juttu, että vaikka jokainen joukkue vetäisi sillä ajatuksella että "kunhan keväällä kulkee, muulla ei ole väliä", silti voittajien ja häviäjien määrä pysyy vakiona. Ilveksestä ja Tapparasta vähintään toinen joukkue pettyy tänäkin keväänä (koska vain mestaruus kelpaa). Voi jopa olla, että molemmat tulevat pettymään.

Totta kai sekin herättäisi uskoa ja luottamusta, jos runkosarjan loppu olisi selvästi nousujohteinen (kuten Tapparalla usein), mutta eihän sekään mitään takaa. Kyllä ainakin itse haluaisin nähdä jo runkosarjassa joukkueen, joka taistelee "verissä päin" jokaisen ottelun voitosta ja hoitelee häntäpään joukkueet rutiinilla. Sitten kun hävitään, hävitään taistellen. Lisäksi kotona pitää olla vahvoja esityksiä, kuten parilla edellisellä kaudella pääsääntöisesti oli. Nyt Ilveksellä on ohipelejä kotona jo aivan liikaa, vaikka runkosarjaa on jäljellä vielä melkein puolet.

Tottakai tammi-helmikuu voi kaiken muuttaa, mutta pitkän linjan Ilves-kannattajan dna:ssa on syvällä varautuminen uusiin pettymyksiin.
 

NiämerrannanLoordi

Rivipelaaja
Viestejä
75
Tässä on vain sellainen juttu, että vaikka jokainen joukkue vetäisi sillä ajatuksella että "kunhan keväällä kulkee, muulla ei ole väliä", silti voittajien ja häviäjien määrä pysyy vakiona. Ilveksestä ja Tapparasta vähintään toinen joukkue pettyy tänäkin keväänä (koska vain mestaruus kelpaa). Voi jopa olla, että molemmat tulevat pettymään.

Totta kai sekin herättäisi uskoa ja luottamusta, jos runkosarjan loppu olisi selvästi nousujohteinen (kuten Tapparalla usein), mutta eihän sekään mitään takaa. Kyllä ainakin itse haluaisin nähdä jo runkosarjassa joukkueen, joka taistelee "verissä päin" jokaisen ottelun voitosta ja hoitelee häntäpään joukkueet rutiinilla. Sitten kun hävitään, hävitään taistellen. Lisäksi kotona pitää olla vahvoja esityksiä, kuten parilla edellisellä kaudella pääsääntöisesti oli. Nyt Ilveksellä on ohipelejä kotona jo aivan liikaa, vaikka runkosarjaa on jäljellä vielä melkein puolet.

Tottakai tammi-helmikuu voi kaiken muuttaa, mutta pitkän linjan Ilves-kannattajan dna:ssa on syvällä varautuminen uusiin pettymyksiin.
Ilvesläisyyden verenperintönä saaneena Ilves-pessimistisyys ei helpolla katoa. "Taasko tässä kävi näin?"...
Sitten kun on saatu itsevarmuus ja mestaruusjuna puksuttaan niin sit tulee joku helvetin Levin-reissu ja pelikaanit paskantaa meidän ruokakippoon jättäen joko kaudesta pahan maun.
Mouhojen vinoilulle itse olen jo immuuni.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 738
Ilvesläisyyden verenperintönä saaneena Ilves-pessimistisyys ei helpolla katoa. "Taasko tässä kävi näin?"...
Sitten kun on saatu itsevarmuus ja mestaruusjuna puksuttaan niin sit tulee joku helvetin Levin-reissu ja pelikaanit paskantaa meidän ruokakippoon jättäen joko kaudesta pahan maun.
Mouhojen vinoilulle itse olen jo immuuni.

Samaistun vahvasti tähän.

Ilveksen kohdalla uskon lähtökohtaisesti enemmän epäonnistumiseen kuin onnistumiseen. Toivottavasti se muuttuu parin mestaruuden jälkeen, milloin ne tuleekaan.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
905
On tietty eri asia kirjoittaa näitä mestaruuksia voittaneen joukkueen kannattajan näkökulmasta kuin pitkään mestaruutta jahdanneen ja joka kerta pettyneen fanin näkemyksestä. Teillä tehdään asiat kuitenkin oikein ja näin jatkamalla se ensimmäinen kerta kuivan putken jälkeen tulee olemaan pian. Sen jälkeen tuska helpottaa.
Oletko harkinnut terapeutin uraa? Tässä kiteytät hienosti sen painolastin, mihin et kumminkaan suoranaisesti pysty samaistumaan. Silti nostan hattua henkiselle kypsyydellesi ja empatiakyvyllesi, kun täälä sinulle naapurin foorumilla jaksat jakaa näkökulmiasi ja välillä jopa lohdutat meitä. Itseltäni ei esim löydy kyseisiä kykyjä samalla mitalla. Kiitos.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 192
Oletko harkinnut terapeutin uraa? Tässä kiteytät hienosti sen painolastin, mihin et kumminkaan suoranaisesti pysty samaistumaan. Silti nostan hattua henkiselle kypsyydellesi ja empatiakyvyllesi, kun täälä sinulle naapurin foorumilla jaksat jakaa näkökulmiasi ja välillä jopa lohdutat meitä. Itseltäni ei esim löydy kyseisiä kykyjä samalla mitalla. Kiitos.
Nämä samat asiat olen käynyt läpi Tapparan nousun aikoihin. Siinä vaiheessa kun Tapparan taaperrusputken hopeaa alkoi tulemaan sarjatulella, pelkäsin joka ikinen kausi finaalitappioita ja niiden aiheuttamia pettymyksiä. Ei niistä hopeista silloin pystynyt nauttimaan lainkaan. Sama juttu oli CHL:n kanssa viime kausina. Tiesin, että nyt on viimeinen hetki saavuttaa tällä valmennusrungolla se ensimmäinen CHL-mestaruus ja paineet siihen oli kovat. Viime vuoden voiton jälkeen CHL putosi pois peikon asemasta ja esimerkiksi tällä kaudella sarjaan pystyi suhtautumaan paljon rennommin. Putoaminen tämän kauden runkosarjan päätteeksi ei lopulta harmittanut läheskään niin paljoa kuin toissakautinen finaalitappio Röglelle.

Ilveksellä on nyt vastaavalla tavalla peli nostettu mitalitasolle ja finaalipaikkakin oli lopulta pienistä pelin ulkopuolisista asioista kiinni. Tällä tasolla joka vuosi pelatessa osuu Ilveksenkin ammus jossain välissä tauluun asti. Jatkuvuus on hyvin hanskassa ja koko toiminta kehittyy vuosi vuodelta. Mestaruuksista taistelee kuitenkin aika monta liki tasavahvuista joukkuetta ja valitettavasti kulta jaetaan niistä vain yhdelle.

Itse tykkään seurata Tapparan lisäksi hyvää jääkiekkoa yleiselläkin tasolla. Minulle Ilves ei ole mikään vihoviimeinen arkkivihollinen, menestyvää kiekkoa on mukava nähdä myös toiselta puolella Arenaa neutraaleilla laseilla tarkastellen. Jopa paikan päällä on myös tullut pelejä seurattua tilanteen niin salliessa viime kausina. Vaikka eroja paikallisjoukkueiden välillä on, löytää näitä yhtäläisyyksiäkin yllättävän paljon.
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 315
Vieläkin vituttaa Ilveksen eilinen virkamiesmäinen perseen näyttö kannattajilleen. Pojan kanssa ajeltiin pari tuntia paikalle ja vielä ekan erän jälkeen oli vankka usko, että kyllä se kiekko maaliin saadaan. No, ei saatu, kun joukkueen kiinnostus pelaamiseen laski erä erältä kuin lehmän häntä.

Friman oli pienen tauon jälkeen joukkueen heikoimpia ja jotenkin kokonaisuudesta jäi sellainen kuva kuin elettäisiin syyskuuta ja peli on täysin lähtöruudussa.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
905
Tapparan taaperrusputken hopeaa alkoi tulemaan sarjatulella, pelkäsin joka ikinen kausi finaalitappioita ja niiden aiheuttamia pettymyksiä. Ei niistä hopeista silloin pystynyt nauttimaan lainkaan.
Nämä maistuivat varmasti erittäin katkeralle, etenkin -14 ja -15 game 7:nin tappiot jatkoajoilla. Mutta te olette nämä onnistuneet kääntämään tuhkimotarinan tavalla useamman mestaruuden voimin voitoksi ja sitä myöden pahan olon unholaan.

Kieriskellään tämä vuoden vaihde vielä pahassa olossa ja toivotaan vähemmän pahaa oloa ensi vuodelle! Ehkä finaaleissa nähdään..ja palataan asiaan tässä ketjussa tai sitten ei ;)
 

Seteri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
416
Vieläkin vituttaa Ilveksen eilinen virkamiesmäinen perseen näyttö kannattajilleen. Pojan kanssa ajeltiin pari tuntia paikalle ja vielä ekan erän jälkeen oli vankka usko, että kyllä se kiekko maaliin saadaan. No, ei saatu, kun joukkueen kiinnostus pelaamiseen laski erä erältä kuin lehmän häntä.

Friman oli pienen tauon jälkeen joukkueen heikoimpia ja jotenkin kokonaisuudesta jäi sellainen kuva kuin elettäisiin syyskuuta ja peli on täysin lähtöruudussa.
Justiin tää. Ei viitti kans 1.5h matkata suuntaansa ajella kattomaan kotipeliä. Tohon isomäkeen on vain puolituntia ni on tullu tällä kaudella käytyä kattomas ittelle "paineetonta" kiekkoa.

Viimevuonna kävin playoffeja kattomas pelsuja vastaan ja joku tappio peli sekin oli. Muutenki kalliita reissuja ku ei Tampereen matka oo vaan lippu ja polttoaineet.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Ymmärrän sen kiekon pitämisen ja kunnollisten maalipaikkojen hakemisen sen roiskimisen sijaan, mutta voiko se vittu toimia jos joukkueessa on 5 pelaajaa jotka ehkä tekee viidestä paikasta yhden maalin, sitten loput 2,5 ketjua paskaa jotka ei tee vaikka tyhjää pelattais päälle..

Vituttaa tää kotona muniin puhaltelu.
Ehkä se siitä.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 820
Ymmärrän sen kiekon pitämisen ja kunnollisten maalipaikkojen hakemisen sen roiskimisen sijaan, mutta voiko se vittu toimia jos joukkueessa on 5 pelaajaa jotka ehkä tekee viidestä paikasta yhden maalin, sitten loput 2,5 ketjua paskaa jotka ei tee vaikka tyhjää pelattais päälle..

Vituttaa tää kotona muniin puhaltelu.
Ehkä se siitä.
Onko me siis mielestäsi tänään hierottu ja haettu vaan? Kukaan ei ole laukonut?
 

Hena

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
289
Ymmärrän sen kiekon pitämisen ja kunnollisten maalipaikkojen hakemisen sen roiskimisen sijaan, mutta voiko se vittu toimia jos joukkueessa on 5 pelaajaa jotka ehkä tekee viidestä paikasta yhden maalin, sitten loput 2,5 ketjua paskaa jotka ei tee vaikka tyhjää pelattais päälle..

Vituttaa tää kotona muniin puhaltelu.
Ehkä se siitä.

Ymmärrän sen kiekon pitämisen ja kunnollisten maalipaikkojen hakemisen sen roiskimisen sijaan, mutta voiko se vittu toimia jos joukkueessa on 5 pelaajaa jotka ehkä tekee viidestä paikasta yhden maalin, sitten loput 2,5 ketjua paskaa jotka ei tee vaikka tyhjää pelattais päälle..

Vituttaa tää kotona muniin puhaltelu.
Ehkä se siitä.
31 laukausta ekaan erään, ootko teksti-TV:llä?
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Onko me siis mielestäsi tänään hierottu ja haettu vaan? Kukaan ei ole laukonut?
Lainaa, lainaa sieltä se kohta missä mä olen haukkunut sitä laukaisumäärää? Tuohan on se mitä Pendo sanoi, ei roiskita vaan haetaan mielummin hyvää paikkaa, sehän on loogista.
Kattokaa sinne tulostaululle, se mua vituttaa eikä mikään muu.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 820
Lainaa, lainaa sieltä se kohta missä mä olen haukkunut sitä laukaisumäärää? Tuohan on se mitä Pendo sanoi, ei roiskita vaan haetaan mielummin hyvää paikkaa, sehän on loogista.
Kattokaa sinne tulostaululle, se mua vituttaa eikä mikään muu.
Noh kummallinen ajankohta, kun on kerrankin pelattu eri tavalla.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Noh kummallinen ajankohta, kun on kerrankin pelattu eri tavalla.
Onko? Kyllä toi HPK oli niin surkea 15 minuuttia, että siinähän niitä paikkoja luotiin hyviin tiloihin noin paljon.
Tietty sekin myös Ilveksen hyvyyttä, mutta miks jaksetaan yrittää vartti, jos ei onnistu niin pakko lopettaa pelaaminen ja ihmetellä.
 
Ylös