Suomen Jääkiekkoliitto

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 613
Jääkiekkoliitto ja Kalervo Kummola yrittivät estää Kummolaa käsittelevän kirjan julkaisun.
Käräjäoikeus kunnioitti kuitenkin perustuslakia Kummolan jyrähdyksestä huolimatta ja kirja julkaistaan.
Parien MM-kisojen lippujen röyhkeästä riistohinnoittelusta nousi kohu, mutta kisat tuottivat Suomen Jääkiekkoliitolle huikeasti vaikka Ruotsissa menikin huonommin.
Mahtaako kirjasta selvitä miksei rahaa kuitenkaan riittänyt esim. turvakaukaloihin niiden pelaajien turvallisuuden hyväksi, jotka tuotot jääkiekkoliitolle mahdollistivat? En uskokaan että kaikki Rautakanslerin ja Jääkiekkoliiton asiat selviäisivät, mutta voisiko tämä olla alku johonkin avoimempaan?
Oikeus hylkäsi Kummolan vaatimukset kohutun kirjan julkaisusta
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 913
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Tero sanoi:
Jääkiekkoliitto ja Kalervo Kummola yrittivät estää Kummolaa käsittelevän kirjan julkaisun.
Käräjäoikeus kunnioitti kuitenkin perustuslakia Kummolan jyrähdyksestä huolimatta ja kirja julkaistaan.
Parien MM-kisojen lippujen röyhkeästä riistohinnoittelusta nousi kohu, mutta kisat tuottivat Suomen Jääkiekkoliitolle huikeasti vaikka Ruotsissa menikin huonommin.
Mahtaako kirjasta selvitä miksei rahaa kuitenkaan riittänyt esim. turvakaukaloihin niiden pelaajien turvallisuuden hyväksi, jotka tuotot jääkiekkoliitolle mahdollistivat? En uskokaan että kaikki Rautakanslerin ja Jääkiekkoliiton asiat selviäisivät, mutta voisiko tämä olla alku johonkin avoimempaan?
Oikeus hylkäsi Kummolan vaatimukset kohutun kirjan julkaisusta

Taisi olla reilu vuosi sitten, kun Veikkaajan Marko Lempinen teki laajan artikkelin Jääkiekkoliiton, Jääkiekkosäätiön ja Vierumäen urheiluopiston hämäryyksistä. On rakennettu saunaa vain jääkiekkoliiton hallituksen käyttöön. On myyty alle markkinahinnan Harkimolle tonttia Vierumäen maisemista. Pakotettu Vierumäen opiston liikunnanohjaajat allekirjoittamaan uudet työsopimukset. Ja tietysti kaikki rekrytoinnit hoidetaan Sihdin kautta, jossa Kummola osakkaana... Eiköhän kirjassa avata näitä asioita hieman laajemmin.
 

Topi

Guest
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Minä taas olen sitä mieltä että tämä on pelkkää Kummolan kirjan markkinointia. Tarkoituksena saada aikaan jonkinlainen skandaali että saataisiin kirjaa myydyksi. Samaan tyyliin muutama viikko sitten kohistiin Presidentintekijät-elokuvasta ja saatiin katsomot täyteen Tampereen elokuvajuhlilla. Miksi siitä ei enää puhuta yhtään mitään? Ja mitäpä muuta kuin markkinointia oli taannoinen ennakkokohu Panu Rajalan Katri-Helena-paljastuskirjasta! Sekin kohu on ja aikaa sitten hälvennyt, mutta eipä tainnut montakaan kirjaa jäädä myymättä!
Näin meitä poloisia yritetään huijata. Aina löytyy niitä tyhmiä jotka menevät lankaan. Minä en mene!
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Topi sanoi:
Minä taas olen sitä mieltä että tämä on pelkkää Kummolan kirjan markkinointia. Tarkoituksena saada aikaan jonkinlainen skandaali että saataisiin kirjaa myydyksi.
Mitä tarkoitusta jääkiekkoliitolla ja Kalervo Kummolalla olisi näitä kritisoivan kirjan myymisessä? Tottakai kohua aiheuttava kirja myy paremmin, kuin valju ja väritön teos, joka ei aiheuta miltään suunnalta kritiikkiä. Ei siihen mitään salaliittoteorioita ja foliohattuja tarvita.
 

Topi

Guest
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

VP sanoi:
Topi sanoi:
Minä taas olen sitä mieltä että tämä on pelkkää Kummolan kirjan markkinointia. Tarkoituksena saada aikaan jonkinlainen skandaali että saataisiin kirjaa myydyksi.
Mitä tarkoitusta jääkiekkoliitolla ja Kalervo Kummolalla olisi näitä kritisoivan kirjan myymisestä? Tottakai kohua aiheuttava kirja myy paremmin, kuin valju ja väritön teos, joka ei aiheuta miltään suunnalta kritiikkiä.

Kato se on politiikassa ja urheilussa niin että puhutaan hyvää tai pahaa pääasia on että puhutaan. Kummola (ja Jääkiekkoliitto) on ja pysyy!
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Topi sanoi:
Kato se on politiikassa ja urheilussa niin että puhutaan hyvää tai pahaa pääasia on että puhutaan. Kummola (ja Jääkiekkoliitto) on ja pysyy!
Ihan hyvä läppä. Sano terveisiä muillekin hourijoille sinne foliobunkkeriin.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 706
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Aina löytyy niitä tyhmiä jotka menevät lankaan. Minä en mene!

Sanoo hän, joka kenties ainoana uskoo täysin kritiikittä jokaisen Ilves-Hockey Oy:n lupauksen tulevaisuudessa olevasta menestyksestä ja uusista projekteista joilla on tarkoitus palauttaa Ilves pysyvästi kärkiseuraksi.
 

Topi

Guest
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

toskala sanoi:
Aina löytyy niitä tyhmiä jotka menevät lankaan. Minä en mene!

Sanoo hän, joka kenties ainoana uskoo täysin kritiikittä jokaisen Ilves-Hockey Oy:n lupauksen tulevaisuudessa olevasta menestyksestä ja uusista projekteista joilla on tarkoitus palauttaa Ilves pysyvästi kärkiseuraksi.

Minä kyllä puhuin Panulan ja Kummolan kirjan ostamisesta sekä Presidentintekijät-elokuvan katsomisesta.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 613
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Käräjäoikeus salli Kummola-kirjan julkaisun, Kalella on vielä mahdollisuus nostaa syyte kunnianloukkauksesta, mutta vasta kirjan ilmestyttyä. Jossain mainittiin että kirja käsittelisi etupäässä Hartwall Areenaa, kuinkahan jääkiekkoliitto on liittynyt siihen? Toki kaikki Suomen maaottelut kotimaassa on taidettu pelata Hartwallilla ja siten tuettu sitä porukkaa. Onkohan kirjassa mitään Bluesin KHL-suunnitelmien tyrmäämisestä? Samahan onnistui sitten kuitenkin Jokereille ja Areenasta saatiin hyvät rahat.
Professori: ”Olen nähnyt käsikirjoituksen – Kalervo Kummola hiiltyy varmasti”
 

dr Origo

Luottopelaaja
Viestejä
1 870
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

http://yle.fi/urheilu/is_kummola_ja_jaakiekkoliitto_vievat_paljastuskirjan_hovioikeuteen/7227621

Kummola jatkaa vääntöä ...
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 613
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Kummolan kääntöpiiri (Into) julkaistaan keskiviikkona.
Moniosaaja Kummola on nyt ryhtynyt myös kirjallisuusarvostelijaksi ja antaa tuomionsa kirjasta.
Kale kertoo lukeneensa kirjan ja hänen mielestään se on huono.
Kalervo Kummolalta tyrmäävä tiedote kohukirjasta

Edit:
Kale kiistää myös jyrkästi että hänen asianajajansa olisivat olleet yhteydessä kirjakauppoihin aikeenaan estää kirjan myymistä.
Kummola kiistää jyrkästi painostuksen
 

Topi

Guest
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2014061218394761_jk.shtml

Kovin vähän on tämä uutinen täällä herättänyt mielenkiintoa. Minun mielestäni hyvä asia on että Timo Jutila on viimein saanut väistyä joukkueenjohtajan paikalta. Hän on aivan riittävästi nauttinut palkkaa "tekemättä yhtään mitään"! Vai voiko joku kertoa mitä hän on maajoukkueen johtajana tehnyt?
Nilkka-Jutilahan on vuosikaudet ollut Kalervo Kummolan suojeluksessa joten tämä Jutilan poistaminen saattaa merkitä myös sitä että Kummola luopuu tehtävistään syksyllä. Mitään tietoa minulla ei ole joten tämä on ihan omaa kuvitelmaani.
Jutilan seuraaja Kari Savolainen on rauhallinen, fiksu ja mukava kaveri. Olettaisin että hän tulee pärjäämään tehtävässään. Tämän voin sanoa koska hän on entinen työkaverini, tosin yli 30 vuoden takaa. Tuskin vuodet ovat miestä muuttaneet.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 228
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Kalen lähtö oli todella lähellä: http://www.iltasanomat.fi/jaakiekko/art-1288764015996.html?pos=navnow
 

Topi

Guest
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2014111318833913_jk.shtml

Koskevatko nämä yt-neuvottelut myös maajoukkueen johtoa? Siellähän on melko paljon kaikenlaisia "valmentajia" ym. siipeilijöitä. Heitä on kaiken kaikkiaan yksitoista. Mielestäni melkoinen määrä. Viimeisimpänä palkattiin Aki Berg muutama viikko sitten. Olivatko nämä yt-neuvottelut jo silloin tiedossa?
GM Jere Lehtinen, joukkueenjohtaja Kari Savolainen, päävalmentaja Kari Jalonen, valmentaja Ville Peltonen, valmentaja Lauri Marjamäki, maalivahtivalmentaja Ari Moisanen, videovalmentaja Marko Ojanen, lääkäri Harri Hakkarainen, joukkueen tiedottaja (vain turnauksissa) Jussi Leppäsyrjä, huoltopäällikkö Riku Koivunen, huoltaja Aki Berg ja A-maajoukkuesihteeri Sanna Hult.
 

Noma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
1 599
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Tuosta listatusta väestähän ei taida täyspäiväisenä olla hommissa kuin Jalonen, Lehtinen ja Hult. Muut sitten OTOna kun tarvetta on.
 

Topi

Guest
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Noma sanoi:
Tuosta listatusta väestähän ei taida täyspäiväisenä olla hommissa kuin Jalonen, Lehtinen ja Hult. Muut sitten OTOna kun tarvetta on.

Tuota en kyllä ihan tältä istumalta usko! Ei minulla tosin ole mitään parempaa tietoa, mutta ihmettelen jos näin on.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Jääkiekkoliiton uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Tapparan mies Harri Nummela. Hän on Tapparn paljon mainostettua 1968-ikäluokkaa. Urheilun johtotehtävissä Nummelalla on kuitenkin kokemusta vain jalkapallon junioritoiminnasta. Yleensä Nummelaa on pidetty Kummolan löytönä, eli noinkohan Kalen kuristusote kotimaisesta jääkiekosta vieläkään päättyy?
 

Masce

Luottopelaaja
Viestejä
2 033
Vs: Suomen Jääkiekkoliitto

Jääkiekkoliitto on vetänyt johtopäätöksensä nuorten pelaajien valumisesta Pohjois-Amerikan junnusarjoihin. Ja se johtopäätös ei ollut se, että olisi tehty Suomen junnusarjoista ja Mestiksestä mielekkäämpi sarja. Ei. Siellä on nyt tehty linjaus, jonka mukaan alkaen -02 ikäluokasta ulkomailla pelaavia junioreita ei valita maajoukkueisiin. Eli siis, ainoastaan Suomessa pelaamalla voit saada maajoukkuepelejä vyöllesi.

En tiennytkään että Päivi Räsänen on noussut kaikessa hiljaisuudessa Jääkiekkoliiton johtoon. #KielletäänKaikki #Ei

EDIT: Tuossa linkki keskusteluun: https://twitter.com/rubenrafkin8/status/862023459056095232

EDIT2: Huomenna saamme kuulla tästä hienosta linjanvedosta lisää: https://twitter.com/nurminen9/status/862040443487387649
 
Ylös