SU 27.3.2022 | Ilves - Kärpät | 1. Puolivälierä

Status
Viestiketju on suljettu.

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Et ole tainnut paljon Kärppien peliä katsoa?

Se kun pitäisi osata katsoa sitä peliä sen tuloksen taakse. Kärpiltä nousujohteista pelaamista sen jälkeen kun Marjamäki tuli puikkoihin. Ensin laitettiin puolustus kuntoon ja nyt keskitytään hyökkäykseen.
Ei tuo kaksista ole marjamäen tulon jälkeen ollut. Laitettu puolustusta kuntoon hyökkäyksen kustannuksella.
”Milleistä” kiinni etteikö olisi jääneet kympin ulkopuolelle.
Vaara on tuo marjamäen suosima träppipelaaminen. Kun nyt jätetään kevään viivelähdöt taka-alalle ja palataan enemmän tuohon agressiiviseen paineistamiseen ja nopeaan suunnanmuutospeliin niin avaimet ovat meillä.
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
604
Mitä on tapahtunut, kun tämähän oli jo varma vapahtaja Ilvekselle?

Reistolan Jivi on ottanut Nikolishinin syntipukikseen, ymmärtämättä sen enempää tilanteesta, mihin mies on asetettu. Siinä ensimmäinen katkeroituva foorumilainen, jos pisteitä alkaisi ropisemaankin...
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Onkos SU mitään spessua ennen peliä? Faneilla ?
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 037
Ilves vie ja Kärpät vikisee. Kärpiltä puuttuu kunnon sentterit ja kunnon rouhintaosasto. Hyökkäyksessä Kärpillä ei ole fyysisiä taistelijoita juuri yhtään. Juuri tällaisten pelaajien kanssa Ilves on ollut vaikeuksissa. Myös joukkueet jotka ovat hyviä aloituksissa ovat olleet Ilvekselle ainakin pelillisesti hankalia. Kärpät taitaa olla jopa Ilvestä huonompi aloituksissa.

Marjamäki on ihan hyvä valmentaja, mutta Kärpät oli niin sekaisin Marjamäen tullessa ruoriin ettei sieltä muuta kuin puolustus ole saatu kuntoon. Pelon kautta pelaamalla Kärpät vääjäämättä häviää sarjan. Voivat ottaa yksittäisen voiton tai pitävät tappiot pienimaalisina, mutta jatkoon eivät mene. Seuraavalla kaudella Kärpät voivat olla paha vastus, kun Marjamäki saa pelityylin ajettua sisään ja hankittua ongelmakohtiin uudet pelaajat.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 664

Nevöförget95

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
677
Haapala - Konna - Babtiste
Haapala ja Konna ehdottomasti samaan ketjuun. Toimi Jokereissakin niin miksei täälläkin. BABTISTE ottaa Jensenin roolin!
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 849
Ei tuo kaksista ole marjamäen tulon jälkeen ollut. Laitettu puolustusta kuntoon hyökkäyksen kustannuksella.
”Milleistä” kiinni etteikö olisi jääneet kympin ulkopuolelle.
Vaara on tuo marjamäen suosima träppipelaaminen. Kun nyt jätetään kevään viivelähdöt taka-alalle ja palataan enemmän tuohon agressiiviseen paineistamiseen ja nopeaan suunnanmuutospeliin niin avaimet ovat meillä.

Marjamäen ajan pistetahti kuitenkin oli yhdeksään peliin 1.78, jolla oltaisiin oltu koko kauden otannalla neljäs. Saattoi olla ”milleistä” kiinni kympin sakista ulos jääminen, mutta ei kai se Marjamäen vika ole, että Mikkolan kanssa oli vedetty 51 peliä niin huonosti? Marjamäellä oli vastassa kuitenkin Tappara ja HIFK molemmat kahdesti ja kertaalleen KooKoo, TPS, Pelicans, Jukurit ja Ässät. Hirveästi ei helppoja pelejä siis ollut, mutta onnistui kaivamaan näistä hyvin pisteitä ja hilaamaan Kärpät kuuden sakkiin.

Jos puhutaan siitä onko kumpi ollut vakuuttavampi viime aikoina, niin tulosten valossa meillä on koko siltä ajalta jota Marjamäki Kärppiä on valmentanut 1.83 pistekeskiarvo 12 peliin. Jos otetaan meidän edelliset 9 peliä niin meillä on tasan samat 16 pistettä kuin Marjamäellä on Kärpissä 9 peliin. Tulosten taakse minun on vaikea katsoa, kun olen Marjamäen Kärppiä nähnyt tasan kolmannen erän ja jatkoajan Tapparaa vastaan. Maaliodottamien mukaan Kärppien olisi ”pitänyt” voittaa 5/9 peleistään, meidän 4/9 edellisestä yhdeksästä pelistä. Nuo eivät toki kaikkea kerro. Ilveksen peleistä osaan sanoa sen, että meidän peli on viime aikoina ailahdellut ja huonoimmillaan se on ollut todella huonoa
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 929
Ehkä toistan itseäni, mutta Ilveksen terveystilanne on mielestäni ylivoimasesti suurin seikka, mikä määrittelee tätä ottelusarjaa. Jos rosteri on lähes terve, niin en nää Kärpillä olevan juurikaan saumaa. Mutta voimasuhteet ovat täysin erilaiset jos ukkoja on sivussa jatkuvasti
 

Etäilves

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
453
Uutena (ja samalla vanhana 64 v) Ilvesfoorumin jäsenenä on allekirjoittaneella pikkupuutteita mitä tulee tohon tekniseen suorittamiseen ja toimimiseen täällä. Mutta asiaan; komppaan kyllä niitä, jotka täällä ovat todenneet, että ketjujen numeroilla ei sinänsä ole merkitystä (peluutus/roolitus ratkaisee). Tästä päästään seuraaviin ketjuihin oletuksella että kaverit pelikuntoisia

Haapala-Sebok-Baptiste (saa ja pitää suorittaa ja myös siellä omalla alueella)
Suomi-Mänty-Oden (samat kuin yllä)
Päkkilä-Konna-Jo.Ikonen (saa suorittaa )
Nalli-Mieho-Anttila (riistää, raataa, rouhii, repii ja saa totta Mooses itekin tehdä ;))

Joni Ikosen jättäisin niille poppareille vaikka yv:ssä rooli, mutta kun ei liike yksinkertaisesti riitä

Pakeista jättäisin pois kokoonpanosta ensisijaisesti Gazdan ja varauksella Elorinteen sekä Pullin)
Varsinkin Gazdan ja Elorinteen liike on puutteellista. Toisaalta tietysti se sohvana oleminen....

Summa summarum: Jotensakin huonot vibat tästä sarjasta. Meille tehty runkosarjassa neljänneksi eniten maaleja ja kun tietää ton Laten pelikirjan, jossa kaikki korostetusti lähtee puolustamisesta, niin....:oops: Toivotaan parasta ja niin edelleen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 664
Uutena (ja samalla vanhana 64 v) Ilvesfoorumin jäsenenä on allekirjoittaneella pikkupuutteita mitä tulee tohon tekniseen suorittamiseen ja toimimiseen täällä. Mutta asiaan; komppaan kyllä niitä, jotka täällä ovat todenneet, että ketjujen numeroilla ei sinänsä ole merkitystä (peluutus/roolitus ratkaisee). Tästä päästään seuraaviin ketjuihin oletuksella että kaverit pelikuntoisia

Haapala-Sebok-Baptiste (saa ja pitää suorittaa ja myös siellä omalla alueella)
Suomi-Mänty-Oden (samat kuin yllä)
Päkkilä-Konna-Jo.Ikonen (saa suorittaa )
Nalli-Mieho-Anttila (riistää, raataa, rouhii, repii ja saa totta Mooses itekin tehdä ;))

Joni Ikosen jättäisin niille poppareille vaikka yv:ssä rooli, mutta kun ei liike yksinkertaisesti riitä

Pakeista jättäisin pois kokoonpanosta ensisijaisesti Gazdan ja varauksella Elorinteen sekä Pullin)
Varsinkin Gazdan ja Elorinteen liike on puutteellista. Toisaalta tietysti se sohvana oleminen....

Summa summarum: Jotensakin huonot vibat tästä sarjasta. Meille tehty runkosarjassa neljänneksi eniten maaleja ja kun tietää ton Laten pelikirjan, jossa kaikki korostetusti lähtee puolustamisesta, niin....:oops: Toivotaan parasta ja niin edelleen.
Olen kyllä hyvin paljon samoilla linjoilla mitä tulee noihin hyökkäysketjuihin.
Noi olisi mielestäni ne millä aloitetaan ja katsotaan miten Päkkilä suorittaa, siihen paikalle voisi myös laittaa Beckin.
Puolustus voisi olla omissa kirjoissa muotoa
Parikka - Lancaster
Masin - Johansson
Lööf - Elorinne
Salmela/Gadza
Kerrankin on niin laaja rosteri, että toi seitsemännen pakinkin nimeäminen on kyllä haastavaa. Paljon kiinni mielestäni siitä mitä peli vaatii.

Ja tervetuloa foorumeille :)
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 664
Mulle se ja sama kuka selostaa kotiottelut. Vierasottelutkin se ja sama, kuha ei Mertsi tai Saukkonen :D
Miksi mulla on sellanen muistikuva että Aleksis Ärje on aikas raskasta kuunneltavaa silloin kun Kärpät pelaa. Tälläinen muistikuva mulle on jostain jäänyt päähän.
Eipä tarvitse onneksi itse stressata kun Kärppien kotipelien selostajat, parasta paikanpäällä!
 

17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
811
Miksi mulla on sellanen muistikuva että Aleksis Ärje on aikas raskasta kuunneltavaa silloin kun Kärpät pelaa. Tälläinen muistikuva mulle on jostain jäänyt päähän.
Eipä tarvitse onneksi itse stressata kun Kärppien kotipelien selostajat, parasta paikanpäällä!
ALEEEEKSIIIS ÄRRJE on KOVAAAN LUUOKAN inhok-KI!

Edit: luit tuon juuri Aleksis Ärjen äänellä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös