Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

vivalavili

Luottopelaaja
Viestejä
1 374
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Ketä tässä nyt enää vituttaa edes? Jos Ilves haluaa karkottaa uskollisen kannattajapohjansa niin siitä vaan. Karu todellisuus iskee toimistollakin vasta sitten kun porukalla oikeasti tulee mitta täyteen ja lakkaavat käymästä hallilla. Satunnaiskatsojat on jo menetetty aikoja sitten
 

zoopeli

Rivipelaaja
Viestejä
22
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Olen jättänyt hiukka aiemmin jo syksyllä marraskuussa peleihin tulemiseni,kun taas kerran tajusin että ei hyvää taaskaan näköpiirissä liian monessa asiassa ja nyt muutama asia mielessäni päätin vähän kirjoittaa tänne ajan tappamiseksi.
Miksi ei voida joukkueeseen panostaa enempää?Ei pitäisi todella olla vaikeaa ajatella että jos reagoidaan asioihin esim. loukkaantumisten myötä että hommataan oikean tyylisiä ja sopivan hintasia korvaajia niin samalla myös yleisö ja kannattajat pysyvät hallilla ja jaksavat kannustaa ja rahatilannekin pysyy jotenkin hallinnassa kun yleisömäärät isompia?? Todella minua henk. kohtaisesti ärsyttää se missä oli Ilves kun joukkue nimeltä Kookoo hankki kaksi laatupelajaa ja hinnaltaan varmasti keskitasoa korkeintaan,mutta Ilves ei ollut hereillä??Nimet Andrei Hakulinen,Juha Haataja olisivat kumpikin auttaneet ilvestä ja Ilveksessä he olisivat vielä paremmin esillä kuin Kookoossa ...no se on minun henkilökohtainen näkemykseni täysin ja ainahan myös riskit liittyvät joka ainoaan siirtoon,mutta ilman riskinottoa joukkuekin vaikuttaa täysin kiinnostottomalta monessa mielessä.
Ilveksen Scouttaus on täysin retuperällä ja väitän itse kiven kovaan että jopa minä löytäisin parempia pelaajia ilvekseen jopa täysin samalla budjetilla kuin nykyiset scouttaajat tietenkin sillä edellytyksellä että menisin joka mestis peliin mihkä mahdollista ja liiga peleihin myös...ja sitä en tajua vieläkään mitkä ilveksen kriteerit ovat viime vuosina olleet pelaaja scouttauksissa...ei ainakaan hyvä ja jos Ilves olis fiksuja ihmisiä täynnä johtoa myöten niin he voisivat perustaa esim. scouttausryhmän jotka yhdessä päättäisivät ketä hommataan ja miksi niin että sopiva harmonia joukkueeseen saataisiin ja tietty niin että valmentaja on samalla aaltopituudella...eli yhteistyössä olisi se voima ja silloin riskit olisivat ainakin pienempiä scouttauksissa.
Joukkueessa on nytkin todella paljon pelaajia jotka minäkin haluaisin pitää,mutta myös muutama todella alisuorittanut pelaaja eli jos itse saisin päättää 4-6 pelaajaa vaihtas maisemaa eikä hekään kaikki ihan mahottoman huonoja ole mut liikaa puutteita kyllä juuri nyt.Nimiä en tässä edes halua sanoa koska siitä ei mitään hyötyä kenellekään oisi pikemmin vois olla päinvastoin.
Karri Kivi oli ilvekseltä hieno kaappaus,mutta se ei todella yksin riitä valmennuskolmikko on oltava hyvä kokonaisuudessaan ja tiimityö rautaa ja eteenpäin pyrkivää joka tilanteessa.Ja sopivia uusia pelaajia 3-4 kappaletta....ja omia loistavia junioreita rinkiin harjoitteleen myös monta pelaajaa ja parhaat heistä myös rohkeasti pelaamaan kunhan näyttävät sen harjoitus ja pelikaudella että sen ovat ansainneet. Jos minä saisin nyt juuri valita vaikka 8 A-junnua ensi kauden harjoitus vahvuuteen he voisivat olla esim. nämä.
Otto Koivula,Joona Koppanen,Jere Helenius,Janne Seppänen,Ville Järvinen,Erik Ahopelto,Kumpikin Mattilan veljeksistä... mutta myös monilla muillakin ipan junnuista mahdollisuus on huipulle,mutta se vaatii jokaisen päässä tinkimättömän harjoittelu motiivin ja tinkimättömän asenteen kaikin puolin. Karri Kiven valmennus on varmasti huippuluokkaa että huipulle pääsee varmasti jos sitä todella haluaa ja ei satu liikaa vastoin käymisiä (esim loukkaantumisia) ja jos omistaa periksi antamattoman luonteen.
Eli ei muuta junnuille kuin muillekin että luonnetta on myös hyvä kehittää ja sitä voi kehittää,mutta sitä todellakin pitää haluta kehittää.
Kaikki peliin ILVES....jos sellasen tunteen saatte kannattajiin niin yleisö tulvii juuri ilveksen peleihin...keskiarvo uskaltaisin sanoa että yli 6000 katsojaa olis jopa todennäköistä.
Fanaattiset kannattajat ovat suomen parhaat ja tällä hetkellä en itse muuta hallista kaipaakaan kun hyvää fanien metelöintiä ja kannustusta ,vaikka sen pitäisi olla niin että kumpikin osa niin ilves kuin fanit olisivat yhtä suurta ja hyvää viihdettä parhaimmillaan.
Tämä nyt vaan on minun yhden jaloillaan juuri tällä hetkellä protestoivan kannattajan...toivottavasti monien karkeiden virheiden jälkeen Ilves nousee suosta ja vielä menestyy.Omista ratkaisuistani huolimati Ilves on aina sydämessä.
 

Tammi 30

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
480
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Erittäin hyvin kirjoitettu. A-nuorten pelejä seuranneena olen nimistä täysin samaa mieltä. Pelaavat erittäin hyvin ja ylivoima hei se on jotain todella hienoa tältä ryhmältä. En tiedä onko se pelaajien hyvyyttä Myrrän ja Peltomaan ansiota mutta se toimii todella hyvin tehokkaasti ja järkevästi.
Scouttaus pitäisi laittaa täysin uusiksi. Ilveksellä olisi kontakteja niin ison veden takana,Venäjällä,Ruotsissa. Näitä pitäisi osata hyödyntää. Sekä niinkuin Juupen ideana on ollut että maltilla ajetaan omia junioreita sisään ja sitten katsellaan kokeneempia paluumuuttajia joilla on maailmalta kertynyt kokemusta. Voivat näinollen toimia menttoorina. Näillä saataisiin hyvin kasattua kilpailukykyistä joukkuetta.
Valmennuksen osalta Kivi on huippuvalmentaja ja Ilveksen muottiin juuri sopiva. On aivan oikeassa siinä että Ilveksessä on kyntämätöntä peltoa ja sellainen voimavara mikä pitäisi osata hyödyntää. Kivi on erittäin kiinnostunut nuorien pelaajien alkutaipaleesta ja tekee varmasti suunnitelman heidän suhteen ja haluaa heitä kehittää. Siksikin olisi hyvä että valmennustiimi astuisi nykypäivään ja olisi laaja.
Kaukoranta melkovarmasti tulee apuriksi mikä olisi todella hyvä asia. Taktinen tietotaito on ehkä jopa parempi kuin Kivellä. Kauko on myös menestynyt nuorten parissa.
Kuka sitten olisi se sopivin toinen apuri. Sami Hirvonen on aliarvostettu valmentaja vaikka opittavaakin on vielä paljon. On vain ollut väärässä paikassa väärään aikaan Lekin jälkeen. Saavutukset Ilveksen c nuoret kulta 2004 ja Leki sijoitukselle neljä.

Raipe Helminen. Sopisi hyvin tiimiin. Raipehan on apurina hyvä ja toisi pelaajaläheistä näkemystä sekä toisi varsinkin senttereille/hyökkäyspelaamiseen pieniä jippoja. Valmentajanahan Raipella on todella paljon vielä opittavaa ja nyt olisi todella hyvä paikka oppia. Merkittävää menestystä ei ole vielä kertynyt.

Juha Juujärvi. Vaikka ei tulisi varsinaisesti Ilveksen sisältä tietää Tampereen ympäristön Ilves,Tappara,Leki kuviot hyvin. Taktista osaamista löytyy rutkasti. Osoittanut myös junioritasolla että homma toimii. Menestystä on tullut paljon. Kookoo kulta ja hopea,Ilves a-nuoret pronssi,Tappara a-nuoret kulta.

Jouko Myrrä. A-nuorissa loistavaa jälkeä ja jatkakoon ainakin toistaiseksi siellä lositavaa kehitystyötä. Kannattaa kuitenkin pitää kiinni sillä varmasti tulevaisuuden valmentajanimiä. Toistaiseksi menestys vuoden valmentaja a-nuoret palkinto.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 288
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Ilveksen tilanne kentällä ja kentän ulkopuolella aiheuttaa niin paljon pahaa oloa, että minun on yksinkertaisesti lopetettava tämä. Seuraaminen. Pelien katsominen. Juttujen lukeminen. En jaksa tätä paskaa enää. Kohta 40 vuotta olen tätä touhua jaksanut, mutta nyt tuli raja vastaan. Ei pysty enää. Iso peukku teille ketkä jaksatte vielä. Minä en jaksa.

On aika tehdä elämällään jotain rakentavampaa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 075
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Simma sanoi:
Ilveksen tilanne kentällä ja kentän ulkopuolella aiheuttaa niin paljon pahaa oloa, että minun on yksinkertaisesti lopetettava tämä. Seuraaminen. Pelien katsominen. Juttujen lukeminen. En jaksa tätä paskaa enää. Kohta 40 vuotta olen tätä touhua jaksanut, mutta nyt tuli raja vastaan. Ei pysty enää. Iso peukku teille ketkä jaksatte vielä. Minä en jaksa.

On aika tehdä elämällään jotain rakentavampaa.

Täältä peukku ylös!
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Ajattelin vielä sinnitellä jotenkin mukana Ilveksen kelkassa noin kuudenkymmenen vuoden kannattajakokemuksen pohjalta.

Alkaahan tämä jatkuva alamäki puuduttaa. Ja tuoreimmat kannattajapolvet kun eivät ole juuri muuta nähneetkään - poloiset.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 947
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Onse kumma kun hävettää. Vieläkin voi vaan hävettää niin että tulee anteeksipyytävä ilme naamalle juosta junnuvuosien Ilves-asu päällä vieraspelipaikkakunnalla lenkkiä. Ei se oo tavallaan ihme että nää kaverit ei pysty viemään kautta kunnialla loppuun, jos fanikaan ei pysty logoa kantaan rinta rottingilla. Tuntuu että kaikki miettii pitkin kylää että "en ainakaan kehtais noissa väreissä näyttäytyä julkisella paikalla". Porukkaa tulee Mestiksestä ohi vasemmalta ja oikeelta mutta sehän ei estä pistämästä npita helvetin hauskoja Kummeleita (ok, onne ihan jees tai alkuun oli tosi jees) haukkuun esim. Vaasalaisia divari-apinoiks. Ipaahan tässä pitäs divari-apinoiks haukkua, jos jotakin. Divariin tolla tasolla kuuluiskin. Sen lisäks toitotetaa joka tuutista että "ollaan niin ylpeitä tästä ulkojäistä kun se pelastaa meiän talouden". Se voi paikata onnistuessaan tän kauden ja ehkä ens kauden tappioita, mutta jos se pelaajabudjettia nostais nii mistäs ne rahat saatais tulevina vuosina että se budjetti pysyis korkeemmalla?

Tällä hetkellä on niin turta olo. Niin iso asia ja rakas seura, joka on kyllä monet illat pilannut ja ilon hetket tarjonnut, mutta nyt se jälleen riisti yhen vuoden ja taas odotellaan syksyä. Syksyllä ollaan hyviä vaan jotta voidaan si romahtaa jouluun mennessä kympin ulkopuolelle. Ja taas alkaa tammikuussa syksyn oottelu. Kesä menee onneksi nykyään jo ilman kinostusta kun on niin paljon kaikkea muuta kivaa (Formulat esimerkiks, pirun jännä laji), mutta syksyntullen tulee pieni voittoputki ja sitä miettii, että oisko tässä ny sittenkin mahis. No ei ole. Kateellisena katsotaan kun joka tuutissa tulee playoff-huumaa. Miltähän sekin mahtaa tuntua, huuma. Kaveri kysy, että mikä ihmeen mielisairaus se saa ihmisen Ilveksen valitsemaan kun Tappara on ihan vieressä. En osannu vastata mitään, mikä ei ois kuulostanu katkeralta, joten olin hiljaa. Ei tätä pysty mitenkää järjellä selittämään. Vai pystyykö joku? Kivikin kattelee aitiosta aina Ipan pelejä sen näkösenä että sen tekis mieli karata johonkin helvetin kauas ja unohtaa koko kahen vuoden soppari, niin ku se on sen elämän isoin virhe. Ei käy kyllä kateeks.

Oman lapsen kohdalla on huomannut ajattelevansa, että katsompa peliä tuolta salaa, että se ei vaan valitsis mun takia Ilvestä. Tekis sen valintansa itse ja ehkä se päätyis paikalliseen seuraan tai eri lajiin. Näin kun joku osti Ipan bodyn vastasyntyneelle lapselle ja ajattelin, kuinka julma karhunpalvelus on pakottaa asioista mitään tietämätön ja vastustuskyvytön ihminen tommoseen valintaan.

Tämmönen oksennus tuntemuksia. Honkaperse, Pajuoja, hallitus, Vinnie (tai ketä tästä helvetin pitkästä via dolorosasta ny saakaan vuorollaan kiittää). Kiitos, olette opettaneet minulle itsestäni todella paljon. Niin paljon on tänkin asian kanssa tullu käytyä filosofisia painimatseja itteensä vastaan että haluan kiittää kaikkia. Nyt voisittekin lopettaa pelleilyn ja painua vaikka Tapparaan. Se vois olla ainoo paikka missä teidän toiminta sais aikaan enää lisää kiitosta tältä suunnalta.
 

IPA50

Rivipelaaja
Viestejä
46
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Reilut 50 vuotta olen kannattanut Ilvestä, mutta nyt olen puuduttanut kaikki tunteeni ja enää ei voisi vähempää kiinnostaa. V..tun Honkaperse, joka olet kiduttanut Ilveksen henkihieveriin. Pitäisikö tehdä ilmoitus eläinsuojelurikoksesta.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Vaikka lähes 3,5 vuotta sit jo sain tarpeekseni ja lopetin hallissa käymisen ja lakkasin uskomasta menestyksestä nykyjohdon/omistuksen aikana, niin silti tää touhu ja tuo hännillä roikkuminen ahdistaa suunnattomasti, vaikka ristiriitaisin tuntein välillä tätä hännillä roikkumista toivonkin isojen muutosten toivossa.
Tää vaan on todella surullista ja turhauttavaa miten tämmönen paska vaan jatkuu ja jatkuu ja on jo ihan normaalia ja perusfanitkin juhlis säälipleijaripaikkaa nykyään kuin mestaruutta.
Me ollaan vuosituhannen paskin joukkue uusia tulokkaita ku ei lasketa. Miten se voi olla ees mahdollista näillä resurseilla(yleisömäärä, talousalue, laaja tasokas juniorimylly ym.)
 

TyrväänILVES61

Guest
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Niin, kyllähän tää pahalta tuntuu myös maltillisenkin kannattajan näkökulmasta.
Vuosia aiemmin on myös täältä ladattu tukea seuralle eri muodoin, kunnes järki voitti.
Ja näin yrittäjänä on todella vaikea ymmärtää sitä, kuinka noin huonosti voi yritystä johtaa.
Omistajahan viime kädessä kantaa vastuun yrityksen toiminnasta. On aivan turha syyttää johtoa toiminnan
tuloksesta, jos omistaja sen hyväksyy. Eli Hra Manngard on se henkilö, joka on Ilveksen kooman takana, eikä kukaan muu!!
Mutta..kaikesta huolimatta Ilves on Ilves...
 

koron hukka

Guest
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Vanha uutinen:

http://www.jatkoaika.com/Kolumni/ilves-muuttaa-itsens%C3%A4-n%C3%B6yryytt%C3%A4misen-taiteeksi/159918
 

koron hukka

Guest
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Erehdyin katsomaan sm-liigan pistepörssiä ja löytyihän ILVEKSEN PARAS PISTENIKKARI.kun jaksoi tarpeeksi alas plärätä,sijalta 61.
Voiko kausi enään paskemmin mennä.
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 667
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Voisi tietty kuulua positiivisuusketjuunkin, mutta perkele tää ei tunnu enää missään. Putos hanskat ihan tyystin, ei oikein jaksa kiinnostaa että millaisen jämäleegion se Juupe sieltä on naarannut, mitä Karri saa aikaan, ei niiku pätkääkään. Tuolla muiden joukkueiden uutisissa kun offtopicilla ruodittiin junnuja ja niiden tulevaisuutta, niin vituttaahan se kun Ilves ei kykene tarjoamaan oikeen yhdellekkään tähdelle ponnahduslautaa. Tulevaisuus on jostain syystä niin synkkä että kiinnostus on nollassa, no voipahan hyvillä mielin säästää tv- sopparissakin, niillä rahoilla käy pubissa kattomassa matsin kaks talvenmittaan jos innostus jostain syystä viriää, hallille en vähiä rahojani sedän korkolaskuun kanna. surkeeta ah niin surkeeta.
 

Bilbo

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
294
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Tappara 4. kerran putkeen mitalipeleihin. Ilves ollut elinaikanani 3. kertaa mitalipeleissä. Tässä vaiheessa voisi kysyä: "Isi, miksi Ilves."

Kuinka paljon Tappara on saanut uusia "gloryhunter"-faneja näiden neljän vuoden aikana. Voin veikata, että todella paljon. Lisäksi pienet pelaajanalut ottavat esikuvikseen Barkovin ja Laineen ja Ilvekseltä on tarjota: ei ketään.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 947
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Bilbo sanoi:
Kuinka paljon Tappara on saanut uusia "gloryhunter"-faneja näiden neljän vuoden aikana. Voin veikata, että todella paljon. Lisäksi pienet pelaajanalut ottavat esikuvikseen Barkovin ja Laineen ja Ilvekseltä on tarjota: ei ketään.

Tää on se mikä ei tunnu toimistoa kiinnostavan (ei ne voi olla niin tyhmiä ettei tajua tätä) vaikka se ajaa tulevia vuosia jo valmiiksi epäonnistumisen partaalle. Tuntuu vähän että kuhan sielä nyt itelleen saa jonkun aikaa pätäkkää tehdä ja sitten on ihan sama mitä Ilvekselle käy.

Tosin on Ilveksellä ollut Keränen ja on Sandell, jotka kyllä kelpaisi minulle oman lapseni esikuviksi. Sandell monellakin tapaa: taito, sisu, johtajuus.. Mutta uskon silti että pihapeleissä kuuluu tällä hetkellä (jos niitä enää pelataan) useimmiten: "Laine saa paikan ja Laine laukoo maaaalin!!".

Noh, Lukko oli sen verran vastaantulija tässä sarjassa (pl. se eka Rauman reissu, jossa Tappara oli turistina), että ehkäpä Ilves viimeinkin menettää sen mestaruus-kortin. Sitten ei ole enää mitään millä edes yrittää uskotella asioiden olevan hyvin.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 624
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Melkein tekisi mieli toivoa Tapparalle mestaruutta, josko se potkaisisi meidän nukkuvan Ilvesjohdon hereille.
Ei sentään, jos ei naapurin selviytyminen kolmena vuotena peräkkäin finaaliin ole tehnyt mitään vaikutusta Ilveksen toimintatapoihin, ei sitä tee paikallisvastustajan mestaruuskaan.

Tuntuu ettei mikään mitä tapahtuu vaikuta mihinkään, Ilves kyntää a) urheilullisesti ja b) taloudellisesti kaikissa tapauksissa.
Välillä tulee mieleen ettei nykytilanne voi olla kovin mukava puuhakerholaisillekaan, ei ainakaan jos heillä on pätkääkään Ilvessydäntä jäljellä.

Siis miksi ..... ?
Ja miksei ..... ?

Tämä on niin turhauttavaa ettei tunne sovi mihinkään asteikkoon.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Kyllä täälläkin vituttaa tänään taas enemmän ku aikoihin. Naapurin nykyään jatkuva menestys tuntuu todella pahalta ku oman joukkueen tila on mikä on. Eikä se tunnu haittaavaan sikariporrasta paskan vertaa. Pistää kyllä vihaseks ja isosti.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 109
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Urheilullinen ja taloudellinen menestys kulkee käsi kädessä.
Tappara on Tappara.. turhaa tässä sitä harmitella.
Ilves on aina se meikäläisen seura, mutta pitää ymmärtää se tosiasia, ettei tämä seura edes yritä menestyä.
Onneksi on maajoukkue, niin Ilvesfanikin saa joskus iloita urheilullisesta menestyksestä.
Ilves luottaa sattumaan ja hyvään tuuriin ammattilaisurheilussa. Erittäin ammattimaista ja fiksua.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Fleda sanoi:
Tosin on Ilveksellä ollut Keränen ja on Sandell, jotka kyllä kelpaisi minulle oman lapseni esikuviksi. Sandell monellakin tapaa: taito, sisu, johtajuus.. Mutta uskon silti että pihapeleissä kuuluu tällä hetkellä (jos niitä enää pelataan) useimmiten: "Laine saa paikan ja Laine laukoo maaaalin!!".

Keränen, Sandell, Jokipakka ja kumppanit kelpaavat varmasti idoleiksi niille, jotka jo ovat Ilveksen kannattajia.

Mutta onhan se niin, että pienet pojat ja tytöt valitsevat usein suosikeikseen varsinaisia supertähtiä. Niitä Ilves ei ole kasvattanut pitkään, pitkään aikaan. Vaikka Ilves on omia kasvattejaan hukannutkin, tosiasia on, että myös Ilveksen junioritoimintaa on syytä tarkastella kriittisesti.
 
Ylös