Stadingradin valloitus 2.0 10.10.2026

IMG_2706.jpeg

1994-95-kaudella nämä Narri-kannattajat katsoivat asialliseksi huutaa Ilves-Jokerit-pelissä "Ilves divariin!" -chanttia aivan innoissaan, niin ei ole kyllä mitään sympatiaa ollut viimeistään siitä lähtien. Nykyään vielä logo tahrittu ikuisesti viattomien verellä tämän nerokkaan Venäjän sarjassa pelaamisen myötä. Itsehän ne myös sinne divariin pääsivät ennen Ilvestä ja toivottavasti pääsevät taas tämän kauden jälkeen. En jää kaipaamaan.

Hifkikin välillä kannattajineen itseäni vituttaa ja naurattaa, mutta "Kom igen Ilves" -tifo kuitenkin aikamoinen osoitus lopultakin kunnioituksesta, vaikka napit vastakkain kentällä ja katsomossa lähtökohtaisesti ollaankin.

Siksi tunnelma muuttui itselleni eilisellä Helsingin-reissulla, kun katsomossa alettiin huutaa ryssä- ja Putin-huutoja Jokerien suuntaan. En pysty ymmärtämään saati hyväksymään tällaista huutelua. Huudot eivät ehkä lopulta olleet yllätys, mutta pettymys kylläkin.

Kyse ei ole siitä, etteikö vastustajaa saisi haastaa, provota ja tunteita näyttää. Ne kuuluvat urheiluun ja kannattamiseen. Kyse on siitä, millaista kannattajakulttuuria itse haluamme rakentaa. Monella ilvesläisellä juuri tällaisessa toiminnassa ja kannattamisessa kulkee raja.
Jokerien reissu Putinlandiaan kesti 8 vuotta. Minun puolestani he saa myös kuunnella Putin Huiloa toiset 8 vuotta.

KHL toimii olennaisena osana Putinin propaganda koneistoa. Mielestäni olisi aika härö ajatus, että jos tuon ratkaisun jälkeen tullaan melkeinpä tarjottimella takaisin Liigaan, niin heidän ei tarvitsisi asiasta kuulla. Päinvastoin, mielestäni Liigan kannattajaryhmillä on melkeinpä velvollisuus käyttää heidän tila ottaakseen kantaa tälläisiin perseilyihin.

Siinä mielessä Osasto rakensi eilen juuri oikeanlaista kannattajakulttuuria, jota kuuluukin rakentaa. Olen aivan helvetin ylpeä tällä hetkellä Ilves kannattajista.

Viimeksi muokattu:
Takaisin